-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з фізичної охорони та патрулювання.
Завершена
555 402.24
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 554.02 UAH
мін. крок: 1% або 5 554.02 UAH
Період уточнення:
13.09.2023 17:01 - 23.09.2023 00:00
Відповідь надана
Запитання що до закупівлі
Номер:
0f61ae448db14b0db21e7e08666501af
Дата опублікування:
15.09.2023 13:54
Опис:
Шановний Замвник .
У звязку з відсутністю в технічному завданні тнедерної документації Доодатку №1 ч 7 , обгрунтування необхідності вогнепальної зброї у учасника закупівлі просимо надати відповідь чи є на території обьєкту охорони структурні підрозділи (відділення) з посиленим та суворим наглядом. ?
Відповідь:
У відповідь на Ваше запитання зазначаємо, що відповідно до Статуту КНП «ООМЦПЗ» ООР», та у порядку встановленому чинним законодавством України, підприємство в рамках надання третинної високоспеціалізованої психіатричної, психосоматичної, наркологічної, неврологічної допомоги населенню, здійснює функції, пов’язані з придбанням, перевезенням, зберіганням, відпуском, використанням, знищенням наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів (відповідно до вимог Порядку придбання, перевезення, зберігання, відпуску, використання та знищення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів у закладах охорони здоров’я, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 13.05.2013 №333).
У зв’язку з викладеним, відповідно до затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 06 травня 2000 року № 770, п.2 ст. 6 Закону України «Про охоронну діяльність», Постанови Кабінету міністрів України від 19.06.2013 № 421 «Про затвердження Порядку визначення переліку окремих особливо важливих об’єктів права державної власності, охорона яких здійснюється виключно державними підприємствами та організаціями» та Наказу МВС України від 01.09.2015 № 1053 «Про затвердження Критеріїв, відповідно до яких об’єкти включаються до переліку окремих особливо важливих об’єктів права державної власності, охорона яких здійснюється виключно державними підприємствами та організаціями на підставі договорів про надання охоронних послуг», КНП «ООМЦПЗ» ООР» відповідає критеріям особливо важливих об’єктів права державної власності, охорона яких здійснюється виключно державними підприємствами та організаціями.
Дата відповіді:
15.09.2023 14:47
Відповідь надана
Рішення
Номер:
bd6077eb89384a9e9945612408f3a8dc
Дата опублікування:
14.09.2023 12:46
Опис:
ПОСТІЙНО ДІЮЧА АДМІНІСТРАТИВНА КОЛЕГІЯ
АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ
З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА
У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
вул. Митрополита В. Липківського, 45, м. Київ-35, 03035,
тел.: (044) 594-64-12, факс: (044) 520-10-42; http://www.amcu.gov.ua, код ЄДРПОУ
00032767
Ім'я (найменування) суб'єкта
оскарження:
товариство з обмеженою відповідальністю
"СТРАЖ - СИСТЕМА БЕЗПЕКИ"
(надалі – Скаржник)
Місце проживання (місцезнаходження)
суб'єкта оскарження: вул. 1-го травня, 18, с. Новики, 17012
Номер скарги, присвоєний в
електронній системі закупівель
під час її подання:
UA-2020-11-24-010287-c.b1
Дата та час подання скарги
суб'єктом оскарження в
електронній системі закупівель:
04 грудня 2020 17:03
Найменування замовника: СУМСЬКА ОБЛАСНА ПРОКУРАТУРА
(надалі – Замовник)
Номер оголошення про проведення
процедури закупівлі, що оприлюднене
на веб-порталі Уповноваженого
органу та назва предмету закупівлі:
UA-2020-11-24-010287-c
"Послуги з фізичної охорони об’єктів Сумської
обласної прокуратури" (ДК 021:2015:79710000-4
"Охоронні послуги")" (надалі – Процедура
закупівлі)
РІШЕННЯ
№23293-р/пк-пз від 16.12.2020
Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з
розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
(надалі – Колегія), розглянувши скаргу товариства з обмеженою відповідальністю
"СТРАЖ - СИСТЕМА БЕЗПЕКИ" від 04 грудня 2020 № UA-2020-11-24-010287-c.b1
(надалі – Скарга) щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі,
ВСТАНОВИЛА:
Надалі за текстом вказаного рішення терміни та визначення:
- Закон України "Про публічні закупівлі" (у редакції Закону України від 19.09.2019
№114-ІХ) – Закон;
- тендерна документація – Документація.
Скаржник повідомляє про порушення Замовником порядку проведення Процедури
закупівлі, та просить, зокрема, зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної
документації.
2
Рішенням Колегії від 09.12.2020 №22772-р/пк-пз Скарга була прийнята до
розгляду.
