-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О100604 Пухівка - Калинівка км 0+000 - км 8+600 Броварського району Київської області. ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація)
Торги не відбулися
154 207 502.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 771 037.51 UAH
мін. крок: 0.5% або 771 037.51 UAH
Період уточнення:
20.06.2023 18:15 - 28.06.2023 00:00
Відповідь надана
Щодо вимоги про надання згоди на використання персональних даних
Номер:
0b714c02ff544d3fb460673356aa4bfa
Дата опублікування:
27.06.2023 18:38
Опис:
Добрий день. У п. 7 Додатку 1 до тендерної документації зазначена вимога щодо надання "Листа згоди на обробку персональних даних усіма фізичними особами, чиї персональні дані вказані в тендерній пропозиції". Просимо дати роз’яснення, чи стосується така вимога тільки уповноваженої особи Учасника (керівника), чи така вимога стосується окрім уповноваженої особи Учасника й усіх інших працівників Учасника та сторонніх фізичних осіб, чиї персональні дані у вигляді ПІБ/іншого, вказані у тендерній пропозиції Учасника? Якщо мова йде про абсолютно усіх, то погодьтесь, що, наприклад, колишні керівники замовників за аналогічними договорами чи колишні керівники контрагентів учасника, документи з якими підписано було в попередні роки та наразі вони будуть завантажені у складі пропозиції, - в жодному разі не нададуть листи-згоди!
Відповідь:
Доброго дня!
Листи на обробку персональних даних мають бути надані від працівників зазначених у довідці про кваліфікацію і досвід працівників, які будуть залучені до виконання робіт, уповноваженої особи Учасника (керівника), та осіб паспортні дані яких зазначені у документах в складі тендерної пропозиції Учасника.
Дата відповіді:
30.06.2023 15:58
Відповідь надана
.
Номер:
968c82e0565a4b31ab8ea390000c4fda
Дата опублікування:
27.06.2023 17:49
Опис:
П.6. Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» передбачено, що «Для підтвердження відповідності послуг (робіт) вимогам чинного законодавства у сфері управління якістю, Учасник процедури закупівлі у складі пропозиції надає чинні на дату подання пропозиції сертифікати Учасника:
- Сертифікат Учасника процедури закупівлі на систему управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018 (ЕN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT)
- Копія звіту про аудит або інший документ, що підтверджує проведення аудиту, складеного органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим акредитованим органом по сертифікації (якщо дата реєстрації сертифікату ДСТУ EN ISO 9001:2018 (ЕN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) не пізніше, ніж один рік від дати складання звіту) або копія звіту про наглядовий аудит/технічний нагляд або інший документ, що підтверджує проведення аудиту, дата затвердження якого в органах стандартизації, метрології та сертифікації або іншому акредитованому органі - не пізніше, ніж за один рік від дати розкриття тендерних пропозицій (якщо дата реєстрації сертифікату ДСТУ EN ISO 9001:2018 (ЕN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) пізніше, ніж один рік від дати складання звіту)
- Орган сертифікації (орган з оцінки відповідності) повинен бути акредитований НААУ у сфері відповідного ДСТУ ISО за видом діяльності «Будівництво» та повинен мати незалежне підтвердження своєї компетентності, на підтвердження чого учасник у складі пропозиції повинен надати документ, що підтверджує акредитацію (компетентність) органу з сертифікації, який видав Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (ЕN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT)
3.6.5. Для підтвердження відповідності послуг (робіт) вимогам чинного законодавства у сфері відповідності екологічним нормам, Учасник процедури закупівлі, у складі тендерної пропозиції, надає:
- Cертифікат Учасника процедури закупівлі на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT);
- Копія звіту про аудит або інший документ, що підтверджує проведення аудиту, складеного органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим акредитованим органом по сертифікації (якщо дата реєстрації сертифікату ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) не пізніше, ніж один рік від дати складання звіту) або копія звіту про наглядовий аудит/технічний нагляд або інший документ, що підтверджує проведення аудиту, дата затвердження якого в органах стандартизації, метрології та сертифікації або іншому акредитованому органі - не пізніше, ніж за один рік від дати розкриття тендерних пропозицій (якщо дата реєстрації сертифікату ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) пізніше, ніж один рік від дати складання звіту);
- Орган сертифікації (орган з оцінки відповідності) повинен бути акредитований НААУ у сфері відповідного ДСТУ ISО за видом діяльності «Будівництво» та повинен мати незалежне підтвердження своєї компетентності, на підтвердження чого учасник у складі пропозиції повинен надати документ, що підтверджує акредитацію (компетентність) органу з сертифікації, який видав Сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT);
Для підтвердження відповідності послуг (робіт) вимогам чинного законодавства у сфері відповідності управління охоронною здоров’я та безпечності праці, Учасник процедури закупівлі, у складі тендерної пропозиції, надає:
- Cертифікату Учасника процедури закупівлі на систему управління охоронною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT);
- Копія звіту про аудит або інший документ, що підтверджує проведення аудиту, складеного органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим акредитованим органом по сертифікації (якщо дата реєстрації сертифікату ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) не пізніше, ніж один рік від дати складання звіту) або копія звіту про наглядовий аудит/технічний нагляд або інший документ, що підтверджує проведення аудиту, дата затвердження якого в органах стандартизації, метрології та сертифікації або іншому акредитованому органі - не пізніше, ніж за один рік від дати розкриття тендерних пропозицій (якщо дата реєстрації сертифікату ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) пізніше, ніж один рік від дати складання звіту);
- Орган сертифікації (орган з оцінки відповідності) повинен бути акредитований НААУ у сфері відповідного ДСТУ ISО за видом діяльності «Будівництво» та повинен мати незалежне підтвердження своєї компетентності, на підтвердження чого учасник у складі пропозиції повинен надати документ, що підтверджує акредитацію (компетентність) органу з сертифікації, який видав Сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT).
