• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Розроблення землевпорядної документації (проєктів землеустрою з організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду) із встановлення меж в натуру (на місцевість) територій та об’єктів природно-заповідного фонду Хмельницької області

Категорія замовника відповідно до ч. 4 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі»: Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, зазначені у пункті 1 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Мови, якими повинні готуватись тендерні пропозиції: Усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції, та підготовлені безпосередньо учасником, повинні бути складені українською мовою, якщо інше не передбачено тендерною документацією. Розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати): Забезпечення тендерної пропозиції не вимагається. * З особливостями затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами)

Завершена

10 050 729.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 50 253.65 UAH
Період уточнення: 30.06.2023 13:49 - 05.07.2023 00:00
Відповідь надана

ісо 27000

Номер: 3c8e9c148e494fe19a8fd4c20b5bd2f3
Дата опублікування: 03.07.2023 17:37
Опис: Приберіть будь ласка дискримінацію по сертифікату ІСО
Відповідь: Доброго дня! Департамент природних ресурсів та екології Хмельницької обласної державної адміністрації ознайомився з Вашим питанням щодо закупівлі «код ДК 021:2015 - 71250000-5 «Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги» (Розроблення землевпорядної документації (проєктів землеустрою з організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду) із встановлення меж в натуру (на місцевість) територій та об’єктів природно-заповідного фонду Хмельницької області)» та повідомляє, що за результатом аналізу питання не може погодитись, що зазначення надання сертифікату ISO є незаконними, такими, що не відповідає вимогам законодавства, є дискримінаційним та ставить потенційних Учасників в нерівне становище. Відповідно до пункту 3.6.5. частини 6 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Учасник повинен надати Замовнику послуги, якість яких відповідає затвердженим стандартам України та/або вимогам Замовника, викладеним в тендерної документації, на підтвердження Учасник має надати у складі тендерної пропозиції оригінал або належно завірену копію сертифікату у сфері інформаційної безпеки у відповідності до стандарту ISO 27001:2013, який має бути чинним на дату подання тендерної пропозиції (у випадку участі об’єднання учасників вказаний сертифікат може надати один із учасників такого об’єднання). Звичайно, ця вимога, як і будь-яка інша вимога тендерної документації може обмежити можливість учасників, які їм не відповідають, приймати участь у процедурі закупівлі. Закон або будь-який інший нормативний акт не давали чіткого визначення, що вважати дискримінаційними вимогами. В юридичній практиці поняття дискримінації визначено як умисне обмеження або позбавлення прав певних юридичних та фізичних осіб. Верховний суд у своєму рішенні №127/15574/16-а від 19 грудня 2018 року http://reyestr.court.gov.ua/Review/78715900# дійшов до висновку, що в контексті принципів тендерних закупівель, визначених у Законі, дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Зважаючи на вищевикладене, не можна стверджувати, що вимоги, встановлені нами у тендерній документації є дискримінаційними, адже вони сформовані з врахуванням наших потреб та критеріїв надання якісних послуг, а на ринку присутні безліч Учасників, які можуть надати послуги, які відповідають вимогам тендерної