• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Реконструкція Паланського ліцею Паланської сільської ради Уманського району Черкаської області по вул. Грушевського, 5, с. Паланка, Уманський район, Черкаська область, пошкодженого внаслідок військових дій, спричинених збройною агресією Російської Федерації

У тендерній документації відповідно до частини 3 статті 22 Закону та абзацу 10 пункту 3 Особливостей також відображені певні додаткові обов'язкові умови, встановлення яких передбачено Фінансовою угодою (далі – Фінансова Угода) між Україною та Європейським інвестиційним банком щодо реалізації Програми з відновлення України (далі – ПВУ), ратифікованою Законом України від 14 липня 2021 р. № 1645-IX, та які описані у Керівних принципах імплементації Програми, схвалених ЄІБ як такі, що відповідають Керівництву ЄІБ із закупівель. Такі додаткові обов’язкові умови можуть відрізнятися від норм Закону і Особливостей, проте підлягають застосування для цього тендеру.

Торги не відбулися

139 999 149.60 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 699 995.75 UAH
Період уточнення: 11.10.2023 11:50 - 27.10.2023 01:00
Відповідь надана

Щодо вартості аналогічного договору не менше 30% від очікуваної вартості закупівлі

Номер: 071a3e38abd54018ba266ec038d55ebe
Дата опублікування: 26.10.2023 12:54
Опис: Вітаємо, у відповідності до абзацу 10 пункту 3 Особливостей закупівля товарів (робіт, послуг) за кошти кредитів (позик, грантів), що надані відповідно до міжнародних договорів України Міжнародним банком реконструкції та розвитку, Міжнародною фінансовою корпорацією, Багатостороннім агентством з гарантування інвестицій, Міжнародною асоціацією розвитку, Європейським банком реконструкції та розвитку, Європейським інвестиційним банком, Північним інвестиційним банком, а також іншими міжнародними валютно-кредитними організаціями, що здійснюється згідно з правилами і процедурами, встановленими цими організаціями, якими передбачається можливість застосування законодавства України у сфері публічних закупівель, може здійснюватися відповідно до цих особливостей з урахуванням додаткових вимог і умов, схвалених відповідною організацією, зокрема у спеціальному процедурному посібнику щодо відповідного кредиту (позики, гранту), наданого згідно з міжнародним договором. Однак, законодавство України у сфері публічних закупівель не містить виключень щодо принципів здійснення публічних закупівель. Згідно ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) публічні закупівлі здійснюються з дотриманням принципу недискримінації учасників та рівне ставлення до них. Виключень щодо незастосування згаданого принципу, у тому числі у разі встановлення у тендерній документації додаткових вимог на виконання абзацу 10 пункту 3 Особливостей, Закон не містить, а отже будь які додаткові вимоги у тендерній документації повинні бути такими, що не дискримінують потенційних учасників. З огляду на вищезазначене, з урахування практики Органу оскарження, просимо виключити з тендерної документації вимогу щодо надання учасниками закупівлі не менше 2 виконаних аналогічних договорів протягом останніх 4 років (з урахуванням періоду дії військового стану) із вартістю кожного договору не менше 30% від очікуваної вартості закупівлі, так як така вимога є дискримінаційною. За аналогічних обставин при оскаржені вимог тендерної документації по закупівлі UA-2020-09-08-002744-c у своєму рішенні № 20101-р/пк-пз від 28.10.2020 року, Орган оскарження зокрема дійшов наступного висновку: «Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище умови, в частині вартості кожного з запропонованих аналогічних договорів, що має становити не менше 75% від очікуваної вартості закупівлі. Враховуючи викладене, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть ті суб’єкти господарювання, які мають в наявності аналогічний договір, вартість якого складає не менше 75% від очікуваної вартості закупівлі, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, зокрема, Скаржника. Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його 4 участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.».
Відповідь: Шановний Учаснику. Відкриті торги з особливостями за об’єктом закупівлі «Реконструкція Паланського ліцею Паланської сільської ради Уманського району Черкаської області по вул. Грушевського, 5, с. Паланка, Уманський район, Черкаська область, пошкодженого внаслідок військових дій, спричинених збройною агресією Російської Федерації» відбуваються в рамках проєкту «Програма з відновлення України». Кошти на фінансування цього проєкту передбачаються з Європейського інвестиційного банку. З урахуванням того, що фінансування ПВУ йде за рахунок позики ЄІБ, та враховуючи пункт 2 ст. 6 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо закупівля товарів, робіт і послуг здійснюється за кошти кредитів, позик, грантів, що надані відповідно до міжнародних договорів України Міжнародним банком реконструкції та розвитку, Міжнародною фінансовою корпорацією, Багатостороннім агентством з гарантування інвестицій, Міжнародною асоціацією розвитку, Європейським банком реконструкції та розвитку, Європейським інвестиційним банком, Північним інвестиційним банком, а також іншими міжнародними валютно-кредитними організаціями, то ці процедури здійснюється згідно з правилами і процедурами, встановленими цими організаціями з урахуванням принципів, встановлених у частині першій статті 5 цього Закону». Тож, відповідно до вимог Фінансових Угод між Україною та Європейським інвестиційним банком «Програма з відновлення України» за підтримки компанії міжнародної технічної допомоги «Cowater» було розроблено примірну тендерну документацію, яку узгоджено Групою управління і підтримки проєкту та надіслано кінцевим бенефіціарам (Замовникам) для відповідної роботи. Тендерну документацію до цієї процедури було схвалено на засіданні Групи управління і підтримки проєкту «Програма з відновлення України», витяг із протоколу № 2 від 05.10.2023. Тому, у тендерній документації відповідно до частини 3 статті 22 Закону та абзацу 10 пункту 3 Особливостей також відображені певні додаткові обов'язкові умови, встановлення яких передбачено Фінансовою угодою між Україною та Європейським інвестиційним банком щодо реалізації Програми з відновлення України, ратифікованою Законом України від 14 липня 2021 р. № 1645-IX, та які описані у Керівних принципах імплементації Програми, схвалених ЄІБ як такі, що відповідають Керівництву ЄІБ із закупівель. Такі додаткові обов’язкові умови можуть відрізнятися від норм Закону і Особливостей, проте підлягають застосування для цього тендеру. Зокрема, пункт 4.3. Кваліфікаційні критерії Посібника «Національні процедури закупівель» містять наступні вимоги: «Для тендерів у межах ПВУ слід застосовувати наступні кваліфікаційні критерії у тендерній документації:…….Відповідний досвід роботи: не менше 2 виконаних аналогічних договорів протягом останніх 4 років (Замовник на власний розсуд зазначає - без урахування або з урахуванням періоду дії військового стану) із вартістю кожного договору не менше 30% від очікуваної вартості закупівлі….» Та оскільки це вимога ЄІБ, то кінцевий бенефіціар (Замовник) не може встановлювати інші вимоги, крім тих, що погоджені Групою управління і підтримки проєкту. Крім того, відповідно до пункту 7.1.18 Угоди про передачу коштів позики «У разі недотримання Кінцевим бенефіціаром, Фінансової угоди, цієї Угоди, Порядку та умов надання субвенції та інших нормативно-правових актів (які впливають на реалізацію Субпроєкту) Власник об’єкту повертає до державного бюджету суму коштів, спрямовану на фінансування Субпроєкту, відповідно до законодавства України та укладених договорів.» Враховуючи вищенаведене, Замовник не має можливості встановлювати свої окремі вимоги до тендерної документації. Слід також зазначити, що закупівля UA-2020-09-08-002744-c, на яку ви посилаєтесь, проводилась не у відповідності до ст. 6 Закону України «Про публічні закупівлі», не за проєктами НКПВУ та ПВУ. Дякуємо за зверення.
Дата відповіді: 27.10.2023 08:53
Відповідь надана