Сканкопію сертифікату/свідоцтва внутрішнього аудитора системи управління якістю у відповідності до вимог стандарнтів ДСТУ EN ISO 9001:2018 (ЕN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT); ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT); ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT), згідно положень ДСТУ ISO 19011:2019 виданого на керівника чи працівника Учасника (ФОП);»
Одними із принципів здійснення публічних закупівель, які закріплені у ст. 5. Закону України «Про публічні закупівлі», є:
- НЕДИСКРИМІНАЦІЯ УЧАСНИКІВ ТА РІВНЕ СТАВЛЕННЯ ДО НИХ;
- ЗАПОБІГАННЯ КОРУПЦІЙНИМ ДІЯМ І ЗЛОВЖИВАННЯМ.
Згідно з ч.4. ст.22. Закону України «Про публічні закупівлі» «4. ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ НЕ ПОВИННА МІСТИТИ ВИМОГ, ЩО ОБМЕЖУЮТЬ КОНКУРЕНЦІЮ ТА ПРИЗВОДЯТЬ ДО ДИСКРИМІНАЦІЇ УЧАСНИКІВ, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.»
Згідно з ч.11. ст.26. Закону України «Про публічні закупівлі» «11. ДОКУМЕНТИ, ЩО НЕ ПЕРЕДБАЧЕНІ ЗАКОНОДАВСТВОМ ДЛЯ УЧАСНИКІВ - ЮРИДИЧНИХ, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, НЕ ПОДАЮТЬСЯ НИМИ У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
ВІДСУТНІСТЬ ДОКУМЕНТІВ, ЩО НЕ ПЕРЕДБАЧЕНІ ЗАКОНОДАВСТВОМ ДЛЯ УЧАСНИКІВ - ЮРИДИЧНИХ, ФІЗИЧНИХ ОСІБ, у тому числі фізичних осіб - підприємців, У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ/пропозиції, НЕ МОЖЕ БУТИ ПІДСТАВОЮ ДЛЯ ЇЇ ВІДХИЛЕННЯ ЗАМОВНИКОМ.»
Вищезазначені вимоги Тендерної документації, що «Орган сертифікації (орган з оцінки відповідності) ПОВИНЕН БУТИ АКРЕДИТОВАНИЙ НААУ У СФЕРІ ВІДПОВІДНОГО ДСТУ ISО за видом діяльності «Будівництво» та повинен мати незалежне підтвердження своєї компетентності, на підтвердження чого УЧАСНИК У СКЛАДІ ПРОПОЗИЦІЇ ПОВИНЕН НАДАТИ ДОКУМЕНТ, ЩО ПІДТВЕРДЖУЄ АКРЕДИТАЦІЮ (КОМПЕТЕНТНІСТЬ) ОРГАНУ З СЕРТИФІКАЦІЇ, ЯКИЙ ВИДАВ СЕРТИФІКАТ ДСТУ ISO» (стосовно сертифікатів ISO 9001, ISO 14001 та ISO 45001) є дискримінаційними та нерівним ставленням замовника до учасників та такими, ЩО ОБМЕЖУЮТЬ КОНКУРЕНЦІЮ ТА ПРИЗВОДЯТЬ ДО ДИСКРИМІНАЦІЇ УЧАСНИКІВ, а саме:
- Учасники-нерезидент, якщо законодавством його країни-реєстрації передбачено, може мати відповідні сертифікати ISO (ISO 9001, ISO 14001 та ISO 45001), що видані Органом сертифікації (орган з оцінки відповідності), який відповідно не акредитований НААУ. Якщо Замовник прийме такі Сертифікати ISO як аналоги, то таке рішення буде дискримінаційним до учасників-резидентів, які не можуть прийняти участь у закупівлі через те, що мають відповідні сертифікати ISO видані Органом сертифікації (органом з оцінки відповідності) з міжнародною акредитацією (наприклад той же орган сертифікації (орган з оцінки відповідності), що видав такі сертифікати учаснику-нерезиденту). Якщо Замовник не прийме відповідні сертифікати ISO (ISO 9001, ISO 14001 та ISO 45001), що видані Органом сертифікації (органом з оцінки відповідності), який відповідно не акредитований НААУ, то це буде дискримінація по відношенню до учасника-нерезидента.
