-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Охоронні послуги згідно ДК 021:2015 код 79710000-4 Охоронні послуги
Категорія замовника: органи соціального страхування (Пенсійний фонд України)
Завершена
549 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 747.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 747.50 UAH
Період оскарження:
04.09.2023 15:22 - 09.09.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Щодо необхідності усунення дискримінаційних вимог
Номер:
41daaae8e8254601906a9cc55fe3980e
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-09-04-009524-a.c2
Назва:
Щодо необхідності усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
1. Умовами підпункту 1.3.3. пункту 1.3. додатку 2 до тендерної документації передбачено надання учасником сканкопій з оригіналів дозволів на встановлення та використання на транспорті спеціальних світлових сигнальних пристроїв жовтого (помаранчевого) кольору. Між тим, на ринку охоронних послуг в якості повноцінних його суб’єктів функціонують органи поліції охорони, які є невід’ємною частиною Національної поліції України. Чинними нормативно-правовими актами встановлено вимоги щодо обладнання службових транспортних засобів органів поліції спеціальними світловими сигнальними пристроями, що відрізняються від вимог обладнання такими пристроями приватних охоронних підприємств. Відповідно до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 22.03.2017 № 176 «Питання використання спеціальних звукових та світлових сигнальних пристроїв на транспортних засобах» на транспортних засобах, що використовуються Національною поліцією, встановлюються спеціальні світлові сигнальні пристрої синього (а не помаранчевого) кольору. Таким чином, вбачається, що зазначені вище умови тендерної документації носять дискримінаційний характер відносно органів поліції охорони. В зв’язку з цим, вимагаємо внести зміни до тендерної документації, виклавши підпункт 1.3.3. пункту 1.3. додатку 2 до тендерної документації в наступній редакції:
«1.3.3. Сканкопії з оригіналів дозволів МВС на встановлення та використання на транспорті (власному або який перебуває у користуванні) спеціальних світлових сигнальних пристроїв жовтого (помаранчевого) кольору (для органів поліції охорони – синього кольору), дійсні на кінцеву дату розкриття тендерних пропозицій».
2. Умовами підпункту 1.2.3. пункту 1.2. додатку 2 до тендерної документації передбачено надання учасником інформації про наявність форменого одягу з обов’язковим дотриманням наказу Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 16.04.2009 № 62 «Про затвердження Норм безплатної видачі спеціального одягу, спеціального взуття та інших засобів індивідуального захисту працівникам загальних професій різних галузей промисловості».
Однак, яке відношення вказаний вище нормативний акт, який поширює свою дію на підприємства промисловості, може мати до охоронної діяльності, яка не є видом промислової діяльності, а відноситься до сфери послуг? До того ж, питання забезпечення працівників поліції (у тому числі, поліції охорони) форменим одягом регламентуються спеціальним нормативно-правовим актом – наказом МВС України від 04.06.2020 № 434 «Про затвердження норм належності однострою поліцейських».
З огляду на викладене, з метою приведення тендерної документації у відповідність до чинного законодавства, вимагаємо внести зміни до тендерної документації, виклавши підпункт 1.2.3. пункту 1.2. додатку 2 до тендерної документації в наступній редакції:
«1.2.3. Наявність форменого одягу з обов’язковим дотриманням чинного законодавства».
3. Умови підпункту 1.3.4. пункту 1.3. додатку 2 до тендерної документації вимагають надання учасником великої кількості сертифікатів. Між тим, Закон України «Про охоронну діяльність» не вимагає від суб’єктів охоронної діяльності мати зазначені в умовах тендерної документації сертифікати для здійснення охоронної діяльності, Закон України «Про Національну поліцію» не вимагає від органів поліції охорони мати подібні сертифікати.
Оскільки обов’язковість наявності згаданих сертифікатів для здійснення охоронної діяльності чинним законодавством не передбачена, а відповідні умови тендерної документації фактично штучно звужують коло потенційних учасників процедури закупівлі, тобто направлені проти економічної конкуренції, то вбачається необхідність внесення відповідних змін до тендерної документації.
З огляду на викладене, вимагаємо виключити з тексту тендерної документації підпункт 1.3.4. пункту 1.3. додатку 2 до тендерної документації, як такий, що є дискримінаційним та направлений проти конкуренції у сфері публічних закупівель.
Пов'язані документи:
Учасник
- Щодо необхідності усунення дискримінаційних вимог 08.09.2023 16:05
Дата подачі:
08.09.2023 16:05
Вирішення:
Доброго дня! Розглянувши Вашу вимогу, повідомляємо наступне.