Щодо документів про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів

Номер: 12234acad1ad4c78bbce1a142bc522c4
Дата опублікування: 26.10.2023 12:53
Опис: У відповідності до абзацу 10 пункту 3 Особливостей закупівля товарів (робіт, послуг) за кошти кредитів (позик, грантів), що надані відповідно до міжнародних договорів України Міжнародним банком реконструкції та розвитку, Міжнародною фінансовою корпорацією, Багатостороннім агентством з гарантування інвестицій, Міжнародною асоціацією розвитку, Європейським банком реконструкції та розвитку, Європейським інвестиційним банком, Північним інвестиційним банком, а також іншими міжнародними валютно-кредитними організаціями, що здійснюється згідно з правилами і процедурами, встановленими цими організаціями, якими передбачається можливість застосування законодавства України у сфері публічних закупівель, може здійснюватися відповідно до цих особливостей з урахуванням додаткових вимог і умов, схвалених відповідною організацією, зокрема у спеціальному процедурному посібнику щодо відповідного кредиту (позики, гранту), наданого згідно з міжнародним договором. Однак, законодавство України у сфері публічних закупівель не містить виключень щодо принципів здійснення публічних закупівель. Згідно ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) публічні закупівлі здійснюються з дотриманням принципу недискримінації учасників та рівне ставлення до них. Виключень щодо незастосування згаданого принципу, у тому числі у разі встановлення у тендерній документації додаткових вимог на виконання абзацу 10 пункту 3 Особливостей, Закон не містить, а отже будь які додаткові вимоги у тендерній документації повинні бути такими, що не дискримінують потенційних учасників. З огляду на вищезазначене, з урахування практики Органу оскарження, просимо виключити з тендерної документації вимогу щодо надання учасниками закупівлі підтверджуючого документу про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів в частині що стосується аналогічного договору. Це підтверджується нижченаведеним. З урахуванням пунктів 3, 3-1, 17,18,19 Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. № 461 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 8 вересня 2015 р. № 750), саме Замовник подає на реєстрацію до органів державного архітектурно-будівельного контролю декларацію про готовність об’єкту(ів) до експлуатації, Орган державного архітектурно-будівельного контролю протягом десяти робочих днів з дня надходження декларації перевіряє повноту даних, зазначених у декларації, та забезпечує внесення інформації, зазначеної у декларації, до реєстру. Після проведення реєстрації один примірник декларації повертається замовнику. Таким чином згідно з наведеним вище Порядком тільки замовник отримує примірник декларації про готовність до експлуатації об’єкту закінченого будівництва, цей документ не є двостороннім, як договір чи акт виконаних робіт, не надається підряднику. Це також знайшло своє підтвердження і у рішенні АМКУ від 04.07.2017 № 4371, у якому Орган оскарження визнав таку вимогу дискримінаційною. Зокрема під час розгляду скарги Орган оскарження дійшов наступного висновку: «Щодо надання Декларації про готовність до експлуатації аналогічного об’єкта будівництва, або копії сертифіката, на засіданні Колегії, яке відбулось 04.07.2017, представник Замовника підтвердив, що зазначена декларація є власністю Замовників (а не підрядників), а другий екземпляр зберігається у Державної архітектурно-будівельної інспекції. На думку Замовника, зазначені потенційні учасники мають можливість отримати зазначені документи або у власників або за запитом у Державної архітектурно-будівельної інспекції. Разом з цим, Замовник не надав документальне підтвердження щодо можливості отримання вищевказаної декларації або сертифікату потенційними учасниками Процедури закупівлі (не власниками цих документів). Враховуючи вищенаведене, Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги. Дії Замовника в частині встановлення наведених вище умов Документації порушують один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею З Закону, а саме - максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників (у тому числі. Скаржника). Враховуючи викладене. Замовник має внести зміни до Документації в цій частині. Отже, враховуючи інформацію, викладену у мотивувальній частині цього рішення. Колегією встановлено, що під час проведення Процедури закупівлі Замовник допустив порушення, які на момент прийняття Колегією цього рішення можна виправити шляхом зобов'язання Замовника усунути наведені вище дискримінаційні умови шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації.».
