• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

послуги з поточного ремонту нежитлових приміщень в будівлі за адресою вул. Просвіти,6 в м. Тернополі

Завершена

410 780.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 054.00 UAH
Період уточнення: 17.07.2023 13:39 - 22.07.2023 00:00
Відповідь надана

Дискримінаційна вимога щодо надання акту огляду

Номер: 51bb149d71684d4eb026e6ddd9e7ee4b
Дата опублікування: 19.07.2023 13:38
Опис: У пункті 2 Додатку 4 до Тендерної документації Вами зазначено, що для уточнення об'єму робіт та замірів передбачається виїзд фахівця учасника для огляду об'єкта. Огляд має проводитись в присутності представника замовника та виключно протягом періоду уточнень. За результатами огляду складається Довідка про відвідування та огляд об'єкта (надалі Довідка) (Додаток 6 до тендерної документації) за підписами представника замовника і представника учасника та скріплюється їх печатками (за умови використання). Учасник у складі пропозиції разом з іншими документами має надати скановану копію з оригіналу належно оформлену Довідку. Встановлення такої дискримінаційної вимоги щодо надання акту огляду об’єкту, за підписом сторони учасника та замовника об’єкта є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам, які встановлені статтею 5 Закону, якою передбачено об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель та запобігання корупційним діям і зловживанням. Крім того Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі в тендері необхідно отримувати акт обстеження об’єкту за підписом особи замовника, в додаток до вищеперерахованого за таких умов, з підстав, незалежних від суб’єкта господарювання, зокрема учасника, замовник може не надати наведений вище акт, що в подальшому може стати з незалежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої тендерної пропозиції. Замовник має можливість погодити та підписати відповідні акти лише обраним безпосередньо ним учасникам, та встановити, таким чином додаткові бар'єри для участі у Процедурі закупівлі. В тому числі Замовник порушується право учасника на конфіденційність інформації, також дана вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно учаснику провести огляд, тобто ще до проведення аукціону та відкриття учасників, що приймуть участь в закупівлі, Замовнику вже будуть відомі потенційні учасники процедури закупівлі. Зазначена вимога порушує право учасників та наступні принципи закупівель – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям та добросовісна конкуренція серед учасників. Адже після огляду об’єкту інформація про те, які учасники будуть брати участь у закупівлі стає неконфіденційною. Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо огляду об’єкту є необгрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону. Статтею 3 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Для нас, як для потенційного Учасника, дані вимоги є дискримінаційною, неґрунтові та такими, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі. Вважаємо, що Замовник встановивши відповідні вимоги вимагає здійснення дій, які не впливають на порядок здійснення предмету закупівлі, не належать до предмета закупівлі, а лише створює додаткові умови для учасників, що в кінцевому підсумку призводять до обмеження конкуренції під час закупівель. Доводимо до Вашого відома, що відповідно до практики колегії Антимонопольного комітету України, зокрема викладених у рішеннях, за результатами розгляду скарг у процедурах закупівель UA-2022-07-05-006351-a, UA-2023-04-25-008634-a, UA-2023-04-25-011323-a, UA-2023-04-25-009315-a, вимоги Замовників щодо надання в складі тендерної пропозиції акту огляду об’єкту, визнаються дискримінаційними та такими, що не відповідають вимогам Закону. Просимо внести зміни до тендерної документації та прибрати дану дискримінаційну вимогу. У разі ігнорування Ми змушені будемо звертатися до відповідних органів, для усунення подальшого включення таких вимог до Ваших тендерних документацій, та інші відповідні інстанції з висвітленням Замовника торгів завідомо незаконних, упереджених вимог, на користь вже відомого учасника. Шановний Замовнику, не обмежуйте конкуренцію!
Відповідь: : Шановний Учаснику! Згідно з вимогами Тендерної документації ( а саме додатку 4) у складі тендерної пропозиції разом з технічним завданням необхідно подати Кошторис . Для того, щоб цей документ був складений якісно та у відповідності до чинного законодавства, учаснику потрібно ознайомитись з відповідним об'єктом, з метою отримання необхідних вихідних даних. Замовник надає можливість потенційним учасникам ознайомитись з об'єктом , забезпечує вільний доступ усім учасникам до необхідної їм інформації по даній закупівлі. Попереднє обстеження об'єкта дозволяє Учаснику максимально точно скласти свою цінову пропозицію і не допустити в подальшому її безпідставного корегування, що безумовно відповідає принципу максимальної економії та ефективності, закріпленому у статті 5 Закону . Крім того, Замовником визначено особу для зв'язку з Учасниками з технічних питань по даній закупівлі. Заперечень для обстеження об'єкту зі сторони Замовника жодному потенційному учаснику не надається. Визначена особа не є Уповноваженою особою та не впливає на результати розгляду пропозицій учасників. (Пропозиції учасників Замовник може розглянути тільки після проведення відкритих торгів). Таким чином дана вимога не порушує права Учасників, як вітчизняні, так і іноземні Учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм можуть брати участь у даній процедурі закупівлі на рівних умовах згідно вимог Тендерної документації.
Дата відповіді: 20.07.2023 17:22