документації. Відповідно до частини 1 статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. В даному випадку у Замовника існує потреба в закупівлі послуг з розроблення землевпорядної документації, які будуть відповідати всім умовам, що постановлені перед потенційними виконавцями. Більш того, згідно із частино 3 статті 22 Закону «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації Вимога надання копію діючого сертифікату ISO 27001:2013, встановлена для того, щоб бути впевненим у тому що, послуги, які є предметом даної закупівлі, повністю відповідає усім вимогам та стандартам. Адже, вказана системи управління у сфері інформаційної безпеки є одними з найкращих загальновизнаних у світі запобіжним механізмом, який забезпечує якість наданих послуг. Наявність в компанії діючого сертифікату ISO є гарантією якості та безпеки використання продукту для майбутнього клієнта. Адже, ці загальновстановлені стандарти визначають виробничі характеристики та норми, жорстко регламентують всі процеси сертифікованого підприємства. Саме завдяки такій стандартизації будь-який замовник може бути впевнений у високій якості наданих послуг, дотримання технологічних процесів та професіоналізмі компанії. Додатково звертаємо увагу, що у розробці стандартів окрім виробників продукції та постачальників участь беруть і споживачі з різних країн. Це дозволяє сертифікованим компаніям, повною мірою враховувати практично будь-які вимоги і побажання клієнтів та відповідати їм. Окрім цього, щороку організація, яка отримала сертифікат ISO, повинна його підтверджувати і проходити повторну перевірку аудиторами міжнародної компанії зі стандартизації. Міжнародні стандарти дозволяють отримати технологічні, економічні і соціальні вигоди. Вони допомагають гармонізувати технічні характеристики товарів, що робить їх більш ефективними та безпечними для навколишнього середовища, адже технічні, якісні характеристики предмета закупівлі. Оскільки, предметом закупівлі є послуги за результатами яких буде наповнюватись, зокрема електрона база даних, встановлення вимоги про надання міжнародного сертифікату ISO 27001:2013 є цілком обґрунтованим. Окрім того, наголошуємо, що будь яка сертифікація ISO на території України не є обов'язковою, сертифікація проводиться в добровільному порядку і має рекомендаційний характер, тому пройти сертифікацію ISO 27001:2013 може у добровільному порядку будь який суб’єкт господарювання. Більш того, звертаємо Вашу увагу, що вказана позиція повністю співпадає з позицією Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема в рішенні в рішенні №19422-р/пк-пз від 27.12.2019 року (посилання https://prozorro.gov.ua/tender/ UA-2019-11-25-003122-b). У вказаному рішенні колегія повністю підтвердила обґрунтованість, законність та відповідність вказаної вимоги принципам публічних закупівель. Департаментом природних ресурсів та екології Хмельницької обласної державної адміністрації проводиться закупівля послуг з розроблення землевпорядної документації, закупівля здійснюється у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та із дотриманням визначених ним принципів. Враховуючи викладене, Замовник не погоджується із вимогою про внесення змін до тендерної документації і вважає встановлені ним вимоги обґрунтованими і доцільними. Департамент природних ресурсів та екології Хмельницької обласної державної адміністрації вважає, що при підготовці тендерної документації було дотримано вимоги норм Закону України «Про публічні закупівлі» та чинного законодавства, тому підстав для внесення змін до тендерної документації немає.
Дата відповіді: 06.07.2023 15:55
Відповідь надана

