-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Охоронні послуги згідно ДК 021:2015 код 79710000-4 Охоронні послуги
Категорія замовника: органи соціального страхування (Пенсійний фонд України)
Завершена
549 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 747.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 747.50 UAH
Період уточнення:
04.09.2023 15:22 - 09.09.2023 00:00
Відповідь надана
Дискримінаційна вимога
Номер:
5729adc3cb9f433987805116637c8085
Дата опублікування:
05.09.2023 15:37
Опис:
Замовник:
Головне управління Пенсійного фонду України в Одеській області
Інформація про закупівлю:
Охоронні послуги згідно ДК 021:2015 код 79710000-4 Охоронні послуги
UA-2023-09-04-009524-a
Скарга
на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника по процедурі закупівлі «Охоронні послуги згідно ДК 021:2015 код 79710000-4 Охоронні послуги»
Головним управлінням Пенсійного фонду України в Одеській області (далі – Замовник) 04.09.2023 року була оголошена закупівля послуг Охоронні послуги згідно ДК 021:2015 код 79710000-4 Охоронні послуги (ідентифікатор закупівліиUA-2023-09-04-009524-a .
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій Учасниками – 12.09.2023 00:00.
Очікувана вартість закупівлі становить 549 500,00 грн.
Керуючись пунктом 56 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до Замовника або органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Відповідно до пункту 28 Постанови № 1178, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням цих особливостей.
Згідно з даними частини четвертої статті 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Ретельно ознайомившись з умовами тендерної документації маємо зазначити що
Вимога що визначена в Додатку№2 до тендерної документації а саме :
Сканкопії оригіналів посвідчень, що вказують на членство в громадському формуванні з охорони громадського порядку, наділені правами вимагати від громадян додержання правопорядку, припинення адміністративних правопорушень і злочинів, додержання пропускного режиму (щодо щонайменше 4 охоронників), оформлених відповідно до Закону України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону» та які є дійсними на дату розкриття пропозиці - є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників даної процедури закупівлі
Так як ЗАКОНОМ УКРАЇНИ
Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону передбачено ;
Стаття 9. Основні завдання громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону передбачено ;
Основними завданнями громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону є:
1) у сфері охорони громадського порядку:
надання допомоги органам Національної поліції у забезпеченні громадського порядку і громадської безпеки, запобіганні адміністративним і кримінальним правопорушенням;
(абзац другий пункту 1 статті 9 із змінами, внесеними
згідно із Законами України від 23.12.2015 р. N 901-VIII,
від 17.06.2020 р. N 720-IX)
Стаття 10. Права громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону
Для виконання завдань, визначених у цьому Законі, громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону та їх члени мають право:
1) брати участь у забезпеченні охорони громадського порядку і державного кордону разом з поліцейськими, військовослужбовцями Державної прикордонної служби України, а в сільській місцевості - самостійно шляхом виконання конкретних доручень керівника відповідного органу Національної поліції чи підрозділу Державної прикордонної служби України;
(пункт 1 статті 10 із змінами, внесеними згідно із
Законом України від 23.12.2015 р. N 901-VIII)
2) вживати спільно з поліцейськими заходів до припинення адміністративних і кримінальних правопорушень;
(пункт 2 статті 10 із змінами, внесеними згідно із
Законом України від 23.12.2015 р. N 901-VIII)
Стаття 11. Форми і методи роботи громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону
Громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону проводять свою діяльність під контролем органів Національної поліції, підрозділів Державної прикордонної служби України шляхом:
(абзац перший статті 11 із змінами, внесеними згідно із
Законом України від 23.12.2015 р. N 901-VIII)
1) спільного з поліцейськими, прикордонниками патрулювання і виставлення постів на вулицях, майданах, залізничних вокзалах, в аеропортах, морських і річкових портах, у місцях компактного проживання громадян, розташування підприємств, установ, організацій, навчальних закладів, а також у місцях можливої появи порушників кордону в межах району, що контролюється Державною прикордонною службою України, прикордонної смуги; участі в забезпеченні охорони громадського порядку під час проведення масових заходів, погоджених у випадках, передбачених законом, з виконавчими органами місцевого самоврядування;
Тобто всі дії члена громадського формування мають бути тільки спільно з співробітниками поліції .
Наявність Сканкопії оригіналів посвідчень, що вказують на членство в громадському формуванні з охорони громадського порядку жодним чином не може бути застосоване під час виконання умов договору охорони у зв’язку з тим що завдання що покладаються на членів громадського формування не можуть виконуватись без співробітників поліції .
