-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
код 31340000-1 за ДК 021:2015 «Приладдя до ізольованих кабелів» (кабельні муфти)
кабельні муфти
Торги відмінено
5 198 360.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 5 000.00 UAH
мін. крок: 0.1% або 5 000.00 UAH
Період уточнення:
29.12.2017 12:48 - 27.04.2018 12:00
Відповідь надана
10) Товщина фазної ізоляції.
Номер:
f4eb8459dfe34f009315fd6b1345b62e
Дата опублікування:
12.01.2018 18:20
Опис:
У Додатку 4, Технічні вимоги, 26 рядок, Замовником було встановлено таку вимогу:
2 термоусадочні труби для ізоляції кожної фазної жили по всій довжині. За ТУ виробника може використовуватися 1 трубка, але товщина фазної ізоляції повинна бути не менше ніж 2,75 мм по ГОСТ 18410-73 Обов'язково
Є ГОСТ 13781.0-86, в якому зазначені вимоги до кабельних муфт. Там відсутня інформація про товщину фазної ізоляції, відсутне посилання на зазначений Вами ГОСТ. Звідки “притягнута” ця вимога? Крім того хочемо наголосити, що трубки усаджуються на малопросочену паперову ізоляцію, яка і є фазною ізоляцією, а термоусадка є додатковою.
Використання двох трубок - це конструктивна особливість окремих виробників.
Просимо прибрати цю вимогу як дискримінаційну.
Відповідь:
Доводимо до Вашого відома, що «термоусадка» не є, і не може бути додатковою. Функціональне призначення муфт – це максимально відновити структуру кабелю і усунути явища, які з’являються при порушені структури кабелю (наприклад, вирівнювання напруги електричного поля) при з’єднанні або приєднанні кабелів. Тим більш що перевірка муфт змінною та постійною напругою муфт проводиться по методиці, що застосовуеться для іспитів самих кабелів – ГОСТ 2990-78.
Також повторюємо, що «За ТУ виробника може використовуватися 1 трубка».
Дата відповіді:
17.01.2018 17:07
Відповідь надана
9) Знову вимагаються документи ВИРОБНИКА
Номер:
a07363ecd6584cb88a67b5f6976b00d5
Дата опублікування:
12.01.2018 18:01
Опис:
У Додатку 4, Загальні вимоги, Замовником було встановлено таку вимогу:
“1. Відповідність технічних вимог повинна бути відображена у сертифікаті якості серійної продукції виробника та підтверджена протоколами іспитів.
Надати протоколи іспитів з сертифікату виробника, завірених ним у встановленому порядку.”
Проблема надання сертифікатів і протоколів іспитів саме ВИРОБНИКА вже виникала у запитанні №2, але тут вона дублюється.
Відповідь:
Просимо Вас свідомо не поширювати в широкому інформаційному просторі інформацію яка не відповідає дійсності, а Вами використовується як аргумент для підтвердження власної думки. Наголошуємо, що мова йде про з’єднувальні термоусадочні муфти на кабеля з оливо просоченою паперовою ізоляцією на напругу 6-10 кВ. В конструкціях з’єднувальних муфт (підкреслюємо, для кабелів з оливо просоченою паперовою ізоляцією на напругу 6-10 кВ) всіх виробників, продукція яких представлена в Україні, присутній міжфазний заповнювач в тому чи іншому виді. Наприклад, в муфтах MIRP 12 виробництва Сикам (Франція), на якого Ви посилаєтесь, міжфазний заповнювач являє собою смолу, компоненти якої змішуються перед заливкою у кожух. Тобто, муфти виробництва ООО «Термофіт» (Російська Федерація) без міжфазного заповнювача є винятком з загальноприйнятих, в тому числі і європейських, конструкуцій. Хоча ООО «Термофіт» (Російська Федерація) виготовляє муфти з міжфазним заповнювачем, які мають наступну назву - 10СТпЗ. Отже відсутність вимоги міжфазного заповнювача і буде означати дискримінацію продукції всіх інших виробників, представлених в Україні. Ми впевнені, що не застосування в муфтах 3СТпМ виробництва ООО «Термофіт» (Російська Федерація) зазначеного способу (міжфазного заповнювача) впливає на експлуатаційні характеристики товару, впливає на його якість та відповідність ГОСТ 13781.0-86.
Розпірна планка присутня в конструкціях з’єднувальних термоусадочних муфти на кабеля з оливо просоченою паперовою ізоляцією на напругу 6-10 кВ у наступних виробників: «ЗКА» м. Черкасси, ТОВ «Укртрансснаб» м. Слов’янськ, ТОВ «ПЗЄМИ» м. Подольськ(РФ), АО «МЗЄИ» п. Міхнєво (РФ), Завод «КВТ» м. Калуга (РФ),КА «ЕРГ» м. Санкт-Петербург (РФ).
Тобто, Ваші ствердження, що «зазначені положення Тендерної документації містять опис особливостей конструкції кабельних термоусаджувальних муфт конкретного виробника.» не відповідають дійсності.
Не застосування ООО «Термофіт» (Російська Федерація) розпірної планки впливає на експлуатаційні характеристики товару, впливає на його якість та відповідність ГОСТ 13781.0-86.
Дата відповіді:
17.01.2018 17:05
Відповідь надана
8) Дискримінаційна вимога Технічної частини Тендерної документації щодо СПОСОБУ убезпечення появи розрядів під час експлуатації товару.
Номер:
7a09c1fecf6a481db3a24a6f5de9ada9
Дата опублікування:
12.01.2018 17:49
Опис:
У Додатку 4, Технічні вимоги, 29 та 30 рядок, Замовником було встановлено таку вимогу:
«1.28 Конструкція з’єднувальних муфт має забезпечувати відсутність всередині повітряних порожнеч (для убезпечення появи розрядів).
Наявність міжфазного заповнювача. Обов'язково
1.29 Наявність розпірної планки (зірочки) в муфтах СТп на напругу 6-10 кВ.
Для посилення ізоляції між фазними жилами розпірна планка має бути виготовлена з матеріалу, відмінного від матеріалу міжфазного заповнювача і при монтажу муфти не повинна змінювати своєї форми Обов'язково».
Вважаємо зазначені положення такими, що суперечать пункту 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки зазначені положення Тендерної документації містять опис особливостей конструкції кабельних термоусаджувальних муфт конкретного виробника.
Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз «або еквівалент».
В Тендерній документації зазначено, що вимога наявності заповнювача встановлено з метою убезпечення появи розрядів під час експлуатації товару. Тобто Замовником передбачено конкретний спосіб досягнення функціональної характеристики товару «убезпечення появи розрядів під час експлуатації товару»
Разом з тим, убезпечення появи розрядів під час експлуатації товару можливо досягти іншим способом, окрім застосування описаної Замовником конструкції, а саме – шляхом застосування екранованої ізоляції.