Договір на 50к

Номер: 96a853c502584e80a77c729004f7404a
Дата опублікування: 03.07.2023 17:36
Опис: 5.2.3. На Учасника-переможця торгів відповідно до ст. 527, 528, 629, 636, 903, 904 ЦК України можуть покладатися витрати в сумі 50000.00 грн. (п’ятдесят тисяч гривень), на оплату послуг Консультанта торгів, наданих Замовнику відповідно до укладеного між Замовником та Консультантом торгів договору про надання юридичних послуг (договір на користь третьої особи відповідно до ст. 636 Цивільного кодексу України). Учасник має право ознайомитись з даним договором. Просимо загрузити договір до закупівлі, для можливості усіх учасників процедури ознайомитись з даним договоро.
Відповідь: Доброго дня! Департамент природних ресурсів та екології Хмельницької обласної державної адміністрації ознайомився з Вашим питанням щодо закупівлі «код ДК 021:2015 - 71250000-5 «Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги» (Розроблення землевпорядної документації (проєктів землеустрою з організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду) із встановлення меж в натуру (на місцевість) територій та об’єктів природно-заповідного фонду Хмельницької області)» та повідомляє наступне. Відповідно до пункту 5.2.3. частини 2 «Інша інформація» Розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації на Учасника-переможця торгів відповідно до ст. 527, 528, 629, 636, 903, 904 ЦК України можуть покладатися витрати в сумі 50000.00 грн. (п’ятдесят тисяч гривень), на оплату послуг Консультанта торгів, наданих Замовнику відповідно до укладеного між Замовником та Консультантом торгів договору про надання юридичних послуг (договір на користь третьої особи відповідно до ст. 636 Цивільного кодексу України). Учасник має право ознайомитись з даним договором. Стандартною тендерною документацією, передбачено, що в п. 2 розділу 5 тендерної документації («Інша інформація») замовник у тендерній документації може зазначити іншу інформацію відповідно до вимог законодавства, яку вважає за необхідне включити. Цивільним кодексом України та Господарським кодексом України передбачено принцип свободи договору. Відповідно до ст. 204 ЦКУ правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним. Тому, права та обов’язки сторін договору, а також порядок розрахунків між ними визначається відповідно до його умов. Законом не заборонено залучення Замовником на договірних засадах експертів та консультантів до роботи тендерного комітету (уповноваженої особи). Права, обов’язки сторін договору, порядок розрахунків визначається відповідно до умов укладеного з ними договору. Між Замовником та Консультантом укладено договір про надання юридичних послуг, в якому зазначено, що за домовленістю сторін, оплата послуг може здійснюватись учасником-переможцем процедури закупівлі, про що повинно бути зазначено в тендерній документації. У тендерній документації вказано, що на Учасника-переможця торгів відповідно до ст. 527, 528, 629, 636, 903, 904 ЦК України можуть покладатися витрати на оплату послуг Консультанта торгів, наданих Замовнику відповідно до укладеного між Замовником та Консультантом торгів договору про надання юридичних послуг (договір на користь третьої особи відповідно до ст. 636 Цивільного кодексу України). Тобто, Учасник торгів, за його згодою може оплатити послуги консультанта. Жодної вимоги, що учасник зобов’язаний оплатити такі послуги не встановлено у ТД. Тобто, на етапі між прийняттям рішення про намір укласти договір та укладенням договору про закупівлю жодних додаткових умов, не передбачених чинним законодавством, не встановлено. Крім того, в разі несплати коштів переможцем процедури закупівлі, не погодження Учасником оплатити послуги не призводить до відхилення тендерної пропозиції учасника. Тому, жодним чином не впливає на зміст предмету закупівлі, тендерної пропозиції та результатів торгів. Крім того, відповідно до укладеного договору передбачено, що «Послуги, які надаються КОНСУЛЬТАНТОМ, можуть бути безоплатними для ЗАМОВНИКА в разі їх сплати учасником-переможцем відповідної процедури закупівлі». Правомірність щодо можливості оплати послуг консультанта торгів переможцем відповідної процедури закупівлі визначена судом під час судового розгляду даного питання і викладена в рішенні Господарського суду Одеської області від "25" лютого 2013 року по справі № 916/62/13-г, яке залишене в силі та без змін рішенням Одеського апеляційного господарського суду від "14" травня 2013 року по справі № 916/62/13-г та у рішенні Житомирського окружного адміністративного суду № 240/36798/21 від 01 вересня 2022 року. Крім того, оскільки вимога тендерної документації щодо включення вартості наданих послуг консультанта поширюється на всіх учасників торгів, вони не є дискримінаційним по відношенню до Вас. Подібний висновок викладений також у постанові Касаційного адміністративного суду по справі №127/15574/16-а від 19.12.2018. Ознайомитись із договором про надання юридичних послуг, що укладений між Замовником та Консультантом торгів Учасники можуть в робочі дні за адресою вказаною у тендерній документації. Викладене вище свідчить про повне дотримання Замовником вимог діючого законодавства, про відсутність дій, що обмежують конкуренцію або призвели до дискримінації учасників (вимоги встановлені для всіх однакові), Замовником повністю дотримано вимог чинного законодавства у сфері публічних закупівель, в тому числі положень статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Тобто Замовник не поставив учасників закупівлі у дискримінаційне становище шляхом включення до умов тендерної документації можливості оплати юридичних послуг Консультанта торгів. Отже, замовником будь-які права потенційних учасників процедури закупівлі не порушені, та його дії не спрямовані на встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації, оскільки вони для всіх осіб однакові.
Дата відповіді: 06.07.2023 15:55
Відповідь надана