- Орган сертифікації (орган з оцінки відповідності) не є учасником даної закупівлі, крім того дана закупівля проводиться НЕ НА НАДАННЯ ПОСЛУГ З СЕРТИФІКАЦІЇ, а тому документи щодо акредитації Органу сертифікації (органу з оцінки відповідності) не стосуються предмету закупівлі та не стосуються кваліфікаційних вимог, що має підтвердити безпосередньо учасник. Згідно з абзацом другим частини п'ятнадцятої статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», «ЗАМОВНИК МАЄ ПРАВО ЗВЕРНУТИСЯ ЗА ПІДТВЕРДЖЕННЯМ ІНФОРМАЦІЇ, НАДАНОЇ УЧАСНИКОМ, ДО ОРГАНІВ ДЕРЖАВНОЇ ВЛАДИ, ПІДПРИЄМСТВ, УСТАНОВ, ОРГАНІЗАЦІЙ ВІДПОВІДНО ДО ЇХ КОМПЕТЕНЦІЇ.»
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕНАВЕДЕНЕ, ПРОСИМО ЗАМОВНИКА ВИДАЛИТИ З ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ВИМОГИ ЩОДО СЕРТИФІКАТІВ ISO (ISO 9001, ISO 14001 ТА ISO 45001), А САМЕ:
- ЩО ОРГАН СЕРТИФІКАЦІЇ (ОРГАН З ОЦІНКИ ВІДПОВІДНОСТІ) ПОВИНЕН БУТИ АКРЕДИТОВАНИЙ НААУ У СФЕРІ ВІДПОВІДНОГО ДСТУ ISО;
- ТА ВЗАГАЛІ ВИДАЛИТИ ВИМОГУ ЩОДО НАДАННЯ УЧАСНИКОМ У СКЛАДІ ПРОПОЗИЦІЇ ДОКУМЕНТІВ, ЩО ПІДТВЕРДЖУЮТЬ АКРЕДИТАЦІЮ (КОМПЕТЕНТНІСТЬ) ОРГАНУ З СЕРТИФІКАЦІЇ.
Відповідь:
Доброго дня!
Вважаємо вище вказану вимогу тендерної документації не дискримінаційною з огляду на наступне.
Сертифікат ISO – це документ, який підтверджує відповідність систем управління підприємств державним або міжнародним стандартам. Для Замовника наявність сертифікатів ISO в Учасника є одним зі способів підтвердження якості надання послуг/виконання робіт.
Відповідно до ст. 1 ЗУ «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» акредитація органів з оцінки відповідності (далі - акредитація) - засвідчення національним органом України з акредитації того, що орган з оцінки відповідності відповідає вимогам національних стандартів, гармонізованих з відповідними міжнародними та європейськими стандартами або вимогам міжнародних чи європейських стандартів, та у разі необхідності будь-яким додатковим вимогам щодо акредитації у відповідних сферах для провадження визначеної діяльності з оцінки відповідності.
Вищезгаданим нормативно-правовим актом у ст. 2 закріплено, що «Цей Закон регулює відносини, пов'язані з акредитацією національним органом України з акредитації органів з оцінки відповідності, у тому числі іноземних органів з оцінки відповідності, та поширюється на органи виконавчої влади, національний орган України з акредитації та органи з оцінки відповідності незалежно від форми власності».
Статтею 4 цього ж Закону України визначається мета акредитації, а саме: «Метою акредитації є: забезпечення єдиної технічної політики у сфері оцінки відповідності, забезпечення довіри споживачів до діяльності з оцінки відповідності, створення умов для взаємного визнання результатів діяльності акредитованих органів на міжнародному рівні, усунення технічних бар'єрів у торгівлі».
За такого акредитація органів оцінки відповідності Національним агентством з акредитації України (НААУ) є беззаперечним заходом усунення дискримінації вітчизняних та іноземних учасників усіх форм власності, про що також свідчить принцип застосування гармонізованих з міжнародними та європейськими стандартами вимог щодо акредитації.
