-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з користування та обслуговування системи електронного документообігу Мінагрополітики
Торги відмінено
2 100 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 2.4% або 50 000.00 UAH
мін. крок: 2.4% або 50 000.00 UAH
Період уточнення:
13.10.2017 19:10 - 28.11.2017 19:00
Відповідь надана
Щодо виключення вимоги системи управління якістю ДСТУ ISO 9001 (ISO 9001)
Номер:
124ed8080fc246cbae113f311f041eb8
Дата опублікування:
19.10.2017 15:04
Опис:
Згідно п. 7.2. Додатку 1 ТД впровадження СЕД повинно здійснюватися відповідно до вимог системи управління якістю ДСТУ ISO 9001 (ISO 9001). У складі своєї тендерної пропозиції Учасник повинен надати копію чинного сертифіката на систему управління Учасника стосовно розробки програмної продукції, який підтверджує її відповідність вимогам ДСТУ ISO 9001 (ISO 9001).
ISO 9001 - Система менеджменту якості, яка встановлює вимоги до внутрішньої системи менеджменту Учасника, але ніякого відношення до розробки програмної продукції не має. Для якості програмної розробки використовуються інші сертифікації, найбільш відома з яких Capability Maturity Model (CMM) - модель оцінки рівня зрілості процесів розробки разом з його похідними.
Найбільш близьким до стандарту розробки програмної продукції серед специфікацій ISO є стандарт ISO / IEC 15504 призначений для оцінки процесу розробки інформаційних систем, зокрема, програмного забезпечення.
Використання вимог системи управління якістю ДСТУ ISO 9001 (ISO 9001) не гарантує Замовнику створення програмної продукції, що задовільнить його потребам або буде відповідати ринковим очікуванням. Тому, частіше звертають увагу саме на успішний досвід Учасників по розробці та впровадженню аналогічних рішень.
Крім того, серед розробників програмного забезпечення систем електронного документообігу тільки один Учасник має чинний сертифікат на систему управління ДСТУ ISO 9001 (ISO 9001), тобто ця вимога є неконкурентною.
Прохання виключити вимогу щодо обов′язкового надання сертифікату на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001 (ISO 9001).
Відповідь:
Вимога стосовно наявності копії сертифікату, який засвідчує, що система управління якістю учасника відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001 (ISO 9001), не порушує принцип недискримінації учасників, не є антиконкурентною та обумовлена складністю і спеціалізованим характером предмета закупівлі, необхідністю отримати якісну послугу, результат якої відповідатиме встановленим технічним вимогам. Постачання якісного програмного забезпечення залежить від рівня кваліфікації персоналу учасника, точного планування його робіт, чіткого дотримання запланованих дій та технологій, постійного контролю та аналізу своїх дій, що може забезпечити лише виконавець з високим рівнем організації власної діяльності, про що свідчить практика впровадження аналогічних систем. Наявність в учасників процедури закупівлі сертифікованої системи управління якістю, яка відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001 (ISO 9001), має суттєве значення, оскільки є додатковою гарантією якості послуг, що надаються, злагодженості дій під час впровадження, а тому надійнішого використання коштів за призначенням. На сьогоднішній день досконала система управління якістю поступово стає невід'ємним атрибутом розвинутого виконавця, спроможного виконувати складні багаторівневі інформаційно-аналітичні системи, оскільки докладне знання бізнес-процесів власного підприємства, наявність актуальних інструкцій, які передбачають усі можливі ситуації на підприємстві, суттєво підвищують якість послуг, оперативність їх надання та знижують ризик неправильних рішень. Впровадження системи управління якістю відповідно вимогам ДСТУ ISO 9001 (ISO 9001) наразі є загальнодоступною послугою і будь-яка компанія, що має належний рівень організації управління якістю, має можливість впровадити у себе цей стандарт та отримати відповідний сертифікат.