Відповідь: Шановний Учаснику. На сьогоднішній день створено Єдину державну електронну систему у сфері будівництва (скорочено - ЄДЕСБ)- Загальнонаціональна інформаційна система, що покликана впорядкувати процес будівництва в Україні і через максимальну публічність інформації зробити його прозорим та вільним від корупції. ЄДЕСБ має реалізувати весь життєвий цикл будівництва об'єкту починаючи з отримання містобудівних умов та обмежень, закінчуючи його введенням в експлуатацію. Передбачається, що більшість інформації та документації необхідної для ведення будівництва буде створюватися в Системі відповідними суб'єктами, що дозволить централізувати та стандартизувати дані з багатьох розрізнених джерел інформації. У реєстрі будівельної діяльності, комплексній базі даних, що поєднує інформацію про об'єкти будівництва, учасників будівельного процесу, відомості про дозвільні документи, містобудівну та проектну документацію, експертизи проектів, відомості про технічну інвентаризацію та багато іншої інформації, що раніше зберігалася в розрізнених реєстрах та базах даних, наразі можна отримати у вільному доступі і декларації про готовність до експлуатації об’єкту закінченого будівництва. Дякуємо за звернення.
Дата відповіді: 26.10.2023 17:06
Відповідь надана

Щодо визначення аналогічного договору

Номер: 9b40512eab0b44ceae2233ce74cefd97
Дата опублікування: 26.10.2023 12:53
Опис: Добрий день. Просимо надати роз’яснення або внести зміни до тендерної документації в частині що стосується аналогічного договору. Змістом тендерної документації не визначено, який саме договір та на виконання яких робіт вважається у розумінні Замовника – аналогічним. Законодавство у сфері закупівель також не містить визначення поняття «аналогічний договір». У зв’язку з чим доцільно встановити в тендерній документації, який саме договір вважатиметься аналогічним, за яким критерієм він визначається. Замовник може визначити аналогічним договір який співпадає з предметом закупівлі за кодом або ж за загальною назвою, або встановити інший критерій, але утримуючись від дискримінації учасників. Такий підхід дасть можливість уникнути непорозумінь під час подання пропозицій та їх розгляду. Учасники у тендерній пропозиції повинні надати: 1. Додаток 7 – Форма довідки про наявність у Учасника торгів документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів. 2. Завірені копії підтверджуючих документів, а саме: аналогічних договорів з додаковими угодами та актів виконаних робіт на всю суму договору). У випадку коли сума актів виконаних робіт не відповідає вказаній вартості договору – надати пояснення. 3. Оригінали листів-відгуків від контрагентів, зазначених в довідці про виконання аналогічних договорів, з зазначенням інформації про належне виконання договору, з додаванням підтверджуючих документів про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів. Окремо міститься вимога про досвід виконання аналогічного договору: Відповідний досвід роботи: не менше 2 виконаних аналогічних договорів протягом останніх 4 років (з урахуванням періоду дії військового стану) із вартістю кожного договору не менше 30% від очікуваної вартості закупівлі. Ми, як потенційний учасник маємо досвід виконання робіт з реконструкції системи газопостачання за кодом ДК 021-2015 45454000-4 – Реконструкція та систем теплових мереж (код ДК 021-2015 45454000-4 – Реконструкція). Звертаємо увагу Замовника, що зазначений код ДК Єдиного закупівельного словника «021-2015 45454000-4 – Реконструкція», за яким ми маємо досвід виконання робіт, є ідентичним до того, згідно якого проводиться і дана закупівля (визначено предмет закупівлі). Тому, просимо встановити умовами тендерної документації який договір та на виконання яких робіт буде вважатись аналогічним в межах проведення цієї закупівлі, шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації.
Відповідь: Шановний Учаснику. «Аналогічним договором» в рамках закупівлі «Реконструкція Паланського ліцею Паланської сільської ради Уманського району Черкаської області по вул. Грушевського, 5, с. Паланка, Уманський район, Черкаська область, пошкодженого внаслідок військових дій, спричинених збройною агресією Російської Федерації» вважається виконаний договір з будівництва/ реконструкції/ капітального ремонту, складність яких віднесена до класу наслідків СС2 та/або до ІІІ категорії або вищого класу наслідків та/або категорії складності. Крім того, договори повинні бути співставні за складом та характером робіт. Відповідність поданої пропозиції за цим критерієм підтверджується наданням у складі пропозиції коректно оформленої довідки згідно Додатку 7 та сканами підтвердних документів, зазначених у підпунктах 5.3.2-.5.3.3. Дякуємо за звернення.
Дата відповіді: 27.10.2023 08:35
Відповідь надана

