• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Розробка технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів с. Дільниче, с. Гребеники, с. Михайлівка, с. Підлісне, с. Новомиколаївка, с. Новопавлівка, с. Троїцьке Миколаївського району Миколаївської області (код ДК 021:2015:71250000-5-Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги)

Торги відмінено

793 935.66 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 7 939.36 UAH
Період уточнення: 23.05.2023 09:17 - 28.05.2023 00:00
Відповідь надана

Вимоги тендерної документації

Номер: 432886b9c4214561ad5d26b6222c81eb
Дата опублікування: 24.05.2023 14:07
Опис: Шановний Замовнику, після ознайомлення з вимогами тендерної документації та додатками до неї маємо до Вас наступні вимоги/запитання: 1. У пунктах 3.1 та 3.2 Додатку 5 до тендерної документації визначено, що для підтвердження досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору учасник повинен надати: «3.1 Довідка за встановленою формою на фірмовому бланку (у разі наявності такого бланку) за підписом керівника або уповноваженої особи Учасника та відтиском печатки Учасника у формі про виконання аналогічного договору – не менше одного договору щодо розроблення нормативної грошової оцінки земель населеного пункту по Методиці нормативної грошової оцінки земельних ділянок, затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 03.11.2021 року №1147. Аналогічним буде вважатися договір: поставки (купівлі-продажу) аналогічного товару, робіт, послуг. 3.2 На підтвердження інформації, вказаній у довідці, учасник має надати копію(-ї) вказаного(-их) договору(-ів) зі всіма додатками, вказаними в договорі, листа – відгуку виконання аналогічного договору та копію рішення про затвердження відповідної документації». 1.1 Вважаємо, що вимога Замовника щодо надання аналогічних договорів, предметом яких є розроблення нормативної грошової оцінки земель САМЕ населеного пункту, є дискримінаційною, антиконкурентною та такою, що звужує коло потенційних учасників. Порядок розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок врегульований Методикою нормативної грошової оцінки земельних ділянок, затвердженою Постановою КМУ від 3 листопада 2021 р. № 1147 (далі – Методика). Ця Методика встановлює методологічні засади проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок, яка застосовується у випадках, визначених Законом України «Про оцінку земель». Об’єктом нормативної грошової оцінки, відповідно до Методики, є земельні ділянки усіх категорій та форм власності в межах території територіальної громади (або її частини). Так, чинним законодавством не розрізняється здійснення окремо нормативно грошової оцінки земельних ділянок населених пунктів та за межами території населених пунктів. За таких обставин у Замовника немає жодної потреби та жодних підстав вимагати від учасників договори по наданню послуг з нормативно грошової оцінки земельних ділянок саме населеного пункту. Цілком достатньо досвіду надання таких послуг незалежно від місцезнаходження земельних ділянок. Звертаємо вашу увагу, що Антимонопольним комітетом також підтверджувалася надлишковість, необґрунтованість та дискримінаційність вимог Замовника щодо наявності аналогічного досвіду з нормативно-грошової оцінки земель саме населених пунктів. Зокрема, рішення АМКУ від 02.09.2022 №5666-р/пк-пз. 1.2 До того ж, вимога стосовно того, що послуги з розроблення нормативної грошової оцінки земель за аналогічним договором повинні бути надані САМЕ відповідно до Методики нормативної грошової оцінки земельних ділянок, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 03.11.2021 року №1147, також звужує та обмежує участь у вказаній закупівлі досвідчених учасників, які мають позитивний досвід виконання аналогічних робіт (надання аналогічних послуг). Встановленням даної вимоги Замовник позбавляє учасників можливості надати аналогічні договори, якісно і в повному обсязі виконані до листопада 2021 року, тобто до набрання чинності Постанови КМУ від 03.11.2021 р. №1147, які б відповідали вимогам тендерної документації, та прийняти участь у закупівлі. 1.3 Вимога щодо надання рішення про затвердження технічної документації з нормативно-грошової оцінки замовником за аналогічним договором також є дискримінаційною та такою, що обмежує та звужує коло осіб, які можуть взяти участь у закупівлі. Дане твердження неодноразово підтверджувалося у численних рішення Антимонопольного комітету України. Відповідно до п. 19 Методики нормативної грошової оцінки земельних ділянок, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 03.11.2021 року №1147: «За результатами проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок». До складу даної технічної документації, який визначений цим же пунктом Методики, не входить рішення про затвердження відповідної документації. Тобто, сторони за договором не зобов’язані включати етап затвердження нормативної грошової оцінки земельних ділянок до умов договору, і замовник відповідних робіт (послуг) може здійснити цю процедуру самостійно, вже після повного виконання договору. Даний етап може не покладатися на учасника і ніяк не впливає на якість наданих послуг. Виходячи із вищезазначеного, взяти участь у закупівлі зможуть виключно ті учасники, які мають рішення про затвердження відповідної документації, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Враховуючи викладене, просимо Замовника усунути порушення та викласти пункти 3.1 та 3.2 Додатку 5 до тендерної документації в наступній редакції: «3.1 Довідка за встановленою формою на фірмовому бланку (у разі наявності такого бланку) за підписом керівника або уповноваженої особи Учасника та відтиском печатки Учасника у формі про виконання аналогічного договору – не менше одного договору щодо розроблення нормативної грошової оцінки земель. Аналогічним буде вважатися договір: поставки (купівлі-продажу) аналогічного товару, робіт, послуг. 3.2 На підтвердження інформації, вказаній у довідці, учасник має надати копію(-ї) вказаного(-их) договору(-ів) зі всіма додатками, вказаними в договорі та листа – відгуку виконання аналогічного договору». 