-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Кондиціонери повітря
ДК 021:2015: 42512200-0 Настінні кондиціонери повітря (Кондиціонери повітря) - відповідно до НАКАЗУ МРЕТСГУ №1082 від 11.06.2020 визначення предмета закупівлі товару за ЄЗС, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі). Усі документи, що входять до складу тендерної пропозиції мають бути складені українською мовою. Оцінка тендерних пропозицій здійснюється на основі критерію „Ціна”. Питома вага – 100%. З урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, визначених ПКМУ від 12.10.2022 р. №1178 (зі змінами).
Завершена
160 011.75
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 800.06 UAH
мін. крок: 0.5% або 800.06 UAH
Період уточнення:
14.08.2023 17:01 - 19.08.2023 00:00
Відповідь надана
монтаж
Номер:
2b152e95a4784a40855caddae594455c
Дата опублікування:
17.08.2023 13:20
Опис:
Закупівля без монтажу?
Відповідь:
Без монтажу
Дата відповіді:
17.08.2023 14:54
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги
Номер:
656e9401c88a4cdeb63cc1a5179dbccc
Дата опублікування:
16.08.2023 14:16
Опис:
Відповідно до Розділу 3 ТД Замовником передбачено вимогу, а саме:
2) тендерна пропозиція учасника повинна бути підписана кваліфікованим електронним підписом (КЕП);
Згідно з п. 5 ст. 22 Закону про «Публічні закупівлі» - Замовникам забороняється вимагати від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України "Про електронні довірчі послуги". Тобто в Законі чітко не передбачено, що тендерна пропозиція (документи чи інформація) повинна бути підписана саме КЕП.
Крім цього абз. 2 п. 1 Постанови № 193 від 3 березня 2020 р «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів» приватний бізнес має право використовувати в своїй діяльності Удосконалені електронні підписи на кваліфікованому сертифікаті (УЕП) чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів в рамках пілотного проекту, що реалізується, але не пізніше ніж до 5 березня 2022 року. Але у зв’язку із введенням на території України воєнного стану можливість використання УЕП продовжена на період дії воєнного стану та протягом 6 місяців із дня його припинення. (п. 4 Постанови КМУ від від 17 березня 2022 р. № 300). Таким чином на сьогодні можливість використання УЕП передбачена нормативними актами України. Своєю вимогою замовник порушує ст 5. Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників, в тому числі п. 4 - недискримінація учасників та рівне ставлення до них, адже не всі учасники можуть мати КЕП на час проведення закупівлі та взяти участь у ній.
Враховуючи вище викладене, чи будуть усунуті дискримінаційні вимоги, шляхом внесення зміни до тендерної документації та приведено вимоги ТД відповідно до норм чинного законодавства України, а саме надання можливості підписання учасникам своєї пропозиції кваліфікованим електронним підписом (КЕП) або удосконаленим електронним підписом (УЕП)?
Відповідь:
Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Тобто замовник у тендерній документації має право на свій розсуд визначити вимоги до електронного підпису учасників.
Інформація з офіційного порталу Антимонопольного комітету України
"Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель здійснюється розгляд скарг, зокрема щодо відсутності кваліфікованих електронних підписів на тендерних пропозиціях учасників, у разі, якщо необхідність накладення таких підписів на документи тендерних пропозицій передбачені умовами тендерної пропозиції.
На розгляд органу оскарження надходить велика кількість скарг щодо невідповідності електронних підписів учасників умовам тендерних документацій, зокрема, що підписи, які містяться у складі тендерних пропозицій учасників не є саме кваліфікованими електронними підписами.
У зв'язку з викладеним, Колегією листом від 10.02.2021 № 20-29/06-1616-пз було здійснено запит до Міністерства цифрової трансформації України щодо надання роз'яснення, зокрема, чи може підпис вважатися кваліфікованим електронним підписом якщо при перевірці електронного цифрового підпису на сайті ЦЗО з’являється інформація, що тип носія – незахищений, тип підпису – удосконалений.
Листом від 16.02.2021 № 1/06-3-1587 Міністерство цифрової трансформації України повідомило:
якщо за результатами перевірки електронного підпису чи печатки на сайті ЦЗО з’являється інформація, що тип підпису "удосконалений", то такий підпис не може вважатись кваліфікованим.
Таким чином, якщо при перевірці електронного цифрового підпису на сайті ЦЗО з’являється інформація, що тип підпису "удосконалений", то враховуючи лист Міністерства цифрової трансформації України, зазначений підпис не є кваліфікованим електронним підписом.
Одже практика АМКУ щодо цього питання вже є чітко визначеною: УЕП не вважається аналогом КЕП. А оскільки отримати кваліфікований підпис можна у будь-якому АЦСК, вимога не є дискримінаційною.
Слід зазначити, що КЕП — кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Насправді будь-яка організація має можливість зібрати необхідний пакет документів та в найкоротші терміни отримати КЕП, тому сама вимога про накладання КЕПу не є дискримінаційною для учасника торгів.
Під час розробки тендерної документації, Замовник враховував практику Антимонопольного комітету України, який визнає дискримінацію учасників публічних закупівель як обмеження прав когось із них шляхом встановлення у тендерній документації вимог, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Отож, встановлені вимоги тендерної документації у цій закупівлі, уже виходячи тільки з вищенаведеного не є дискримінаційними, оскільки не обмежують прав потенційних учасників закупівлі в отриманні відповідних електронних підписів, а також встановлення цих вимог також не свідчить і не може свідчити, що цій вимозі може відповідати лише один або декілька учасників, оскільки прямих заборон щодо отримання зазначених підписів в чинному законодавстві не міститься.
Дата відповіді:
17.08.2023 13:06