Номер:
557d4925ae8649ce9e0da97d9048f4d8
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Дата опублікування:
16.08.2023 17:29
Опис:
Шановний Замовник, частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих
особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації
учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Зазначивши, що Аналогічним вважається договір на поставку товару Вугілля кам’яне ДГ (13-100), дії Замовник порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасників!
Досвід виконання аналогічних договорів підтверджується не лише маркою ДГ, а будь якою іншою, тим більше Замовник сам обрав предмет закупівлі за Класифікацією 09111100-1 - Вугілля, до якого відносяться будь-які марки вугілля!
Ознайомтесь з рішенням АМКУ №6065 -р/пк-пз від 08.05.2023, UA-2023-04-24-008599-a, за подібним питанням та видаліть дискримінаціну вимогу!
Відповідь:
Шановний учасник! Тендерна документація складена та оприлюднена у відповідності до Особливостей та ЗУ “Про пудлічні закупівлі”. Не містить жодних вимог які б обмежували конкуренцію та призводили до дискримінації учасника.
Листом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України “Щодо визначення предмета закупівлі та розміщення інформації в електронній системі закупівель” від 03.09.2020р. №3304-04/53972-06 надані детальні пояснення щодо визначення предмета закупівлі.
Предмет закупівлі — це товари, роботи чи послуги, які замовник закуповує у межах єдиної процедури закупівлі
Для товарів і послуг предмет закупівлі визначається згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Згідно з наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020р. №708.
Предметом закупівлі визначено ДК 021-2015: 09111100-1 Вугілля (Вугілля кам’яне ДГ (13-100)).
Встановлюючи в тендерній документації один або декілька кваліфікаційних критеріїв, замовник встановлює для учасника спосіб документального підтвердження відповідності. Наявність досвіду виконання аналогічного договору (договорів) – один із тих кваліфікаційних критеріїв, що найчастіше використовується, оскільки його по факту можна вважати найбільш інформативним. Тобто якщо учасник вже має досвід постачання таких товарів, то ймовірно, що договірні зобов’язання він теж виконає.
Законодавство у сфері закупівель не містить визначення поняття «аналогічний договір». Тому замовник самостійно встановлює в тендерній документації, який саме договір вважатиметься аналогічним, за яким критерієм він визначається, може визначити аналогічним договір який співпадає з предметом закупівлі за кодом або ж за загальною назвою.
В документації якраз зазначено назва предмету Вугілля кам’яне ДГ (13-100) код ДК 021-2015: 09111100-1 Вугілля у зв’язку з тим, що ми є державна установа і кошти виділяються для придбання саме Вугілля кам’яне ДГ (13-100). Для нам марка вугілля має вагоме значення, так як кожна марка має свої технічні, якісні та кількісні характеристики.
Будь яка інша марка вугілля та інформація про неї нас не цікаве, тому кругом прописано назва предмету закупівлі саме Вугілля кам’яне ДГ (13-100).
Розглянувши запропоноване Вами рішення дійшли до висновку, що замовник прийняв просто Вашу вимогу.
У зв'язку з тим, що ми з Вами не можемо погодитися, вважаємо що дана вимога не дискримінує учасника. Пропонуємо Вам, ознайомитись із рішенням Постійно діючої колегії АКУ з розгляду скарг №11677-р/пк-пз від 21.08.2019р., оголошення №UA-2019-07-04-000545-с де було визнано не аналогічним договір, який співпадав з Державним класифікатором (ДК 021:2015) товару, що закуповувався.
Дата відповіді:
18.08.2023 17:03