2. Дана закупівля оголошена Вами 23.05.2023 з кінцевим строком подачі тендерних пропозицій 31.05.2023 00:00. Відповідно до чинного законодавства, строк розгляду найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції не повинен перевищувати П’ЯТИ РОБОЧИХ ДНІВ з дня визначення її електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною. Відповідно до п. 49 Особливостей, затверджених Постановою №1178 від 12.10.2022 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471), повідомлення про намір укласти договір про закупівлю автоматично формується електронною системою закупівель протягом одного дня з дати оприлюднення замовником рішення про визначення переможця процедури закупівлі в електронній системі закупівель. З метою забезпечення права на оскарження рішень замовника до органу оскарження договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через П’ЯТЬ ДНІВ з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Отже, навіть при дотриманні найменших строків, встановлених чинним законодавством, у Виконавця залишається не більше двох-трьох тижнів на виконання достатньо великого обсягу робіт, оскільки кінцевий строк надання послуг визначений «до 05.07.2023». Відповідно до розділу 2 Додатку № 3 до тендерної документації загальна площа, щодо якої буде здійснюватися виготовлення нормативної грошової оцінки землі складає 821,01 га. Згідно з розділом 8 Додатку №4 до тендерної документації Виконавець (розробник), окрім розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки, повинен ще подати її на затвердження відповідній раді, а після цього внести відомості про нормативну грошову оцінку землі до Державного земельного кадастру та отримати Витяги з ДЗК про землі в межах адміністративно-територіальної одиниці. Такий обсяг робіт (послуг), визначений Додатками № 3 і № 4 до тендерної документації, НЕМОЖЛИВО належно і якісно виконати у строки, встановлені Замовником, а саме: з моменту укладення договору до 05.07.2023. З огляду на зазначене, просимо Вас внести зміни до тендерної документації і збільшити строк для надання послуг за предметом даної закупівлі для можливості якісного надання послуг потенційним Виконавцем. Внесення змін потребують усі пункти і Додатки до тендерної документації, де міститься інформація про кінцевий строк надання послуг. 3. Просимо уточнити, чи необхідно учаснику заповнювати додатки до договору (зокрема, кошторис) та у складі тендерної пропозиції надавати заповнений проект договору включно із додатками до нього? Чи кошторис буде заповнюватися та узгоджуватися на етапі укладення договору із переможцем закупівлі?
Відповідь: На сьогодні вже майже 2 роки діє Нова Методика нормативної грошової оцінки земельних ділянок, затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 03.11.2021 року №1147, отже інженери-землевпорядники які на сьогодні в цей час працюють і є дійсно спеціалістами своєї справи вже використовують цю методику, тобто ця вимога жодним чином не обмежує жодного спеціаліста який бажає прийняти участь у закупівлі та на сьогодні здійснює діяльність в сфері землеустрою. Розроблення нормативної грошової оцінки земель населеного пункту має свою специфіку та особливості як в структурі землевпорядних робіт так і в порядку реєстрації та внесення відомостей про оціночні райони до Державного земельного кадастру України, отже самі землевпорядні роботи з нормативної оцінки земель населеного пункту відрізняються від нормативної оцінки окремої земельної ділянки, тобто є з своєю природою близькими проте потребують різного обсягу робіт та знань. Вимогу щодо необхідності подачі копії рішення про затвердження аналогічних видів робіт вважаємо обґрунтованою виходячи з наступного. Відповідно до Положення про Державний фонд документації із землеустрою та оцінки земель, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 листопада 2004 р. № 1553, залежно від виду документації із землеустрою та оцінки земель та рівня проведення землеустрою розробник такої документації та розробник технічної документації з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок, а також звітів з експертної грошової оцінки земельних ділянок через електронний вебпортал Держгеокадастру або через Єдиний державний вебпортал електронних послуг за заявою, форму якої наведено у додатку 1, безоплатно передає документацію із землеустрою та оцінки земель в електронній формі у місячний строк після її затвердження з використанням кваліфікованого електронного підпису сертифікованого інженера-землевпорядника. Отже, на розробника покладається обов’язок в повній мірі та якісно розробити технічну документацію, подати її на затвердженні до відповідної сільської, селищної чи то міської ради, та після чого передати її до електронного архіву. Тобто, дійсно спеціалістам своєї справи які розробляли якісні роботи із землеустрою та які були прийняті замовниками не складно на підтвердження своєї кваліфікації надати копію рішення про затвердження аналогічної нормативної грошової оцінки земель населеного пункту, яке у нього й так повинно бути, як у розробника. Також, в цей час перед міською радою стоїть багато завдань, перш за все наповнення місцевих бюджетів та приведення землевпорядних документів у відповідність до діючих норм законодавства, в зв’язку з чим з метою збільшення надходжень до місцевого бюджету гостро стоїть питання проведення у цьому році нормативної грошової оцінки земель на населені пункти громади. Згідно пункту 271.2. Податкового кодексу України, рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом. Виконавчим комітетом Новоодеської міської ради виділено значні кошти на виконання цього завдання і перш за все ми очікуємо якісно зроблену роботу та плануємо користуватися новою нормативною грошовою оцінкою земель населених пунктів з наступного року, отже висуваємо обґрунтовано стислі строки виконання робіт. Враховуючи вищевикладене та досить стилі строки для виконання робіт на найвищому рівні та кваліфікованими спеціалістами, вищезазначені вимоги вважаємо обґрунтованими. Також, учасники процедури закупівлі повинні надати заповнений кошторис та договір.
Дата відповіді: 25.05.2023 09:19
Відповідь надана