Сертифікат, виданий органом з сертифікації, акредитованого НААУ, є гарантією того, що оцінка відповідності системи менеджменту якості компанії була проведена належним чином з дотриманням всіх міжнародних та національних норм, що має критично важливе значення. Отримати сертифікати видані органом із сертифікації акредитованим НААУ може будь-яка організація, підприємство, установа, що працює у відповідності до стандартів ДСТУ ISO, а наявність зазначеного такого сертифікату сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей Учасника. Жоден суб’єкт господарювання не обмежений в можливості та праві отримати відповідні сертифікати та пройти відповідну добровільну сертифікацію.
Дата відповіді:
30.06.2023 15:58
Відповідь надана
НААУ
Номер:
b54fe4081d3f4c8ebbe4853547d7bb11
Дата опублікування:
27.06.2023 17:48
Опис:
3) П.6. Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» передбачено, що «Для підтвердження відповідності послуг (робіт) вимогам чинного законодавства у сфері управління якістю, Учасник процедури закупівлі у складі пропозиції надає чинні на дату подання пропозиції сертифікати Учасника:
- Сертифікат Учасника процедури закупівлі на систему управління якістю ДСТУ EN ISO 9001:2018 (ЕN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT)
- Копія звіту про аудит або інший документ, що підтверджує проведення аудиту, складеного органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим акредитованим органом по сертифікації (якщо дата реєстрації сертифікату ДСТУ EN ISO 9001:2018 (ЕN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) не пізніше, ніж один рік від дати складання звіту) або копія звіту про наглядовий аудит/технічний нагляд або інший документ, що підтверджує проведення аудиту, дата затвердження якого в органах стандартизації, метрології та сертифікації або іншому акредитованому органі - не пізніше, ніж за один рік від дати розкриття тендерних пропозицій (якщо дата реєстрації сертифікату ДСТУ EN ISO 9001:2018 (ЕN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) пізніше, ніж один рік від дати складання звіту)
- Орган сертифікації (орган з оцінки відповідності) повинен бути акредитований НААУ у сфері відповідного ДСТУ ISО за видом діяльності «Будівництво» та повинен мати незалежне підтвердження своєї компетентності, на підтвердження чого учасник у складі пропозиції повинен надати документ, що підтверджує акредитацію (компетентність) органу з сертифікації, який видав Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (ЕN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT)
3.6.5. Для підтвердження відповідності послуг (робіт) вимогам чинного законодавства у сфері відповідності екологічним нормам, Учасник процедури закупівлі, у складі тендерної пропозиції, надає:
- Cертифікат Учасника процедури закупівлі на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT);
- Копія звіту про аудит або інший документ, що підтверджує проведення аудиту, складеного органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим акредитованим органом по сертифікації (якщо дата реєстрації сертифікату ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) не пізніше, ніж один рік від дати складання звіту) або копія звіту про наглядовий аудит/технічний нагляд або інший документ, що підтверджує проведення аудиту, дата затвердження якого в органах стандартизації, метрології та сертифікації або іншому акредитованому органі - не пізніше, ніж за один рік від дати розкриття тендерних пропозицій (якщо дата реєстрації сертифікату ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) пізніше, ніж один рік від дати складання звіту);
- Орган сертифікації (орган з оцінки відповідності) повинен бути акредитований НААУ у сфері відповідного ДСТУ ISО за видом діяльності «Будівництво» та повинен мати незалежне підтвердження своєї компетентності, на підтвердження чого учасник у складі пропозиції повинен надати документ, що підтверджує акредитацію (компетентність) органу з сертифікації, який видав Сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT);
Для підтвердження відповідності послуг (робіт) вимогам чинного законодавства у сфері відповідності управління охоронною здоров’я та безпечності праці, Учасник процедури закупівлі, у складі тендерної пропозиції, надає:
- Cертифікату Учасника процедури закупівлі на систему управління охоронною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT);
- Копія звіту про аудит або інший документ, що підтверджує проведення аудиту, складеного органом стандартизації, метрології та сертифікації або іншим акредитованим органом по сертифікації (якщо дата реєстрації сертифікату ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) не пізніше, ніж один рік від дати складання звіту) або копія звіту про наглядовий аудит/технічний нагляд або інший документ, що підтверджує проведення аудиту, дата затвердження якого в органах стандартизації, метрології та сертифікації або іншому акредитованому органі - не пізніше, ніж за один рік від дати розкриття тендерних пропозицій (якщо дата реєстрації сертифікату ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) пізніше, ніж один рік від дати складання звіту);
- Орган сертифікації (орган з оцінки відповідності) повинен бути акредитований НААУ у сфері відповідного ДСТУ ISО за видом діяльності «Будівництво» та повинен мати незалежне підтвердження своєї компетентності, на підтвердження чого учасник у складі пропозиції повинен надати документ, що підтверджує акредитацію (компетентність) органу з сертифікації, який видав Сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT).