Такі способи використовують виробники кабельних муфт Сикам (Франція), Райхем (Німеччина), Селлпак(Німеччина), ООО «Термофіт» (Російська Федерація).
Відповідно, зазначені вище виробники не використовують той спосіб убезпечення появи розрядів під час експлуатації товару, який зазначено в Технічній частині Тендерної документації Замовника. Незастосування виробниками зазначеного способу не впливає на експлуатаційні характеристики товару, не впливає на його якість та відповідність ГОСТ 13781.0-86.
Таким чином, компанії, які використовують другий спосіб убезпечення появи розрядів під час експлуатації товару, втрачають можливість брати участь у закупівлі. Зокрема, Суб’єкт оскарження також застосовує другий спосіб і не має можливості взяти участь у процедурі закупівлі, водночас маючи можливість запропонувати товар, який повністю відповідає вимогам Тендерної документації за кількісними та якісними показниками, що підтверджується протоколами випробувань товару та сертифікатами якості, які є документами про відповідність у розумінні статті 1 Закону України № 124-VIII від 15 січня 2015 року «Про технічні регламенти та оцінку відповідності».
Відповідно до частини 1 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за принципом, зокрема, недискримінації учасників. Оскаржуване положення тендерної документації унеможливлює участь постачальників на рівних умовах, внаслідок чого Замовником порушено принцип недискримінації учасників.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Відповідно до пункту 74 Директиви 2014/24/EU Європейського Парламенту і Ради ЄС від 26 лютого 2014 про державні закупівлі та скасування Директиви 2004/18/EC, технічні специфікації, складені державними покупцями, повинні дозволити відкрити державні закупівлі для конкуренції, а також для досягнення цілей сталого розвитку. З цією метою слід надати можливість представляти конкурсні пропозиції, які відображають різноманітність стандартів технічних рішень і технічних характеристик на ринку, в тому числі ти з них, які складені на основі критеріїв ефективності, пов'язаних з життєвим циклом і стійкістю процесу виробництва робіт, товарів та послуг.
Отже, технічні характеристики повинні бути складені таким чином, щоб уникнути штучного звуження конкуренції за рахунок вимог, які надають переваги конкретному суб’єкту господарювання віддзеркалюючи ключові характеристики товарів, послуг або робіт, які зазвичай пропонує даний суб’єкт господарювання.
Складання технічних специфікацій з точки зору функціональних і експлуатаційних вимог, як правило, найкращим чином забезпечує досягнення цієї мети.
Також Директива 2014/24/EU Європейського Парламенту і Ради ЄС 26 лютого 2014 про державні закупівлі та скасування Директиви 2004/18/EC містить статтю 42 наступного змісту:
«Стаття 42
Технічні специфікації
1. Технічні специфікації, як визначено в пункті 1 Додатка VII повинні бути зазначені в документах щодо закупівель. Технічна специфікація повинна містити характеристики, необхідні для виконання робіт, надання послуг або здійснення поставок.
…2. Технічні специфікації повинні надавати рівний доступ господарюючих суб'єктів до процедури закупівлі та не повинні мати ефект створення необґрунтованих перешкод при відкритті конкурсу з державних закупівель.
3. Без шкоди для обов'язкових національних технічних правил, за умови, що вони сумісні з законодавством ЄС, технічні специфікації повинні бути сформульовані в один з наступних способів:
(a) з точки зору вимог до продуктивності або функціональності, включаючи екологічні характеристики, за умови, що параметри є досить точними, щоб дозволити учасникам торгів визначити предмет договору і дозволити замовнику присудити контракт;
(b) за допомогою посилання на технічні специфікації і, в порядку переваги, на національні стандарти у відповідності до європейських стандартів, на європейські технічні оцінки, загальні технічні специфікації, міжнародні стандарти, інші системи технічних посилань, встановлені європейськими органами стандартизації або, за відсутністю цих документів, національні стандарти, національні технічні свідоцтва або національні технічні специфікації, що стосуються проектування, розрахунку та виконання робіт і використання матеріалів; кожне посилання повинне супроводжуватися словами «або еквівалент»;
(c) з точки зору вимог до продуктивності або функціональності, які зазначені в пункті (а), з посиланням на технічні характеристики, зазначені у пункті (b), у якості засобу припущення відповідності з такими вимогами щодо продуктивності або функціональності;
(d) за допомогою посилання на технічні специфікації, зазначені у пункті (b) для певних характеристик, і за допомогою посилання на вимоги щодо продуктивності або функціональності, зазначені у пункті (а) для інших характеристик.
4. Якщо це не виправдано предметом договору, технічні специфікації не повинні посилатись на конкретного виробника, джерело, або конкретний процес, який характеризує продукти або послуги, що надаються конкретним суб’єктом господарювання, або на торгові марки, патенти, типи або конкретне джерело походження чи виробництво, в наслідок чого надається перевага або усуваються окремі підприємства або певні продукти. Такі посилання допускаються як виняток, коли досить точний і зрозумілий опис предмета контракту відповідно до абзацу 3 не представляється можливим. Такі посилання повинні супроводжуватися словами «або еквівалент».
5. Якщо замовник використовує варіант посилання на технічні специфікації, зазначені в пункті (b) абзацу 3, він не повинен відхиляти конкурсну заявку на тій підставі, що запропоновані роботи, товари або послуги не відповідають технічним специфікаціям, на які він посилався, у разі якщо учасник торгів будь-якими відповідними засобами, в тому числі засобами підтвердження, згаданими в статті 44, доведе у своїй заявці, що запропоновані ним рішення задовольняють аналогічним чином вимоги, встановлені технічними специфікаціями».
У даному випадку, застосування екранованої ізоляції як другого способу убезпечення від появи розрядів під час експлуатації забезпечує досягнення функціональної мети, вказаної замовником, без застосування описаної ним конструкції виробу.
Зважаючи на викладене вище, вимога підпунктів 29 та 30 Додатку № 4 до тендерної документації «Технічні вимоги»,- підлягає виключенню з Тендерної документації закупівлі як дискримінаційна.
Відповідь:
Просимо Вас свідомо не поширювати в широкому інформаційному просторі інформацію, яка не відповідає дійсності, а Вами використовується як аргумент для підтвердження власної думки. Наголошуємо, що мова йде про з’єднувальні термоусадочні муфти на кабеля з оливо просоченою паперовою ізоляцією на напругу 6-10 кВ. В конструкціях з’єднувальних муфт (підкреслюємо, для кабелів з оливо просоченою паперовою ізоляцією на напругу 6-10 кВ) всіх виробників, продукція яких представлена в Україні, присутній міжфазний заповнювач в тому чи іншому виді. Наприклад, в муфтах MIRP 12 виробництва Сикам (Франція), на якого Ви посилаєтесь, міжфазний заповнювач являє собою смолу, компоненти якої змішуються перед заливкою у кожух. Тобто, муфти виробництва ООО «Термофіт» (Російська Федерація) без міжфазного заповнювача є винятком з загальноприйнятих, в тому числі і європейських, конструкуцій. Хоча ООО «Термофіт» (Російська Федерація) виготовляє муфти з міжфазним заповнювачем, які мають наступну назву - 10СТпЗ. Отже відсутність вимоги міжфазного заповнювача і буде означати дискримінацію продукції всіх інших виробників, представлених в Україні. Ми впевнені, що не застосування в муфтах 3СТпМ виробництва ООО «Термофіт» (Російська Федерація) зазначеного способу (міжфазного заповнювача) впливає на експлуатаційні характеристики товару, впливає на його якість та відповідність ГОСТ 13781.0-86.