Листом від 09.12.2020 №20-29/06-19286-пз (на сайті https://prozorro.gov.ua)
Колегією було запропоновано Замовнику надати пояснення по суті Скарги.
Замовник шляхом розміщення на веб-порталі Уповноваженого органу листа
від 10.12.2020 № 34-231 надав пояснення по суті Скарги.
Розглянувши Скаргу та інформацію, одержану за Скаргою, та інформацію,
розміщену в електронній системі закупівель, встановлено наступне.
1. Скаржник зазначає, що в додатку 1 Документації передбачається, що охорона
об'єктів повинна здійснюватись охоронниками озброєними спеціальними засобами та
вогнепальною зброєю для відбиття можливого нападу на об'єкти Сумської обласної
прокуратури.
В додатку 1 Документації в переліку вимог Замовника, яким повинні відповідати
послуги фізичної охорони: таблиця 2, пункт 13 передбачається, що всі охоронники,
повинні мати не нижче 3-го кваліфікаційного розряду та бути забезпечені посвідченнями,
форменим одягом відповідної пори року, спеціальними засобами****, вогнепальною
зброєю, мобільним зв'язком, переносними радіостанціями радіусом дії не менше 1 км.
В Розділ II. Підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника закупівлі
за предметом: "Послуги з фізичної охорони об'єктів Сумської обласної прокуратури"(ДК
021:2015:79710000-4 "Охоронні послуги") необхідним технічним, якісним та кількісним
характеристикам, пункт 5 передбачається, що: довідка у довільній формі, щодо
можливості забезпечення працівників охорони, у том числі груп швидкого реагування та
додатково залучених працівників при виникненні завдань спеціальними засобами захисту,
що визначені Постановою Кабінету Міністрів України "Про затвердження переліку
спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб'єктами
охоронної діяльності" від 11.02.2013 № 97 та вогнепальною зброєю.
В Додатку 4 Документації в проекті договору передбачається, що всі охоронники,
повинні мати не нижче 3-го кваліфікаційного розряду та бути забезпечені посвідченнями,
форменим одягом відповідної пори року, спеціальними засобами (Працівники охорони
Виконавця під час надання послуг повинні бути забезпечені спеціальними засобами
захисту відповідно вимог Постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження
переліку спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється
суб'єктами охоронної діяльності" № 97 від 11.02.2013 та вогнепальною зброєю, мобільним
зв'язком, переносними радіостанціями радіусом дії не менше 1 км. З метою посилення
охорони об'єктів та необхідності відбиття можливого нападу на об'єкти Сумської обласної
прокуратури, виконання обов'язків охоронниками на постах має здійснюватися із
застосуванням вогнепальної зброї.
Скаржник не погоджується з встановленням даних вимог, як підтвердження
наявності вогнепальної зброї та вважає їх неправомірними та необгрунтованими з
наступних причин:
а) Вимога про наявність вогнепальної зброї дискримінаційною та такою, що
обмежує коло учасників. Згідно чинного законодавств право на носіння вогнепальної
зброї мають правоохоронні та державні силові органи.
Стаття 46 Закону України "Про національну поліцію" визначає наступне:
Застосування вогнепальної зброї:
1. Застосування вогнепальної зброї є найбільш суворим заходом примусу.
3
2. Поліцейський уповноважений на зберігання, носіння вогнепальної зброї, а також
на її застосування і використання лише за умови що він пройшов відповідну спеціальну
підготовку.
3. Порядок зберігання і носіння вогнепальної зброї, що знаходиться в
розпорядженні поліцейського, перелік вогнепальної зброї та боєприпасів, що
використовуються в діяльності поліції, та норми їх належності встановлюються Міністром
внутрішніх справ України.
4. Поліцейський уповноважений у виняткових випадках застосовувати вогнепальну
зброю:
1) для відбиття нападу на поліцейського або членів його сім'ї, у випадку загрози
їхньому життю чи здоров'ю;
2) для захисту осіб від нападу, що загрожує їхньому життю чи здоров'ю;
3) для звільнення заручників або осіб, яких незаконно позбавлено волі;
4) для відбиття нападу на об'єкти, що перебувають під охороною, конвої, житлові
та нежитлові приміщення, а також звільнення таких об'єктів у разі їх захоплення;
5) для затримання особи, яку застали під час вчинення тяжкого або особливо
тяжкого злочину і яка намагається втекти;
6) для затримання особи, яка чинить збройний опір, намагається втекти з-під варти,
а також озброєної особи, яка погрожує застосуванням зброї та інших предметів, що
загрожують життю і здоров'ю людей та/або поліцейського; 7) для зупинки транспортного
засобу шляхом його пошкодження, якщо водій своїми діями створює загрозу життю чи
здоров'ю людей та/або поліцейського.