Сканкопію сертифікату/свідоцтва внутрішнього аудитора системи управління якістю у відповідності до вимог стандарнтів ДСТУ EN ISO 9001:2018 (ЕN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT); ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT); ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT), згідно положень ДСТУ ISO 19011:2019 виданого на керівника чи працівника Учасника (ФОП);»
Одними із принципів здійснення публічних закупівель, які закріплені у ст. 5. , є:
- НЕДИСКРИМІНАЦІЯ УЧАСНИКІВ ТА РІВНЕ СТАВЛЕННЯ ДО НИХ;
- ЗАПОБІГАННЯ КОРУПЦІЙНИМ ДІЯМ І ЗЛОВЖИВАННЯМ.
Згідно з ч.4. ст.22. Закону України «Про публічні закупівлі» «4. ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ НЕ ПОВИННА МІСТИТИ ВИМОГ, ЩО ОБМЕЖУЮТЬ КОНКУРЕНЦІЮ ТА ПРИЗВОДЯТЬ ДО ДИСКРИМІНАЦІЇ УЧАСНИКІВ, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.»
Згідно з ч.11. ст.26. Закону України «Про публічні закупівлі» «11. ДОКУМЕНТИ, ЩО НЕ ПЕРЕДБАЧЕНІ ЗАКОНОДАВСТВОМ ДЛЯ УЧАСНИКІВ - ЮРИДИЧНИХ, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, НЕ ПОДАЮТЬСЯ НИМИ У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
ВІДСУТНІСТЬ ДОКУМЕНТІВ, ЩО НЕ ПЕРЕДБАЧЕНІ ЗАКОНОДАВСТВОМ ДЛЯ УЧАСНИКІВ - ЮРИДИЧНИХ, ФІЗИЧНИХ ОСІБ, у тому числі фізичних осіб - підприємців, У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ/пропозиції, НЕ МОЖЕ БУТИ ПІДСТАВОЮ ДЛЯ ЇЇ ВІДХИЛЕННЯ ЗАМОВНИКОМ.»
Вищезазначені вимоги Тендерної документації є дискримінаційними та нерівним ставленням замовника до учасників.
Згідно з чинним законодавством України, сертифікація ISO не є обов’язковою на території України. Жодний нормативно-правовий акт України не вимагає наявність будь-яких сертифікатів ISO у юридичних або фізичних осіб для здійснення ними господарської діяльності на території України (якщо ми помиляємося, то просимо Замовника обґрунтувати свою позицію з посиланнями на норми чинного законодавства України – крім посилань на ч.3 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі») Необов’язковість сертифікації вказана у самих стандартах. Зокрема, прописана можливість застосування, А НЕ ОБОВ’ЯЗКОВІСТЬ. У разі відсутності сертифіката ISO, якого вимагає замовник, учаснику потрібно нести додаткові витрати для оформлення документа, який МОЖЕ БУТИ НЕОБОВ’ЯЗКОВИМ У ЙОГО СФЕРІ ДІЯЛЬНОСТІ.
Відсутні вищезазначених Сертифікатів ISO НЕ ПРИЗВЕДЕ до заборони з боку відповідних державних органів виконувати учаснику взяті на себе зобов’язання за договором про закупівлю, так само не вплине на якість наданих послуг/виконаних робіт.
Враховуючи вищевикладене, просимо Замовника законодавчо обґрунтувати (ВКАЗАТИ БЕЗПОСЕРЕДНЬО статтю (пункт) Закону України чи іншого нормативно-правового акту, яким ПРЯМО ПЕРЕДБАЧЕНА для суб’єктів господарювання ОБОВ’ЯЗКОВА НАЯВНІСТЬ зазначених в тендерній документації сертифікатів ISO (ISO 9001, ISO 14001 та ISO 45001). У випадку відсутності законодавчого обґрунтування ОБОВ’ЯЗКОВОЇ НАЯВНОСТІ у суб’єктів господарювання зазначених сертифікатів ISO, ВИДАЛИТИ З ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ВИМОГУ щодо надання таких сертифікатів ISO (ISO 9001, ISO 14001 та ISO 45001).
Відповідь:
Доброго дня!
Вважаємо вище вказану вимогу тендерної документації не дискримінаційною з огляду на наступне.
Сертифікат ISO – це документ, який підтверджує відповідність систем управління підприємств державним або міжнародним стандартам. Для Замовника наявність сертифікатів ISO в Учасника є одним зі способів підтвердження якості надання послуг/виконання робіт.
