-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О100604 Пухівка - Калинівка км 0+000 - км 8+600 Броварського району Київської області. ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація)
Торги не відбулися
154 207 502.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 771 037.51 UAH
мін. крок: 0.5% або 771 037.51 UAH
Період оскарження:
20.06.2023 18:15 - 28.06.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником
Порушення Закону "Про Публічні закупівлі"
Номер:
38a48a583776452fbca48b368a92e307
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-20-015980-a.a3
Назва:
Порушення Закону "Про Публічні закупівлі"
Скарга:
Не правомірне визначення Переможця!
Пов'язані документи:
Учасник
- 151_Протокол про визначення переможця та намір укласти договір.pdf 24.08.2023 17:58
- 151_Протокол про визначення переможця та намір укласти договір.pdf 25.08.2023 16:45
- рішення від 16.08.2023 № 12903.pdf 25.08.2023 16:45
- Скарга Пухівка СКП.pdf 25.08.2023 16:45
- Скарга Пухівка 25.08.23.doc 25.08.2023 16:45
- Скарга Пухівка СКП.pdf.p7s.zip 25.08.2023 16:45
- Рішення від 29.08.2023 №13616.pdf 29.08.2023 17:30
- Інформація про резолютивну частину рішення від 07.09.2023 №14291.pdf 08.09.2023 15:26
- Рішення від 07.09.2023 №14291.pdf 12.09.2023 13:25
- Пояснення на скаргу.docx 31.08.2023 16:49
- Пояснення на скаргу.pdf 31.08.2023 16:49
- Довідка про заміну норм.pdf 31.08.2023 16:49
Дата прийняття скарги до розгляду:
25.08.2023 14:08
Дата розгляду скарги:
07.09.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
29.08.2023 17:30
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
12.09.2023 13:26
Дата виконання рішення Замовником:
19.09.2023 17:17
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення АМКУ виконане. Пропозиція ТОВ СПЕЦ КОМПЛЕКТ ПОСТАЧ була відхилена
Скарга
Відхилено
Порушення Закону Про Публічні закупівлі
Номер:
503c951a042c4daf9c14c8cc76db9f85
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-20-015980-a.a2
Назва:
Порушення Закону Про Публічні закупівлі
Скарга:
Порушення Закону Про Публічні закупівлі
Пов'язані документи:
Учасник
- 1.3 Витяг з ЄДР ЮО, ФОП та ГФ.pdf 28.07.2023 11:27
- 100_Протокол_відхилення_тендерної_пропозиції.pdf 30.07.2023 21:40
- Скарга Пухівка.doc 30.07.2023 21:40
- Скарга Пухівка.pdf 30.07.2023 21:40
- Скарга Пухівка.pdf.p7s.zip 30.07.2023 21:40
- Додаткові пояснення.doc 12.08.2023 15:54
- Додаткові пояснення.doc.p7s.zip 12.08.2023 15:54
- Додаткові пояснення.pdf 12.08.2023 15:54
- рішення від 01.08.2023 № 11815.pdf 01.08.2023 18:45
- інформація про перенесення розгляду скарги від 14.08.2023 № 1193.pdf 15.08.2023 10:09
- інформація про резолютивну частину рішення від 16.08.2023 № 12903.pdf 17.08.2023 11:28
- рішення від 16.08.2023 № 12903.pdf 21.08.2023 15:42
- Пояснення на скаргу.pdf 03.08.2023 18:34
- Пояснення на скаргу.docx 03.08.2023 18:34
Дата прийняття скарги до розгляду:
28.07.2023 15:31
Дата розгляду скарги:
14.08.2023 11:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
01.08.2023 18:45
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
21.08.2023 15:43
Вимога
Відхилено
Вимога щодо обмеження конкуренції
Номер:
fdca71eeac1c4a67bc4dc91dee388429
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-06-20-015980-a.c1
Назва:
Вимога щодо обмеження конкуренції
Вимога:
Шановний Замовник. Згідно тендерній документації в Інструкції з підготовки тендерної пропозиції п.6 Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі : Учасник процедури закупівлі повинен надати підтвердження якості матеріалів, а саме :
