-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 3
електрична енергія Північний лісовий офіс
Електрична енергія Північний лісовий офіс (ДК 021:2015: 09310000-5 електрична енергія)
Завершена
77 129 880.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 390 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 390 000.00 UAH
Період уточнення:
14.08.2023 18:30 - 25.08.2023 00:00
Відповідь надана
Використання КЕП в публічних закупівлях (аналогічний договір)
Номер:
39db8eaed0f942fcb6f83de9c64ad21e
Дата опублікування:
18.08.2023 21:26
Опис:
Шановний Замовник. Жоден нормативно-правовий акт України не зобов'язує керівників підприємств, від імені яких уповноважені особи особи в тому числі проводять закупівлі в системі Прозоро, мати КЕП. Уповноважених осіб зобов'язали. В такому разі вимагайте аналогічний договір підписаний КЕП, оскільки вимагаєте лист відгук підписаний КЕП. З вашим підприємством також договір буде підписуватися виключно КЕП? Враховуючи те що Строк дії УЕП продовжили до кінця дії воєнного стану і ще на 6 місяців після нього — Постанова КМУ № 617. 24 травня 2022 Кабінет міністрів України ухвалив Постанову № 617, яка вносить зміни до Постанови КМУ від 17.03.2022 № 300 щодо забезпечення безперебійного функціонування системи надання ЕДП. Яким чином підпис керівника іншої установи впливає на зміст документу? Ваша вимога є абсолютно неправомірною, необгрунтованою та суперечить чинному законодавству, навіть якщо ви нормативно-правові акти читаєте та трактуєте вкрай своєрідно. Таким чином, враховуючи норми законодавства у сфері публічних закупівель, а також електронного документообігу та електронних довірчих послуг тендерна документація не повністю відповідає вимогам законодавства та потребує внесення змін в цій частині.
Відповідь:
Згідно пункту 1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації тендерна пропозиція подається у формі оригіналу електронного документу з накладанням кваліфікованого електронного підпису особи уповноваженої на підписання документів тендерної пропозиції, з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України «Про електронні довірчі послуги».
Згідно частини 8 статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Згідно абзацу першому статті 7 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов’язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги».
Згідно пункту 32 статті частини 1 статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» підписувач – фізична особа, яка створює електронний підпис. Відповідно до пункту 12 частини 1 статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» електронний підпис – це електронні дані, які додаються підписувачем до інших електронних даних або логічно з ними пов’язуються і використовуються ним як підпис. При цьому, згідно пункту 23 статті частини 1 статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – це удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
Відповідно до частини 2 статті 17 Закону України «Про електронні довірчі послуги» електронна взаємодія фізичних та юридичних осіб, яка потребує відправлення, отримання, використання та постійного зберігання за участю третіх осіб електронних даних, аналоги яких на паперових носіях повинні містити власноручний підпис відповідно до законодавства, а також автентифікація в складових частинах інформаційних систем, в яких здійснюється обробка таких електронних даних та володільцями інформації в яких є органи державної влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації державної форми власності, повинні здійснюватися з використанням кваліфікованих електронних довірчих послуг.
Згідно частини 1 статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікована електронна довірча послуга створення, перевірки та підтвердження кваліфікованого електронного підпису чи печатки надається кваліфікованим постачальником електронних довірчих послуг та включає надання користувачам електронних довірчих послуг засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки для генерації пар ключів та/або створення кваліфікованих електронних підписів чи печаток, та/або перевірки кваліфікованих електронних підписів чи печаток, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису чи печатки.
Відповідно до частини 4 статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис має таку саму юридичну силу, як і власноручний підпис, та має презумпцію його відповідності власноручному підпису.
Крім того, відповідно до наказу Державної служби статистики України № 124 від 28.03.2023р., подання фінансової звітності суб’єктами господарювання починаючи з березня 2023 р. буде здійснюватися виключно в електронній формі із обов’язковим використанням кваліфікованих електронних підписів. Враховуючи вказані норми законодавства, з березня 2023р. наявність кваліфікованих електронних підписів у всіх суб’єктів господарювання є обов’язковою.