Обсяг бюджетних асигнувань

Номер: 4e090620c3f548e691f7e1e3d884ef10
Дата опублікування: 03.07.2023 16:57
Опис: Згідно проекту договору : "Сума Договору є плановою. Бюджетні зобов’язання Замовника по цьому Договору виникають в межах кошторисних призначень на 2023 рік." Вкажіть будь ласка обсяг бюджетних призначень на 2023 рік, для повноцінної можливості планувати роботу
Відповідь: Доброго дня! Департамент природних ресурсів та екології Хмельницької обласної державної адміністрації ознайомився з Вашим питанням щодо закупівлі «код ДК 021:2015 - 71250000-5 «Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги» (Розроблення землевпорядної документації (проєктів землеустрою з організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду) із встановлення меж в натуру (на місцевість) територій та об’єктів природно-заповідного фонду Хмельницької області)» та повідомляє наступне. Дійсно, відповідно до пункту 8.1. Розділу 8 «УМОВИ ЩОДО МОЖЛИВОСТІ ЗМЕНШЕННЯ ОБСЯГІВ ЗАКУПІВЛІ ЗАЛЕЖНО ВІД РЕАЛЬНОГО ФІНАНСУВАННЯ ВИДАТКІВ» проекту договору, додатку № 3 до тендерної документації передбачено, що бюджетні зобов’язання за Договором виникають у разі наявності та в межах відповідних бюджетних асигнувань Замовника на 2023 рік. Вказаний пункт проекту договору був включений Замовником у зв’язку з тим, що розпорядникам бюджетних коштів під час планування, організації та здійснення процедур публічних закупівель для забезпечення потреб наступного бюджетного року необхідно зважати також і на інші вимоги національного бюджетного законодавства, які безпосередньо не стосуються порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань, однак впливають на вирішення питання про відповідність вимогам законодавства щодо укладення таких договорів і правомірність взяття зобов’язань за цими договорами. Відповідно до пункту 7 частини першої ст. 2 Бюджетного кодексу України бюджетне зобов’язання — будь-яке здійснене відповідно до бюджетного асигнування розміщення замовлення, укладення договору, придбання товару, послуги чи здійснення інших аналогічних операцій протягом бюджетного періоду, згідно з якими необхідно здійснити платежі протягом цього ж періоду або в майбутньому. Тож будь-яке укладення договору протягом бюджетного періоду, згідно з яким необхідно здійснити платежі протягом цього ж періоду або в майбутньому, визнають бюджетним зобов’язанням. Інакше кажучи, укладення бюджетною установою оплатного договору, у тому числі договору про закупівлю, згідно з пунктом 7 частини першої ст. 2 Бюджетного кодексу України, де юре вважається взяттям бюджетного зобов’язання. При цьому слід нагадати, що відповідно до бюджетного законодавства необхідною передумовою для взяття будь-якого бюджетного зобов’язання є наявність відповідного бюджетного призначення та відповідного бюджетного асигнування, встановленого кошторисом. Згідно з частиною першою ст. 23 Бюджетного кодексу України, будь-які бюджетні зобов’язання та платежі з бюджету здійснюють лише за наявності відповідного бюджетного призначення, якщо інше не передбачено законом про Державний бюджет України. Повідомляємо, що обсяг бюджетних призначень на 2023 рік згідно кошторису на 2023 рік складає 10050729,00 грн. Згідно частини першої ст. 48 Бюджетного кодексу України розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов’язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, установлених кошторисами, зважаючи на необхідність виконання бюджетних зобов’язань минулих років, довгострокових. Недотримання вимог частини першої ст. 23 та/або частини першої ст. 48 Бюджетного кодексу України під час укладення договору про закупівлю, у тому числі для забезпечення потреб наступного бюджетного періоду, призводить до недійсності таких зобов’язань і вважається порушенням бюджетного законодавства. Згідно з частинами третьою та четвертою ст. 48 Бюджетного кодексу України, розміщення замовлення, укладення договору, придбання товару, послуги чи здійснення інших аналогічних операцій протягом бюджетного періоду, за якими розпорядником бюджетних коштів взято зобов’язання без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, установлених цим Кодексом та законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), є недійсними. За такими операціями не виникають бюджетні зобов’язання та не утворюється бюджетна заборгованість. Зобов’язання, взяті учасником бюджетного процесу без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, установлених цим Кодексом та законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), не вважаються бюджетними зобов’язаннями (крім витрат, що здійснюють відповідно до частини шостої цієї статті) і не підлягають оплаті бюджетним коштом. Взяття таких зобов’язань є порушенням бюджетного законодавства. Витрати бюджету на покриття таких зобов’язань не здійснюють. У пункті 20 частини першої ст. 116 Бюджетного кодексу України прямо зазначено, що взяття зобов’язань без відповідних бюджетних асигнувань є порушенням бюджетного законодавства. Виходячи з викладеного, укладення договору про закупівлю, за яким розпорядник бюджетних коштів взяв зобов’язання без відповідних бюджетних асигнувань, установлених у кошторисі, є неправомірним та вважається порушенням бюджетного законодавства. Враховуючи вищевказане Замовником, з метою дотримання положень Бюджетного кодексу України, було вирішено передбачити проектом договору, що бюджетні зобов’язання за Договором виникають у разі наявності та в межах відповідних бюджетних асигнувань Замовника на 2023 рік.
Дата відповіді: 06.07.2023 15:54