Розпірна планка присутня в конструкціях з’єднувальних термоусадочних муфти на кабеля з оливо просоченою паперовою ізоляцією на напругу 6-10 кВ у наступних виробників: «ЗКА» м. Черкасси, ТОВ «Укртрансснаб» м. Слов’янськ, ТОВ «ПЗЄМИ» м. Подольськ(РФ), АО «МЗЄИ» п. Міхнєво (РФ), Завод «КВТ» м. Калуга (РФ),КА «ЕРГ» м. Санкт-Петербург (РФ).
Тобто, Ваші ствердження, що «зазначені положення Тендерної документації містять опис особливостей конструкції кабельних термоусаджувальних муфт конкретного виробника.» не відповідають дійсності.
Не застосування ООО «Термофіт» (Російська Федерація) розпірної планки впливає на експлуатаційні характеристики товару, впливає на його якість та відповідність ГОСТ 13781.0-86.
Дата відповіді:
17.01.2018 17:03
Відповідь надана
7) Дискримінаційна вимога Технічної частини Тендерної документації щодо СПОСОБУ унеможливлення пошкоджень корешкової частини муфт при «перефазіровці», який використовує учасник.
Номер:
171b66d675e64520aa790e5d4d8e9b79
Дата опублікування:
12.01.2018 17:42
Опис:
У Додатку 4, Технічні вимоги, 27 та 28 рядок, Замовником було встановлено таку вимогу:
«27 Наявність в муфтах КНТп фазних ізоляторів (до 1 кВ не менше 4-х, до 10 кВ-не менше 6-ти ) - Обов'язково.
28 Наявність розпірного ізолятора в муфтах КНТп, КВТп (для унеможливлення пошкоджень корешкової частини муфт при «перефазіровці») - Обов'язково».
Вважаємо зазначені положення такими, що суперечать пункту 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки зазначені положення Тендерної документації містять опис особливостей конструкції кабельних термоусаджувальних муфт конкретного виробника.
Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз «або еквівалент».
В Тендерній документації зазначено, що вимога наявності ізоляторів встановлено для унеможливлення пошкоджень корешкової частини муфт при «перефазіровці». Тобто Замовником передбачено конкретний спосіб досягнення функціональної характеристики товару «унеможливлення пошкоджень корешкової частини муфт при «перефазіровці».
Зазначений спосіб використовує у виробництві конкретний виробник товару, а саме –Міхневський завод електромонтажних виробів, що підтверджується технічними умовами зазначеного виробника та технічними паспортами виробів.
Разом з тим, унеможливлення пошкоджень корешкової частини муфт при «перефазіровці» можливо досягти іншим способом, окрім застосування описаної Замовником конструкції, а саме – використанням якісніших матеріалів під час виготовлення товару.
Відповідно, зазначені вище виробники не використовують той спосіб унеможливлення пошкоджень корешкової частини муфт при «перефазіровці», який зазначено в Технічній частині Тендерної документації Замовника. Незастосування виробниками зазначеного способу не впливає на експлуатаційні характеристики товару, не впливає на його якість та відповідність ГОСТ 13781.0-86.
Таким чином, компанії, які використовують другий спосіб унеможливлення пошкоджень корешкової частини муфт при перефазіровці, втрачають можливість подати тендерну пропозицію із повним пакетом документів та взяти участь у закупівлі.
Відповідно до частини 1 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за принципом, зокрема, недискримінації учасників. Оскаржуване положення тендерної документації унеможливлює участь постачальників на рівних умовах, внаслідок чого Замовником порушено принцип недискримінації учасників.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Відповідно до пункту 74 Директиви 2014/24/EU Європейського Парламенту і Ради ЄС від 26 лютого 2014 про державні закупівлі та скасування Директиви 2004/18/EC, технічні специфікації, складені державними покупцями, повинні дозволити відкрити державні закупівлі для конкуренції, а також для досягнення цілей сталого розвитку. З цією метою слід надати можливість представляти конкурсні пропозиції, які відображають різноманітність стандартів технічних рішень і технічних характеристик на ринку, в тому числі ти з них, які складені на основі критеріїв ефективності, пов'язаних з життєвим циклом і стійкістю процесу виробництва робіт, товарів та послуг.
Отже, технічні характеристики повинні бути складені таким чином, щоб уникнути штучного звуження конкуренції за рахунок вимог, які надають переваги конкретному суб’єкту господарювання віддзеркалюючи ключові характеристики товарів, послуг або робіт, які зазвичай пропонує даний суб’єкт господарювання.
Складання технічних специфікацій з точки зору функціональних і експлуатаційних вимог, як правило, найкращим чином забезпечує досягнення цієї мети.
Також Директива 2014/24/EU Європейського Парламенту і Ради ЄС 26 лютого 2014 про державні закупівлі та скасування Директиви 2004/18/EC містить статтю 42 наступного змісту:
«Стаття 42
Технічні специфікації
1. Технічні специфікації, як визначено в пункті 1 Додатка VII повинні бути зазначені в документах щодо закупівель. Технічна специфікація повинна містити характеристики, необхідні для виконання робіт, надання послуг або здійснення поставок.
…2. Технічні специфікації повинні надавати рівний доступ господарюючих суб'єктів до процедури закупівлі та не повинні мати ефект створення необґрунтованих перешкод при відкритті конкурсу з державних закупівель.
3. Без шкоди для обов'язкових національних технічних правил, за умови, що вони сумісні з законодавством ЄС, технічні специфікації повинні бути сформульовані в один з наступних способів:
(a) з точки зору вимог до продуктивності або функціональності, включаючи екологічні характеристики, за умови, що параметри є досить точними, щоб дозволити учасникам торгів визначити предмет договору і дозволити замовнику присудити контракт;
(b) за допомогою посилання на технічні специфікації і, в порядку переваги, на національні стандарти у відповідності до європейських стандартів, на європейські технічні оцінки, загальні технічні специфікації, міжнародні стандарти, інші системи технічних посилань, встановлені європейськими органами стандартизації або, за відсутністю цих документів, національні стандарти, національні технічні свідоцтва або національні технічні специфікації, що стосуються проектування, розрахунку та виконання робіт і використання матеріалів; кожне посилання повинне супроводжуватися словами «або еквівалент»;
(c) з точки зору вимог до продуктивності або функціональності, які зазначені в пункті (а), з посиланням на технічні характеристики, зазначені у пункті (b), у якості засобу припущення відповідності з такими вимогами щодо продуктивності або функціональності;
(d) за допомогою посилання на технічні специфікації, зазначені у пункті (b) для певних характеристик, і за допомогою посилання на вимоги щодо продуктивності або функціональності, зазначені у пункті (а) для інших характеристик.