5. Поліцейський уповноважений застосовувати вогнепальну зброю тільки після
попередження про необхідність припинення протиправних дій і намір використання
заходу примусу, визначеного цією статтею.
6. Застосування вогнепальної зброї без попередження допускається:
1) при спробі особи, яку затримує поліцейський із вогнепальною зброєю в руках,
наблизитися до нього, скоротивши визначену ним відстань, чи доторкнутися до зброї;
2) у разі збройного нападу, а також у разі раптового нападу із застосуванням
бойової техніки, транспортних засобів або інших засобів, що загрожують життю чи
здоров'ю людей;
3) якщо особа, затримана або заарештована за вчинення особливо тяжкого чи
тяжкого злочину, втікає із застосуванням транспортного засобу;
4) якщо особа чинить збройний опір;
5) для припинення спроби заволодіти вогнепальною зброєю.
7. Поліцейський уповноважений застосовувати вогнепальну зброю тільки з метою
заподіяння особі такої шкоди, яка є необхідною і достатньою в такій обстановці, для
негайного відвернення чи припинення збройного нападу.
8. Поліцейський уповноважений застосовувати вогнепальну зброю у разі збройного
нападу, якщо відвернення чи припинення відповідного нападу неможливо досягнути
іншими засобами.
9. Поліцейському заборонено застосовувати вогнепальну зброю в місцях, де може
бути завдано шкоди іншим особам, а також у вогненебезпечних та вибухонебезпечних
місцях, крім випадків необхідності відбиття нападу або крайньої необхідності.
10. Поліцейський зобов’язаний у письмовій формі повідомляти свого керівника про
застосування вогнепальної зброї, а також негайно повідомити свого керівника про активне
застосування вогнепальної зброї, який, у свою чергу, зобов'язаний поінформувати
центральний орган управління поліції та відповідного прокурора.
11. Поліцейський може взяти до рук вогнепальну зброю і привести її у готовність,
якщо вважає, що в обстановці, що склалася, можуть виникнути підстави для її
застосування.
4
12. Під час затримання осіб, щодо яких у поліцейського виникла підозра у вчиненні
тяжкого чи особливо тяжкого злочину, а також під час перевірки документів у таких осіб
поліцейський може привести в готовність вогнепальну зброю та попередити особу про
можливість її застосування.
Спроба особи, яку затримує поліцейський із вогнепальною зброєю в руках,
наблизитися до нього, скоротивши визначену поліцейським відстань, чи доторкнутися до
зброї є підставою для застосування вогнепальної зброї поліцейським.
13. Поліцейський може використати вогнепальну зброю для подання сигналу
тривоги або виклику допоміжних сил, або для знешкодження тварини, яка загрожує
життю чи здоров'ю поліцейського та інших осіб.
Стаття 42 даного закону визначає:
Поліцейські заходи примусу: Поліція під час виконання повноважень, визначених
цим Законом, уповноважена застосовувати такі заходи примусу:
1) фізичний вплив (сила);
2) застосування спеціальних засобів;
3) застосування вогнепальної зброї.
Таким чином вогнепальна зброя використовується лише і виключно органами
поліції.
Прописуючи вимогу щодо наявності вогнепальної зброї, Замовник обмежує коло
потенційних учасників, так як участь у даній процедурі закупівлі зможуть взяти лише
правоохоронні органи. Відповідно до чинного законодавства, а саме відповідно до
Постанови КМУ від 11 лютого 2013 № 97 "Про затвердження переліку спеціальних
засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб'єктами охоронної
діяльності", суб'єкти охоронної діяльності можуть використовувати в своїй діяльності
лише Пристрої вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими
чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та
зазначені патрони* (*Виключно суб'єктами охоронної діяльності, які здійснюють охорону
особливо важливих об'єктів права державної власності або надають охоронні послуги із
залученням власного транспорту реагування та використанням пунктів централізованого
спостереження). Тому, даною вимогою про наявність вогнепальної зброї Замовник
порушує норми чинного Закону України "Про публічні закупівлі", а саме статтю 5
"Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників" (добросовісна
конкуренція серед учасників інедискримінація учасників та рівне ставлення до них) та
частину 4 статті 22 (Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують
конкуренцію та призводять до дискримінації учасників).
Також звертаємо увагу, що Замовник посилається на постанову КМУ від 11.02.2013
№ 97 (що є законним) , але одночасно зазначає і про вогнепальну зброю, використання
якої в даній постанові не передбачається.
