-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія Код ДК 021:2015 09310000-5 - Електрична енергія
Закупівля відбувається відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування та в межах Закону
Торги відмінено
2 927 463.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 29 274.00 UAH
мін. крок: 1% або 29 274.00 UAH
Період уточнення:
13.09.2023 12:44 - 18.09.2023 00:00
Відповідь надана
Сертифікати ISO
Номер:
9e15b90eb90d466abea0ef9d84ad31a4
Дата опублікування:
14.09.2023 13:24
Опис:
Доброго дня ! Шановний Замовнику, в Тендерній документації пункт 9 "Інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби)" вказано що , Учасники зобов’язані документально підтвердити у складі своєї тендерної пропозиції проходження сертифікації стосовно надання послуг з передачі електроенергії (код ДКПП 35.11), розподілення електроенергії (код ДКПП 35.13), торгівлі електроенергією (код ДКПП 35.14):
ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT),
ДСТУ ISO 14001:2015 Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування (ISO 14001:2015, IDT)
ДСТУ ISO 45001:2019 Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT)
ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 Інформаційні технології. Методи захисту cистеми управління інформаційною безпекою. Вимоги (ISO/IEC 27001:2013; Cor 1:2014, IDT)
з наданням відповідного сертифікату або еквівалент, виданого на ім’я учасника закупівлі, що є дійсним на момент його подання до участі у закупівлі.
Як відомо, ISO — це міжнародна організація зі стандартизації, сертифікація ISO не є обов’язковою на території України. Постачальник не є виробником електричної енергії , тому надання будь -яких сертифікатів неможливим.
В статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" передбачено можливість включення іншої інформації до тендерної документації Замовника, проте така інформація повинна мати підставу в законодавстві. Вимоги щодо наявності сертифікатів не передбачені законом і можуть бути розглянуті як дискримінаційні, оскільки вони обмежують кількість потенційних учасників аукціону, а наявність таких сертифікатів не впливає на якість, своєчасність та ефективність постачання електричної енергії.
Враховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону. Разом з тим, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (частина четверта статті 22 цього Закону). Враховуючи вищевикладене та мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі, необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, не призводячи своїми діями до обмеження потенційного кола учасників. Просимо внести зміни до тендерної документації та виключити дані вимоги.
Відповідь:
Шановний потенційний учасник! Висловлюємо вам свою повагу за проявлений інтерес до нашої закупівлі та на вашу вимогу повідомляємо наступне.
Замовник – це об'єкт особливого обслуговування, тим паче під час режиму воєнного стану. Замовник має певні критерії до відбору постачальників з точки зору їх надійності, часу на ринку та професіоналізму. Для безперебійного постачання предмету закупівлі Замовник розраховує на якість поставки, обслуговування та відповідність компанії – постачальника високим стандартам.
Замовник має не обов'язкове, але переважне право встановити додаткові критерії до учасників, але таким чином, щоб була проведена виключно конкурентна процедура закупівлі.
Замовник дотримався даної вимоги та дав можливість компаніям – постачальникам, які не пройшли відповідну сертифікацію надати і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Ви як, відповідальний учасник повинні були повідомити замовника у Вимозі, що не маєте можливості пройти вищезгадану сертифікацію під час воєнного стану, з причин, на які не можете вплинути.
В свою чергу, Замовник наголошує, що дані критерії стосуються виключно предмета закупівлі, а саме сертифікації стосовно надання послуг з передачі електроенергії (код ДКПП 35.11), розподілення електроенергії (код ДКПП 35.13), торгівлі електроенергією (код ДКПП 35.14) із зазначенням відповідного державного стандарту.
Крім цього, Замовник, що відповідає вимогам закону.
Також прошу Учасника врахувати, що Замовник не розміщував дану вимогу у Технічній специфікації аби учасників, які не мають сертифікації не були одразу дискваліфіковані.
З огляду на Ваше прохання і в розумінні складнощів проходження сертифікації під час війни, Замовник пом'якшить вимоги та внесе відповідні зміни.
Дата відповіді:
18.09.2023 12:46
Відповідь надана
недійсний договір
Номер:
60156e7fe2714a60b17fd28f79ee2d23
Дата опублікування:
14.09.2023 11:16
Опис:
Шановний замовник!
П. 5.7. Договору вказано, що Постачальником складається Акт приймання-передачі електричної енергії станом на останній календарний день розрахункового періоду та протягом 5 (п’ять) робочих днів надається Споживачу. Цю норму неможливо виконати, адже постачальник формує акти на підставі даних про споживання, які надає оператор розподілу. Відповідно до розділу 6 Постанови НКРЕКП від 28.12.2018 № 2118, Оператори системи розподілу до 16.00 7 числа місяця, наступного за розрахунковим, надають електропостачальникам на узгодження фактичні (звітні) обсяги купівлі електричної енергії електропостачальником у М, у тому числі з розбивкою по площадках вимірювання групи "а" та групи "б". В цей же день відбувається узгодження даних з ОСР. Тож постачальник фізично не зможе сформувати рахунок за відсутності даних ОСР.
