-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з заходів захисту приміщення бюджетної установи – встановлення систем пожежної сигналізації, керування евакуюванням людей в частині систем оповіщення про пожежу та покажчиків напрямку евакуювання, передавання тривожних сповіщень, порошкового пожежогасіння в приміщеннях будівель Чернівецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №16 Чернівецької міської ради (літери А і Б) за адресою: 58000, м. Чернівці, вул. Білоруська, будинок 77 (код ДК 021:2015: 45310000-3 Електромонтажні роботи: 45312100-8 Встановлення систем пожежної сигналізації).
Завершена
650 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 6 500.00 UAH
мін. крок: 1% або 6 500.00 UAH
Період уточнення:
14.05.2023 23:32 - 21.05.2023 00:00
Відповідь надана
В підтримку попередніх запитань
Номер:
fa98359d81db430a80b8586a65978c70
Дата опублікування:
19.05.2023 11:27
Опис:
Доброго дня. Хочемо зазначити про всебічно прийняту практику багатьма замовниками щодо маніпуляції та підміни понять, визначених статтею 22, ч. 3, ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме «Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити».
Маніпуляція полягає в тому, що замовник подає ВИМОГУ, як «інформацію», забуваючи про відповідність такої інформації, законодавству.
Стаття 22, частина 2, визначає безпосередньо відомості, які обов’язково повинна містити тендерна документація, а саме пункт 2 визначає кваліфікаційні критерії до учасників, які повинні міститись у тендерній документації та які замовник може висувати відповідно до ст..16 та ст.. 17 закону «Про публічні закупівлі». Цей перелік є вичерпним, а саме: - наявність обладнання та матеріально-технічної бази; - наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Таким чином, замовник не має права виходити за межі дії статей 16, 17 та висувати якість додаткові власні кваліфікаційні критерії до учасника. Проте, замовники намагаються обійти вимоги ст.16, мотивуючи свої дії правом закріпленим в ст..22, ч.3.
Однак такі дії є маніпуляцією та прямим порушенням закону, адже відповідно до ст..22, ч.3 «Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити», є очевидним право замовника включити ІНФОРМАЦІЮ, а не вимогу чи вимоги. Те, що даним законом є чітке розмежування понять «інформація» та «вимога», випливає з п. 4, ст. 22, де зазначено, що «Тендерна документація не повинна містити ВИМОГ, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників». Відповідно до статті 1, закону «Про інформацію», інформація – це будь-які відомості та/або дані, які можуть бути збережені на матеріальних носіях або відображені в електронному вигляді. Отже, як випливає із самого визначення «Інформація», замовнику надано право внести будь-які відомості та/або дані відповідно до ЗАКОНОДАВСТВА. Так як перелік кваліфікаційних критеріїв чітко визначений ЗАКОНОДАВСТВОМ, тобто ст.16 ЗУ «Про публічні закупівлі», замовник не має повноважень подавити ВИМОГИ , що виходять за рамки закону і таким чином замість подання інформації (відомості та/або дані) встановлювати ВИМОГИ.
Аналогічна ситуація спостерігається і стосовно п.3, ст..22, де визначено, що тендерна документація повина містити ІНФОРМАЦІЮ (знову ж таки, інформацію, а не вимогу) про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами.
Як видно із змісту статті, замовник має право вказати у технічній специфікації «…посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами.». Проте, технічна специфікація стосується виключно ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ, а не УЧАСНИКА ЧИ ВИРОБНИКА ТОВАРУ. Таким чином, замовник не може встановлювати будь-яких додаткових кваліфікаційних критеріїв у вигляді «подання сертифікату ISO.
Відповідь:
Доброго дня. Замовником розглядається питання щодо виключення даної вимоги та внесення змін до ТД.
Дата відповіді:
19.05.2023 13:48
Відповідь надана
уточнення
Номер:
1a59209721a04e06b6ceef2b97c67151
Дата опублікування:
19.05.2023 11:17
Опис:
Шановний Замовнику, Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України № 93 від 26.01.2018р. відмінено обов’язкову сертифікацію продукції та скасовано перелік продукції, яка підлягає обов’язковій сертифікації в Україні.
Зі змісту ДСТУ ISO 45001:2019 та ДСТУ ISO 50001:2020, на які Ви посилаєтесь випливає, що дані сертифікати не є обов’язковими і носять добровільний характер, і ОСНОВНЕ, що дані сертифікати підтверджують ЯКІСТЬ ВИРОБНИЧИХ ПРОЦЕСІВ, які відбуваються на підприємстві, а не безпосередньо продукту, товарів чи послуг. Тобто вимога надання даних сертифікатів НЕ СТОСУЄТЬСЯ ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ.
Ви можете в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність САМЕ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ (Обладнання та матеріали пожежної сигналізації та системи оповіщення про пожежу які зазначені у Вашій Специфікації) Це також підтверджує Ваше посилання на частину 6 статті 23 Закону, де передбачено «Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати ТЕХНІЧНИЙ ПАСПОРТ на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути ТЕХНІЧНИЙ ПАСПОРТ і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Тобто мова йде про ТЕХНІЧНИЙ ПАСПОРТ, саме на обладнання та матеріали, оскільки апріорі такого технічного паспорту на СИСТЕМУ УПРАВЛІННЯ ОХОРОНОЮ ЗДОРОВ’Я ТА БЕЗПЕКОЮ ПРАЦІ та СИСТЕМУ ЕНЕРГЕТИЧНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ бути не може.