Згідно постанови КМУ від 11.02.2013 № 97: ПЕРЕЛІК спеціальних засобів,
придбання, зберігання та використання яких здійснюється суб'єктами охоронної
діяльності:
Бронежилети
Захисні каски
Газові балончики з аерозолями сльозоточивої та дратівної дії
Газові пістолети і револьвери та патрони до них калібру 6, 8 і 9 міліметрів,
заряджені речовинами сльозоточивої та дратівної дії
Гумові кийки
Наручники пластикові (текстильні) одноразового використання
Електрошокові пристрої*
Пристрої вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими
чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та
зазначені патрони*
5
*Виключно суб'єктами охоронної діяльності, які здійснюють охорону особливо
важливих об'єктів права державної власності або надають охоронні послуги із залученням
власного транспорту реагування та використанням пунктів централізованого
спостереження.
В цій постанові відсутнє посилання про вогнепальну зброю,і можливість
використання приватними охоронними структурами не передбачається.
Не зрозуміло, звідки Замовник взяв це положення.
Скаржник додає, що для нього, як учасника, дані вимоги є дискримінаційною,
оскільки він не є органами Національної поліції та відповідно до законодавства, не маємо
право мати та застосовувати вогнепальну зброя, вона використовується виключно
органами поліції.
На підставі вищевикладеного, Скаржник вважає дану вимогу не обґрунтованою та
дискримінаційною, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи
нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси
учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі.
Скаржник просить зобов'язати Замовника виключити з Документації вимоги, в
контексті виключення вогнепальної зброї повністю з Документації:
- Охорона об'єктів повинна здійснюватися охоронниками озброєними спеціальними
засобами та вогнепальною зброєю для відбиття можливого нападу на об'єкти Сумської
обласної прокуратури
- Всі охоронники, повинні мати не нижче 3-го кваліфікаційного розряду та бути
забезпечені посвідченнями, форменим одягом відповідної пори року, спеціальними
засобами****, вогнепальною зброєю, мобільним зв'язком, переносними радіостанціями
радіусом дії не менше 1 км.
Довідка у довільній формі, щодо можливості забезпечення працівників охорони, у
т.ч. груп швидкого реагування та додатково залучених працівників при виникненні
завдань спеціальними засобами захисту, що визначені Постановою Кабінету Міністрів
України "Про затвердження переліку спеціальних засобів, придбання, зберігання та
використання яких здійснюється суб' єктами охоронної діяльності" від 11.02.2013 № 97 та
вогнепальною зброєю.
5.10. Всі охоронники, повинні мати не нижче 3-го кваліфікаційного розряду та
бути забезпечені посвідченнями, форменим одягом відповідної пори року, спеціальними
засобами (Працівники охорони Виконавця під час надання послуг повинні бути
забезпечені спеціальними засобами захисту відповідно вимог Постанови Кабінету
Міністрів України "Про затвердження переліку спеціальних засобів, придбання,
зберігання та використання яких здійснюється суб'єктами охоронної діяльності"
від 11.02.2013 № 97 та вогнепальною зброєю, мобільним зв'язком, переносними
радіостанціями радіусом дії не менше 1 км. З метою посилення охорони об'єктів та
необхідності відбиття можливого нападу на об'єкти Сумської обласної прокуратури,
виконання обов'язків охоронниками на постах має здійснюватися із застосуванням
вогнепальної зброї.
Замовник зазначає, що відповідно до Закону України "Про прокуратуру" обласною
прокуратурою здійснюється підтримання державного обвинувачення в суді:
представництво інтересів держави в суді у випадках, визначених Законом; нагляд за
додержанням законів при виконанні судових рішень у кримінальних справах, а також при
застосуванні Інших заходів примусового характеру, пов'язаних з обмеженням особистої
свободи громадян; нагляд за додержанням законів органами, що провадять оперативнорозшукову діяльність, дізнання, досудовс слідство (органами Служби безпеки,
Національної поліції, податкової поліції), розслідуються кримінальні провадження
стосовно осіб, які вчинили тяжкі злочини. Розслідування та процесуальне керівництво
6
досудовим розслідуванням кримінальних правопорушень часто пов'язані з ризиком для
житія і здоров'я слідчого, прокурора.
Згідно пункту 7 статті 16 Закону України "Про прокуратуру" незалежність
прокурора забезпечує і вся визначеними законом засобами забезпечення особистої
безпеки прокурора, членів ного сім’ї, майна, а також іншими засобами їх правового
захисту. Одним із таких засобів с вогнепальна зброя. Право застосування вогнепальної
зброї закріплено у пункті "а" с татті 3 Закону України "І Іро державний захист працівників
суду і правоохоронних органів"(далі Закон). Відповідно до пункту і статті 2 цього Закону
прокуратура правоохоронний орган. Згідно статті 7 Закону залежно від ступеня загрози
для житія і здоров’я працівнику правоохоронного органу може видаватися зброя.