Відповідно до ст. 1 ЗУ «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» акредитація органів з оцінки відповідності (далі - акредитація) - засвідчення національним органом України з акредитації того, що орган з оцінки відповідності відповідає вимогам національних стандартів, гармонізованих з відповідними міжнародними та європейськими стандартами або вимогам міжнародних чи європейських стандартів, та у разі необхідності будь-яким додатковим вимогам щодо акредитації у відповідних сферах для провадження визначеної діяльності з оцінки відповідності.
Вищезгаданим нормативно-правовим актом у ст. 2 закріплено, що «Цей Закон регулює відносини, пов'язані з акредитацією національним органом України з акредитації органів з оцінки відповідності, у тому числі іноземних органів з оцінки відповідності, та поширюється на органи виконавчої влади, національний орган України з акредитації та органи з оцінки відповідності незалежно від форми власності».
Статтею 4 цього ж Закону України визначається мета акредитації, а саме: «Метою акредитації є: забезпечення єдиної технічної політики у сфері оцінки відповідності, забезпечення довіри споживачів до діяльності з оцінки відповідності, створення умов для взаємного визнання результатів діяльності акредитованих органів на міжнародному рівні, усунення технічних бар'єрів у торгівлі».
За такого акредитація органів оцінки відповідності Національним агентством з акредитації України (НААУ) є беззаперечним заходом усунення дискримінації вітчизняних та іноземних учасників усіх форм власності, про що також свідчить принцип застосування гармонізованих з міжнародними та європейськими стандартами вимог щодо акредитації.
Сертифікат, виданий органом з сертифікації, акредитованого НААУ, є гарантією того, що оцінка відповідності системи менеджменту якості компанії була проведена належним чином з дотриманням всіх міжнародних та національних норм, що має критично важливе значення. Отримати сертифікати видані органом із сертифікації акредитованим НААУ може будь-яка організація, підприємство, установа, що працює у відповідності до стандартів ДСТУ ISO, а наявність зазначеного такого сертифікату сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей Учасника. Жоден суб’єкт господарювання не обмежений в можливості та праві отримати відповідні сертифікати та пройти відповідну добровільну сертифікацію.
Дата відповіді:
30.06.2023 15:57
Відповідь надана
обробка персональних даних
Номер:
a2e61d7c7e5d44a3b22c2688823e2ece
Дата опублікування:
27.06.2023 17:46
Опис:
2) Ч.7. Додатку 1 до Тендерної документації встановлена вимога щодо «Надання згоди на використання інформації на виконання вимог Закону України «Про захист персональних даних» відповідно до взірця, повинне бути підписане всіма фізичними особами, чиї персональні дані вказані в тендерній пропозиції»
Згідно з ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі», одним з принципів здійснення публічних закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Відповідно до другого абзацу ч.2 ст.28 Закону України «Про публічні закупівлі», не підлягає розкриттю інформація, що обґрунтовано визначена учасником як конфіденційна, у тому числі що містить персональні дані. Конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації та документи, що підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону, і документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону.
В ч.2. ст. 16. Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що одним з кваліфікаційних критеріїв є «наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід».
Таким чином, учасники закупівель не можуть визначати конфіденційною інформацію, яку вони подають щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а тому така інформація є доступною для будь-кого, хто забажає її переглянути в електронній системі закупівель.
Згідно з ст.2. Закону України «Про захист персональних даних»:
- персональні дані - відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована;
- обробка персональних даних - будь-яка дія або сукупність дій, таких як збирання, реєстрація, накопичення, зберігання, адаптування, зміна, поновлення, використання і поширення (розповсюдження, реалізація, передача), знеособлення, знищення персональних даних, у тому числі з використанням інформаційних (автоматизованих) систем;
- володілець персональних даних - фізична або юридична особа, яка визначає мету обробки персональних даних, встановлює склад цих даних та процедури їх обробки, якщо інше не визначено законом;
- одержувач - фізична чи юридична особа, якій надаються персональні дані, у тому числі третя особа;
- третя особа - будь-яка особа, за винятком суб’єкта персональних даних, володільця чи розпорядника персональних даних та Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, якій володільцем чи розпорядником персональних даних здійснюється передача персональних даних
- суб’єкт персональних даних - фізична особа, персональні дані якої обробляються.
В ч.1 ст. 10. Закону України «Про захист персональних даних» визначено, що «використання персональних даних передбачає будь-які дії володільця щодо обробки цих даних, дії щодо їх захисту, а також дії щодо надання часткового або повного права обробки персональних даних іншим суб'єктам відносин, пов'язаних із персональними даними, що здійснюються за згодою суб'єкта персональних даних чи відповідно до закону».