Тому умова, вказана у п. 5.11. Договору, що "у випадку несвоєчасного виставлення Постачальником Акта приймання-передачі електричної енергії, Споживач має право повернути його без оплати, при цьому відповідальність передбачена п. 9.5 Договору до Споживача не застосовується", є маніпулятивною та протирічить законодавству. Згідно з нормами Закону України "Про ринок електричної енергії" Споживач зобов'язаний сплатити за спожиту ним електричну енергію, а виключення такого обов'язку суперечить законодавчим нормам, що, в свою чергу, призводить до недійсності договору. Звертаємо Вашу увагу, що постачальник згідно Правил роздрібного ринку, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 №312 має право відключити об'єкти Споживача від постачання електроенергії у разі наявності заборгованості з оплати електричної енергії. Тож застосовуючи згаданий пункт з договору, Споживач самостійно позбавить себе електроенергії.
Тож для успішної закупівлі просимо привести проект договору у відповідність законодавству та внести зміни до тендерної документації шляхом вказання у п .5.7 строку у 12 кадендарних днів та видалення пункту 5.11 з проекту Договору
Відповідь:
Шановний потенційний Учаснику!
Для набрання договором юридичної сили він має відповідати загальним вимогам, передбаченим ст. 203 ЦК України, дотримання яких є обов'язковою умовою чинності будь-якого правочину. Згідно зі ст. 215 ЦКУ відсутність у момент вчинення правочину вимог його чинності, передбачених ч.ч. 1-3, 5,6 ст. 203 ЦКУ, є підставою його недійсності. ГК України взагалі оперує одним поняттям "недійсність господарського зобов'язання". Отже, на нормативному рівні не проведено розмежування понять "дійсність" та "чинність" договорів.
ЦК України встановлює загальні правила про недійсні правочини, які розподіляє на два види: згідно із ч. 1 ст. 215 ЦКУ недотримання при укладанні договору вимог ч. 1-3, 5, 6 ст. 203 ЦКУ спричиняє його недійсність (ч. 2 ст. 215 ЦК України та оспорювані (ч. З ст. 215 ЦК України). Принципова відмінність між такими правочинами полягає в тому, що нікчемний правочин є недійсним в силу закону, а оспорюваний стає недійсним внаслідок прийняття судового рішення, яке має зворотну силу у часі (ст. 236 ЦК України)
Підстави недійсності господарського зобов'язання передбачені ст. 207 Господарського кодексу України. Утім, за офіційною позицією Вищого господарського суду України (далі - ВГСУ),висловленою у п.21 Інформаційного листа ВГСУ "Про деякі питання практики застосування норм Цивільного та Господарського кодексів України " від 07.04.2008 р., ст. 207 ГК України застосовуватись не може, оскільки вона не встановлює особливостей регулювання господарських відносин, а тільки містить загальні правила про недійсність господарських зобов'язань, які суперечать ЦК України як за термінологією, так і за змістом. Так, зокрема, ст. 207 ГК України не передбачає поділу недійсних господарських зобов'язань на нікчемні та оспорювані, а натомість фактично розглядає як оспорювані всі ті зобов'язання, які виникають із правочинів, які за ЦК України є нікчемними. недійсність правочину може бути наслідком відсутності у момент його вчинення вимог, передбачених частинами 1-3, 5, 6 ст. 203 ЦК України.
Недійсний договір – це договір, який не створює правових наслідків, крім наслідків, пов'язаних із його недійсністю. Недійсність договору означає, що він не відповідає вимогам законодавства.
Підставами недійсності правочину можуть бути: суперечність змісту правочину ЦК України, іншим актам цивільного законодавства, а також моральним засадам суспільства; відсутність у особи, яка вчиняє правочин, необхідного обсягу цивільної дієздатності; обмеження волевиявлення учасника правочину та/або невідповідність такого волевиявлення внутрішній волі учасника правочину; спрямованість правочину не на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним; суперечність правочину, що вчиняється батьками (усиновлювачами), правам та інтересам їхніх малолітніх, неповнолітніх чи непрацездатних дітей.
Ознаками недійсного господарського договору, що суперечить інтересам держави і суспільства, є спрямованість цього правочину на порушення правового господарського порядку та наявність умислу (наміру) його сторін, які усвідомлювали або повинні були усвідомлювати протиправність укладеного договору. Метою такого правочину є його кінцевий результат, якого бажають досягти сторони. Мета завідомо суперечить інтересам держави та суспільства.
А тому, просимо Учасників не маніпулювати юридичними термінами у закупівлі перед Замовником.
В свою чергу, Замовник аби переконатись у твердженнях Запитувача здійснить запит до Регулятора та ОСР для з'ясування термінів та відповідності Проекту договору ПРРЕЕ.
Враховуючи вищезазначене Замовник внесе відповідні зміни.
Дата відповіді:
18.09.2023 12:46