Розроблення землевпорядної документації (проєктів землеустрою з організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду) із встановлення меж в натуру (на місцевість) територій та об’єктів природно-заповідного фонду Хмельницької області
Категорія замовника відповідно до ч. 4 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі»: Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, зазначені у пункті 1 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Мови, якими повинні готуватись тендерні пропозиції: Усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції, та підготовлені безпосередньо учасником, повинні бути складені українською мовою, якщо інше не передбачено тендерною документацією. Розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати): Забезпечення тендерної пропозиції не вимагається. * З особливостями затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами)
Завершена
10 050 729.00UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 50 253.65 UAH
Період оскарження:30.06.2023 13:49 - 05.07.2023 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Виявлення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, що створює дискримінацію та обмежує коло конкуренції
Номер:28c9c87599304ef4bf5e6b31d6aa91b8
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2023-06-30-005372-a.c1
Назва:Виявлення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, що створює дискримінацію та обмежує коло конкуренції
Вимога:
Учасник вважає умови процедури закупівлі, викладені в тендерній документації, такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а також «Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» , затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (із змінами), як потенційний Учасник даної процедури закупівлі, переконані в тому, що вимоги, поставлені Замовником до потенційних учасників, є дискримінаційними та такими, що порушують право на рівну конкуренцію. Вивчивши тендерну документацію , Філія виявила вимоги, які дискримінують Філію і не допускають до участі у закупівлі , обмежуючи коло конкуренції. Так, виявлено наступні дискримінаційні вимоги: Тендерна документація (файл “ТД землеустрій.doc” ) у Розділі III Частина 5 Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги установлені п.47 Особливостей:
- "п.3.1.1. 2)Договір (ри) зі створення геоінформаційних інструментів для систематизації та управління даними – базових геопросторових даних геоінформаційної системи/ розроблення геопорталу (не менше ніж 1 договір за 2020-2022 роки);"
-"п3.1.1. 3) Учасник зобов’язаний надати щонайменше 1 (один) аналогічний договір за 2020-2022 р. (з усіма додатками, додатковими угодами та документами підтверджуючими виконання договору в повному обсязі (накладні/акти приймання-передачі, тощо)), що підтверджує наявність досвіду надання послуг з виготовлення із застосуванням геоінформаційних технологій топографічної/картографічної основи масштабу 1:2 000. Крім того, за таким аналогічним договором учасник має надати лист-відгук". Дані вимоги Замовника обмежують коло конкуренції, оскільки з 24.02.2022 року в Українні введено воєнний стан відповідно до Закону України "Про правовий режим воєнного стану". Учасники, які працють протягом 2023 року є дискримінованими, а також це спотворює інститут конкуренції в цілому.
Згідно повідомлення Украероруху: у зв’язку з військовим вторгненням рф, згідно з вимогами Повітряного кодексу України та пункту 2 частини 30 Положення про використання повітряного простору Украіни органами ОЦВС та Державіаслужбою України вжито заходів щодо закриття повітряного простору Украіни для цивільних користувачів повітряного простору. З 24.02.2022 року надання аеронавігаційних послуг у повітряному просторі України призупинено. Тому вимога Замовника щодо наяності у Учасника не менше двох літальних апаратів (БПЛА) оснащених двочастотним GPS/GNSS-приймачем (на GPS/GNSS надати сертифікати калібрування), цифровою фотокамерою для отримання якісної інформації про рельєф та місцевість суперечить чинному законодавству України.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:04.07.2023 17:41
Вирішення:Доброго дня!
Департамент природних ресурсів та екології Хмельницької обласної державної адміністрації ознайомився з Вашою вимогою щодо закупівлі «код ДК 021:2015 - 71250000-5 «Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги» (Розроблення землевпорядної документації (проєктів землеустрою з організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду) із встановлення меж в натуру (на місцевість) територій та об’єктів природно-заповідного фонду Хмельницької області)» та повідомляє, що за результатом аналізу вимоги не може погодитись, що встановлені кваліфікаційні критерії є незаконними, такими, що не відповідають вимогам чинного законодавства та є дискримінаційними та ставляють потенційних Учасників в нерівне становище.
Відповідно до положень абзаців 6 та 7 пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі Особливості) У тендерній документації зазначаються один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон) з урахуванням положень Особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Згідно вимог частини першої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. У частині другій статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» наведено вичерпний перелік таких критеріїв.
І. Щодо аналогічних договорів.