Щодо внесення змін від 25.10.2023 року

Номер: 2110a0873d6547198a35dd0fbf00fb72
Дата опублікування: 25.10.2023 16:00
Опис: Шановний Замовнику. Сьогодні були опубліковані зміни до тендерної документації. А саме: "Відомість обсягів робіт Паланка зі змінами від 25.10.2023.rtf" та " перелік змін від 25.10.2023.pdf" . Разом з ти в файлі від 23 жовт. 09:07 "CK05A_01 URP ТД на роботи ПВУ зі змінами 23.10.2023.docx" залишився Додаток 3 в редакції від 23.10.2023 року. Окрім того рішення про затвердження ТД також датоване 23.10.23 року. Просимо надати пояснення по якому із двох додатків №3 до ТД Учасникам робити розрахунки кошторисної документації?
Відповідь: Шановний Учаснику. Найближчим часом Замовником буде внесено зміни до тендерної документації. Дякуємо за звернення.
Дата відповіді: 25.10.2023 16:15
Відповідь надана

Щодо розміру обсягу річного доходу (виручки) для підтвердження фінансової спроможності учасників

Номер: f0ce058e45d0490ebecf0feafa2da452
Дата опублікування: 20.10.2023 12:25
Опис: Доброго дня. У відповідності до п. 5.4. Наявність фінансової спроможності розділу ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації, Замовник встановив вимогу, що середнє арифметичне значення річних оборотів за останні 4 календарні роки, що підтверджується фінансовою звітністю за ці періоди за умови якщо очікувана вартість закупівлі більше 75 млн. грн., має бути не менше ніж 50 % від очікуваної вартості предмета закупівлі. З урахуванням цього, учасники повинні підтвердити свою фінансову спроможність на рівні не меншому ніж 70 млн. гривень річного обороту (рядок 2000 звіту про фінансові результати). Звісно така вимога не є дискримінаційною в частині розміру річного обороту, але є дискримінаційною в частині підтвердження цього показнику за останні 4 календарні роки (рішення АМКУ № 15466-р/пк-пз від 12.08.2020 року по закупівлі UA-2020-06-18-005399-b) . У будь якому разі обсяг річного обороту у розмір 70 млн. гривень унеможливлює прийняття участі у даній закупівлі багатьом потенційним учасникам, які маючи успішний досвід виконання робіт за предметом закупівлі могли б прийняти у ній участь. Просимо розглянути можливість щодо внесення змін до тендерної документації та зменшити величину річного доходу (виручки), встановивши її на рівні 20 % від очікуваної вартості предмета закупівлі (орієнтовно 28 млн. гривень) не залежно від умов розміру очікуваної вартості закупівлі до 75 млн. гривень чи понад 75 млн. гривень, що жодним чином не впливає на предмет закупівлі та на надійність учасників, а також встановити документальне підтвердження фінансової спроможності учасників за останній звітний період, тобто за 2022 календарний рік.
Відповідь: Шановний Учаснику. Відкриті торги з особливостями за об’єктом закупівлі «Реконструкція Паланського ліцею Паланської сільської ради Уманського району Черкаської області по вул. Грушевського, 5, с. Паланка, Уманський район, Черкаська область, пошкодженого внаслідок військових дій, спричинених збройною агресією Російської Федерації» відбуваються в рамках проєкту «Програма з відновлення України». Кошти на фінансування цього проєкту передбачаються з Європейського інвестиційного банку. Відповідно до вимог Фінансових Угод між Україною та Європейським інвестиційним банком «Програма з відновлення України» за підтримки компанії міжнародної технічної допомоги «Cowater» було розроблено примірну тендерну документацію, яку узгоджено Групою управління і підтримки проєкту та надіслано кінцевим бенефіціарам (Замовникам) для відповідної роботи. Тендерну документацію до цієї процедури було схвалено на засіданні Групи управління і підтримки проєкту «Програма з відновлення України», витяг із протоколу № 2 від 05.10.2023. Тому, у тендерній документації відповідно до частини 3 статті 22 Закону та абзацу 10 пункту 3 Особливостей також відображені певні додаткові обов'язкові умови, встановлення яких передбачено Фінансовою угодою між Україною та Європейським інвестиційним банком щодо реалізації Програми з відновлення України, ратифікованою Законом України від 14 липня 2021 р. № 1645-IX, та які описані у Керівних принципах імплементації Програми, схвалених ЄІБ як такі, що відповідають Керівництву ЄІБ із закупівель. Такі додаткові обов’язкові умови можуть відрізнятися від норм Закону і Особливостей, проте підлягають застосування для цього тендеру.
Дата відповіді: 20.10.2023 12:55
Відповідь надана

