Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі встановлено порушення вимог пункту 4-1 постанови № 710.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, правомірності внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 06 грудня 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, у редакції чинній на момент проведення закупівлі (далі – Особливості), своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, правомірності внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Державної установи «Старобабанівська виправна колонія (№ 92)» (далі – Замовник) на 2023 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи (протокол від 14.08.2023 №139, далі – тендерна документація), запитання до процедури від 16.08.2023 та відповідь Замовника від 18.08.2023, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію Приватного підприємства «Кіровоградвугілля» (далі – ПП «Кіровоградвугілля»), повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 28.08.2023, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 28.08.2023 № 146, договір поставки від 05.09.2023 № К-5, укладений Замовником з ПП «Кіровоградвугілля» (далі – Договір), повідомлення про внесення змін до договору, оприлюднене в електронній системі закупівель 12.09.2023, додаткову угоду від 12.09.2023 № 1 до Договору, звіт про результати проведення процедури закупівлі, оприлюднений в електронній системі закупівель 05.09.2023, пояснення та документи Замовника на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, оприлюднені в електронній системі закупівель 20.11.2023.
В ході моніторингу процедури закупівлі на запит Управління від 16.11.2023 про надання інформації та відповідних документів (комерційних пропозицій від потенційних учасників, посилань на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі тощо), на підставі яких здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість, Замовником надано пояснення, що «очікувана вартість предмета закупівлі визначена відповідно до примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі (затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 №275) виходячи з моніторингу цін на ринку такого товару. Здійснено пошук інформації про ціни товару, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, на спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, в електронній системі закупівель «Prozorro» та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках».
Участь у зазначеній процедурі закупівлі взяли приватне підприємство «Кіровоградвугілля», ТОВ «ПРОМТОПРЕСУРС», приватне підприємство «CEB-CEPBIC 2000» та ТОВ «СТАРТ ЛІДЕР», цінові пропозиції яких за результатами здійсненого електронного аукціону становили 3 931 850,00 грн з ПДВ, 4 615 000,00 грн з ПДВ, 4 615 999,00 грн з ПДВ та 5 770 050,00 грн з ПДВ відповідно.
За результатами відкритих торгів визнано переможцем торгів приватне підприємство «Кіровоградвугілля»з ціновою пропозицією 3 931 850,00 грн з ПДВ, з яким укладено Договір на відповідну суму, що є меншою на 2 063 150,00 грн з ПДВ або на 34,4 % від очікуваної вартості процедури закупівлі.
Згідно даних Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів (https://www.treasury.gov.ua/unifie-register-search?&tax_code=08564877) Замовник є розпорядником бюджетних коштів.
За результатами аналізу питання оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі встановлено, що Замовником в порушення вимог пункту 4-1 постанови № 710 не оприлюднено шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Згідно з наданими Замовником 20.11.2023 документами Договір виконано.
Період усунення порушень:
06.12.2023 18:27 - 21.12.2023 00:00
Дата публікації висновку:
06.12.2023 18:27