Можливість встановлення Замовником вимог щодо наявності документально підтвердженого досвіду відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Встановлення зазначеного критерію є правом, а не обов’язком Замовника.
На виконання вищевказаних положень Замовником в тендерній документації в підпункті 3 пункту 3.5.2. частини 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені п.47 Особливостей» Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації встановлено наступні умови відповідності встановленому кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» :
Довідка в довільній формі, на бланку Учасника (у разі наявності бланку), за підписом уповноваженої посадової особи, про наявність в Учасника документального підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів, за підписом уповноваженої посадової особи Учасника.
Разом з довідкою надаються:
1) Виконаний договір (договори) предметом якого були послуги з розроблення проекту землеустрою щодо організації і встановлення меж земель природно-заповідного фонду, за результатами якого було здійснено внесення до Державного земельного кадастру відомостей про обмеження у використанні земель.
Учасник має надати такий договір в повному обсязі, включно з його невід’ємними частинами (додаткові угоди) та актами приймання-передачі наданих послуг, що підтверджують виконання такого договору, а також лист-відгук від Замовника за аналогічним Договором. Крім того, учасник також має надати витяг з Державного земельного кадастру за таким Договором, що підтверджує внесення відомостей до Державного земельного кадастру про обмеження у використанні земель.
2) Договір (ри) зі створення геоінформаційних інструментів для систематизації та управління даними – базових геопросторових даних геоінформаційної системи/ розроблення геопорталу (не менше ніж 1 договір за 2020-2022 роки):
- скан-копії у кольоровому вигляді з оригіналу або належно завіреної копії виконаного договору (договорів), вказаного у довідці, включно зі всіма додатками/невід’ємними частинами до такого договору (договорів), актами виконаних робіт/послуг тощо;
- скан-копії у кольоровому вигляді з оригіналу або належно завіреної копії інформаційного листа (інформаційних листів) щодо виконання такого договору (договорів) від замовника (замовників), вказаних у довідці. Вказані інформаційні листи мають містити інформацію щодо належного виконання Учасником власних зобов’язань за вказаними у довідці договорами якісно та в строки.
3) Учасник зобов’язаний надати щонайменше 1 (один) аналогічний договір за 2020-2022 р. (з усіма додатками, додатковими угодами та документами підтверджуючими виконання договору в повному обсязі (накладні/акти приймання-передачі, тощо)), що підтверджує наявність досвіду надання послуг з виготовлення із застосуванням геоінформаційних технологій топографічної/картографічної основи масштабу 1:2 000. Крім того, за таким аналогічним договором учасник має надати лист-відгук.
Звертаємо увагу, що перелік та особливості документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному кваліфікаційному критерію, визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з дотриманням принципів, закріплюючих здійснення публічних закупівель. Закон не визначає кількості договорів, але в той же час не містить жодних заборон та не виключає права Замовника самостійно встановити такі обмеження. Тобто, Закон не обмежує Замовника у можливості конкретизації, який саме має бути аналогічний договір. Жодний нормативний акт не містить чіткої вказівки, щодо методології чи механізму встановлення критеріїв до підтвердження аналогічного договору, тобто досвіду Учасника.
Замовник керується виключно рекомендаціями Уповноваженого органу та напрацьованою за роки практикою під час встановлення цього кваліфікаційного критерію.
У листі Мінекономрозвитку від 07 лютого 2017 року № 3302-06/3812-06 зазначено, що вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель, та з дотриманням законодавства в цілому.
1) Щодо договору зі створення геоінформаційних інструментів для систематизації та управління даними – базових геопросторових даних геоінформаційної системи/ розроблення геопорталу (не менше ніж 1 договір за 2020-2022 роки) потрібно вказати наступне.
Замовником було встановлено відповідну умову відповідності виходячи з умов технічного завдання до закупівлі «код ДК 021:2015 - 71250000-5 «Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги» (Розроблення землевпорядної документації (проєктів землеустрою з організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду) із встановлення меж в натуру (на місцевість) територій та об’єктів природно-заповідного фонду Хмельницької області)».
Відповідно до пункту 6 «Технічного завдання» Додатку № 2 до тендерної документації передбачено, що по завершенню надання послуг Виконавцем надаються цифрові дані на електронному носії у форматі, який передбачає можливість їх публікації в геоінформаційній системі, а також у структурованій базі геопросторових даних (*.gdb; *.mxd).