Таким чином, враховуючи норми законодавства у сфері публічних закупівель, а також електронного документообігу та електронних довірчих послуг тендерна документація повністю відповідає вимогам законодавства та не потребує внесення змін в цій частині.
Дата відповіді:
21.08.2023 17:48
Відповідь надана
щодо зміни ціни за одиницю товару
Номер:
b116a2b6515a4eeea5c4f90ed02db633
Дата опублікування:
18.08.2023 09:11
Опис:
Шановний Замовник.
В додатку 5 тендерної документації зазначено «Ц_0- вартість елетричної енергії як товару в структурі ціни за одиницю електричної енергії, грн/кВт*год;», в додатку 2 проекту договору зазначено «Ц0 – вартість електричної енергії як товару в структурі ціни за одиницю електричної енергії на день укладення Договору або останньої Додаткової угоди про зміну ціни за одиницю товару без урахування вартості послуг Постачальника, пов’язаних з постачанням електричної енергії, регульованих тарифів та ПДВ, грн./кВт*год.».
Якщо тендер відбудеться в серпні, договір буде підписано в вересні та поставка розпочнеться з жовтня, то зміна ціни буде використовувати співвідношення жовтня до серпня (коли був тендер) чи вересня (коли був підписаний договір)?
Відповідь:
Уповноваженою особу розглянуто звернення та встановлено, що тендерна документація потребує уточнення шляхом внесення змін. До тендерної документації внесено відповідні зміни.
Дата відповіді:
21.08.2023 17:47
Відповідь надана
проект договору
Номер:
4a28debab22c4f6093448e3c28bca64c
Дата опублікування:
17.08.2023 19:19
Опис:
Шановний Замовник.
В обраній процедурі, яка регламентується, виключно Законом України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей Ви маєте самостійно надати Учасникам проект договору з усіма додатками, а Учасник приймає рішення щодо участі і згоди з запропонованими Вами умовами.
Проект Договору надано, але відсутні додатки: №1 - Розрахунок ціни договору та №3 - Місця поставки товару
Також просимо додати наступні додатки до договору Заява-приєднання та Обсяги щомісячного очікуваного споживання електричної енергії, Заява-приєднання є основним документом, в якому міститься вся необхідна інформація для оператора системи розподілу для здійснення підключення Вашої організації і надання можливості Постачальнику здійснювати поставку електричної енергії відповідно до умов договору. Тому Споживач (Замовник) в першу чергу зацікавлений в поданні правильних даних оператору системи розподілу та своєчасному переході від одного постачальника до іншого. При поданні запиту на зміну постачальника оператору системи розподілу вимагає від постачальника, який подає документи на зміну, дані по попередньому постачальнику – додайте дані по попередньому постачальнику в таблицю заяви-приєднання.
Закупівля електричної енергії проводиться електропостачальником щоденно на різних сегментах ринку і Постачальнику необхідно знати очікувані щомісячні обсяги споживання для своєчасної закупівлі необхідного обсягу електричної енергії для повного і коректного виконання договору.
Дані документи є необхідними додатками до Договору.
Дякуємо.
Відповідь:
Згідно пункту 31 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) тендерна документація – це документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Виходячи з положень абзацу 1 пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
Згідно пункту 8 частини 2 статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема, проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
Проект договору про закупівлі електричної енергії розміщено у Додатку 4 до тендерної документації. В розділі 16 проекту Договору наведено перелік додатків, які необхідні для його укладення.
Заява-приєднання та обсяги щомісячного очікуваного споживання електричної енергії будуть надані учаснику – переможцю процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю.
Дата відповіді:
18.08.2023 18:12
Відповідь надана
щодо групи А
Номер:
b01ebf1a0a3a4ddaaafc612d3303d520
Дата опублікування:
17.08.2023 19:15
Опис:
Шановний Замовник.
