• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Кондиціонери повітря

ДК 021:2015: 42512200-0 Настінні кондиціонери повітря (Кондиціонери повітря) - відповідно до НАКАЗУ МРЕТСГУ №1082 від 11.06.2020 визначення предмета закупівлі товару за ЄЗС, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі). Усі документи, що входять до складу тендерної пропозиції мають бути складені українською мовою. Оцінка тендерних пропозицій здійснюється на основі критерію „Ціна”. Питома вага – 100%. З урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, визначених ПКМУ від 12.10.2022 р. №1178 (зі змінами).

Завершена

160 011.75 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 800.06 UAH
Період оскарження: 14.08.2023 17:01 - 19.08.2023 00:00
Вимога
Є відповідь

Про рішення відхилити пропозицію

Номер: 00c79161c04a41259bdd5a6913707373
Ідентифікатор запиту: UA-2023-08-14-017012-a.a1
Назва: Про рішення відхилити пропозицію
Вимога:
За результатами розгляду пропозиції ФОП Ташкінова Наталія Олександрівна Замовник опублікував протокол № 4 від 25.08.2023 в якому прийняв рішення відхилити пропозицію на підставі накладання учасником УЕП замість КЕП. Ідентифікатор закупівлі:UA-2023-08-14-017012-a. Оскільки, виправлення такої невідповідності не призводить до зміни предмета закупівлі, Замовник повинен був надати можливість учаснику на її виправлення, що не було зроблено та порушує ст. 43 Особливостей. До того ж, в вимогах Замовника до ФОП Ташкінова Н.О. від 24.08.2023р. не було зазначено такого порушення, яке могло бути виправлено разом з іншими. Всі документи, що подавались на тендер ФОП Ташкінова Н.О. були підписані уповноваженою особою (печатку не використовую). Відповідно до Вашої тендерної документації ( Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області) , а саме Розділ 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, документи тендерної пропозиції, які надані не у формі електронного документа (без КЕП на документі), повинні містити підпис уповноваженої особи учасника закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також відбитки печатки учасника. Тобто, накладання КЕП на підписані уповноваженою особою документи , не є обов'язковим для прийняття участі у закупівлі.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону У країни «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Тобто замовник у тендерній документації має право на свій розсуд визначити вимоги до електронного підпису учасників. Інформація з офіційного порталу Антимонопольного комітету України "Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель здійснюється розгляд скарг, зокрема щодо відсутності кваліфікованих електронних підписів на тендерних пропозиціях учасників, у разі, якщо необхідність накладення таких підписів на документи тендерних пропозицій передбачені умовами тендерної пропозиції. На розгляд органу оскарження надходить велика кількість скарг щодо невідповідності електронних підписів учасників умовам тендерних документацій, зокрема, що підписи, які містяться у складі тендерних пропозицій учасників не є саме кваліфікованими електронними підписами. У зв'язку з викладеним, Колегією листом від 10.02.2021 № 20-29/06-1616-пз було здійснено запит до Міністерства цифрової трансформації України щодо надання роз'яснення, зокрема, чи може підпис вважатися кваліфікованим електронним підписом якщо при перевірці електронного цифрового підпису на сайті ЦЗО з’являється інформація, що тип носія – незахищений, тип підпису – удосконалений. Листом від 16.02.2021 № 1/06-3-1587 Міністерство цифрової трансформації України повідомило: якщо за результатами перевірки електронного підпису чи печатки на сайті ЦЗО з’являється інформація, що тип підпису "удосконалений", то такий підпис не може вважатись кваліфікованим. Таким чином, якщо при перевірці електронного цифрового підпису на сайті ЦЗО з’являється інформація, що тип підпису "удосконалений", то враховуючи лист Міністерства цифрової трансформації України, зазначений підпис не є кваліфікованим електронним підписом. Одже практика АМКУ щодо цього питання вже є чітко визначеною: УЕП не вважається аналогом КЕП. А оскільки отримати кваліфікований підпис можна у будь-якому АЦСК, вимога не є дискримінаційною. Слід зазначити, що КЕП — кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Насправді будь-яка організація має можливість зібрати необхідний пакет документів та в найкоротші терміни отримати КЕП, тому сама вимога про накладання КЕПу не є дискримінаційною для учасника торгів. Під час розробки тендерної документації, Замовник враховував практику Антимонопольного комітету України, який визнає дискримінацію учасників публічних закупівель як обмеження прав когось із них шляхом встановлення у тендерній документації вимог, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Отож, встановлені вимоги тендерної документації у цій закупівлі, уже виходячи тільки з вищенаведеного не є дискримінаційними, оскільки не обмежують прав потенційних учасників закупівлі в отриманні відповідних електронних підписів, а також встановлення цих вимог також не свідчить і не може свідчити, що цій вимозі може відповідати лише один або декілька учасників, оскільки прямих заборон щодо отримання зазначених підписів в чинному законодавстві не міститься. Враховуючи все зазначене вище, Замовник у тендерній документації чітко зазначив, що тендерна пропозиція учасника повинна бути підписана кваліфікованим електронним підписом (КЕП), і окрім цього документи тендерної пропозиції, які надані не у формі електронного документа (без КЕП на документі), повинні містити підпис уповноваженої особи учасника закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також відбитки печатки учасника (у разі використання) на кожній сторінці такого документа (окрім документів, виданих іншими підприємствами / установами / організаціями). Відповідно п. 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією. Тобто повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей розміщується тільки стосовно саме інформації/документів, подання яких передбачалось вимогами тендерної документації і жодним чином не стосується способу ідентифікації підписувача цих документів, оскільки КЕП (Кваліфікований електронний підпис) – це дані в електронній формі, отримані за результатами криптографічного перетворення, які додаються до інших даних або документів і забезпечують їх цілісність та ідентифікацію автора.
Статус вимоги: Не задоволено