Матеріали для розмітки доріг: а саме фарба для дорожньої розмітки автомобільних доріг повинна відповідати СОУ 42.1- 37641918-116:2014 - «Фарба для горизонтальної розмітки автомобільних доріг. Технічні вимоги та методи випробування». Для підтвердження даної вимоги надати копію сертифікату відповідності на фарбу для розмічання проїзної частини автомобільних доріг, виданого відповідним Органом сертифікації. Сертифікат повинен бути дійсний на дату кінцевого терміну подання тендерних пропозицій. Також в складі тендерної пропозиції надати копію Сертифікату випробування довговічності/стійкості матеріалів нанесення горизонтальної дорожньої розмітки, а саме фарби білого кольору, за умов випробування згідно UNE-EN 13197, або DIN EN 13197, або ДСТУ EN 13197. Вищезазначений Сертифікат повинен підтверджувати визначення характеристик та системи дорожньої розмітки відповідно до UNE-EN 1436, або DIN EN 1436, або ДСТУ EN 1436 та підтверджувати нижчезазначений мінімальний клас/категорію якості горизонтальної розмітки: ● коефіцієнт світлоповертання/відбиття яскравості RL в нічну видимість, за сухих умов/сухий стан (mcd - m ֿ² - lxֿ¹) не менше R2, за умов зволоження/вологий стан (mcd - m ֿ² - lxֿ¹) - RW1 ● коефіцієнт яскравості за дифузного освітлення/відбиття яскравості при розсіяному світлі Qd в денну видимість (mcd-m ֿ ² - lx ֿ¹) не менше Q2; ● опір ковзанню SRT не менше S2. Крім того, надати договір поставки (купівлі-продажу, тощо) з виробником фарби для дорожньої розмітки автомобільних доріг, або постачальником, повноваження якого документально підтверджуються виробником фарби для дорожньої розмітки автомобільних доріг, або офіційним представником такого виробника в Україні, повноваження якого документально підтверджуються виробником фарби для дорожньої розмітки автомобільних доріг, який має бути укладений на строк що дорівнює або перевищує строк виконання договору про закупівлю, або містити умови про можливість його пролонгації, у разі якщо його строк менше строку договору про закупівлю.
Частиною 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити, проте відповідно до частини 4 статті 22 даного Закону, документація конкурсних торгів не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Матеріали, вироби та конструкції, які застосовуються в дорожньому господарстві, повинні супроводжуватись документами,які підтверджують їх якісні характеристики або іншими словами,документами про відповідність. Такими відповідно до Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» можуть бути декларації (в тому числі декларація про відповідність), звіт,висновок, свідоцтво, сертифікат ( у тому числі сертифікат відповідності) або будь-який інший документ, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності. Оскільки для дорожньої розмітки відсутні технічні регламенти, то для них застосовується процедура добровільної сертифікації.
Добровільна оцінка відповідності здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування,декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, та на відповідність будь-яким заявленим вимогам. Орган з оцінки відповідності залучається до здійснення добровільної оцінки відповідності на договірних засадах. За таких умов,зокрема, може бути передбачена і оцінка відповідності матеріалу вимогам негармонізованих європейських стандартів (EN).
Даною вимовою фактично змушують всіх учасників пройти «добровільну» сертифікацію фарби для розмітки доріг відповідно до негармонізованих європейських стандартів та надають пріоритет іноземним виробникам фарби перед вітчизняними. Придбати матеріал іноземного походження у виробника,який має європейський сертифікат до стандарту EN учасник не може без попереднього проходження цим матеріалом сертифікації на відповідність українським стандартам, як цього вимагає інша вимога ТД : «Фарба для розмітки доріг повинна відповідати СОУ 42.1-37641918-116:2014 «Фарба для горизонтальної дорожньої розмітки автомобільних доріг. Технічні вимоги та методи випробування».