Щодо підтвердження фінансової спроможності

Номер: f3c016f00496472cbc12bda93ba7ce07
Дата опублікування: 20.10.2023 12:24
Опис: Добрий день. У відповідності до абзацу 10 пункту 3 Особливостей закупівля товарів (робіт, послуг) за кошти кредитів (позик, грантів), що надані відповідно до міжнародних договорів України Міжнародним банком реконструкції та розвитку, Міжнародною фінансовою корпорацією, Багатостороннім агентством з гарантування інвестицій, Міжнародною асоціацією розвитку, Європейським банком реконструкції та розвитку, Європейським інвестиційним банком, Північним інвестиційним банком, а також іншими міжнародними валютно-кредитними організаціями, що здійснюється згідно з правилами і процедурами, встановленими цими організаціями, якими передбачається можливість застосування законодавства України у сфері публічних закупівель, може здійснюватися відповідно до цих особливостей з урахуванням додаткових вимог і умов, схвалених відповідною організацією, зокрема у спеціальному процедурному посібнику щодо відповідного кредиту (позики, гранту), наданого згідно з міжнародним договором. Однак, законодавство України у сфері публічних закупівель не містить виключень щодо принципів здійснення публічних закупівель. Згідно ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) публічні закупівлі здійснюються з дотриманням принципу недискримінації учасників та рівне ставлення до них. Виключень щодо незастосування згаданого принципу, у тому числі у разі встановлення у тендерній документації додаткових вимог на виконання абзацу 10 пункту 3 Особливостей, Закон не містить, а отже будь які додаткові вимоги у тендерній документації повинні бути такими, що не дискримінують потенційних учасників. З огляду на вищезазначене, з урахування практики Органу оскарження, просимо виключити з тендерної документації вимогу щодо надання учасниками закупівлі документів фінансової звітності за 4 попередні календарні роки на підтвердження кваліфікаційного критерію наявність фінансової спроможності. Така вимога унеможливлює прийняти участь у процедурі закупівлі учасникам, як розпочали свою діяльність приміром у 2020 чи у 2021 роках. Дана вимога є дискримінаційною. Причому вимога дискримінаційна є лише в частині подання фінансової звітності за попередні роки, а в частині розміру обсягу річного доходу (виручки) не є такою. Підтвердженням цьому є рішення № 15466-р/пк-пз від 12.08.2020 року,у якому при оскарженні вимог тендерної документації по закупівлі UA-2020-06-18-005399-b, Орган оскарження у ході розглянутого дійшов висновку: «Відповідно до пункту 4 додатку 2 Документації (у редакції від 28.07.2020) учасник в складі тендерної пропозиції повинен подати інформацію, що підтверджується фінансовою звітністю а саме: копія балансу за 2017,2018,2019 рік; копія звіту про фінансові результати за 2017,2018,2019 рік; копія звіту про рух грошових коштів за 2017,2018,2019 рік, Фінансова звітність учасника за останні три роки має підтвердити обсяг річного доходу (виручки) учасника в розмірі не менше ніж 100 % від очікуваної вартості предмета закупівлі. Відповідно до частини третьої статті 16 Закону у разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини). Враховуючи викладене, Законом передбачено, що замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі. Разом з тим, зазначена вище умова Документації (з урахуванням змін, внесених до Документації) не відповідає вимогам частини третьої статті 16 Закону. Враховуючи наведене, Замовник повинен привести у відповідність до Закону зазначену вище вищу умову. Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині».
Відповідь: Шановний Учаснику. Відкриті торги з особливостями за об’єктом закупівлі «Реконструкція Паланського ліцею Паланської сільської ради Уманського району Черкаської області по вул. Грушевського, 5, с. Паланка, Уманський район, Черкаська область, пошкодженого внаслідок військових дій, спричинених збройною агресією Російської Федерації» відбуваються в рамках проєкту «Програма з відновлення України». Кошти на фінансування цього проєкту передбачаються з Європейського інвестиційного банку. Відповідно до вимог Фінансових Угод між Україною та Європейським інвестиційним банком «Програма з відновлення України» за підтримки компанії міжнародної технічної допомоги «Cowater» було розроблено примірну тендерну документацію, яку узгоджено Групою управління і підтримки проєкту та надіслано кінцевим бенефіціарам (Замовникам) для відповідної роботи. Тендерну документацію до цієї процедури було схвалено на засіданні Групи управління і підтримки проєкту «Програма з відновлення України», витяг із протоколу № 2 від 05.10.2023. Тому, у тендерній документації відповідно до частини 3 статті 22 Закону та абзацу 10 пункту 3 Особливостей також відображені певні додаткові обов'язкові умови, встановлення яких передбачено Фінансовою угодою між Україною та Європейським інвестиційним банком щодо реалізації Програми з відновлення України, ратифікованою Законом України від 14 липня 2021 р. № 1645-IX, та які описані у Керівних принципах імплементації Програми, схвалених ЄІБ як такі, що відповідають Керівництву ЄІБ із закупівель. Такі додаткові обов’язкові умови можуть відрізнятися від норм Закону і Особливостей, проте підлягають застосування для цього тендеру.
Дата відповіді: 20.10.2023 12:59
Відповідь надана