Рішення стосовно охорони об’єктів обласної прокуратури із зас і осуванням
вогнепальної зброї приймаються керівником органу прокуратури згідно пункту "в" статті
14 Закону та статті 17 Закону, про вжиття спеціальних заходів щодо безпеки працівників
суду і правоохоронних органів. І її рішення є обов'язковими для виконання. Також
відповідно до пункту 232 "Порядку організації та забезпечення режиму секретності в
державних органах, органах місцевою самоврядування, на підприємствах, в установах і
організаціях", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.12.2013 №
939, на підприємствах, в установах і організаціях, які провадять діяльність, пов’язану з
державною таємницею, запроваджується пропускний та внутрішньооб’єктовий режим.
Згідно внутрішніх організаційно-розпорядчих документів Офісу генеральної
прокуратури України, у разі настання особливого періоду, охорона мас здійснюватись
суб’єктами до обов’язків яких входить охорона та оборона у визначених випадках, втому
числі із наявністю права застосування вогнепальної зброї та транспортних засобів, що
можуть витримати ураження із стрілецької вогнепальної зброї.
Вогнепальна зброя може бути застосована тільки для припинення нападу на
працівників прокуратури, а не інших правопорушень проти них (злісної непокори
законному розпорядженню або вимогам, ненасильницькому опору, тощо). Тому в
тендерній документації вказані ще и спеціальні засоби, що повинні знаходитися на
озброєнні охоронників.
Відкриті торги є основною процедурою закупівлі. Під час проведення відкритих
торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Для
проведення відритих торгів мас бути подано не менше двох тендерних пропозицій.
Практика проведення подібних відкритих торгів и електронній системі публічних
закупівель України за предметом: "Послуги з фізичної охорони" показує, що крім органів
поліції, па які вказує у скарзі ГОВ "СТРАЖ - СИСТЕМА БЕЗПЕКИ", як па потенційних
учасників закупівлі, беруть участь й інші учасники, наприклад, Національна гвардія
України (ідентифікатор закупівель UA-2020-02-17-000643-b; UA-2020-02-17-000348-с).
Тобто є конкуренція.
Відповідно до частини 3 стаз ті 22 Закону тендерна документація може містити
іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку
замовник вважає за необхідне включи пі до тендерної документації. Таким чином, вимога
щодо вогнепальної зброї є необхідною й обов'язковою та жодним чином не порушує
норми Закону.
У ході розгляду зазначеного питання встановлено наступне.
1.1. Щодо інших Процедур закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 18 Закону реєстраційна картка скарги повинна
містити таку інформацію, зокрема:
2) номер скарги, присвоєний в електронній системі закупівель під час її подання;
7
3) унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури
закупівлі, що оприлюднене в електронній системі закупівель, або унікальний номер
повідомлення про намір укласти договір про закупівлі, в разі застосування переговорної
процедури закупівлі.
Відповідно до частини п'ятої статті 18 Закону скарга повинна містити,
зокрема, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або
бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати.
Слід зазначити, що реєстраційна картка за Скаргою створена від 04 грудня 2020
року та містить посилання на Процедуру закупівлі, оголошення про проведення якої
оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2020-11-24-010287-c,
відповідно, Скарга розміщена в оголошенні, яке оприлюднене на веб-порталі
Уповноваженого органу за № UA-2020-11-24-010287-c.
Враховуючи викладене, інші процедури закупівлі не можуть бути предметом
розгляду органу оскарження під час розгляду зазначеної Скарги.
1.2. Щодо дискримінаційний вимог Документації.
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Документації Пропозиція подається в
електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення
електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація
від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям,
наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній
документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються
замовником у цій тендерній документації, а саме інформації про необхідні технічні, якісні
та кількісні характеристики предмета закупівлі, технічної специфікації (додаток 1 цієї
Документації); інших документів, необхідність подання яких у складі Пропозиції
передбачена умовами цієї Документації.
Відповідно до пункту 6 розділу ІІІ Документації учасники процедури закупівлі
повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які
підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним,
кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником у додатку
1 Документації.
Додаток 1 Документації містить інформацію про необхідні технічні, якісні та
кількісні характеристики предмета закупівлі.
Відповідно до розділу І додатку 1 Документації охорона об’єктів повинна
здійснюватись охоронниками озброєними спеціальними засобами та вогнепальною
зброєю для відбиття можливого нападу на об’єкти Сумської обласної прокуратури.