Враховуючи складність предмета закупівлі (велика кількість об’єктів автоматизації та користувачів СЕД, великі обсяги електронних документів і даних, що опрацьовуватимуться та зберігатимуться у базі даних СЕД), принцип максимальної економії та ефективності полягає не тільки в отриманні послуг за найнижчою ціною, а також в належній їх якості, відповідності встановленим технічним вимогам, оскільки отримання неякісних послуг може призвести до непередбачених додаткових витрат у наступних періодах.
Замовник зацікавлений в отриманні послуг, які будуть відповідати високому рівню якості згідно з прийнятими міжнародними та державними стандартами. Одночасно розробка програмної продукції відповідно до стандартизованих бізнес-процесів учасника дає змогу мінімізувати трудовитрати та відповідно вартість розробки учасника, що в свою чергу призведе до економії державних коштів. Таким чином, програмне забезпечення повинно розроблятися та впроваджуватися відповідно до вимог системи управління якістю ДСТУ ISO 9001 (ISO 9001), оскільки це є прийнятим державним стандартом і така вимога жодним чином не суперечить Закону та не є дискримінаційною.
Дата відповіді:
20.10.2017 19:42
Відповідь надана
Щодо неможливості використання мобільних нативних застосунків на базі операційних систем iOS та Android
Номер:
8c5c87b6d32146e08dc643d4dbe3dc8f
Дата опублікування:
19.10.2017 14:25
Опис:
В п.2.1 Додатку 1 ТД введено поняття базового програмного забезпечення як ліцензійне програмне забезпечення системи консолідації звітності, договірного обліку, системи електронної обробки документів, яке складатиме основу (платформу) системи електронного документообігу Замовника.
В п. 3.13. Додатку 1 ТД (розділ Система електронної обробки документів) СЕД повинна забезпечувати в тому числі:
- автоматизацію процесів службового діловодства з обліку та обробки;
- підтримку функціоналу керівника (керівника підрозділу) та його заступників;
- перегляд реєстраційно-контрольної картки одночасно з електронним документом;
- можливість внесення змін строку виконання документу, тексту резолюції, переліку виконавця та співвиконавців документу;
- фіксації зауважень до документа та повернення документа на доопрацювання;
- застосування електронного цифрового підпису від усіх акредитованих центрів сертифікації ключів України;
- наскрізний контроль виконавчої дисципліни.
Згідно п.3.1.5. Додатку 1 ТД СЕД повинна мати у своєму складі мобільні нативні застосунки для мобільних пристроїв (планшетів і мобільних телефонів), що функціонують без застосування web-браузерів у середовищі сучасних версій операційних систем Android, iOS та Windows.
Мобільний застосунок СЕД повинен забезпечувати наступний функціонал:
- ознайомлення з документами та інформацією в РКК для прийняття рішень;
- повернення документів на доопрацювання у випадку наявності зауважень;
- накладання резолюцій та формування доручень;
- погодження, відхилення та візування документів;
- підписання документів електронним цифровим підписом,
- контроль виконання резолюцій і доручень.
Тобто на мобільний додаток накладаються такі самі функціональні вимоги як і для базового програмного забезпечення, включаючи вимоги по безпеці.
Як базові так і мобільні робочі місця будуть працювати в єдиному інформаційному просторі, тому не можна ставити для них різні вимоги щодо захисту інформації, так як використання мобільних додатків без відповідного експертного висновку веде до компрометації системи в цілому.
У той самий час базове ПЗ згідно п.6. Додатку 1 ТД, повинне мати чинний експертний висновок, зареєстрований в Держспецзв’язку України, який засвідчує що комплекс засобів захисту програмного забезпечення відповідає вимогам нормативних документів системи технічного захисту інформації в Україні з рівнем гарантій Г2 коректності їх реалізації згідно з НД ТЗІ 2.5–004-99.
Виходячи з вищенаведеного, мобільні нативні застосунки для мобільних пристроїв (планшетів і мобільних телефонів), що функціонують без застосування web-браузерів у середовищі сучасних версій операційних систем Android, iOS та Windows також повинні мати експертний висновок, зареєстрований в Держспецзв’язку України, який засвідчує що комплекс засобів захисту програмного забезпечення відповідає вимогам нормативних документів системи технічного захисту інформації в Україні з рівнем гарантій Г2 коректності їх реалізації згідно з НД ТЗІ 2.5–004-99.