4. Якщо це не виправдано предметом договору, технічні специфікації не повинні посилатись на конкретного виробника, джерело, або конкретний процес, який характеризує продукти або послуги, що надаються конкретним суб’єктом господарювання, або на торгові марки, патенти, типи або конкретне джерело походження чи виробництво, в наслідок чого надається перевага або усуваються окремі підприємства або певні продукти. Такі посилання допускаються як виняток, коли досить точний і зрозумілий опис предмета контракту відповідно до абзацу 3 не представляється можливим. Такі посилання повинні супроводжуватися словами «або еквівалент».
5. Якщо замовник використовує варіант посилання на технічні специфікації, зазначені в пункті (b) абзацу 3, він не повинен відхиляти конкурсну заявку на тій підставі, що запропоновані роботи, товари або послуги не відповідають технічним специфікаціям, на які він посилався, у разі якщо учасник торгів будь-якими відповідними засобами, в тому числі засобами підтвердження, згаданими в статті 44, доведе у своїй заявці, що запропоновані ним рішення задовольняють аналогічним чином вимоги, встановлені технічними специфікаціями».
Зважаючи на викладене вище, вимога підпунктів 27, 28 Додатку 4, Технічні вимоги - підлягає виключенню з Тендерної документації закупівлі як дискримінаційна.
Відповідь:
Просимо Вас свідомо не поширювати в широкому інформаційному просторі інформацію, яка не відповідає дійсності, а Вами використовується як аргумент для підтвердження власної думки. Ваші cтвердження, що вимога наявність в муфтах КНТп золяторів містять опис особливостей конструкції кабельних термоусаджувальних муфт конкретного виробника також не відповідає дійсності. В конструкції муфт КНТП наступних виробників: «ЗКА» м. Черкасси, ТОВ «Укртрансснаб» м. Слов’янськ, ТОВ «ПЗЄМИ» м. Подольськ(РФ), АО «МЗЄИ» п. Міхнєво (РФ), Завод «КВТ» м. Калуга (РФ),КА «ЕРГ» м. Санкт-Петербург (РФ) ізолятори присутні.
Якщо в питаннях ви посилаєтесь на конструкцію муфт ООО «Термофіт» (Російська Федерація) та декларуєте ішні способи, то вам повинно бути відомо, що в конструкцію кінцевих муфт зовнішнього встановлення виробництва ООО «Термофіт» (Російська Федерація) входять ізолятори, і саме в такій кількості, яка зазначена у Додатку 4, Технічні вимоги, 27 рядок.
Незастосування виробниками ізоляторів безпосередньо вплине на експлуатаційні характеристики муфт КНТп, на їх якість та відповідність п.2.20 ГОСТ 13781.0-86.
Повідомляємо Вас, що працівники ПрАТ "ЕК "Житомиробленерго" мають дуже великий досвід монтажу та експлуатації кабельних муфт і володіють достатньою інформацією про якість матеріалів всіх виробників, представлених в Україні. При експлуатації кінцевих муфт, в конструкції яких не передбачено розпірного ізолятора їх вихід зі строю складав до 15 % саме під час проведення «перефазіровки», що наносило фінансові збитки для Товариства.
Дата відповіді:
17.01.2018 16:59
Відповідь надана
6) Дискримінаційна вимога надання протоколів іспитів складових частин товару (гвинтових гільз, гвинтових наконечників), які не є предметом закупівлі та щодо яких чинним законодавством України не передбачено обов’язкової сертифікації.
Номер:
55fac073db1a471aab0ef9d8f5dead7a
Дата опублікування:
12.01.2018 17:31
Опис:
У Додатку 4, Технічні вимоги, шостий та восьмий рядок,, Замовником було встановлено таку вимогу:
«Наявність в з’єднувальних муфтах кабельних гвинтових гільз з поперечною «насічкою» (для збільшення площі контакту), з болтами зі зривними головками, які повинні відповідати вимогам ГОСТ 10434-82 що викладені в наступних пунктах: 2.2.1, 2.2.2, 2.2.3, 2.2.4, 2.2.6, 2.2.7, 2.3.2,2.4.1.
Гільзи повинні бути виготовлені з матеріалу, який дозволяє їх встановлення як на мідні так і та алюмінієві жили кабелю.
ГОСТ 13781.0-86 п.2.13
Перевірка згідно ГОСТ 17441-84
Відповідність вимогам ГОСТ 10434-82 (п.п. 2.2.1, 2.2.2, 2.2.3, 2.2.4, 2.2.6, 2.2.7, 2.3.2,2.4.1.) повинно бути підтверджено протоколом (-ами) іспитів.
Наявність в кінцевих муфтах кабельних гвинтових наконечників з поперечною «насічкою» (для збільшення площі контакту), з болтами зі зривними головками, які повинні відповідати вимогам ГОСТ 10434-82 що викладені в наступних пунктах: 2.2.1, 2.2.2, 2.2.3, 2.2.4, 2.2.6, 2.2.7, 2.3.2, 2.4.1.
Кінцевики повинні бути виготовлені з матеріалу, який дозволяє їх встановлення як на мідні так і та алюмінієві жили кабелю. ГОСТ 13781.0-86 п.2.13
ГОСТ 10434-82
Перевірка згідно ГОСТ 17441-84
Відповідність вимогам ГОСТ 10434-82 (п.п. 2.2.1, 2.2.2, 2.2.3, 2.2.4, 2.2.6, 2.2.7, 2.3.2,2.4.1.) повинно бути підтверджено протоколом (-ами) іспитів.
Після таблиці наведена обов'язкова форма протоколу іспитів
протоколи іспитів повинні мати:
- повний обсяг сторінок;
- назву об’єкту іспиту;
- загальну інформацію про об’єкт іспиту та його підготовку до проведення іспиту;
- кількість об’єктів іспиту (якщо таке передбачене методикою);
- ціль іспиту;
- встановлену ГОСТ 13781.0-86 методику іспиту (при наявності – з посиланнями);
- перелік обладнання, що використовувалось для проведення іспиту на заданий параметр, та/або загальний перелік обладнання що використовувалось;
- відображення ходу іспиту (опис,таблиці, графіки, діаграми, фото, інше);
- кінцевий результат іспиту з зазначенням величини параметру, на відповідність якому проводився іспит;
- висновок.
Проведення іспитів по методикам, не передбаченим ГОСТ 13781.0-86, не допускається».