Відповідно до пункту 13 таблиці 2 розділу І додатку 1 Документації всі
охоронники, повинні мати не нижче 3-го кваліфікаційного розряду та бути забезпечені
посвідченнями, форменим одягом відповідної пори року, спеціальними засобами****,
вогнепальною зброєю, мобільним зв’язком, переносними радіостанціями радіусом дії не
менше 1 км.
****Працівники охорони Виконавця під час надання послуг повинні бути
забезпечені спеціальними засобами захисту відповідно вимог Постанови Кабінету
Міністрів України "Про затвердження переліку спеціальних засобів, придбання,
зберігання та використання яких здійснюється суб’єктами охоронної діяльності"
від 11.02.2013 № 97.
Відповідно до пункту 5 розділу ІІ додатку 1 Документації учасник повинен надати
довідку у довільній формі, щодо можливості забезпечення працівників охорони, у т.ч.
8
груп швидкого реагування та додатково залучених працівників при виникненні завдань
спеціальними засобами захисту, що визначені Постановою Кабінету Міністрів України
"Про затвердження переліку спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання
яких здійснюється суб’єктами охоронної діяльності" від 11.02.2013 № 97 та вогнепальною
зброєю.
Додаток 4 Документації містить проект договору.
Відповідно до пункту 5.10 додатку 4 Документації всі охоронники, повинні мати не
нижче 3-го кваліфікаційного розряду та бути забезпечені посвідченнями, форменим
одягом відповідної пори року, спеціальними засобами (Працівники охорони Виконавця
під час надання послуг повинні бути забезпечені спеціальними засобами захисту
відповідно вимог Постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження переліку
спеціальних засобів, придбання, зберігання та використання яких здійснюється
суб’єктами охоронної діяльності" № 97 від 11.02.2013 та вогнепальною зброєю),
мобільним зв’язком, переносними радіостанціями радіусом дії не менше 1 км. З метою
посилення охорони об’єктів та необхідності відбиття можливого нападу на об’єкти
Сумської обласної прокуратури, виконання обов’язків охоронниками на постах має
здійснюватися із застосуванням вогнепальної зброї.
Замовник не довів необхідність встановлення зазначеної умовам Документації в
наведеній вище редакції.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники,
які мають в наявності охоронників озброєними вогнепальною зброєю, що є
дискримінацією по відношенню до інших суб'єктів господарювання (у тому числі
Скаржника).
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими
принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права
встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна
документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до
дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог
порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена
недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його
участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення
до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище
невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
2. Скаржник зазначає, що на підтвердження кваліфікаційного критерію "Наявність
в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій":
довідку/інформацію у довільній формі про наявність достатнього обладнання та
матеріально-технічної бази, в т.ч. транспортних засобів (їх найменування, кількість, рік
випуску, технічний стан), спеціальної форми, спецзасобів, засобів радіо - та мобільного
зв'язку, яке наявне та/чи обліковується в учасника, для виконання умов договору.
9
Обов'язково, така матеріально-технічна база повинна бути наявна у містах Суми,
Конотоп, Охтирка, Ромни, Шостка Сумської області, так як у вказаних містах розміщені
структурні підрозділи замовника (сторінка 8 Тендерної документації).
Скаржник не погоджується з встановленням даних вимог, як підтвердження:
"Обов'язково, така матеріально-технічна база повинна бути наявна у містах Суми,
Конотоп, Охтирка, Ромни, Шостка Сумської області, так як у вказаних містах розміщені
структурні підрозділи замовника", вважає їх неправомірними та необгрунтованими з
наступних причин:
Враховуючі дану вимогу, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише
суб'єкти господарювання, що вже мають матеріально - технічну базу у містах Суми,
Конотоп, Охтирка, Ромни, Шостка Сумської області, що є дискримінаційним по
відношенню до інших учасників процедури закупівлі.
Замовник не надав альтернативної можливості для інших учасників як, наприклад,
надання гарантійного листа про те, що під час надання послуг переможець гарантує
передислокувати свою матеріально-технічну базу у містах Суми, Конотоп, Охтирка,
Ромни, Шостка Сумської області.
Учасникам не обов'язково мати у кожному регіоні України матеріально-технічну
базу, вона може бути передислокованою при наданні послуг.
Не надавши альтернативи учасникам можливості передислокації, надання,
гарантійного листа або аналогічного документу, Замовник порушив основні принципи
публічних закупівель, недискриміанції та рівності.
Для Скаржника, як учасника, дані вимоги є дискримінаційною, оскільки він не має
в наявності, в даних регіонах матеріально-технічну базу, але може її передислокувати при
наданні послуг.
Скаржник додає, що згідно Закону України "Про охоронну діяльність" та
Постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Ліцензійних умов провадження
охоронної діяльності" ніщо не зобов'язує учасника мати матеріально-технічну базу у
конкретному регіоні.