Вважаємо, що умова, щодо надання копії Сертифікату випробування довговічності/стійкості матеріалів нанесення горизонтальної дорожньої розмітки, а саме фарби білого кольору, за умов випробування згідно UNE-EN 13197, або DIN EN 13197, або ДСТУ EN 13197. Вищезазначений Сертифікат повинен підтверджувати визначення характеристик та системи дорожньої розмітки відповідно до UNE-EN 1436, або DIN EN 1436, або ДСТУ EN 1436 та підтверджувати нижчезазначений мінімальний клас/категорію якості горизонтальної розмітки, підпадає під ознаки антиконкурентних дій.
Також, згідно Додатку №1 до тендерної документації, таблиця Д, п.г.Наявність фінансової спроможності.
Для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю», Учасник в складі пропозиції повинен подати інформаційну довідку про наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. У довідці, що підтверджує наявність в учасника процедури закупівлі фінансової спроможності Учасник повинен підтвердити суму чистого доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) Учасника станом на кінець звітного періоду за останній передбачений цією документацією для такого Учасника звітний період у розмірі не менше ніж 100 % від суми очікуваної вартості предмета закупівлі. Для підтвердження інформації, що зазначена у довідці, Учасник має надати у складі своєї тендерної пропозиції фінансову звітність за останній завершений звітний період (календарний рік), для якого встановлений граничний термін подання такої звітності до відповідних органів на дату оголошення цієї закупівлі вже минув відповідно до Розділу ІІ «Склад та елементи фінансової звітності» наказу Міністерства фінансів України «Про затвердження Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності» від 07.02.2013 № 73, а саме: - копію Звіту про фінансові результати (форма № 2 або форма № 2м або форма № 2мс) з підтвердженням (відміткою, квитанцією тощо) про прийняття відповідними органами, до яких він мав бути поданий. Учасники, які почали свою діяльність після останнього завершеного звітного періоду для складання фінансової звітності та складають проміжну фінансову звітність, яка охоплює відповідний період (І квартал, перше півріччя, дев’ять місяців), мають надати передбачену вище фінансову звітність за кожний завершений звітний період, встановлений для подання такої проміжної фінансової звітності, для якого встановлений граничний термін подання такої звітності до відповідних органів на дату оголошення цієї закупівлі вже минув. У випадку, якщо Учасником на законних підставах не складається чи не складалася уся чи частина передбаченої цією документацією для такого Учасника фінансової звітності, Учасник має надати у складі своєї тендерної пропозиції лист із відповідними поясненнями, обґрунтованими належними посиланнями на відповідні нормативно-правові акти. Учасник вважатиметься таким, що відповідає встановленому цією документацією кваліфікаційному критерію «Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю», якщо, згідно з поданою Учасником у складі своєї тендерної пропозиції фінансовою звітністю, як зазначено вище, Учасником підтверджено відповідність усім перерахованим нижче вимогам, а саме: Сума чистого доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) Учасника, відображена у Звіті про фінансові результати Учасника (форма № 2 або форма № 2м або форма № 2мс) станом на кінець звітного періоду за останній передбачений цією документацією для такого Учасника звітний період, в рядку з кодом 2000 «Чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг)», є не меншою ніж 100 % від суми очікуваної вартості закупівлі.
Завершений звітний період за календарний рік – це 2022рік. З 24.02.2022р. почались активні бойові дії спричинені збройною агресією Російської Федерації на території України та було введено воєнний стан, згідно Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX (зі змінами, внесеними Указом від 14 березня 2022 року № 133/2022, затвердженим Законом України від 15 березня 2022 року № 2119-IX, Указом від 18 квітня 2022 року № 259/2022, затвердженим Законом України від 21 квітня 2022 року № 2212-IX, Указом від 17 травня 2022 року № 341/2022, затвердженим Законом України від 22 травня 2022 року № 2263-IX, Указом від 12 серпня 2022 року № 573/2022, затвердженим Законом України від 15 серпня 2022 року № 2500-IX, Указом від 7 листопада 2022 року № 757/2022, затвердженим Законом України від 16 листопада 2022 року № 2738-IX, та Указом від 6 лютого 2023 року № 58/2023, затвердженим Законом України від 7 лютого 2023 року № 2915-IX), Указом Президента України від 01 травня 2023 року № 254/2023, затвердженим Законом України від 02 травня 2023р. №3057- IX.