Сертифікати ДСТУ ISO 45001:2019 та ДСТУ ISO 50001:2020 не мають жодного відношення до «Послуги з заходів захисту приміщення бюджетної установи – встановлення систем пожежної сигналізації, керування евакуюванням людей в частині систем оповіщення про пожежу та покажчиків напрямку евакуювання, передавання тривожних сповіщень, порошкового пожежогасіння», і таким чином вони не можуть підтвердити ні безпечність наданої послуги що є ПРЕДМЕТОМ ЗАКУПІВЛІ, ні її екологічності, ні енергетичної результативності. Це випливає і безпосередньо із змісту даних стандартів ДСТУ ISO 45001:2019 та ДСТУ ISO 50001:2020.
Відповідь:
Доброго дня. Замовником розглядається питання щодо внесення змін до ТД.
Дата відповіді:
19.05.2023 13:47
Відповідь надана
щодо дискримінації
Номер:
9d47159f8c7f4156a7f1d1c6fbb6e334
Дата опублікування:
18.05.2023 13:43
Опис:
Шановний Замовнику, в р. 5 п. 2 Тендерної документації Ви вказуєте:
2. У разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (в тому числі у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом / переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, накладати електронний підпис, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі, у якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів або копію/ї роз'яснення/нь державних органів або ненакладення електронного підпису.
3. Документи, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції.
4. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Водночас в Додатку Ви вимагаєте:
Для підтвердження провадження і функціонування в учасника систем ДСТУ ISO 45001:2019 та ДСТУ ISO 50001:2020, учасник має надати скановані копії відповідних сертифікатів. Зазначені сертифікати мають бути чинними на дату подання тендерної пропозиції та видані на ім’я такого учасника. На підтвердження чинності наданих сертифікатів, учасники надають у складі тендерної пропозицій лист-підтвердження від органу сертифікації про чинність таких сертифікатів.
Жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язкової наявності даних сертифікатів для здійснення господарської діяльності, а відповідно до п.13 ч.1 ст. 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» та постанови КМУ від 23.11.2016 № 852 - для виконання робіт протипожежного призначення потрібна лише ліцензія видана органом ДСНС.
Сертифікація не є обов’язковою на території України. У разі відсутності сертифіката, якого вимагає Замовник, учаснику потрібно нести додаткові витрати для оформлення документа, що може вплинути на ціну тендерної пропозиції. Також, оформлення такого сертифіката відбувається близько місяця, а строк подання тендерних пропозицій становить 15 днів з моменту оголошення закупівлі. Тому вимога Замовника про надання учасниками документального підтвердження стосовно зазначеної сертифікації уповноваженою організацією є законодавчо не обґрунтованою та суперечить ст. 31 Господарського кодексу України та Закону України “Про публічні закупівлі”.
Задоволені скарги АМКУ: Рішення Колегії № 11323-р/пк-пз від 24.05.2021; Рішення Колегії № 9206-р/пк-пз від 27.04.2021.
Тому виникає питання:
1. Чи достатньо цієї інформації в листі-роз’яснення, що Учасник не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ ( в нашому випадку: надати довідку про наявність необхідних технологій з обов’язковим додаванням наступних документів: Сертифікатів … які не є обов’язковими)?
2. Чи може Учасник Документи (в нашому випадку: Копію Сертифікату), що не передбачені законодавством - не подавати у складі тендерної пропозиції?
3. Чи може відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, (в нашому випадку: Сертифікатів … які не є обов’язковими) у складі тендерної пропозиції - бути підставою для її відхилення замовником?
4. Чи може Замовник внести зміни в Тендерну документацію, забравши дану вимогу?
Відповідь:
Шановний учаснику! Дякуємо за Ваше звернення. Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначається інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби). Частиною 3 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Частиною 5 статті 23 Закону передбачено: «Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством».
При цьому, слід зауважити, що зазначені сертифікати не є обов’язковими, але враховуючи те, що під час надання послуг доної закупівлі установа не припиняє функціонування, з метою забезпечення безпечних умов праці працівників закладу, передбачено документальне підтвердження учасником/переможцем відповідальності щодо забезпечення безпечних умов праці та робить все можливе для запобігання негативним впливам на людину (своїх працівників та тих, на кого впливає діяльність організації – відвідувачів, працівників закладу, учнів, тощо).
Проте, частиною 6 статті 23 Закону передбачено «Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством».
Відповідно до Розпорядження Кабінету Міністрів України від 26.11.2014 № 1163-р «Про визначення державного підприємства, яке виконує функції національного органу стандартизації», функції національного органу стандартизації виконує Державне підприємство “Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості”. Стандарти затверджені Наказом ДП «УкрНДНЦ» «Про прийняття нормативних документів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими нормативними документами, та скасування нормативних документів України» від 21.12.2015 № 203, Наказом ДП «УкрНДНЦ» «Про прийняття та скасування національних стандартів» від 26.12.2019 № 502 та іншими нормативно-правовими актами цього органу.