Щодо кваліфікаційних сертифікатів працівників та переліку працівників

Номер: e8b4f38853164a7abeecf33a04bbbc12
Дата опублікування: 20.10.2023 12:22
Опис: Згідно до вимог тендерної документації та додатку 6 до тендерної документації для підтвердження наявності в учасників закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, останні повинні надати заповнену довідку за формою встановленою додатком 6 до тендерної документації з інформацією про працівників та підтверджуючими документами, які свідчать про працевлаштування таких працівників разом з наявними у них кваліфікаційних сертифікатів, які згідно з нормами законодавства видаються після проведення професійної атестації. Нам, як потенційному учаснику не є зрозумілим в цій частині вимоги щодо подання кваліфікаційних сертифікатів на працівників, що пройшли у встановленому законом порядку професійну атестацію. Щодо яких працівників має бути надано кваліфікаційні сертифікати? Крім того, Замовник не визначив перелік необхідних працівників для виконання робіт за предметом закупівлі за посадами, а отже не можливо встановити щодо яких працівників мають бути надані такі кваліфікаційні сертифікати. Заповнення довідки «про наявність у Учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» (далі – Довідка) та подання кваліфікаційних сертифікатів на розсуд Учасників може викликати суперечності та як наслідок матиме місце оскарження рішень Замовника у АМКУ чи суді. Також, нам не є зрозумілим розшифрування шостого стовбця «**» довідки, а саме «**Заповнюється для персоналу, якщо залучається від субпідрядника, та дозволяється подавати договір про наміри». Про які договори наміру йдеться мова? Цивільним та Господарським Кодексами України визначено поняття договору про наміри, проте такий договір не регулює трудові чи наближені до них відносини. Разом з тим, якщо Замовник вважає, що для залучення учасником закупівлі працівників субпідрядників необхідно укладати додатково окремі договори між Учасником та субпідрядником, то законодавством про публічні закупівлі у такий спосіб залучення працівників субпідрядних організацій не встановлено, а отже такі вимоги є надмірними та дискримінаційними. Просимо внести зміни до тендерної документації та конкретизувати вимоги у цій частині.
Відповідь: Шановний Учаснику. Відповідно до пункту 2 ПОРЯДОК проведення професійної атестації відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури Постанови Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. N 554 «Деякі питання професійної атестації відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури» Кваліфікаційний сертифікат — документ установленого зразка, що підтверджує відповідність виконавця кваліфікаційним характеристикам професій працівників та його спроможність виконувати окремі роботи (надавати послуги), пов’язані із створенням об’єктів архітектури, що зазначені в такому документі і належать до видів робіт (послуг), перелік яких затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. N 554. Отже, якщо Учасником передбачається залучення працівників для виконання робіт, що зазначені Замовником у Відомості обсягів робіт та які визначені в переліку видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, відповідальні виконавці яких проходять професійну атестацію, то Учаснику необхідно надати підтвердження проведення професійної атестації з видачею відповідного кваліфікаційного сертифіката (наприклад, інженер-кошторисник, інженер з технології будівельного виробництва, інженер-геодезист, інженер-енергетик з підтвердженням допуску). Вимогою додатку 6 тендерної документації передбачено у разі залучення субпідрядника надання реквізитів договору з субпідрядником або дозволяється подання договору про найм. Договора про найм – це намір укласти певний договір в майбутньому. Тобто, якщо Учасником не укладено договір з субпідрядником, то він повинен надати договір про найм, де буде визначено, що саме ця субпідрядна організація буде задіяна при виконанні відповідних робіт. Дякуємо за звернення.
Дата відповіді: 23.10.2023 14:16
Відповідь надана