Для споживачів групи «А», що є споживачами за вільними цінами, погодинна ціна буде розраховуватися на основі фактичного графіка погодинного електроспоживання цих клієнтів та погодинних цін закупівлі електроенергії на ринку. Відповідно до тендерної документації на Вашому підприємстві присутні точки, які відносяться до групи "А" - прохання надати орієнтовний погодинний графік споживання електричної енергії за місяць по цим точкам.
Дана інформація є доступною для Замовника і взяти її можна у оператора системи розподілу.
Дана інформація необхідна для розрахунку ціни учасниками, для надання Вам найкращого варіанту.
Дякуємо.
Відповідь:
Згідно пункту 31 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) тендерна документація – це документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Інформація щодо графіку споживання електричної енергії з площадок вимірювання по групі А доступна в системі АСКОЕ. Отже, учасник може отримати запитувану інформацію самостійно в системі АСКОЕ.
Виходячи з наведеного, тендерна документація не потребує внесення змін в цій частині.
Дата відповіді:
18.08.2023 18:11
Відповідь надана
надати графік споживання електричної енергії з площадок вимірювання по групі А
Номер:
e92f3d1ceaa54edfa964f30be3d8083e
Дата опублікування:
17.08.2023 17:27
Опис:
Шановний Замовнику! Просимо надати графік споживання електричної енергії з площадок вимірювання по групі А для прорахування можливості подання тендерної пропозиції.
Відповідь:
Згідно пункту 31 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) тендерна документація – це документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Інформація щодо графіку споживання електричної енергії з площадок вимірювання по групі А доступна в системі АСКОЕ. Отже, учасник може отримати запитувану інформацію самостійно в системі АСКОЕ.
Виходячи з наведеного, тендерна документація не потребує внесення змін в цій частині.
Дата відповіді:
18.08.2023 18:11
Відповідь надана
щодо відгуку на виконання аналогічного договору
Номер:
dd952fdd0e064d15b6026d6af3a898d0
Дата опублікування:
17.08.2023 14:26
Опис:
Шановний Замовник.
Кваліфікований електронний підпис жодним чином не нівелює власноручний підпис особи, як юридичної так і фізичної. Підпис зроблений власноручно або за допомогою кваліфікованого електронного підпису мають однакову юридичну силу. Тому, Ваша вимога щодо «Відгук надається щодо договору копія якого надана учасником у складі тендерної пропозиції та має містити кваліфікований електронний підпис особи яка його підписала, з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України «Про електронні довірчі послуги».» є дискримінаційною, так як в більшості випадків замовники не користуються у своїй господарській діяльності виключно електронними підписами та електронним документообігом, тому в учасників є відгуки підписані власноручно керівництвом замовника, а не кваліфікованим електронним підписом.
Відповідно до Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» у Замовників не має обов’язку користуватись в своїй господарській діяльності виключно кваліфікаційним електронним підписом та електронним документообігом, тому просимо видалити вимогу щодо надання відгуку, який має містити кваліфікований електронний підпис особи яка його підписала, з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України «Про електронні довірчі послуги» або врахувати надання сканованої копії витягу підписаного власноручно.
Відповідь:
Згідно підпунктів 1.1.1. та 1.1.2 пункту 1.2. Розділу І Додатку 1 до тендерної документації у складі тендерної документації учасник повинен надати копію аналогічного договору та оригінал відгуку, наданого учаснику замовником, із зазначенням дати укладення і номеру договору, на який надано відгук, а також стану належного виконання договору стосовно якості і строків. Відгук надається щодо договору копія якого надана учасником у складі тендерної пропозиції та має містити кваліфікований електронний підпис особи яка його підписала, з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України «Про електронні довірчі послуги».
Згідно абзацу 1 пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 у редакції що діяла на момент проведення зазначеної закупівлі (далі – Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей.
У відповідності до абзацу 7 пункту 28 Особливостей у тендерній документації зазначаються один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Згідно частини 2 статті 16 Закону замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність в учасника процедури закупівлі документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Таким чином, замовник у тендерній документації самостійно встановлює спосіб документального підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям встановленим у тендерній документації.