Скаржник просить зобов'язати Замовника виключити з Документації вимогу в
частині - "Обов'язково, така матеріально-технічна база повинна бути наявна у містах
Суми, Конотоп, Охтирка, Ромни, Шостка Сумської області, так як у вказаних містах
розміщені структурні підрозділи Замовника (сторінка 8 Документації)".
Замовник щодо вищезазначеного питання пояснень не надав.
У ході розгляду зазначеного питання встановлено наступне.
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Документації Пропозиція подається в
електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення
електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація
від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям,
наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній
документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються
замовником у цій тендерній документації, а саме інформації та документів, що
підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям.
Відповідно до пункту 5 розділу ІІІ Документації на підтвердження
кваліфікаційного критерія "Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання,
матеріально-технічної бази та технологій":
- довідку/інформацію у довільній формі про наявність достатнього
обладнання та матеріально-технічної бази, в т.ч. транспортних засобів (їх найменування,
кількість, рік випуску, технічний стан), спеціальної форми, спецзасобів, засобів радіо- та
10
мобільного зв’язку, яке наявне та/чи обліковується в учасника, для виконання умов
договору.
Обов’язково, така матеріально-технічна база повинна бути наявна у містах Суми,
Конотоп, Охтирка, Ромни, Шостка Сумської області, так як у вказаних містах розміщені
структурні підрозділи замовника.
Замовник не довів необхідність встановлення зазначеної умовам Документації в
наведеній вище редакції.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники,
які мають в наявності матеріально-технічну базу у містах Суми, Конотоп, Охтирка,
Ромни, Шостка Сумської області, що є дискримінацією по відношенню до інших суб'єктів
господарювання (у тому числі Скаржника).
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими
принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права
встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна
документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до
дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог
порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена
недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його
участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення
до них, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище
невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Враховуючи інформацію, викладену в мотивувальній частині цього рішення,
Колегією встановлено, що під час проведення Процедури закупівлі Замовник допустив
порушення, які на момент прийняття Колегією цього рішення можна виправити шляхом
зобов'язання Замовника внести відповідні зміни до Документації.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду
скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі
порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури
закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати
замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи,
роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в
технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести
тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості
виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи наведене в мотивувальній частині цього рішення, права та законні
інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника внести
11
відповідні зміни до Документації з метою усунення порушень, зазначених у
мотивувальній частині цього рішення.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах
одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі
закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Наведені вище обставини свідчать про наявність підстав для задоволення Скарги
частково.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні
закупівлі"(у редакції Закону України від 19.09.2019 №114-ІХ), Постійно діюча
адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про
порушення законодавства у сфері публічних закупівель
ПОСТАНОВИЛА:
Зобов'язати СУМСЬКУ ОБЛАСНУ ПРОКУРАТУРУ внести зміни до тендерної
документації за процедурою закупівлі – "Послуги з фізичної охорони об’єктів Сумської
обласної прокуратури" (ДК 021:2015:79710000-4 "Охоронні послуги")", оголошення про
проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2020-11-
24-010287-c, з метою усунення порушень, які викладені у мотивувальній частині рішення.
Рішення може бути оскаржене до суду у встановлений Законом строк.
Голова Колегії О.МУЗИЧЕНКО
Члени Колегії М.ПРОЦИШЕН
С.ТИЩИК
Відповідь:
Зазначаємо, що відповідно до Статуту КНП «ООМЦПЗ» ООР», та у порядку встановленому чинним законодавством України, підприємство в рамках надання третинної високоспеціалізованої психіатричної, психосоматичної, наркологічної, неврологічної допомоги населенню, здійснює функції, пов’язані з придбанням, перевезенням, зберіганням, відпуском, використанням, знищенням наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів (відповідно до вимог Порядку придбання, перевезення, зберігання, відпуску, використання та знищення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів у закладах охорони здоров’я, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 13.05.2013 №333). У зв’язку з викладеним, відповідно до затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 06 травня 2000 року № 770, п.2 ст. 6 Закону України «Про охоронну діяльність», Постанови Кабінету міністрів України від 19.06.2013 № 421 «Про затвердження Порядку визначення переліку окремих особливо важливих об’єктів права державної власності, охорона яких здійснюється виключно державними підприємствами та організаціями» та Наказу МВС України від 01.09.2015 № 1053 «Про затвердження Критеріїв, відповідно до яких об’єкти включаються до переліку окремих особливо важливих об’єктів права державної власності, охорона яких здійснюється виключно державними підприємствами та організаціями на підставі договорів про надання охоронних послуг», КНП «ООМЦПЗ» ООР» відповідає критеріям особливо важливих об’єктів права державної власності, охорона яких здійснюється виключно державними підприємствами та організаціями.