Щодо копії звіту про рух грошових коштів за 4 попередні календарні роки

Номер: baf16f5726a748fd87afc41b8de89bd2
Дата опублікування: 20.10.2023 12:21
Опис: Доброго дня. Згідно до підпункту 5.4.3. пункту 5.4. Наявність фінансової спроможності розділу ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації, Замовник встановив вимогу щодо подання учасниками закупівлі копії звіту про рух грошових коштів за 4 попередні календарні роки. Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до суб’єктів малого підприємництва (малих підприємства), адже у відповідності до п. 2 розділу ІІ «Склад та елементи фінансової звітності» НАЦІОНАЛЬНОГО ПОЛОЖЕННЯ (СТАНДАРТУ) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності», що затверджене Наказом Міністерства фінансів України 07.02.2013 № 73 для мікропідприємств, малих підприємств, які визнані такими відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», непідприємницьких товариств, представництв іноземних суб’єктів господарської діяльності встановлюється скорочена за показниками фінансова звітність у складі балансу і звіту про фінансові результати, форма і порядок складання яких визначаються Національним положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 25 «Спрощена фінансова звітність», затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 25 лютого 2000 року № 39, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 15 березня 2000 року за № 161/4382 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 24 січня 2011 року № 25) (із змінами). Зазначені підприємства можуть самостійно визначати доцільність складання фінансової звітності за формами, наведеними у цьому Національному положенні (стандарті). Таким чином прийняти участь у закупівлі та підтвердити кваліфікаційний критерій наявність фінансової спроможності зможуть лише ті учасники, які у відповідності до чинного законодавства складають та подають до уповноважених органів звіт про рух грошових коштів. Просимо виключити дану вимогу з положень тендерної документації. Між тим, Замовником у п.5.4 Наявність фінансової спроможності розділу ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації надано роз’яснення щодо подання фінансової звітності: «у разі, якщо учасник торгів є юридична чи фізична особа, яка відповідно до норм чинного законодавства не складає документи, зазначені у цьому підпункті, такий учасник подає у складі пропозиції копії тих документів, які є документами фінансової звітності для нього): «5.4.1. Копії балансу Учасника (форма № 1) за чотири попередні календарні роки*. *у разі, якщо учасник торгів є юридична чи фізична особа, яка відповідно до норм чинного законодавства не складає документи, зазначені у п.2 кваліфікаційних критеріїв, такий учасник подає у складі пропозиції копії тих документів, які є документами фінансової звітності для нього. Для суб’єктів малого підприємництва – копії фінансового звіту Учасника-суб’єкта малого підприємництва (форма № 1-м) за чотири попередні календарні роки. 5.4.2. Для Учасників торгів – юридичних осіб — копії звіту про фінансові результати Учасника (форма № 2) за чотири попередні календарні роки.* *Для суб’єктів малого підприємництва – копії фінансового звіту Учасника-суб’єкта малого підприємництва (форма № 2-м) за звітний період та чотири попередні календарні роки.». Проте вищевказані роз’яснення Замовника стосується лише подання учасниками закупівлі форми № 1,форми № 2 за 4 попередні календарні роки та відповідно форми № 1-м,форми № 2-м за 4 попередні календарні роки (для суб’єктів малого підприємництва). Щодо підпункту 5.4.3. роз’яснення відсутні, а тому є необхідність конкретизувати дану вимогу та доповнити тендерну документацію роз’ясненнями в цій частині. У іншому випадку така вимога з підпункту 5.4.3. тендерної документації є дискримінаційною по відношенню до учасників закупівлі які є суб’єктами малого підприємництва.
Відповідь: Шановний Учаснику! У разі, якщо учасник торгів є юридична чи фізична особа, яка відповідно до норм чинного законодавства не складає документи, зазначені у підпункті 5.4, такий учасник подає у складі пропозиції копії тих документів, які є документами фінансової звітності для нього. Дякуємо за звернення.
Дата відповіді: 23.10.2023 08:27
Відповідь надана

Просимо надати уточнення формулювання ТД

Номер: fd71c4116983427391ba019a3f7082fb
Дата опублікування: 20.10.2023 10:09
Опис: Шановний Замовнику. Відповідно до п.5.5.3 Розділу ІІІ тендерної документації учасником надається Довідка в довільній формі про те, що розмір середньорічного отриманого доходу (середнє арифметичне значення річних оборотів коштів) учасника процедури закупівлі за останні 2 календарні роки (без врахування періоду військового стану) становить менше ніж 50 % від початкової вартості договорів, укладених цим учасником в рамках НКПВУ та ПВУ та які не завершені на день подання пропозиції такого учасника. У відповіді на попереднє питання Замовник зазаначив, що "Надання цієї довідки стосується саме учасників, які укладали раніше договора в рамках НКПВУ та ПВУ (Надзвичайна кредитна політика з відновлення України та Програма з відновлення України) та які не завершені на день подання пропозиції такого учасника." Що потрібно надавати (зазначати), якщо у Учасника розмір середньорічного отриманого доходу (середнє арифметичне значення річних оборотів коштів) учасника процедури закупівлі за останні 2 календарні роки (без врахування періоду військового стану) становить !!! БІЛЬШЕ ніж 50 % від початкової вартості договорів, укладених цим учасником в рамках НКПВУ та ПВУ та які не завершені на день подання пропозиції такого учасника. Тобто, у учасника є укладені договори в рамках НКПВУ та ПВУ та які не завершені на день подання пропозиції, але дохід від "звичайної" господарської діяльності не пов'язаної з НКПВУ та ПВУ БІЛЬШИЙ ніж 50 % від початкової вартості договорів, укладених цим учасником. Логічно припустити, що в формулювання вимоги ТД мало б бути "... більше ніж 50 % від початкової вартості договорів". Якщо учасники здійснюють діяльність не тільки в рамках НКПВУ та ПВУ то обсяг річного доходу не може бути меншим від ніж 50 % від початкової вартості договорів НКПВУ та ПВУ. Просимо надати розяснення.
Відповідь: Шановний Учаснику. Наближчим часом Замовником буде внесено зміни до тендерної документації. Дякуємо за звернення.
Дата відповіді: 23.10.2023 08:23
Відповідь надана

