• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 - 45453000-7 – Капітальний ремонт і реставрація («Капітальний ремонт (благоустрій) території з облаштування футбольного поля та спортивних майданчиків Уманського ліцею №3 Уманської міської ради Черкаської області за адресою: Черкаська область, Уманський район, Уманська територіальна громада, м. Умань, вулиця Герцена, 26 (корегування)»)

Завершена

31 873 763.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 159 368.81 UAH
Період уточнення: 08.06.2023 11:44 - 13.06.2023 00:00
Відповідь надана

ВИМОГА про усунення незаконних та дискримінаційних умов в тендерній документації

Номер: a6990300e6104daab961a56cdc64372c
Дата опублікування: 12.06.2023 14:15
Опис: Шановний Замовнику, вимагаємо усунути наступні дискримінаційні вимоги. Щодо суті дискримінаційних вимог за тендерною документацією, які підлягають виключенню з її змісту: 1. Пунктом 2.3. частини 2 Додатку 1 тендерної документації передбачено: «завірену копію або оригінал виданого на ім’я Учасника діючого сертифікату на відповідність системи управління (менеджменту) якістю такого учасника вимогам ДСТУ ISO 50001:2020 Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання (ISO 50001:2018, IDT)». При цьому вказана вимога Замовником сформована на підтвердження такого кваліфікаційного критерію як «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід». Вважаємо таку вимогу дискримінаційною та такою, що створює поле для обмеження учасників у закупівлі, оскільки якщо підприємство має достатню кількість кваліфікованих працівників різних професій та спеціальностей, що можуть виконати роботи, визначені за технічним завданням, але не має запитуваного сертифікату ДСТУ ISO 50001:2020 Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання (ISO 50001:2018, IDT), то воно не зможе прийняти участь у закупівлі. Відповідно до Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності", та Кодексу цивільного захисту України, господарська діяльність Капітальний ремонт (благоустрій) території з облаштування футбольного поля та спортивних майданчиків здійснюється на підставі отримання ліцензії на провадження господарської діяльності, у випадку якщо клас наслідків об’єкта будівництва складає СС2 або СС3. Як можемо пересвідчитись, за змістом додатку 2 до тендерної документації замовником визначено «Клас наслідків об’єкту - СС1». Відтак для виконання робіт за вказаним предметом закупівлі не потрібно навіть ліцензії на провадження господарської діяльності. Тим більш дивною та невмотивованою є вимога про необхідність надання сертифікату ДСТУ ISO 50001:2020 Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання (ISO 50001:2018, IDT). Окрім цього, уважно вивчивши технічне завдання до предмету закупівлі: Капітальний ремонт (благоустрій) території з облаштування футбольного поля та спортивних майданчиків Уманського ліцею №3 Уманської міської ради Черкаської області за адресою: Черкаська область, Уманський район, Уманська територіальна громада, м. Умань, вулиця Герцена, 26 (корегування) нами не встановлено будь-яку необхідність при виконанні вказаних робіт з ремонту футбольного поля та спортивного майданчику здійснювати хоча б щось схоже на роботи, пов’язані із енергетичним менеджментом. Тобто вказана вимога не є типовою для даного предмета закупівлі, а отже є надмірною та дискримінаційною. Встановлюючи вимоги щодо надання сертифікату ДСТУ ISO 50001:2020 Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання (ISO 50001:2018, IDT, Ви, як замовник лобіюєте інтереси учасника Процедури закупівлі, який має відповідні документи. Відповідно до п.4 ст. 22 Закону «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.» Враховуючи викладене, з метою дотримання необхідних принципів здійснення закупівель вимагаємо внести зміни до тендерної документації, видаливши документи, що створюють дискримінаційні вимоги. У випадку невирішення з Вашого боку питання по суті, змушені будемо звернутись до відповідних органів контролю та АМКУ. Зазначені дискримінаційні вимоги можуть бути усунені шляхом видалення такої вимоги з тендерної документації.
Відповідь: Дякуємо за звернення! На Вашу вимогу повідомляємо наступне: під час встановлення вимог до Учасника, зокрема, щодо надання завіреної копії або оригіналу виданого на ім’я Учасника діючого сертифікату на відповідність системи управління (менеджменту) якістю такого учасника вимогам ДСТУ ISO 50001:2020 Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання (ISO 50001:2018, IDT) Замовник керувався визначеними законодавством нормативними актами. Зокрема, Постанова Кабінету Міністрів України № 1460 від 23 грудня 2021 року «Про впровадження систем енергетичного менеджменту» (далі – Постанова) визначає порядок впровадження систем енергетичного менеджменту в бюджетних установах. Пунктом 3 Постанови зазначено: «3. Рекомендувати органам місцевого самоврядування впровадити системи енергетичного менеджменту з урахуванням вимог Порядку, затвердженого цією постановою, та визначити керівників (заступників керівників) відповідних органів відповідальними за впровадження та функціонування системи енергетичного менеджменту у таких органах.». Відповідно до підпунктів 1, 2, та 4 пункту 4 Порядку: «4. Системи енергетичного менеджменту запроваджуються з метою забезпечення в органах впровадження систем енергетичного менеджменту: 1) ефективного споживання енергії/енергетичних ресурсів та комунальних послуг; 2) раціонального використання коштів на оплату енергії/енергетичних ресурсів та комунальних послуг, впровадження заходів з енергоефективності та інших витрат; 4) створення та функціонування механізмів матеріального стимулювання працівників до ефективного використання енергії/енергетичних ресурсів та комунальних послуг;». Відповідно до абзаців 1 та 2 пункту 12 Порядку впровадження енергетичного менеджменту (далі – Порядок), затвердженого Постановою: «12. Під час впровадження та забезпечення функціонування систем енергетичного менеджменту органи впровадження систем енергетичного менеджменту керуються у своїй роботі: ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) “системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання”;». З огляду на те, що в Технічному завданні по даній закупівлі наявний Локальний кошторис 07-02-01 на Електромонтажні роботи, в якому визначено перелік робіт, які можуть бути віднесені до сфери дії енергоменеджменту вважаємо, що Замовник під час встановлення вимог керувався виключно законодавством України та не встановлював жодних дискримінаційних умов щодо Учасників закупівлі
Дата відповіді: 12.06.2023 16:07