Згідно із Статтею 8 Закону України «Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах» від 31.05.2005 року № 2594-IV для державних інформаційних ресурсів існує вимога щодо захисту інформації та засобів захисту інформації які можуть використовуватися в цих системах – дозволено для використання лише засоби які мають сертифікат відповідності або позитивний експертний висновок за результатами державної експертизи у сфері технічного та/або криптографічного захисту інформації.
Відповідно до даних Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації(ДССЗІ), на даний час не існує жодного сертифікованого засобу захисту на базі iOS та Android. Наразі сертифікованим мобільним додатком є тільки операційна система Microsoft Windows.
Прохання виключити з вимог мобільних нативних застосунків для мобільних пристроїв (планшетів і мобільних телефонів), операційні системи iOS та Android.
Відповідь:
Вимоги Закону України «Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах» від 31.05.2005 року № 2594-IV реалізовано у пункті 6 Додатку 1 до тендерної документації:
«Базове ліцензійне програмне забезпечення СЕД, повинне мати чинний експертний висновок, зареєстрований в Держспецзв’язку України, який засвідчує що комплекс засобів захисту програмного забезпечення відповідає вимогам нормативних документів системи технічного захисту інформації в Україні з рівнем гарантій Г2 коректності їх реалізації згідно з НД ТЗІ 2.5–004-99.Відповідність пропозиції Учасника цій вимозі підтверджується шляхом надання у складі тендерної пропозиції копії сертифікату чинного експертного висновку Держспецзв’язку України та шляхом надання витягу з цього експертного висновку, який засвідчує реалізацію зазначеної вимоги та містить інформацію про відповідний профіль функціональних послуг безпеки інформації. Придатність програмного забезпечення СЕД до розвитку та модернізацій».
За наявною інформацією в Україні є в наявності програмні криптографічні засоби, які функціонують у середовищі ОС Google Android 2.2.3 та вище та ОС iOS 4.0 та вище.
З урахуванням викладеного, підстави для виключення обов′язкової вимоги щодо використання в якості мобільного клієнту iOS та Android відсутні.
Дата відповіді:
20.10.2017 19:42
Відповідь надана
Щодо наявності функціоналу облікової та фінансової систем в СЕД
Номер:
30e737299e2244b3bddfc2215bbc083d
Дата опублікування:
19.10.2017 13:32
Опис:
Згідно предмету закупівлі - 72510000-3: Управлінські послуги, пов’язані з комп’ютерними технологіями (Послуги з користування та обслуговування системи електронного документообігу Мінагрополітики) та меті проекту (п. 1. Розділ II Технічних вимог) Замовник планує впровадження системи електронного документообігу в Міністерстві аграрної політики та продовольства України. В п.2. Розділу II Технічних вимог описані вимоги законодавства щодо створення СЕД, тобто створена СЕД повинна відповідати вимогам нормативно-правових документів.
В п.3.13. Розділу II Технічних вимог ( Напрямок консолідації звітності) описаний функціонал облікової та фінансової систем, який не має відношення до впровадження системи електронного документообігу. В вимогах законодавства щодо створення СЕД (п.2.2. Розділ II Технічних вимог) не має жодної інформації щодо необхідності створення функціоналу модулів облікової та фінансової систем для електронного документообігу.
На нашу думку, до створення СЕД не мають ніякого відношення наступні вимоги ТД(особливо вимоги в частині наявності обов′язкових розроблених форм)?