Відповідно до пункту 4 «Технічного завдання» Додатку № 2 до тендерної документації передбачено, що Виконавець забезпечує переведення отриманих цифрових даних у відповідний формат для можливості публікації в геоінформаційній системі (*.gdb; *.mxd).
Враховуючи вказані пункти «Технічного завдання» Додатку № 2 до тендерної документації встановлення умови надання договору зі створення геоінформаційних інструментів для систематизації та управління даними – базових геопросторових даних геоінформаційної системи/ розроблення геопорталу є цілком вмотивованим та обґрунтованим.
Це дає можливість замовнику бути впевненим в тому, що учасники мають необхідний досвід та знання в сфері наданні послуг згідно предмета закупівлі. Знання, навички та уміння набуваються, розширюються та удосконалюються з кожним новим проектом робіт/надання послуг. Це і є процес накопичення досвіду. Встановлення кваліфікаційної вимоги щодо підтвердження учасниками досвіду виконання аналогічних договорів, виходить з того, що загальний обсяг виконаних учасником послуг, який є співставним з обсягом послуг за процедурою закупівлі, можна вважати найбільш відповідним критерієм для забезпечення Замовнику впевненості у достатньому досвіді учасника і якісному наданні послуг за Процедурою закупівлі та ефективного використання Замовником коштів, яке Замовник зобов'язаний забезпечити
2) Щодо аналогічного договору за 2020-2022 р. (з усіма додатками, додатковими угодами та документами підтверджуючими виконання договору в повному обсязі (накладні/акти приймання-передачі, тощо)), що підтверджує наявність досвіду надання послуг з виготовлення із застосуванням геоінформаційних технологій топографічної/картографічної основи масштабу 1:2000. Крім того, за таким аналогічним договором учасник має надати лист-відгук потрібно вказати наступне.
Замовником було встановлено відповідну умову відповідності виходячи з умов технічного завдання до закупівлі «код ДК 021:2015 - 71250000-5 «Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги» (Розроблення землевпорядної документації (проєктів землеустрою з організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду) із встановлення меж в натуру (на місцевість) територій та об’єктів природно-заповідного фонду Хмельницької області)».
Відповідно до пункту 4 «Технічного завдання» Додатку № 2 до тендерної документації передбачено, що роботи мають бути виконані на актуальних матеріалах топографо-геодезичних вишукувань М 1:2000.
Враховуючи вказаний пункт «Технічного завдання» Додатку № 2 до тендерної документації встановлення умови надання договору що підтверджує наявність досвіду надання послуг з виготовлення із застосуванням геоінформаційних технологій топографічної/картографічної основи масштабу 1:2000 є цілком вмотивованим та обґрунтованим.
Щодо зазначення того, що дані вимоги Замовника обмежують коло конкуренції, оскільки з 24.02.2022 року в Україні введено воєнний стан відповідно до Закону України "Про правовий режим воєнного стану". Учасники, які працюють протягом 2023 року є дискримінованими, а також це спотворює інститут конкуренції в цілому, повідомляємо, що вказувати аналогічні договори на поточний 2023 рік є нераціональним, адже вказаний рік ще триває, більш того з урахуванням встановленого кваліфікаційного критерію «Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю» зазначення аналогічних договорів за 2023 рік призвело б до значного звуженням потенційних Учасників процедури закупівлі, адже компанії які створені та почали здійснювати свою діяльність у 2023 році малоймовірно можуть підтвердити відповідність фінансовому критерію.
Взагальному, встановлення вказаної у тендерній документації кількості аналогічних договорів за попередні роки є якраз достатньою для підтвердження Учасником рівня знань, умінь, навичок тощо, масштабу тих завдань, які потрібно виконати відповідно до предмету закупівлі, зазначення періоду 20213 рік на думку Замовника підвищить рівень ризику претензій до таких вимог на будь якому їх рівні і збільшуватиме ризики неефективності витрачання коштів. Таким чином, у Замовника відсутні підстави для внесення змін до Тендерної документації.
ІІ. Щодо наявності у Учасника не менше двох літальних апаратів (БПЛА) оснащених двочастотним GPS/GNSS-приймачем.
Можливість встановлення Замовником вимог щодо наявності документально підтвердженого досвіду відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій. Встановлення зазначеного критерію є правом, а не обов’язком Замовника.