Вважаємо, що встановлення вимоги до учасників надати протокол іспитів гвинтових гільз із поперечною насічкою на відповідність вимогам ГОСТ 10434-82 (п.п. 2.2.1, 2.2.2, 2.2.3, 2.2.4, 2.2.6, 2.2.7, 2.3.2,2.4.1) та надати протокол іспитів гвинтових наконечників з поперечною «насічкою» (для збільшення площі контакту), з болтами зі зривними головками на відповідність вимогам ГОСТ 10434-82 (п.п. 2.2.1, 2.2.2, 2.2.3, 2.2.4, 2.2.6, 2.2.7, 2.3.2,2.4.1.) - є необґрунтованим та обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі, виходячи з наступного.
Необґрунтованість вимоги.
Гвинтові гільзи із поперечною насічкою та гвинтові наконечники з поперечною насічкою з болтами зі зривними головками не є предметом закупівлі.
Відповідно до Переліку продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні, затвердженого Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01 лютого 2005 року № 28, гвинтові гільзи та гвинтові наконечники не належить до продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації.
Здійснюючи підготовку до участі в закупівлях товару «муфти кабельні термоусаджувальні», Суб’єкт оскарження у порядку добровільної сертифікації товару, вживав заходів щодо проведення випробувань (іспитів) на відповідність вимогам ГОСТ 13781.0-86 товару «муфти кабельні термоусаджувальні», наявність та справність усіх складових елементів якого забезпечує його належне функціонування та придатність до експлуатації.
Відповідно до частини 4 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Дискримінаційність вимоги.
Вважаємо, що встановленням зазначеної вимоги Замовник порушив один із принципів здійснення закупівель, встановлених статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме – принцип недискримінації учасників, виходячи з таких обставин.
Відповідно до частини 4 статті 16 Закону України «Про публічні заккупівлі» відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Зважаючи на викладене вище, вимога надання протоколів іспитів гвинтових гільз та гвинтових наконечників - підлягає виключенню з Тендерної документації закупівлі як дискримінаційна.
Відповідь:
Сертифікат підтверджує, що гільзи та кінцевики є продукцією СЕРІЙНОГО ВИРОБНИЦТВА і випробування, що відображені в протоколі іспитів до сертифікату, не були проведені, наприклад, на експериментальних зразках, які можуть бути виготовлені невеликою партією саме для проведення випробувань та мати інші (поліпшені характеристики) на відміну від серійної продукції.
Гільзи та кінцевики є елементом (контактним з’єднанням) муфти і підпадають під вимоги ГОСТ 10434-82 «»(п.2.13 ГОСТ 13781.0-86) та перевірка згідно ГОСТ 17441-84 (п.6.6 ГОСТ 13781.0-86)
Ваше ствердження «відповідність вимогам ГОСТ 13781.0-86 товару «муфти кабельні термоусаджувальні», наявність та справність усіх складових елементів якого забезпечує його належне функціонування та придатність до експлуатації.» є хибним і некомпетентним.
Окрім контактних з’єднань, ні один елемент не підпадає під ГОСТ, в якому викладіні лише вимоги (ГОСТ 10434-82 «СОЕДИНЕНИЯ КОНТАКТНІЕ ЭЛЕКТРИЧЕСКИЕ. КЛАСИФИКАЦИЯ. ОБЩИЕ ТЕХНИЧЕСКИЕ ТРЕБОВАНИЯ»). В інших випадках річ йде про ГОСТи, що вказують про методику іспитів, наприклад ГОСТ 9.302-79, ГОСТ 6433.2-71.
Так, при випробування муфт на герметичність (п.2.15 ГОСТ 13781.0-86), механічну міцність (п.2.14 ГОСТ 13781.0-86) та при проходженні інших випробувань муфти повинні бути ЗМОНТОВАНІ. ГОСТ 13781.0-86 вимагає випробування готового виробу-муфти, а не «усіх складових елементів.»
Дата відповіді:
17.01.2018 16:57
Відповідь надана
5) Дискримінаційна вимога надання протоколу іспитів складової частини товару (вузлу приєднання проводу заземлення), яка не є предметом закупівлі та щодо якої чинним законодавством України не передбачено обов’язкової сертифікації.
Номер:
74ab89ddf4994104ad5201d08a3981e5
Дата опублікування:
12.01.2018 17:22
Опис:
У Додатку 4, Технічні вимоги, п'ятий рядок, Замовником було встановлено таку вимогу: Система приєднання проводу заземлення – паяна. Непаяна система приєднання заземлення (як аналог паяної системи), на відміну від паяної, підпадає під вимоги п. 2.2.3 ГОСТ 10434-82. Необхідні дані - ГОСТ 10434-82 п. 2.2.3 – надати підтвердження (протокол іспитів безпосередньо вузла приєднання проводу заземлення)».
Від учасників, які пропонують товар із непаяною системою приєднання заземлення вимагається надати протокол іспитів безпосередньо вузла приєднання проводу заземлення.
По-перше, чому вимагається протокол випробувань тільки на непаяну систему, бо в ГОСТ-і 10434-82 п. 2.2.3 “.. Электрическое сопротивление сварных и паяных контактных соединений должно оставаться неизменным.” - вот эту «неизменность» (т. е. 1) тоже нужно подтверждать протоколом, как и не превышение в 1.5 раза элетрического сопротивления непаянной системой.
По-друге, вважаємо, що встановлення вимоги до учасників надати протокол іспитів безпосередньо вузла приєднання проводу заземлення є необґрунтованим та обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі, виходячи з наступного.
Необґрунтованість вимоги.
Зазначений у Тендерній документації вузол приєднання проводу заземлення є одним із багатьох складових елементів одиниці товару, проте сам по собі не є предметом закупівлі.
Відповідно до Переліку продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні, затвердженого Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01 лютого 2005 року № 28, вузол приєднання проводу заземлення не належить до продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації.
Відповідно до частини 4 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Дискримінаційність вимоги.
Вважаємо, що встановленням зазначеної вимоги Замовник порушив один із принципів здійснення закупівель, встановлених статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме – принцип недискримінації учасників, виходячи з таких обставин.
Відповідно до частини 4 статті 16 Закону України «Про публічні заккупівлі» відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Отже, Замовником встановлено умову про відхилення тендерної пропозиції у разі невиконання учасником вимог додатку 4 до тендерної документації, у тому числі у разі ненадання підтвердження наявності протоколів випробування на вузол приєднання проводу заземлення.
Відповідно до частини 1 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за принципом, зокрема, недискримінації учасників. Оскаржуване положення тендерної документації унеможливлює участь постачальників на рівних умовах, отже, Замовником порушено принцип недискримінації учасників.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Зважаючи на викладене вище, вимога надання протоколів іспитів вузлу проводу заземлення вимогам ГОСТ 10434-82 п. 2.2.3 підлягає виключенню з Тендерної документації закупівлі як дискримінаційна.