Просимо надати пояснення

Номер: f0ceeca61d4949a8988a2272a36b3626
Дата опублікування: 18.10.2023 17:31
Опис: В ТД встановлено наступну вимогу надання: Довідка в довільній формі про те, що розмір середньорічного отриманого доходу (середнє арифметичне значеня річних оборотів коштів) учасника процедури закупівлі за остані 2 календарні роки (без врахування періоду військового стану) становить менше ніж 50 % від початкової вартості договорів, укладених цим учасником в рамках НКПВУ та ПВУ та які не завершені на день подання пропозиції такого учасника. 1. Просимо уточнити, за який період потрібно надати інформацію з огляду на формулювання "за остані 2 календарні роки (без врахування періоду військового стану) "? 2. Як зрозуміти вимогу "що розмір середньорічного отриманого доходу (середнє арифметичне значеня річних оборотів коштів) учасника становить менше ніж 50 % від початкової вартості договорів"? Разом з тим, в ТД присутня вимога надати копії звітності, "Фінансова спроможність учасника закупівлі є такою, що відповідає критерію, за умови: – якщо очікувана вартість закупівлі менше 75 млн. грн., то мінімальний розмір середньорічного доходу (середнє арифметичне значення річних оборотів) за останні 4 календарні роки (з урахуванням періоду дії військового стану) повинен становити не менше ніж 30% очікуваної вартості предмета закупівлі;"
Відповідь: Шановний учаснику. Відповідно до п.5.5.3 Розділу ІІІ тендерної документації учасником надається Довідка в довільній формі про те, що розмір середньорічного отриманого доходу (середнє арифметичне значення річних оборотів коштів) учасника процедури закупівлі за останні 2 календарні роки (без врахування періоду військового стану) становить менше ніж 50 % від початкової вартості договорів, укладених цим учасником в рамках НКПВУ та ПВУ та які не завершені на день подання пропозиції такого учасника. Надання цієї довідки стосується саме учасників, які укладали раніше договора в рамках НКПВУ та ПВУ (Надзвичайна кредитна політика з відновлення України та Програма з відновлення України) та які не завершені на день подання пропозиції такого учасника. Це не стосується звичайних договорів підряду. Якщо учасник не був виконавцем (підрядником) за договорами, укладеними в рамках НКПВУ та ПВУ – інформація про це зазначається у довідці в довільній формі. Інформація надається за 2020-2021 роки, тобто до початку дії військового стану. Розмір середньорічного отриманого доходу (середнє арифметичне значення річних оборотів коштів) учасника становить менше ніж 50 % від початкової вартості договорів, укладених в рамках НКПВУ та ПВУ (Надзвичайна кредитна політика з відновлення України та Програма з відновлення України) та які не завершені на день подання пропозиції такого учасника. Відповідно до п. 5.4.3. Розділу ІІІ тендерної документації учасником надається «Копія звіту про рух грошових коштів за чотири попередні календарні роки, завірену печаткою учасника та підписом уповноваженої посадової особи учасника. Фінансова спроможність учасника закупівлі є такою, що відповідає критерію, за умови: – якщо очікувана вартість закупівлі менше 75 млн. грн., то мінімальний розмір середньорічного доходу (середнє арифметичне значення річних оборотів) за останні 4 календарні роки (з урахуванням періоду дії військового стану) повинен становити не менше ніж 30% очікуваної вартості предмета закупівлі; – якщо очікувана вартість закупівлі більше 75 млн. грн., то середньорічний доходу (середнє арифметичне значення річних оборотів) за останні 4 календарні роки (з урахуванням періоду дії військового стану) повинен бути не менше ніж 50 % від очікуваної вартості предмета закупівлі. Під річним оборотом розуміються загальні надходження протягом року відповідно до звіту про рух грошових коштів.» Оскільки очікувана вартість закупівлі більше 75 млн. грн., то фінансова спроможність учасника закупівлі є такою, що відповідає наступному критерію: за умови середньорічний дохід (середнє арифметичне значення річних оборотів) за останні 4 календарні роки (з урахуванням періоду дії військового стану) повинен бути не менше ніж 50 % від очікуваної вартості предмета закупівлі. Дана вимога стосується фінансової спроможності учасника і ніяким чином не стосується вимоги "що розмір середньорічного отриманого доходу (середнє арифметичне значеня річних оборотів коштів) учасника становить менше ніж 50 % від початкової вартості договорів"
Дата відповіді: 19.10.2023 10:10