В ч.2. Ст. 13. Закону України «Про захист персональних даних» зазначено, що «зберігання персональних даних передбачає дії щодо забезпечення їх цілісності та відповідного режиму доступу до них».
Ч.1. ст. 24. Закону України «Про захист персональних даних» вказано, що «володільці, розпорядники персональних даних та треті особи зобов’язані забезпечити захист цих даних від випадкових втрати або знищення, від незаконної обробки, у тому числі незаконного знищення чи доступу до персональних даних».
Отже, учасники, як володільці персональних даних своїх працівників, повністю відповідають за дотримання норм Закону України «Про захист персональних даних» при наданні інформації для підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Замовник, як отримувач персональних даних (третя особа), неспроможна забезпечити захист персональних даних працівників учасників та інших осіб відповідно до вимог Закону України «Про захист персональних даних», оскільки такі дані подаються через електронну систему закупівель, доступ до якої мають всі бажаючі.
Таким чином, вимоги замовника щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників листів-згод на обробку персональних даних є безпідставними у зв’язку з тим, що Замовник неспроможний виконати вимоги Закону України «Про захист персональних даних» по незалежним від нього причинам.
Враховуючи викладене, вимагаємо Замовника видалити з тендерної документації вимогу щодо надання листів-згод на обробку персональних даних.
Відповідь:
Доброго дня!
Відповідно до статті 2 Закону України "Про захист персональних даних" персональні дані – відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована. Згідно із пунктом 1 частиною 1 статті 11 Закону України "Про захист персональних даних" підставами для обробки персональних даних є: згода суб'єкта персональних даних на обробку його персональних даних. Відповідно до частини 2 статті 14 Закону України "Про захист персональних даних" поширення персональних даних без згоди суб'єкта персональних даних або уповноваженої ним особи дозволяється у випадках, визначених законом, і лише (якщо це необхідно) в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини. Отже, на виконання вимог Закону України "Про захист персональних даних" тендерна пропозиція повинна містити письмову згоду на доступ та обробку персональних даних лист-згода, за особистим підписом особи, що надає відповідну згоду.
Дата відповіді:
30.06.2023 15:56
Відповідь надана
РЕЄСТР ЗАСТРАХОВАНИХ ОСІБ ДЕРЖАВНОГО РЕЄСТРУ ЗАГАЛЬНООБОВ’ЯЗКОВОГО ДЕРЖАВНОГО СОЦІАЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ
Номер:
b5dc0a7728ea45de9d1d62db85f0278c
Дата опублікування:
27.06.2023 17:45
Опис:
1) П. «б» ч.2. Додатку 1 до тендерної документації вимагається: «На підтвердження інформації щодо наявності у Учасника працівників, яка міститься в довідці, йому необхідно у складі тендерної пропозиції, надати КОПІЇ ТРУДОВИХ КНИЖОК та копії наказів про призначення на посаду, наказів про сумісництво(при наявності) або копії цивільно-правових угод з особами, що будуть задіяні Учасником під час виконання договору, АБО ІНШИХ ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ПІДТВЕРДЖУЮТЬ НАЯВНІСТЬ ПРАВОВІДНОСИН УЧАСНИКА З ВІДПОВІДНИМИ ПРАЦІВНИКАМИ, ЗАЗНАЧЕНИМИ У ДОВІДЦІ».
Згідно зі ст.24. Кодексу законів про працю України, при укладенні трудового договору громадянин зобов'язаний подати паспорт або інший документ, що посвідчує особу, трудову книжку (у разі наявності) або ВІДОМОСТІ ПРО ТРУДОВУ ДІЯЛЬНІСТЬ З РЕЄСТРУ ЗАСТРАХОВАНИХ ОСІБ ДЕРЖАВНОГО РЕЄСТРУ ЗАГАЛЬНООБОВ’ЯЗКОВОГО ДЕРЖАВНОГО СОЦІАЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ, а у випадках, передбачених законодавством, - також документ про освіту (спеціальність, кваліфікацію), про стан здоров'я, відповідний військово-обліковий документ та інші документи.
ВІДОМОСТІ ПРО ТРУДОВУ ДІЯЛЬНІСТЬ З РЕЄСТРУ ЗАСТРАХОВАНИХ ОСІБ ДЕРЖАВНОГО РЕЄСТРУ ЗАГАЛЬНООБОВ’ЯЗКОВОГО ДЕРЖАВНОГО СОЦІАЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ є електронною трудовою книжкою працівників, які можна отримати через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України з накладеним ЕЦП.