Відповідь:
ПрАТ "ЕК "Житомиробленерго" не обмежує учасників у виборі кріплення системи заземлення. Повторємо технічне завдання: «Непаяна система приєднання заземлення (як аналог паяної системи), на відміну від паяної, підпадає під вимоги п. 2.2.3 ГОСТ 10434-82.»
Дата відповіді:
17.01.2018 17:01
Відповідь надана
4) Питання по приєднанню проводу заземлення
Номер:
fa2784a1e26a4030bc50feb889ea1b03
Дата опублікування:
12.01.2018 16:42
Опис:
Чому вимагається система заземлення методом “пайки”? ГОСТом не регламентується спосіб приєднання. Вимагаємо прибрати цю вимогу, як дискримінаційну
Відповідь:
Більш надійного способу чим метод “пайки” в технології монтажу муфти не існує. ПрАТ "ЕК "Житомиробленерго" не обмежує учасників у виборі кріплення системи заземлення. Ще раз, зазначаємо технічне завдання технічне завдання: «Непаяна система приєднання заземлення (як аналог паяної системи), на відміну від паяної, підпадає під вимоги п. 2.2.3 ГОСТ 10434-82.»
Дата відповіді:
17.01.2018 16:49
Відповідь надана
3) Дискримінаційна вимога до форми та змісту протоколів іспитів, що підтверджують відповідність товару вимогам ГОСТ 13781.0-86.
Номер:
48f2a5f72ce94241902a0c8e5164161c
Дата опублікування:
12.01.2018 16:12
Опис:
У Додатку 4, Технічні вимоги, перший рядок, третій стовпчик Замовником було встановлено таку вимогу: «Відповідність ГОСТ 13781.0-86 має бути підтверджена наданням протоколів іспитів, включених в сертифікат».
Після таблиці встановлено такі вимоги до протоколів іспитів:
«Протоколи іспитів повинні мати:
- повний обсяг сторінок;
- назву об’єкту іспиту;
- загальну інформацію про об’єкт іспиту та його підготовку до проведення іспиту;
- кількість об’єктів іспиту (якщо таке передбачене методикою);
- ціль іспиту;
- встановлену ГОСТ 13781.0-86 методику іспиту (при наявності – з посиланнями);
- перелік обладнання, що використовувалось для проведення іспиту на заданий параметр, та/або загальний перелік обладнання що використовувалось;
- відображення ходу іспиту (опис, таблиці, графіки, діаграми, фото, інше);
- кінцевий результат іспиту з зазначенням величини параметру, на відповідність якому проводився іспит;
- висновок».
Вважаємо, що встановлення вимоги надання протоколів іспитів, саме включених у сертифікат, на відповідність вимогам ГОСТ 13781.0-86, а також встановлення переліку обов’язкових ознак протоколу є необґрунтованим та обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі тими учасниками, які зверталися з метою проведення іспитів та отримання протоколів іспитів до конкретної лабораторії, в діловій практиці якої використовуються протоколи саме такої форми.
Необґрунтованість вимоги.
Відповідно до частини 1 статті 1 Закону України № 124-VIII від 15 січня 2015 року «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», документ про відповідність - декларація (в тому числі декларація про відповідність), протокол (у тому числі протокол випробувань), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності) або будь-який інший документ, що підтверджує виконання визначених вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності; підтвердження відповідності - видача документа про відповідність, яка ґрунтується на прийнятому після критичного огляду рішенні про те, що виконання визначених вимог було доведене.
Законом не встановлено вимог включення протоколу випробувань (іспитів) до сертифікатів відповідності (якості), тобто не встановлено обов’язкової вимоги включення одного документу про відповідність до іншого, не передбачено набуття або втрату ними юридичної сили внаслідок такого включення або невключення.
Також законом не встановлено вимог до форми протоколу випробувань (іспитів), яка була б обов’язковою для дотримання призначеними органами з оцінки відповідності.
Натомість, відповідно до частини 1 статті 41 Закону України № 124-VIII від 15 січня 2015 року «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», призначені органи повинні проводити оцінки відповідності згідно з процедурами оцінки відповідності, визначеними у відповідних технічних регламентах.
Згідно з частиною 1 статті 1 Закону України № 124-VIII від 15 січня 2015 року «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», технічний регламент - нормативно-правовий акт, в якому визначено характеристики продукції або пов’язані з ними процеси та методи виробництва, включаючи відповідні процедурні положення, додержання яких є обов’язковим. Він може також включати або виключно стосуватися вимог до термінології, позначень, пакування, маркування чи етикетування в тій мірі, в якій вони застосовуються до продукції, процесу або методу виробництва.
У даному випадку, технічним регламентом, відповідність якому вимагається підтвердити в Тендерній документації, є ГОСТ 13781.0-86. У зазначеному технічному регламенті не встановлено вимог до форми та змісту протоколу випробувань (іспитів), які були б обов’язковими для дотримання суб’єктом, який проводить випробування (іспити).
Зміст та форма протоколу випробувань, що їх видають призначені органи оцінки відповідності, залежить від наявного обладнання, лабораторії, країни, обсягу та мети випробувань, інших чинників.
Дискримінаційність вимоги.
Встановлення вимоги до учасників надання протоколів іспитів, включених у сертифікат, на відповідність вимогам ГОСТ 13781.0-86, а також встановлення переліку обов’язкових ознак протоколу обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі лише тими учасниками, які зверталися за отриманням сертифікату та протоколу випробування до конкретної лабораторії, у діловій практиці яких застосовуються визначені в Тендерній документації риси складання протоколів (за відсутності вимог до їх форми в чинному законодавстві України).
Відповідно до пункту 5 «V. Розгляд та оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця » розділу 5 « Відхилення тендерних пропозиційї» пункт 5.1. “Замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо: .. 4) тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації””
Таким чином, внаслідок встановлення Замовником оскаржуваної вимоги Суб’єкт оскарження не має можливості подати тендерну пропозицію із повним пакетом документів та взяти участь у процедурі закупівлі, незважаючи на те, що Суб’єкт оскарження має можливість поставити товар, який повністю відповідає вимогам Тендерної документації та має документи про відповідність товару, передбачені Законом України № 124-VIII від 15 січня 2015 року «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», що підтверджують відповідність товару вимогам ГОСТ 13781.0-86.
З метою отримання протоколів випробувань, які відповідають опису, викладеному Замовником у тендерній документації, Суб’єкт оскарження вимушений проводити пошуки саме тієї лабораторії, яка у своїй діловій практиці застосовує описану в тендерній документації форму протоколу випробувань, звертатися до цієї лабораторії за проведенням випробувань, нести додаткові фінансові та часові витрати.