Наявність розроблених форм, готових для введення даних, для наступних документів:
a. Фінансовий план підприємства.
b. Показники виконання фінансового плану.
c. Баланс (Звіт про фінансовий стан).
d. Звіт про фінансові результати (Звіт про сукупний дохід).
e. Звіт про рух грошових коштів (за прямим методом).
f. Звіт про власний капітал.
g. Примітки до річної фінансової звітності.
h. Додатки до методичних рекомендацій застосування критеріїв визначення ефективності управління об'єктами державної власності:
i. Дод.2. Загальна інформація про суб'єктів господарювання.
ii. Дод.3 Соціально-економічні показники діяльності суб'єктів господарювання.
iii. Дод.4. Показники виконання фінансових планів суб'єктів господарювання.
iv. Дод.5. Показники стану активів суб'єктів господарювання.
v. Дод.5.2 Інформація про кредиторську заборгованість за видами та термінами прострочення.
vi. Дод.6. Показники фінансово-господарської діяльності суб'єктів господарювання.
vii. Дод.7. Коефіцієнтний аналіз діяльності суб'єктів господарювання.
viii. Дод.8. Інформація щодо оцінки результатів фінансово-економічної діяльності суб'єктів господарювання.
ix. Дод.9.1. Інформація про прийняті управлінські рішення стосовно відчуження державного майна.
x. Дод.9.3 Інформація про прийняті управлінські рішення стосовно оренди державного майна суб'єкта.
xi. Дод.9.4 Інформація про прийняті управлінські рішення стосовно передачі державного майна суб'єкта управління.
xii. Дод.9.5 Інформація про прийняті управлінські рішення щодо списання державного майна суб'єкта управління.
xiii. Дод.12. Інформація щодо призначення керівників суб'єктів господарювання.
i. Звіт про здійснення державних закупівель
j. Звіт з праці (1-ПВ)
Прохання виключити з п.3.13. ТД розділ «Напрямок консолідації звітності».
Відповідь:
Згідно вашого запитання хочемо повідомити:
Ми, як замовник оголосили процедуру закупівлі UA-2017-10-13-002697-a для впровадження системи електронного документообігу. Ви, як потенційний учасник, помилково дійшли висновку, що мета проекту це тільки впровадження СЕД. Метою даної закупівлі є не тільки впровадження СЕД, а й наявність комплексного рішення на досягнення таких цілей: перехід до виключно електронної взаємодії, що має на меті суттєво зменшити витрати та пришвидшити комунікацію; автоматизація ділових процесів, надійне зберігання та захист інформації, тощо. (детально описано в п.1 р.2 Дод. 1).
Виходячи з потреб Замовника, що чітко описані в даному пункті (п.1 р.2 Дод. 1) використання описаного функціоналу облікової та фінансової систем є необхідним. Формування великого об’єму різних даних, реалізація великого об’єму функцій призводить до першочергової задачі - консолідація масиву різнорідних даних для їх подальшого аналізу. Разом з тим, важливо розуміти, що зібрані таким чином дані, в силу різних джерел формування, часто суперечать один-одному та мають різні аналітичні характеристики, що може стати причиною необ’єктивного та некоректного аналізу і, як наслідок, прийняття помилкових управлінських рішень.
Описаний функціонал облікової та фінансової систем дає змогу підтримувати автоматичну синхронізацію аналітичних довідників з єдиною інформаційною системою, що забезпечує єдину систему аналітики, утворюючи загальне інформаційне середовище. Прохання виключити даний пункт з тексту тендерної документації, виходячи з потреб замовника, не дасть можливості досягнути поставлених цілей та буде суперечити іншим умовам тендерної документації, а саме п.1 р.2 Дод. 1, так як відсутність розроблених форм, готових для введення даних, знизять комунікацію між структурними підрозділами, погіршать автоматизацію ділових процесів за рахунок збільшення витрат часу на додаткову розробку даних форм, тощо. Тому зазначаємо, що описаний функціонал облікової та фінансової систем має пряме відношення до впровадження СЕД та відповідає вимогам нормативно-правових документів, так як дозволяє підвищити ефективність та оперативність роботи. Як приклад звертаємо Вашу увагу на Постанову Кабінету Міністрів України від 18.07.2012 № 670 «Деякі питання електронної взаємодії органів виконавчої влади», де говориться про затвердження СЕД для технічної та технологічної підтримки процесів створення, відправлення, передавання, одержання, зберігання, оброблення та використання електронних документів, що і є ціллю даного предмету закупівлі.
Дата відповіді:
20.10.2017 19:41