Згідно частини 8 статті 12 Закону подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Згідно абзацу першому статті 7 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов’язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги».
Згідно пункту 32 статті частини 1 статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» підписувач - фізична особа, яка створює електронний підпис. Відповідно до пункту 12 частини 1 статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» електронний підпис – це електронні дані, які додаються підписувачем до інших електронних даних або логічно з ними пов’язуються і використовуються ним як підпис. При цьому, згідно пункту 23 статті частини 1 статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – це удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
Відповідно до частини 2 статті 17 Закону України «Про електронні довірчі послуги» електронна взаємодія фізичних та юридичних осіб, яка потребує відправлення, отримання, використання та постійного зберігання за участю третіх осіб електронних даних, аналоги яких на паперових носіях повинні містити власноручний підпис відповідно до законодавства, а також автентифікація в складових частинах інформаційних систем, в яких здійснюється обробка таких електронних даних та володільцями інформації в яких є органи державної влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації державної форми власності, повинні здійснюватися з використанням кваліфікованих електронних довірчих послуг.
Згідно частини 1 статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікована електронна довірча послуга створення, перевірки та підтвердження кваліфікованого електронного підпису чи печатки надається кваліфікованим постачальником електронних довірчих послуг та включає надання користувачам електронних довірчих послуг засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки для генерації пар ключів та/або створення кваліфікованих електронних підписів чи печаток, та/або перевірки кваліфікованих електронних підписів чи печаток, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису чи печатки.
Відповідно до частини 4 статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис має таку саму юридичну силу, як і власноручний підпис, та має презумпцію його відповідності власноручному підпису.
Враховуючи зазначені норми законодавства під час проведення процедур публічних закупівель може використовуватися виключно кваліфікований електронний підпис.
Крім того, відповідно до наказу Державної служби статистики України № 124 від 28.03.2023р., подання фінансової звітності суб’єктами господарювання починаючи з березня 2023 р. буде здійснюватися виключно в електронній формі із обов’язковим використанням кваліфікованих електронних підписів. Враховуючи вказані норми законодавства, з березня 2023р. наявність кваліфікованих електронних підписів у всіх суб’єктів господарювання є обов’язковою.
Таким чином, враховуючи норми законодавства у сфері публічних закупівель, а також електронного документообігу та електронних довірчих послуг тендерна документація повністю відповідає вимогам законодавства та не потребує внесення змін в цій частині.
Дата відповіді:
18.08.2023 18:10
Відповідь надана
листи-згоди на обробку персональних даних
Номер:
c4f2e0c315e14709ad35b693a6426639
Дата опублікування:
17.08.2023 14:25
Опис:
Шановний Замовник.
Викладення Вашої вимоги щодо надання Учасником в складі документів тендерної пропозиції «листи-згоди на обробку персональних даних від усіх осіб чиї персональні дані містяться у складі тендерної пропозиції» є некоректною, а також такою, що не може бути в повній мірі виконана учасником.
Так, визначення поняття персональні дані наводиться в абзаці 8 статті 2 Закону України «Про захист персональних даних», відповідно до якого персональними даними є відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована. Але законодавством України не встановлено і не може бути встановлено чіткого переліку відомостей про фізичну особу, які є персональними даними, задля можливості правильного застосування Закону у різноманітних ситуаціях. Однак тендерна документація переліку відомостей, які є персональними даними, не передбачає. Відповідно, учасник процедури закупівлі, не має можливості зробити обґрунтований висновок про те, у яких саме осіб необхідно отримати лист-згоду. Зокрема, незрозумілим є, чи вважає замовник необхідним надання листів від працівників банку, які підписують банківську гарантію, нотаріуса, який посвідчував установчі документи учасника, засновників підприємства-учасника тощо.