Відповідно до частини 1 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за принципом, зокрема, недискримінації учасників. Оскаржувана вимога Тендерної документації порушує зазначений принцип, унеможливлюючи участь у закупівлі на рівних умовах.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Окрім того, відповідно до статті 44 Директиви 2014/24/EU Європейського Парламенту і Ради ЄС від 26 лютого 2014 про державні закупівлі та скасування Директиви 2004/18/EC, встановлено таке:
«1. Замовник може вимагати, щоб суб’єкти господарювання надавали протоколи випробувань від органу з оцінки відповідності або сертифікат, виданий таким органом у якості засобу підтвердження відповідності вимогам або критеріям, викладеним у технічних специфікаціях, критеріям присудження або умовам виконання контракту.
…Якщо замовник вимагає надання сертифікатів, виданих конкретним органом з оцінки відповідності, сертифікати від інших еквівалентних органів з оцінки відповідності повинні також прийматися замовником».
«2. Замовник повинний приймати інші відповідні засоби підтвердження ніж ті, що зазначені в абзаці 1, наприклад, технічне досьє виробника, коли даний господарюючий суб’єкт не мав доступу до сертифікатів або протоколів випробувань, зазначених у абзаці 1, або не має можливості отримати їх у відповідний термін, за умови, що відсутність доступу не спричинена самим цим суб’єктом господарювання, та за умови, що даний суб’єкт господарювання доведе, що надавані ним роботи, товари або послуги відповідають вимогам або критеріям, викладеним у технічних специфікаціях, критеріях присудження контракту або умовах виконання контракту».
У статті 62 зазначеної Директиви визначається:
«1. Замовники повинні, якщо вони вимагають пред'явлення сертифікатів, складених незалежними органами, які засвідчують, що суб’єкт господарювання відповідає стандартам забезпечення певної якості, в тому числі щодо доступності для інвалідів, посилатися на системи забезпечення якості на основі відповідних серій європейських стандартів, підтверджених акредитованими органами. Вони визнають еквівалентні сертифікати від органів, створених в інших державах-членах. Вони повинні також прийняти інші докази еквівалентних заходів щодо забезпечення якості, якщо господарюючий суб’єкт не має можливість отримати такі сертифікати в рамках відповідних термінів з причин, які не стосуються цього суб’єкта господарювання за умови, що суб’єкт господарювання доведе, що пропоновані заходи із забезпечення якості відповідають необхідним стандартам забезпечення якості».
Таким чином, у разі якщо учасник не має можливості отримати у строк, встановлений для подання тендерних пропозицій, протоколи випробувань, передбачені Замовником, Замовник повинен приймати інші відповідні засоби підтвердження.
Зважаючи на викладене вище, вимоги щодо надання учасниками протоколів іспитів, саме включених у сертифікат, на відповідність вимогам ГОСТ 13781.0-86, а також встановлення переліку обов’язкових ознак протоколу підлягає виключенню з Тендерної документації закупівлі як дискримінаційна.
Відповідь:
Замовник не несе ніякої відповідальності за час, який потрібний учаснику для одержання документів, передбачених чинним законодавством України та тендерною документацію.!!!
ПрАТ "ЕК "Житомиробленерго" не вбачає в своїх діях дискримінацію учасників, якщо особисто у Вас протоколів, що містять інформацію, яку потребує замовник, немає.
Додатково інформуємо Вас, що акредитовані лабораторії України на виконання робіт відповідно до ДСТУ ISO/IEC 17025:2006 повинні надавати протоколи згідно з вимогами п.5.10.1, а саме:
«Результати кожного випробування, калібрування чи серії випробування або калібрування, проведених лабораторією, повинні бути повідомлені точно, чітко, недвозначно та об’єктивно і згідно з усіма спеціальними інструкціями, що містяться в методах проведення випробування або калібрування». В нашому випадку, це інструкції (в тому числі ГОСТи), що містяться в розділі 6. ГОСТ 13781.0-86 «МЕТОДЫ ИСПЫТАНИЙ».
Дата відповіді:
17.01.2018 16:47
Відповідь надана
Дискримінаційна вимога Технічної частини Тендерної документації щодо надання учасниками сертифікату якості, виданого виробнику.
Номер:
0fb6a89b3470460aa9d0e0d31e289183
Дата опублікування:
12.01.2018 14:44
Опис:
У Додатку 4, Технічні вимоги, Перший рядок Замовником було встановлено таку вимогу:«Наявність сертифікату якості, виданого виробнику на відповідність вимогам ГОСТ 13781.0-86 ».
Вважаємо, що встановлення вимоги надання сертифікату якості, виданого саме виробнику товару на відповідність вимогам ГОСТ 13781.0-86, як обов’язкової ознаки сертифікату якості, є необґрунтованим та обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі.
Необґрунтованість вимоги.
Відповідно до частини 1 статті 1 Закону України № 124-VIII від 15 січня 2015 року «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», сертифікація - підтвердження відповідності третьою стороною (особою, яка є незалежною від особи, що надає об’єкт оцінки відповідності, та від особи, що заінтересована в такому об’єкті як споживач чи користувач), яке стосується продукції, процесів, послуг, систем або персоналу.
Підтвердження відповідності - видача документа про відповідність, яка ґрунтується на прийнятому після критичного огляду рішенні про те, що виконання визначених вимог було доведене.
Документ про відповідність - декларація (в тому числі декларація про відповідність), протокол (у тому числі протокол випробувань), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності) або будь-який інший документ, що підтверджує виконання визначених вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності.
Оцінка відповідності - процес доведення того, що визначені вимоги, які стосуються продукції, процесу, послуги, системи, особи чи органу, були виконані.
Отже, сертифікація товару «Кінцеві та з’єднувальні термоусаджувальні кабельні муфти 10 кВ та 0,4 кВ або еквівалент» здійснюється третьою стороною, незалежною від особи, що надає об’єкт оцінки відповідності. Видача сертифікату ґрунтується на прийнятому після критичного огляду рішенні про те, що виконання вимог ГОСТ 13781.0-86 було доведене. Сертифікат, виданий на товар «Кінцеві та з’єднувальні термоусаджувальні кабельні муфти 10 кВ та 0,4 кВ або еквівалент», є належним підтвердженням виконання вимог ГОСТ 13781.0-86, оскільки є документом про відповідність у розумінні Закону України № 124-VIII від 15 січня 2015 року «Про технічні регламенти та оцінку відповідності».
Просимо звернути увагу на те, що законом не передбачено відмінностей у процедурі проведення оцінки відповідності у випадках її проведення за зверненням виробника та у випадках її проведення за зверненням імпортера, постачальника, розповсюджувача, офіційного дилера, представника тощо. Законом не передбачено відмінностей між результатами оцінки відповідності товару, проведеної за зверненням виробника, та результатами такої оцінки, проведеної за зверненням імпортера, постачальника, розповсюджувача, офіційного дилера, представника тощо.