Кваліфікаційні критерії

Номер: 79bb17d1124d4e82ba6b9663e830f517
Дата опублікування: 23.05.2023 14:16
Опис: Шановний замовнику! Під час вивчення Тендерної документації Учасником виявлені положення, які обмежують принцип конкуренції при здійсненні публічних закупівель та дискримінують учасників процедури. Так, відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (зі змінами та доповненнями) (далі Закон), закупівлі здійснюються за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії, ефективності та пропорційності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації та рівності учасників, та запобігання корупційним діям і зловживанням. Згідно з ч. 4 зазначеної статті Замовник не має права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відовідно до додатку №5 до тендерної документації пункту 1 пункту 1.1 вимагається: - наявність не менше 2 (двох) GPS приладів (приймачів);. Предметом закупівлі передбачається розроблення технічної документації із землеустрою та оцінки земель, тобто відповідно до положень глави 31 Земельного кодексу України та ст.1 ЗУ «Про землеустрій» передбачається здійснення землеустрою та відповідно до ст.38 ЗУ «Про землеустрій» виконання земельно-оціночних робіт при здійсненні землеустрою. Відповідно до ст.46 ЗУ «Про землеустрій» та ЗУ «Про оцінку земель» розроблення документації із землеустрою та оцінки земель не передбачає проведення геодезичних робіт. Крім того, Замовник у «Технічне завдання» (Додаток №3), у вимогах до виконання робіт не вимагає/не замовляє проведення геодезичних робіт. Таким чином, враховуючи вище наведене, проведення геодезичних робіт за предметом закупівлі не вимагається Замовником та суперечить чинному законодавству, а вимога щодо наявності геодезичних приладів, які не використовуються при наданні послуг за предметом закупівлі, є безпідставною, такою що обмежує коло учасників закупівлі. Виходячи з вищевикладеного, просимо внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі. ВИКЛЮЧИТИ ПОВНІСТЮ вимоги щодо наявності в Учасника: (2-ох) GPS-приймачів;
Відповідь: Шановний учаснику! Для дотримання принципів максимальної економії, ефективності та пропорційності, добросовісної конкуренції, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівлі, недискримінації учасників та рівного ставлення до них та запобігання корупційним діям, Ваші зауваження прийнято до уваги і будуть викладені в новій редакції тендерної документації та додатках до неї.
Дата відповіді: 25.05.2023 09:17