Це суттєво вплинуло на працю багатьох підприємств. Стаття 5 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає, що закупівлі здійснюються за такими принципами 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2)максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3)відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4)недискримінація учасників та рівні ставлення до них. Відповідно до ч.1 ст.15 Закону України «Про захист економічної конкуренції « анти конкурентними діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), які призвели або можуть призвести до недопущення, усунення, обмеження чи спотворення конкуренції. Відповідно до абз.6,7 ч.2 ст.15 вищезазначеного закону антиконкурентними діями, зокрема, вважається : - дія,внаслідок якої окремим суб’єктам господарювання або групам суб’єктів господарювання створюються несприятливі чи дискримінаційні умови діяльності порівняно з конкурентними; - надання окремими суб’єктами господарювання або групам суб’єктів господарювання чи пільг чи інших переваг, які ставлять їх у привілейоване становище стосовно конкурентів, що призводить або може призвести до недопущення, усунення, обмеження чи спотворення конкуренції.
Така умова призводить до дискримінаційної дії та вводить обмеження конкуренції.
В тендерній документації є ряд невідповідностей по Додатку 1 до тендерної документації, а саме : п.1 – не вірно вказаний номер додатку технічного завдання; п.б – задвоєння підтвердження кваліфікаційних вимог; п.в – є посилення на основні види робіт, які Учасник повинен підтвердити в інформації про виконання аналогічного договору, а самі роботи відсутні.
Додаток №2 до тендерної документації Технічне завдання за видами робіт не відповідає нормативним вимогам «Настанови з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві». По умовам Договірна ціна має бути складена відповідно до Настанови та технічного завдання. За останніми змінами у програмному комплексі по випуску кошторисів, рекомендованих до використання учасниками будівництва Міністерством регіонального розвитку та будівництва України деякі види робіт відсутні, деякі мають іншу назву, що суперечить умовам тендерної документації.
Відповідно до вище викладеного просимо передивитись всю тендерну документацію та прибрати обмеження та дискримінаційні дії.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
23.06.2023 09:26
Вирішення:
Доброго дня!
Щодо першого питання повідомляємо наступне. Згідно з розділом Тендерної документації «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» пункту 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі»: Згідно з розділом «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» пункту 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі»: Матеріали для розмітки доріг: а саме фарба для дорожньої розмітки автомобільних доріг повинна відповідати СОУ 42.1- 37641918-116:2014 - «Фарба для горизонтальної розмітки автомобільних доріг. Технічні вимоги та методи випробування». Для підтвердження даної вимоги надати копію сертифікату відповідності на фарбу для розмічання проїзної частини автомобільних доріг, виданого відповідним Органом сертифікації. Сертифікат повинен бути дійсний на дату кінцевого терміну подання тендерних пропозицій. Також в складі тендерної пропозиції надати копію Сертифікату випробування довговічності/стійкості матеріалів нанесення горизонтальної дорожньої розмітки, а саме фарби білого кольору, за умов випробування згідно UNE-EN 13197, або DIN EN 13197, або ДСТУ EN 13197. Вищезазначений Сертифікат повинен підтверджувати визначення характеристик та системи дорожньої розмітки відповідно до UNE-EN 1436, або DIN EN 1436, або ДСТУ EN 1436 та підтверджувати нижчезазначений мінімальний клас/категорію якості горизонтальної розмітки: ● коефіцієнт світлоповертання/відбиття яскравості RL в нічну видимість, за сухих умов/сухий стан (mcd - m ֿ² - lxֿ¹) не менше R2, за умов зволоження/вологий стан (mcd -–m ֿ² - lxֿ¹) - RW1 ● коефіцієнт яскравості за дифузного освітлення/відбиття яскравості при розсіяному світлі Qd в денну видимість (mcd-m ֿ ² - lx ֿ¹) не менше Q2; ● опір ковзанню SRT не менше S2. Крім того, надати договір поставки (купівлі-продажу, тощо) з виробником фарби для дорожньої розмітки автомобільних доріг, або постачальником, повноваження якого документально підтверджуються виробником фарби для дорожньої розмітки автомобільних доріг, або офіційним представником такого виробника в Україні, повноваження якого документально підтверджуються виробником фарби для дорожньої розмітки автомобільних доріг, який має бути укладений на строк що дорівнює або перевищує строк виконання договору про закупівлю, або містити умови про можливість його пролонгації, у разі якщо його строк менше строку договору про закупівлю"
Відповідно до ч.2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі»:
У тендерній документації зазначаються такі відомості:
3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону;
4) інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби);
Відповідно до ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі»:
Стаття 23. Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
1. Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
3. Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент".
5. Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Відповідно до п. 2 ч. 3 ст. 11 Закону України "Про автомобільні дороги", організація будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування державного значення здійснюється відповідно до державних
будівельних норм і стандартів. Вказане передбачає використання чинних в Україні будівельних норм та стандартів. В Україні запроваджено стандарти, яким повинна відповідати фарба для дорожньої розмітки. Це, зокрема, Стандарти:
- СОУ 42.1-37641918- 116:2014 "Фарба для горизонтальної розмітки автомобільних доріг. Технічні вимоги та методи випробовування";
- СОУ 42.1-37641918-089:2012 "Мікрокульки скляні світлоповертальні для горизонтальної розмітки автомобільних доріг. Технічні вимоги та методи випробування";
- СОУ 42.1-37641918-090:2012 "Пластики, спрей-пластики холодного та гарячого нанесення для горизонтальної розмітки автомобільних доріг. Технічні вимоги та методи випробовування"
- Матеріали дорожньої розмітки. Експлуатаційні властивості матеріалів для розмітки та методи випробувань ДСТУ EN 1436:2020 (EN 1436:2018, IDT)
- ДСТУ EN 13197:2021 Матеріали дорожньої розмітки. Поворотний стенд для випробування на зношення (EN 13197:2011 + А1:2014, IDT)
- ДСТУ 2587:2021 Безпека дорожнього руху. Розмітка дорожня. Загальні технічні умови.
Саме випробування довговічності/стійкості матеріалів нанесення горизонтальної дорожньої розмітки, за умов випробування згідно UNE-EN 13197, або DIN EN 13197, або ДСТУ EN 13197 та підтвердження визначення характеристик та системи дорожньої розмітки відповідно до UNE-EN 1436, або DIN EN 1436, або ДСТУ EN 1436, особливо параметри якості - довговічність, світлоповертання в суху та мокру погоду, коефіцієнт яскравості, опір ковзанню впливають на якісну і довговічну розмітку, що забезпечує безпеку руху в будь-яку погоду, а сертифікація є основним підґрунтям для використання високоякісних дорожньо-розміточних матеріалів для забезпечення довготривалої безпеки руху.
Таким чином, Замовник, як відповідальна особа за забезпечення виконання розмітки автомобільної дороги якісними матеріалами задля довготривалої її експлуатації встановив вищевказані вимоги щодо якості матеріалів з нормативно-правовим обґрунтуванням встановлених вимог, а саме – посилаючись на стандарт EN 1436/ EN 13197.
Будь-який споживач товарів хоче бути впевненим в якості продукції, яку він придбав. В зв’язку з цим, добровільна сертифікація продукція на відповідність європейським та міжнародним стандартам стає з кожним днем актуальнішою. Добровільна сертифікація продукції - це підтвердження функціональних характеристик якості або виконання нормативних вимог при виготовленні продукції, яке проводиться незалежною експертною організацією, відповідно вимог європейських та міжнародних стандартів. Добровільна сертифікація продукції дозволяє підприємствам, які її проводять, досягти довіри замовників, підвищення конкурентоздатності продукції та отримання переваг при участі в тендерах, підвищення власної впевненості керівництва підприємства-виробника продукції в її якості. Замовником було встановлено вимоги до предмета закупівлі, які дозволять отримати найбільш якісну продукцію.