Закон України «Про захист персональних даних» не містить конкретних вимог до складання «листів-згод на обробку персональних даних», тендерна документація також не містить роз’яснень, яка саме форма, на думку замовника, буде відповідати вимогам цього Закону, а тому учасник не має можливості в повній мірі виконати дану вимогу. Відсутність інформації про форму листа, у якому необхідно надати згоду на обробку персональних даних, може призвести до відхилення пропозиції з причин, що не залежать від учасника, а тому скаржник вважає, що така вимога повинна бути конкретизована тендерною документацією, а саме щодо форми та фізичних осіб, які мають надати такі листи-згоди, так як наведене формулювання ставить учасника в залежність від третіх осіб.
Просимо ознайомитись з Рішення Колегії № 5169-р/пк-пз від 16.03.2021.
Дякуємо.
Відповідь:
Згідно пункту 1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації у складі тендерної пропозиції учасник торгів повинен надати листи згоди на обробку персональних даних від усіх осіб чиї персональні дані містяться у складі тендерної пропозиції.
Згідно статті 2 Закону України «Про захист персональних даних» персональні дані – це відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована.
Враховуючи, що чинним законодавство у сфері захисту персональних даних не встановлено форми листа – згоди фізичної особи на обробку персональних даних, учасник торгів надає у складі тендерної пропозиції листи – згоди у довільній формі від усіх осіб чиї персональні дані містяться у складі тендерної пропозиції.
Таким чином, тендерна документація не потребує внесення змін в цій частині.
Дата відповіді:
18.08.2023 18:09
Відповідь надана
щодо екваліфікованого електронного підпису
Номер:
130a5869cf5e47a4b856930e4ed92092
Дата опублікування:
17.08.2023 14:24
Опис:
Шановний Замовнику!
Ваша вимога щодо підписання документів кваліфікованим електронним підписом є дискримінаційною та такою, що порушує Закон України “Про електронні довірчі послуги”, тому пропонуємо Вам внести зміни до тендерної документації і замість вимоги накладення КЕП/ЕЦП вказати КЕП/ЕЦП/УЕП.
ЕЦП - Електронний цифровий підпис за правовим статусом прирівняний до власноручного підпису або печатки.
УЕП - (удосконалений електронний підпис) – удосконалена форма електронного підпису, призначена для використання пересічними громадянами для зручності та мобільності останніх. Зберігається на звичайних флешках або на файлових носіях.
КЕП - (кваліфікований електронний підпис) – передбачає найвищий рівень безпеки даних. Зберігається лише на захищених носіях – токенах.
Відповідно до п.23 ч.1 ст.1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис - удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. КЕП/ЕЦП/УЕП застосовується для ідентифікації особи, яка підписала документ, а відповідно до п.20 ч.1 ст.1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» ідентифікація особи - процедура використання ідентифікаційних даних особи з документів, створених на матеріальних носіях, та/або електронних даних, в результаті виконання якої забезпечується однозначне встановлення фізичної, юридичної особи або представника юридичної особи.
І КЕП, і ЕЦП, і УЕП містить інформацію, яка ідентифікує особу, яка підписала документи тендерної пропозиції.
Відповідно до Постанови від 24 травня 2022 р. №617 на період воєнного стану на території України та протягом шести місяців з дня його припинення чи скасування дозволяється використання електронних підписів чи печаток, що базуються на сертифікатах відкритого ключа, виданих кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг без відомостей про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки, користувачами електронних довірчих послуг для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток (засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, кваліфікованих електронних довірчих послуг) або засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри, крім вчинення в електронній формі правочинів, що підлягають нотаріальному посвідченню та/або державній реєстрації у випадках, установлених законом, та випадках, пов’язаних з високим ризиком для інформаційної безпеки, що визначається власниками відповідних інформаційних та інформаційно-комунікаційних систем з урахуванням обмежень, установлених абзацом другим частини другої статті 17 Закону України “Про електронні довірчі послуги”.