Дата відповіді:
21.09.2023 15:16
Відповідь надана
Дискримінаційна вимога
Номер:
5a16e3d13ed44cb9861400fd513088f0
Дата опублікування:
14.09.2023 12:39
Опис:
Шановний звмовник .
Уважно розглянувши тендерну документацію маємо зазначити наявність дискримінаційної вимоги що до , наявності вогнепальної зброї у охоронників а саме в Додатку №1 ч 7 Тендерної документації пункт ;
Довідку у довільній формі, якою підтверджено наявність дозволу (іншого документа) на володіння, носіння вогнепальної зброї, виданого учаснику процедури закупівлі, у межах чинного законодавства
- Довідка в довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника щодо нормативно-правових підстав використання учасником вогнепальної зброї при здійсненні ним своєї діяльності.
так як сформоване та винесене рішення АМКУ за номером №23293-р/пк-пз від 16.12.2020 в якому чітко визначено що така вимога є дискримінаційною та порушує права учасників .
Враховуючи вищевикладене просимо прибрати зазначену вимогу з тендерної документації та привести її у відповіднвсть до закону "Про публічні закупівлі"
В разі відмови вимушені будемо звернутись до АМКУ та Суду ,для відстоювання законних прав учасників .
Відповідь:
Доброго дня!
У відповідь на Ваше запитання зазначаємо, що відповідно до Статуту КНП «ООМЦПЗ» ООР», та у порядку встановленому чинним законодавством України, підприємство в рамках надання третинної високоспеціалізованої психіатричної, психосоматичної, наркологічної, неврологічної допомоги населенню, здійснює функції, пов’язані з придбанням, перевезенням, зберіганням, відпуском, використанням, знищенням наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів (відповідно до вимог Порядку придбання, перевезення, зберігання, відпуску, використання та знищення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів у закладах охорони здоров’я, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 13.05.2013 №333).
У зв’язку з викладеним, відповідно до затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 06 травня 2000 року № 770, п.2 ст. 6 Закону України «Про охоронну діяльність», Постанови Кабінету міністрів України від 19.06.2013 № 421 «Про затвердження Порядку визначення переліку окремих особливо важливих об’єктів права державної власності, охорона яких здійснюється виключно державними підприємствами та організаціями» та Наказу МВС України від 01.09.2015 № 1053 «Про затвердження Критеріїв, відповідно до яких об’єкти включаються до переліку окремих особливо важливих об’єктів права державної власності, охорона яких здійснюється виключно державними підприємствами та організаціями на підставі договорів про надання охоронних послуг», КНП «ООМЦПЗ» ООР» відповідає критеріям особливо важливих об’єктів права державної власності, охорона яких здійснюється виключно державними підприємствами та організаціями.
З метою забезпечення відкритості закупівлі послуг фізичної охорони, дотримання вимог ст. 5 Закону щодо принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, а також, відповідно до порядку, встановленому Уповноваженим органом, Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (із змінами і доповненнями), було прийнято рішення про оголошення відкритих торгів (з особливостями) з технічними критеріями, що забезпечать безпеку об’єкта на рівні особливо важливих об’єктів права державної власності.
Зазначаємо, що у зв’язку із потребою в фізичній охороні території та приміщень КНП «ООМЦПЗ» ООР», з урахуванням наявності об’єктів підвищеної охорони, з урахуванням специфіки закладу та окремих категорій пацієнтів, що в ньому перебувають внаслідок обставин, що спричинені військовою агресією російської федерації та військовими діями на території держави (воєнний стан введений відповідно до Указу Президента України №64/2022, та продовжено згідно з Указами Президента України від 14 березня 2022 року №133, від 18 квітня 2022 року №259, від 18 травня 2022 року №341, від 12 серпня 2022 року №573, від 7 листопада 2022 року №757, від 6 лютого 2023 року № 58, від 01 травня 2023 року № 254, від 26 липня 2023 року № 451), задля забезпечення надійної та ефективної охорони від посягань (у тому числі, терористичних) та забезпечення безпеки пацієнтів, персоналу закладу та недопущення правопорушень, в тендерній документації наявна умова залучення вогнепальної зброї для вирішення зазначених вище завдань, в тому числі, з метою дотримання вимог про забезпечення безпеки на особливо важливих об’єктах.
Таким чином, суб’єкти охоронної діяльності повинні мати повноваження на використання вогнепальної зброї
Дата відповіді:
15.09.2023 14:43