Враховуючи зазначене, чи може учасник ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ІНФОРМАЦІЇ ЩОДО НАЯВНОСТІ У УЧАСНИКА ПРАЦІВНИКІВ, ЯКА МІСТИТЬСЯ В ДОВІДЦІ, надати у складі своєї тендерної пропозиції ВІДОМОСТІ ПРО ТРУДОВУ ДІЯЛЬНІСТЬ З РЕЄСТРУ ЗАСТРАХОВАНИХ ОСІБ ДЕРЖАВНОГО РЕЄСТРУ ЗАГАЛЬНООБОВ’ЯЗКОВОГО ДЕРЖАВНОГО СОЦІАЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ з ЕЦП Пенсійного фонду України?
Відповідь:
Доброго дня!Відповідно до п. наявності у Учасника працівників, яка міститься в довідці, йому необхідно у складі тендерної пропозиції, надати КОПІЇ ТРУДОВИХ КНИЖОК та копії наказів про призначення на посаду, наказів про сумісництво(при наявності) або копії цивільно-правових угод з особами, що будуть задіяні Учасником під час виконання договору, АБО ІНШИХ ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ПІДТВЕРДЖУЮТЬ НАЯВНІСТЬ ПРАВОВІДНОСИН УЧАСНИКА З ВІДПОВІДНИМИ ПРАЦІВНИКАМИ, ЗАЗНАЧЕНИМИ У ДОВІДЦІ». На виконання даної вимоги Учасником у складі тендерної пропозиції повинні бути надані документи, які передбачені чинним законодавством, та в яких вказана посада працівника.
Дата відповіді:
30.06.2023 15:56
Відповідь надана
Розрахунок ДЦ
Номер:
23b38bd83fc640af9a2c28f8f541debb
Дата опублікування:
24.06.2023 21:07
Опис:
Добрий вечір! Просимо Вас пояснити, у зв'язку з чим ціна тендерної пропозиції на "Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О 100604 Пухівка - Калинівка км 0+000 - км 8+600 Броварського району Київської області" повинна бути розрахована відповідно КНУ "Настанова з визначення вартості будівництва", якщо для визначення вартості ремонтів автомобільних доріг загального користування обов'язковою є Методика визначення вартості дорожніх робіт та послуг щодо визначення вартості нового будівництва, реконструкції, ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування, затверджена Наказом Міністерства інфраструктури України 07.10.2022 р. №753?
Відповідь:
Доброго дня! Частиною 1 ст. 58 Конституції України передбачено, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом’якшують або скасовують відповідальність особи. Тобто, дію нормативно-правового акта в часі треба розуміти як таку, що починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється з втратою ним чинності, тобто до події чи факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце. Дія закону чи іншого нормативно-правового акта поширюється тільки на ті відносини, які виникли після набуття ним чинності
Відповідно до листа Мінінфраструктури №6301/27/14-22 від 05.12.22 повідомляємо про наступне. Кошторисна частина проєктної документації або кошторисна документація, розроблена та затверджена у встановленому порядку до 16.10.2022, у зв’язку з набранням чинності Методики не потребує перегляду та може використовуватися для планування та фінансування робіт та послуг на автомобільних дорогах загального користування, а також для проведення публічних закупівель.
Дата відповіді:
27.06.2023 11:05
Відповідь надана
Щодо вимог Тендерної документації
Номер:
c66ff93bf0e94c72a477dac4881e4b8e
Дата опублікування:
24.06.2023 17:37
Опис:
Добрий день! Просимо надати пояснення щодо вимоги - ...."У разі наявності власного або орендованого (лізинг) асфальтобетонного (них) заводу (ів), Учасник у складі тендерної пропозиції подає довідку, яка повинна обов'язково містити інформацію встановлену Таблицею № 2. ..."
а саме - яку інформацію повинна містити довідка, адже в складі тендерної документації відсутня ТАБЛИЦЯ №2.....просимо внести зміни в ТД та вказати ТАБИЦЮ №2
Відповідь:
Доброго дня! До тендерної документації будуть внесені зміни.
Дата відповіді:
26.06.2023 18:59
Відповідь надана
Умови тендернної документації
Номер:
f6fdc3e152b747a18ea7bf6cbc106b3d
Дата опублікування:
23.06.2023 17:30
Опис:
Добрий день! Шановний Замовнику, просимо надати пояснення, щодо вимоги в кваліфікаційній частині - Додатку 1 до ТД - наявність Автогідропідіймачів, висотою підйому 18-28 м – не менше 2 од......а саме - чи підтвердимо ми дану вимогу , надавши авттогідропідіймач висотою підйому 20 м......
Відповідь:
Доброго дня! Так, надавши автогідропідіймачі висотою підйому 20 м учасником буде виконано вимогу в кваліфікаційній частині - Додатку 1 до ТД - наявність Автогідропідіймачів, висотою підйому 18-28 м – не менше 2 од.
Дата відповіді:
26.06.2023 10:38