Так, саме на Замовника покладено обов’язок забезпечити використання підрядниками якісних матеріалів.
Вимога випробування довговічності/стійкості матеріалів нанесення горизонтальної дорожньої розмітки за умов випробування згідно UNE-EN 13197, або DIN EN 13197, або ДСТУ EN 13197 та підтверджуення визначення характеристик та системи дорожньої розмітки відповідно до UNE-EN 1436, або DIN EN 1436, або ДСТУ EN 1436 не є посиланням на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва в розумінні ч.4 ст.23 Закону України «Про публічні закупівлі», а на його ВЛАСТИВІСТЬ (відповідність певним якісним характеристикам).
Тобто, встановлені Замовником у Тендерній Документації вимоги до якості матеріалів та їх відповідності певному стандарту не є жодним чином обмеженням потенційних учасників закупівлі щодо використання лише певного продукту/фірми/ виробника і т.д., а є лише вимогами щодо якості матеріалів, які учасники планують використовувати при виконанні робіт, що закуповуються.
Щодо другого питання повідомляємо наступне.
Відповідно до пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Пунктом 2 частини 2 статті 22 Закону передбачено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості - один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Частиною 3 статті 16 Закону передбачено, що у разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини).
Згідно вимог тендерної документації, cума чистого доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) Учасника, відображена у Звіті про фінансові результати Учасника (форма № 2 або форма № 2м або форма № 2мс) станом на кінець звітного періоду за останній передбачений цією документацією для такого Учасника звітний період, в рядку з кодом 2000 «Чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг)», є не меншою ніж 100 % від суми очікуваної вартості закупівлі.
Враховуючи викладене, встановивши наведену умову тендерної документації, замовник не порушив вимогу Закону.
Згідно пункту 23 Методичних рекомендацій щодо методології особливостей здійснення закупівель у сфері дорожнього господарства, які затверджені Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 17.08.2020 № 1572, Уповноважений орган вказує наступне:
«23. Рекомендуємо замовнику в тендерній документації передбачати період, за який буде підтверджено фінансову спроможність учасником шляхом подання фінансової звітності за відповідний період з урахуванням періоду проведення процедури закупівлі. Замовник може в тендерній документації передбачати конкретний обсяг доходу (виручки), що підтверджується звітом про фінансові результати (звітом про сукупний дохід)»
Враховуючи те, що періодом проведення процедури закупівлі є 2023 рік тому Замовником було встановлено вимогу, щодо підтвердження Учасниками відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю» слід вважати 2022 рік.
При встановлені вимог до вищезгаданого кваліфікаційного критерію Замовник торгів чітко керувався положеннями статей 16, 22 Закону, пунктом 28 Особливостей та пунктом 23 Методичних рекомендацій.
Таке твердження також підтверджується тим, що у Вимозі не наведено жодного обґрунтування або ж доводи, які ж вимоги чинного законодавства порушив Замовник при встановлені такої вимоги до вказаного кваліфікаційного критерію. Замовник у свою чергу інформує, що ним чітко дотримано положення чинного законодавства.
Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель неодноразово приймались рішення щодо зобов’язання замовників передбачати в тендерній документації період, за який буде підтверджено фінансову спроможність учасником шляхом подання фінансової звітності за відповідний період, з урахуванням періоду проведення процедури закупівлі.
Підсумовуючи вищенаведене, Замовник не вбачає порушень норм чинного законодавства у сфері публічних закупівель щодо встановленого у тендерній документації кваліфікаційного критерію «Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю».
Щодо невідповідностей у тендерній документації. До тендерної документації будуть внесені зміни.
Статус вимоги:
Відхилено