Згідно з частиною 3 статті 24 Закону України № 124-VIII від 15 січня 2015 року «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», орган з оцінки відповідності (в тому числі призначений орган чи визнана незалежна організація) залучається до здійснення добровільної оцінки відповідності на умовах, визначених договором між заявником і таким органом.
Таким чином, Закон не встановлює обмежень щодо осіб, які мають право звертатися до органу оцінки відповідності з метою проведення такої оцінки та отримання документу про відповідність.
Отже, обставина, який саме суб’єкт отримував сертифікат якості на товар, що є предметом закупівлі, не може мати суттєвого значення для Замовника, оскільки не впливає на якість товару, достовірність документа на підтвердження якості товару, юридичну силу такого документа.
Дискримінаційність вимоги.
Встановлення вимоги до учасників надати сертифікат якості, виданий саме виробнику, обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі вітчизняними виробниками, оскільки відповідно до усталеної ділової практики зовнішньоекономічних відносин, іноземні виробники не звертаються особисто до органів сертифікації України з метою підтвердження відповідності товару вимогам ГОСТ 13781.0-86. Виходячи з економічної та організаційної доцільності, іноземні виробники здійснюють свою діяльність на території України шляхом співпраці з імпортерами. Саме імпортери ініціюють процедури оцінки відповідності товару нормам чинного законодавства України та отримують документи про відповідність, беруть участь у закупівлях та стають постачальниками товарів іноземного походження.
До того ж, зазначеною умовою можливість подання учасником тендерної пропозиції із повним пакетом документів ставиться в залежність від дій, рішень та бездіяльності третіх осіб, зокрема, виробників товару. Учасник, який має можливість поставити сертифікований та якісний товар, який відповідає вимогам Тендерної документації, втрачає можливість подати тендерну пропозицію із повним пакетом документів, якщо виробник товару не звернеться за отриманням сертифікату відповідності (сертифікатом якості) особисто.
Відповідно до пункту 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, інформація про відповідність запропонованого предмету закупівлі вимогам тендерної документації повинна бути підтверджена документами та інформацією, передбаченими Додатком 3 цієї тендерної документації. Тендерна пропозиція, що не відповідає Технічним вимогам, викладеним у Додатку 3, буде відхилена як невідповідна вимогам тендерної документації.
Таким чином, учасник, зокрема і Суб’єкт оскарження, який має сертифікат якості на товар, виданий не виробнику, а іншому суб’єкту, що звернувся до органу сертифікації, зокрема, самому учаснику, не має можливості взяти участь у процедурі закупівлі, водночас маючи можливість запропонувати товар, який повністю відповідає вимогам Тендерної документації за кількісними та якісними показниками.
Відповідно до частини 1 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за принципом, зокрема, недискримінації учасників.
Згідно зі статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Окрім того, відповідно до статті 44 Директиви 2014/24/EU Європейського Парламенту і Ради ЄС від 26 лютого 2014 про державні закупівлі та скасування Директиви 2004/18/EC, встановлено таке:
«1. Замовник може вимагати, щоб суб’єкти господарювання надавали протоколи випробувань від органу з оцінки відповідності або сертифікат, виданий таким органом у якості засобу підтвердження відповідності вимогам або критеріям, викладеним у технічних специфікаціях, критеріям присудження або умовам виконання контракту.
…Якщо замовник вимагає надання сертифікатів, виданих конкретним органом з оцінки відповідності, сертифікати від інших еквівалентних органів з оцінки відповідності повинні також прийматися замовником».
«2. Замовник повинний приймати інші відповідні засоби підтвердження ніж ті, що зазначені в абзаці 1, наприклад, технічне досьє виробника, коли даний господарюючий суб’єкт не мав доступу до сертифікатів або протоколів випробувань, зазначених у абзаці 1, або не має можливості отримати їх у відповідний термін, за умови, що відсутність доступу не спричинена самим цим суб’єктом господарювання, та за умови, що даний суб’єкт господарювання доведе, що надавані ним роботи, товари або послуги відповідають вимогам або критеріям, викладеним у технічних специфікаціях, критеріях присудження контракту або умовах виконання контракту».
У статті 62 зазначеної Директиви визначається:
«1. Замовники повинні, якщо вони вимагають пред'явлення сертифікатів, складених незалежними органами, які засвідчують, що суб’єкт господарювання відповідає стандартам забезпечення певної якості, в тому числі щодо доступності для інвалідів, посилатися на системи забезпечення якості на основі відповідних серій європейських стандартів, підтверджених акредитованими органами. Вони визнають еквівалентні сертифікати від органів, створених в інших державах-членах. Вони повинні також прийняти інші докази еквівалентних заходів щодо забезпечення якості, якщо господарюючий суб’єкт не має можливість отримати такі сертифікати в рамках відповідних термінів з причин, які не стосуються цього суб’єкта господарювання за умови, що суб’єкт господарювання доведе, що пропоновані заходи із забезпечення якості відповідають необхідним стандартам забезпечення якості».
Таким чином, у разі якщо учасник не має можливості отримати у строк, встановлений для подання тендерних пропозицій, сертифікати відповідності (сертифікати якості), передбачені Замовником (зокрема, видані виробнику), Замовник повинен приймати інші відповідні засоби підтвердження (зокрема, сертифікати, видані не виробнику, а самому учаснику).
Зважаючи на викладене вище, вимога щодо надання сертифікату якості, виданого виробнику на відповідність вимогам ГОСТ 13781.0-86 підлягає виключенню з Тендерної документації закупівлі як дискримінаційна.
Відповідь:
Доброго дня!
Виходячи з досвіду вивчення протоколів іспитів, виданих в Україні на муфти іноземного виробництва, було зроблено висновок про наявність в протоколах іспитів, виданих в Україні, великої кількості недостовірної інформації, підробки динних та інше.
Тому протоколи з такими ознаками брати до уваги не доцільно. При тому, первинна інформація про якість муфт міститься в протоколах і сертифікатах, виданих виробнику.
Дата відповіді:
17.01.2018 16:39
Відповідь надана
Уточнення перетинів
Номер:
ec91e36aa987413db716439f38960b79
Дата опублікування:
12.01.2018 14:31
Опис:
Шановний замовник. У Додатку 4, Технічні характеристики, комплектація, Рядок другий вимагається діапазон перерізів згідно ГОСТ 35-50, 70-120, 150-240, а у розділі “Обсяги поставки” у рядках 1, 4, 9, 12, 14, 17, 19, 22, 24 присутні муфти з перетином 25-50. Прохання внести уточненння.
Відповідь:
Доброго дня!
У додатку 4 до тендерної документації на закупівлю кабельних муфт зазначено:
«Примітка: у разі наявності в даному документі посилань на конкретну торгівельну марку, фірму, патент, конструкції або тип предмету закупівлі, джерело його походження або виробника, після такого посилання слід вважати вираз «або еквівалент».»
Дата відповіді:
17.01.2018 16:38