Наведена вимога є незаконною та має бути видалена з тендерної документації шляхом внесення змін до тендерної документації.
Дана вимога тендерної документації є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників даної процедури закупівлі.
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Для нас, як для Учасника, дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою, а також такою, що обмежує коло Учасників, штучно створюючи нерівні умови для Учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси Учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі.
Просимо Замовника виключити з тендерної документації вимогу, яка міститься в Додатку 2 тендерної документації
Враховуючи все вищезазначене, Учасник вважає, що Замовник порушив його права та законні інтереси, пов’язані з участю у процедурі закупівлі, дискримінує його та інших потенційних учасників, обмежує конкуренцію в рамках цієї процедури закупівлі, порушує вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також порушує принципи добросовісної конкуренції серед учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Окрім того, Замовник своїми незаконними діями позбавляє Учасника можливості брати участь у процедурі закупівлі та як наслідок позбавляє його можливості стати стороною договору, який має бути укладений за результатами проведення процедури закупівлі та отримати відповідний прибуток шляхом провадження господарської діяльності у чіткій відповідності до приписів чинного законодавства України.
Просимо видалити дану вимогу з тендерної документації.
Відповідь:
Доброго дня! Розглянувши Ваше запитання, повідомляємо наступне.
Громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону відповідно до Закону України “Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону” дійсно проводять свою діяльність під контролем органів Національної поліції, підрозділів Державної прикордонної служби України, саме тому Тендерна документація і містить вимогу щодо організації взаємодії Учасника з органами Національної поліції. І в цій частині вимоги Тендерної документації жодним чином не суперечать чинному законодавству.
Крім того, відповідно до статті 12 Закону України “Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону” передбачено, що членами громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону можуть бути громадяни України, які досягли 18-річного віку, виявили бажання брати участь у зміцненні правопорядку і в охороні державного кордону та здатні за своїми діловими, моральними якостями і станом здоров’я виконувати на добровільних засадах взяті на себе зобов’язання.
Члени громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону можуть брати участь у забезпеченні правопорядку та охороні державного кордону за місцем реєстрації цих об’єднань та лише після проходження відповідної правової та спеціальної підготовки в органах Національної поліції, підрозділах Державної прикордонної служби України і одержання в органі місцевого самоврядування посвідчення члена громадського формування і нарукавної пов’язки, зразки яких затверджуються Кабінетом Міністрів України. Підготовка членів зазначених громадських формувань здійснюється у порядку, що встановлюється Міністерством внутрішніх справ за погодженням із спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у справах охорони державного кордону України.
Не можуть бути членами зазначених громадських формувань особи, які порушують громадський порядок, особи, судимість з яких не знята або не погашена у встановленому законом порядку, та раніше засуджені за умисні кримінальні правопорушення, хворі на хронічний алкоголізм і наркоманію, визнані в судовому порядку недієздатними чи обмежено дієздатними, та інші особи у випадках, передбачених законами України.
Таким чином, членство у громадських формуваннях з охорони громадського порядку і державного кордону є відкритим і доступним будь-якому громадянину України, тому не зрозуміло яким чином ця вимога обмежує можливість взяти участь у цій закупівлі.
Необхідність наявності в Учасника працівників, що матимуть повноваження у сфері забезпечення громадського порядку та будуть наділені, зокрема, правом вимагати від громадян додержання правопорядку, припинення адміністративних і кримінальних правопорушень та у разі підозри у вчиненні адміністративних і кримінальних правопорушень перевіряти у громадян документи, що посвідчують їх особу (слід відмітити, що зазначені права відсутні у звичайних охоронців), обумовлена тим, що об’єкти Замовника є структурними підрозділами по обслуговуванню громадян (Сервісними центрами) − де одночасно знаходиться велика кількість людей, як співробітників Замовника так і відвідувачів. Зважаючи на інцидент, що мав місце 02 серпня 2023 року у м. Марганець Дніпропетровської області – де один з відвідувачів проніс із собою і згодом підірвав гранату (https://fakty.ua/423757-vzryv-v-pensionnom-fonde-na-dnepropetrovcshine-muzhchina-vzyal-zalozhnicu-v-otdelenii-pfu-i-vzorval-boepripas), Замовник вважає за необхідне вжити всіх можливих заходів для посилення охорони, що особливо актуальним є у Сервісних центрах.
Дата відповіді:
07.09.2023 16:05