На виконання вищевказаних положень Замовником в тендерній документації в підпункті 1 пункту 3.5.2. частини 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені п.47 Особливостей» Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації встановлено наступні умови відповідності встановленому кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» :
Довідка на бланку Учасника процедури закупівлі (у разі наявності бланку) за формою, зазначеною у Додатку 4 до ТД, про наявність у учасника:
Власного або такого, що перебуває в користуванні геодезичного обладнання, що буде використане для виконання умов предмету закупівлі, а саме:
1) не менше двох тахеометрів із чинними свідоцтвами про повірку на кожний;
2) не менше двох GPS/GNSS приймачів із чинними свідоцтвами про повірку на кожний;
3) не менше двох літальних апаратів (БПЛА), оснащених двочастотним GPS/GNSS-приймачем (на GPS/GNSS надати сертифікати калібрування), цифровою фотокамерою для отримання якісної інформації про рельєф та місцевість
Встановлення умови наявності двох літальних апаратів (БПЛА), оснащених двочастотним GPS/GNSS-приймачем зумовлене умовами технічного завдання закупівлі «код ДК 021:2015 - 71250000-5 «Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги» (Розроблення землевпорядної документації (проєктів землеустрою з організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду) із встановлення меж в натуру (на місцевість) територій та об’єктів природно-заповідного фонду Хмельницької області)».
Відповідно до пункту 4 «Технічного завдання» Додатку № 2 до тендерної документації передбачено, що виконавець здійснює аерознімання території під час дії воєнного стану на території України у випадку отримання необхідних дозволів або погоджень на проведення аерознімання від уповноважених органів та/або служб.
Щодо Положень про використання повітряного простору України, що затверджені Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про використання повітряного простору України» № 954 від 06 грудня 2017 року потрібно вказати наступне.
На сьогодні, чинне законодавство щодо визначення, класифікації та використання БПС регулюється Повітряним кодексом України, Положенням про використання повітряного простору України, затверджене постановою КМУ № 954, Авіаційними правилами України «Правила використання повітряного простору України», затверджені наказом Державної авіаційної служби України, Міністерства оборони України № 430/210, Наказом Міністерства оборони України № 661 «Правила виконання польотів безпілотними авіаційними комплексами державної авіації України».
Дійсно з 24 лютого 2022 року захист повітряного простору став першочерговим завданням для ЗСУ, тому використання безпілотних літальних апаратів та легких літаків у приватних цілях у період воєнного стану заборонено.
Разом з тим, вказана заборона не є абсолютною.
Нажаль на даний час відсутні правила використання дронів під час воєнного стану на законодавчому рівні, тобто на сьогодні немає єдиного регулювання, до якого б можна звернутися.
Разом з тим наявні корми роз’яснення органів влади з цього питання, наприклад, Управління СБУ у Львівській області зазначає що вимоги пункту 4 розділу ІІ Правил використання повітряного простору, а саме – “польоти безпілотних повітряних суден масою до 20 кг включно виконуються без подання заявок та отримання дозволів на використання повітряного простору” під час воєнного стану не діють, а запуск БПЛА та легких літаків відбувається виключно з погодження Служби безпеки України у Львівській області.
Більш того, відповідно до Пам’ятки сільгосптоваровиробникам при проведенні комплексу весняно-польових робіт в умовах агресії російської федерації проти України, що видана Міністерством аграрної політики та продовольства України рішення щодо можливості використання повітряного простору безпілотними повітряними суднами в конкретній області приймається Генеральним штабом ЗСУ.
Для можливості забезпечення належного використання безпілотних повітряних суден в сільському господарстві, суб’єктам господарювання необхідно звернутися до відповідної обласної військової адміністрації на предмет можливості використання на конкретній території (районі) безпілотних повітряних суден.
Враховуючи вищевказане, Замовником було передбачено пунктом 4 «Технічного завдання» Додатку № 2 до тендерної документації, що всі необхідні для проведення аерознімання узгодження з відповідними органами та службами мають бути отримані Виконавцем, а Замовник сприяє Виконавцю в отриманні таких узгоджень.
Враховуючи викладене, Замовник не погоджується із вимогою про внесення змін до тендерної документації і вважає встановлені ним вимоги обґрунтованими і доцільними.
Департамент природних ресурсів та екології Хмельницької обласної державної адміністрації вважає, що при підготовці тендерної документації було дотримано вимоги норм Закону України «Про публічні закупівлі» та чинного законодавства, тому підстав для внесення змін до тендерної документації немає.
Статус вимоги:Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:08.07.2023 18:01