• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 7

ДК 021:2015 09310000-5 Електрична енергія (для об’єктів РСП Украероруху)

Торги відмінено

54 874 346.66 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 548 743.47 UAH
Період уточнення: 13.07.2023 14:44 - 18.07.2023 00:00
Відповідь надана

Щодо вимог до ISO

Номер: 8775d7bbbfb14b208fd5c99617dc5d21
Дата опублікування: 17.07.2023 12:54
Опис: Шановний Замовнику! Просимо привести тендерну документацію у відповідність законодавству та виключити дискримінаційні вимоги, а саме: Додатком 3 до тендерної документації передбачено, що учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати оригінал або копію сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», виданого на ім‘я учасника закупівлі органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України. Наданий документ повинен відповідати предмету закупівлі та бути чинним на момент подачі тендерної пропозиції. Також учасник шляхом надання сертифікату підтверджує відповідність вимогам ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (ISO/IEC 27001:2013; Cor 1:2014, IDТ) «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою. Вимоги». Зазначений документ має бути виданий на ім‘я учасника закупівлі органом сертифікації, що включений до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України, має відповідати предмету закупівлі та бути чинним на момент подачі тендерної пропозиції. Якщо дата видачі сертифікату більша ніж 12 місяців від дати подання тендерної пропозиції, додатково надається звіт за результатами наглядового аудиту, який виданий органом, що здійснював аудит і сертифікацію. Система ISO є міжнародною системою стандартів якості, до якої приєдналась Україна. Тобто, сертифікати відповідності стандартам якості ISO можуть видаватися установами, які пройшли відповідну акредитацію не тільки в України, а в будь-якій країні, яка приєдналась до визнання, та запровадження міжнародної системи стандартів якості ISO. Таким чином, вимагати від учасника підтвердження отримання сертифікату від установи, яка включена до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України є дискримінаційною вимогою відносно тих учасників, які отримали сертифікати від установ, які акредитовані в інших країнах.
Відповідь: Відповідно до Правил роздрібного ринку електричної енергії (ПРРЕЕ), затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, відповідно до Розділу 4 та п.6.5 Розділу 6 Порядку забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання, затвердженого Постановою НКРЕКП від 12.06.2018 №375, відповідно до підпунктів 36-39 пункту 2.2 глави 2 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених постановою НКРЕКП від 27.12.2017 №1469, учасник (постачальник) повинен надавати послуги з постачання електричної енергії споживачам із дотриманням установлених показників якості. А замовник (споживач) має право на отримання послуг з постачання електричної енергії з дотриманням відповідних показників якості. Відповідно до наказу від 21.12.2015 № 203 Державного підприємства "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості" (далі – Наказ № 203) прийнято національний стандарт України ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», гармонізований з відповідним міжнародним нормативним документом, який набув чинності з 01 липня 2016 року. Отже, керуючись вимогами законодавства у сфері захисту довкілля, виходячи з норм пункту 33 частини 1 статті 1 Закону, а також пункту 27 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджених постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 та абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону, відповідно до Наказу № 203 та враховуючи, що технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні відповідати встановленим/зареєстрованим діючим нормативним актам діючого законодавства (державним стандартам (технічним умовам)), які передбачають застосування заходів із захисту довкілля, замовник вимагає від учасників надати оригінал або копію сертифікату відповідності вимогам ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування». Жоден з чинних нормативно-правових актів не забороняє Замовнику вимагати від потенційних учасників документів щодо проходження сертифікації їхньої діяльність на відповідність вимогам міжнародних стандартів. Також звертаємо увагу, що дана вимога не є дискримінаційною. Такої ж позиції дотримується Постійно діюча комісія з розгляду скарг АМКУ (наприклад згідно з рішенням №4571-р/пк-пз від 12.05.2022). Таким чином, замовник керуючись нормами чинного законодавства з метою вибору за результатами цієї процедури закупівлі ефективного, відповідального та добросовісного постачальника, встановлює вимоги до учасників щодо підтвердження ними відповідності та впровадження вищезазначених стандартів. Зазначені вимоги щодо підтвердження учасниками їхньої відповідності стандартам не є дискримінаційними та жодним чином не порушують норми частини четвертої статті 22 Закону та статті 5 Закону. Таким чином, у замовника відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації в цій частині. Відповідно до наказу від 18.12.2015 № 193 Державного підприємства "Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості" (далі – Наказ № 193) прийнято національний стандарт України ДСТУ ISO/ІЕС 27001:2015 «Інформаційні технології. Методи захисту системи управління інформаційною безпекою. Вимоги», гармонізований з відповідним міжнародним нормативним документом, який набув чинності з 01 липня 2016 року. Отже, враховуючи вищезазначене, а також керуючись нормами пункту 27 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджених постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 та абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Отже, замовник цілком правомірно вимагає від учасників документально підтвердити у складі своєї пропозиції успішне проходження сертифікації їхньої діяльності вимогам ДСТУ ISO/ІЕС 27001:2015 «Інформаційні технології. Методи захисту системи управління інформаційною безпекою. Вимоги». Жоден з чинних нормативно-правових актів не забороняє Замовнику вимагати від потенційних учасників документів щодо проходження сертифікації їхньої діяльність на відповідність вимогам міжнародних стандартів. Також звертаємо увагу, що дана вимога не є дискримінаційною. Такої ж позиції дотримується Постійно діюча комісія з розгляду скарг АМКУ (наприклад згідно з рішенням № 19485-р/пк-пз від 27.08.2021р.). Таким чином, замовник керуючись нормами чинного законодавства з метою вибору за результатами цієї процедури закупівлі ефективного, відповідального та добросовісного постачальника, встановлює вимоги до учасників щодо підтвердження ними відповідності та впровадження вищезазначених стандартів. Зазначені вимоги щодо підтвердження учасниками їхньої відповідності стандартам не є дискримінаційними та жодним чином не порушують норми частини четвертої статті 22 Закону та статті 5 Закону. Таким чином, у замовника відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації в цій частині. Звертаємо Вашу увагу, що отримати сертифікати може будь-яка організація, що працює у відповідності до зазначених вище стандартів ДСТУ ISO, а наявність сертифікатів сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей учасника. Вимоги стандартів — загальні, вони призначені для застосування будь-якою організацією, незалежно від її типу чи розміру. Зазначені вимоги тендерної документації не є дискримінаційними з огляду на практику Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: - рішення від 27.12.2019 року №19422-р/пк-пз, рішення від 07.02.2020 року № 2407 -р/пк-пз, рішення від 12.05.2022 року №4571-р/пк-пз. Практика Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: рішення № 19004-р/пк-пз від 20.12.2019 р. (UA-2019-11-20-002217-b), рішення № 7185-р/пк-пз від 14.04.2020 р. (UA-2020-03-17-001400-c), рішення № 2309 -р/пк-пз від 06.02.2020 р. (UA-2020-01-10-001583-c), рішення №19422-р/пк-пз від 27.12.2019 р. (UA-2019-11-25-003122-b), рішення № 11184-р/пк-пз від 21.05.2021 р. UA-2021-03-26-014987-c), рішення № 9066-р/пк-пз від 26.04.2021 р. (UA-2021-03-19-000685-c), рішення № 9066-р/пк-пз від 26.04.2021 р. (UA-2021-03-19-000685-c). рішення № 19485-р/пк-пз від 27.08.2021 р.
Дата відповіді: 18.07.2023 13:24