Також в тендерній документації чітко визначено, що «Відповідно до частини третьої статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги». Учасники процедури закупівлі подають тендерні пропозиції у формі електронного документа чи скан-копій через електронну систему закупівель.», а далі по тексту, в порушення Закону, вимагається підписання документів кваліфікованим електронним підписом (КЕП).
Приватний бізнес має право використовувати в своїй діяльності Удосконалені електронні підписи (УЕП) чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів.
Відповідно багато учасників, які є приватними юридичними особами, ще не встигли зробити (у зв’язку з військовим станом в країні) кваліфіковані електронні підписи (КЕП). своєму тендері.
До того ж ч.5 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» також дозволяє використання Учасниками УЕП, так як Замовникам забороняється вимагати від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України "Про електронні довірчі послуги".
Жоден, чинний на сьогоднішній день, законодавчий нормативно-правовий акт, не містить прямої заборони або обмеження у використанні Учасниками, які є приватними юридичними особами, при поданні пропозиції саме удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті.
Отже, виходячи з викладеного, внесіть зміни у тендерну документацію та її додатки і замініть КЕП/ЕЦП на КЕП/ЕЦП/УЕП, щоб не перешкоджати приватним юридичним особам брати участь у закупівлі і таким чином штучно звужуючи кількість учасників.
Врахуйте також, що при аварійних відключеннях світла електронний підпис (КЕП) не зчитується системою, так як мережі Інтернет (в т.ч. мобільних операторів) не вистачає потужностей.
Дякуємо
Відповідь:
Згідно пункту 1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації тендерна пропозиція подається у формі оригіналу електронного документу з накладанням кваліфікованого електронного підпису особи уповноваженої на підписання документів тендерної пропозиції, з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України «Про електронні довірчі послуги».
Згідно частини 8 статті 12 Закону подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Згідно абзацу першому статті 7 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов’язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги».
Згідно пункту 32 статті частини 1 статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» підписувач – фізична особа, яка створює електронний підпис. Відповідно до пункту 12 частини 1 статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» електронний підпис – це електронні дані, які додаються підписувачем до інших електронних даних або логічно з ними пов’язуються і використовуються ним як підпис. При цьому, згідно пункту 23 статті частини 1 статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – це удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
Відповідно до частини 2 статті 17 Закону України «Про електронні довірчі послуги» електронна взаємодія фізичних та юридичних осіб, яка потребує відправлення, отримання, використання та постійного зберігання за участю третіх осіб електронних даних, аналоги яких на паперових носіях повинні містити власноручний підпис відповідно до законодавства, а також автентифікація в складових частинах інформаційних систем, в яких здійснюється обробка таких електронних даних та володільцями інформації в яких є органи державної влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації державної форми власності, повинні здійснюватися з використанням кваліфікованих електронних довірчих послуг.
Згідно частини 1 статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікована електронна довірча послуга створення, перевірки та підтвердження кваліфікованого електронного підпису чи печатки надається кваліфікованим постачальником електронних довірчих послуг та включає надання користувачам електронних довірчих послуг засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки для генерації пар ключів та/або створення кваліфікованих електронних підписів чи печаток, та/або перевірки кваліфікованих електронних підписів чи печаток, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису чи печатки.
Відповідно до частини 4 статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис має таку саму юридичну силу, як і власноручний підпис, та має презумпцію його відповідності власноручному підпису.
Крім того, відповідно до наказу Державної служби статистики України № 124 від 28.03.2023р., подання фінансової звітності суб’єктами господарювання починаючи з березня 2023 р. буде здійснюватися виключно в електронній формі із обов’язковим використанням кваліфікованих електронних підписів. Враховуючи вказані норми законодавства, з березня 2023р. наявність кваліфікованих електронних підписів у всіх суб’єктів господарювання є обов’язковою.
Таким чином, враховуючи норм законодавства у сфері публічних закупівель, а також електронного документообігу та електронних довірчих послуг тендерна документація повністю відповідає вимогам законодавства та не потребує внесення змін в цій частині.
Дата відповіді:
18.08.2023 18:08