1. Вимога, щодо дискримінації органів поліції охорони з приводу використання органами поліції охорони спеціальних світлових сигнальних пристроїв синього кольору безпідставна, оскільки відповідно до абзацу 2 пункту 1.6. розділу ІІІ Тендерної документації документи, які вимагаються замовником відповідно до вимог цієї Тендерної документації у складі тендерної пропозиції, але не передбачені чинним законодавством для учасників, не подаються ними у складі своєї тендерної пропозиції, про що такі учасники повинні зазначити у своїй тендерній пропозиції, включаючи обґрунтування причини неподання документів та інформації з посиланнями на норми відповідних законодавчих (нормативних) актів.
2. Щодо інформації про наявність форменого одягу з обов’язковим дотриманням наказу Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 16.04.2009 № 62 “Про затвердження Норм безплатної видачі спеціального одягу, спеціального взуття та інших засобів індивідуального захисту працівникам загальних професій різних галузей промисловості” звертаємо Вашу увагу на те, що відповідно до згаданих Норм — Норми поширюються на підприємства, установи, організації різних галузей промисловості незалежно від форм власності та підпорядкування та вони розроблені для професій працівників, які є загальними для всіх видів економічної діяльності підприємств, установ, організацій, відповідно до Класифікатора професій ДК 003:2005.
Отже, Ваше зауваження, що “яке відношення вказаний вище нормативний акт, який поширює свою дію на підприємства промисловості, може мати до охоронної діяльності, яка не є видом промислової діяльності, а відноситься до сфери послуг”, безпідставне.
3. Отримання сертифікатів надавачем послуг свідчить про відповідність надання якісних послуг та про відповідність Учасника вимогам стандарту на міжнародному рівні. Відсутність обов'язкової сертифікації не позбавляє можливості отримати сертифікат у добровільному порядку.
Отримати сертифікати може будь – яка організація, що працює у відповідності до міжнародних стандартів, а наявність даних сертифікатів сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей Учасника, його спроможності щодо якісного надання послуг.
Отже, зазначена вимога не є дискримінаційною, про що також свідчить правова позиція, викладена в рішенні Антимонопольного комітету України №673 -р/пк-пз від 13.01.2022.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
12.09.2023 15:28
Вимога
Залишено без розгляду
Дискримінаційна вимога по відношенню до потенційного учасника
Номер:
dcc2d340b81f4325a2ff5170e22264de
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-09-04-009524-a.b1
Назва:
Дискримінаційна вимога по відношенню до потенційного учасника
Вимога:
Відповідно до пункту 4 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», публічна закупівля повинна здійснюватися за принципом недискримінації учасників та рівного ставлення до них.
Частиною 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
В даному випадку, тендерна документація містить дискримінаційну умову (ця умова зазначена в підпункті 1.2.5 пункту 1 розділу 1 Додатку 2 до тендерної документації) щодо надання довідки з ТЦК про перебування транспортних засобів на військовому обліку.
Орган поліції охорони - є державним органом (правоохоронним органом). Між тим, Положенням про військово-транспортний обов’язок (в редакції, що затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 17.05.2015 № 405) не передбачено обов’язку органів поліції ставити свої службові транспортні засоби на військовий облік, та відповідно отримувати довідку з ТЦК про перебування цих засобів на такому обліку. В зв’язку з цим, органи поліції буде позбавлено можливості прийняти участь у даній процедурі закупівлі, оскільки від потенційного учасника, замовник вимагає надати документ, який в органах поліції охорони не передбачений, згідно із чинним законодавством, не передбачено перебування службового транспорту поліції на військовому обліку.
З огляду на викладене, умова тендерної документації про надання довідки з ТЦК про перебування транспортних засобів на військовому обліку є дискримінаційною по відношенню до учасника процедури закупівлі – органів поліції охорони.
Взагалі не зрозуміло яким чином питання щодо перебування транспортних засобів на військовому обліку пов’язано з предметом закупівлі та з підтвердженням наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
На підставі викладеного, орган поліції охорони вимагає виключити з підпункту 1.2.5 пункту 1 розділу 1 Додатку 2 до тендерної документації умову про надання учасниками процедури довідки з ТЦК про перебування транспортних засобів на військовому обліку.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
07.09.2023 07:51
Вирішення:
Доброго дня! Розглянувши Вашу вимогу, повідомляємо наступне.
Вимога щодо дискримінації органів поліції охорони з приводу надання довідки з ТЦК про перебування транспортних засобів на військовому обліку безпідставна, оскільки відповідно до абзацу 2 пункту 1.6. розділу ІІІ Тендерної документації документи, які вимагаються замовником відповідно до вимог цієї Тендерної документації у складі тендерної пропозиції, але не передбачені чинним законодавством для учасників, не подаються ними у складі своєї тендерної пропозиції, про що такі учасники повинні зазначити у своїй тендерній пропозиції, включаючи обґрунтування причини неподання документів та інформації з посиланнями на норми відповідних законодавчих (нормативних) актів.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
12.09.2023 15:28