Отже, вимоги Замовника про надання сертифікатів є такими, що відповідають положенням чинного законодавства.
У разі відсутності зазначених сертифікатів у учасника, тендерну пропозицію буде розглянуто відповідно до ч.6 ст.23 Закону.
Дякую за порозуміння.
Дата відповіді:
18.05.2023 22:47
Відповідь надана
Технічні паспорти
Номер:
f05f007a07724eada1868b99f5e1a2e8
Дата опублікування:
17.05.2023 10:09
Опис:
Доброго дня.
В технічному завданні у вас встановлена вимога «Копії технічних паспортів якості на прилади та обладнання, та інструкції з експлуатування обладнання системи пожежної сигналізації, що викладені українською мовою.»
В переліку приладів та пристроїв, що містяться в технічному завданні, містяться таке обладнання як кабелі та короби.
Тому повідомляємо, що на кабелі та короби, відсутні технічні паспорти та інструкції з експлуатації. Тому дану вимогу не зможе виконати жоден учасник закупівлі
Відповідь:
Доброго весняного дня. Технічні паспорти вимагаються лише на прилади і обладнання, а кабеля та монтажні короби - це матеріал.
Дякуємо за запитання.
Дата відповіді:
18.05.2023 16:38
Відповідь надана
Ліцензія ДСНС дискримінація
Номер:
335f351251c94040be8b872ca8d47de5
Дата опублікування:
16.05.2023 09:37
Опис:
В додатку 2 ТД ви встановили вимогу
"Діючу паперову, або електронну ліцензію виданою Державною Службою України з надзвичайних ситуацій на провадження учасником господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, а саме: Монтаж системи пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування передавання тривожних сповіщень на об’єктах з високим, середнім та незначним ступенем ризику щодо пожежної безпеки. Якщо ліцензія оформлена в електронному вигляді, учасник може надати довідку, складену в довільній формі, з обов’язковим зазначенням посилання на розпорядчий/установчий документ Державної служби України з надзвичайних ситуацій;"
Тобто Додатком 2 ви вимагаєте, надати конкретно ліцензію видану лише ДСНС. В Додатку 2 у вас не передбачено альтернативи надання іншого документа.
Те що дана вимога являється дискримінаційною підтверджено в Рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
- Рішення № 6553-р/пк-пз від 01.11.2022
- Рішення № 277-р/пк-пз від 09.01.2023
Тому просимо внести зміни до документації та передбачити можливість надання також Отриманої відповідно до Постанова № 314 від 18.03.2023
Відповідь:
Доброго дня. Крім ліцензії, учасники можуть надавати відповідні дозвільні документи керуючись Постановою КМУ №314 від 18.03.2022 "Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану" із відповідним листом-роз’яснення в довільній формі.
Однак, Замовником прийнято рішення про внесення змін до Додатку 2, в частині передбачення надання альтернативного дозвільного документу.
Дякуємо за запитання.
Дата відповіді:
16.05.2023 12:04
Відповідь надана
Ліцензія ДСНС дискримінація
Номер:
8988cde163504cd4909b45f54c108aa8
Дата опублікування:
15.05.2023 11:10
Опис:
Доброго дня. Вами в ТД встановлена дискримінаційна вимога.
"Діючу паперову, або електронну ліцензію виданою Державною Службою України з надзвичайних ситуацій на провадження учасником господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення"
Причиною чого являється військова агресією Російської Федерації проти України, котра розпочалася 05 години 24 лютого 2022 року.
Згідно з Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022 в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року.
18 березня 2022 року, Кабінетом Міністрів України була прийнята Постанова № 314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану»
В вище зазначеній постанові вказано:
«у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб’єктами господарювання на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб’єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларації про провадження господарської діяльності (далі - декларація), без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг).
органи ліцензування, дозвільні органи та суб’єкти надання публічних (електронних публічних) послуг формують та ведуть переліки поданих декларацій, в яких міститься інформація про суб’єкта господарювання (для юридичної особи - організаційно-правова форма, повне і скорочене найменування (за наявності), для фізичної особи - підприємця - прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності); вид господарської діяльності/частина виду господарської діяльності, який провадиться на підставі поданої декларації; місце провадження діяльності (якщо провадження діяльності обмежується територією відповідної адміністративно-територіальної одиниці)».
Те що дана вимога являється дискримінаційною підтверджено в Рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
- Рішення № 6553-р/пк-пз від 01.11.2022
- Рішення № 277-р/пк-пз від 09.01.2023
Тому просимо внести зміни до документації та передбачити можливість надання також Отриманої відповідно до Постанова № 314 від 18.03.2023
Відповідь:
Шановний учаснику! Доброго весняного вечора. Дійсно, тендерною документацією передбачено, що Учасник у складі тендерної пропозиції надає Сканована копія чинної паперової або електронної (скановану копію або витяг з електронного реєстру ДСНС) ліцензії, яка видана Державною службою України з надзвичайних ситуацій на виконання робіт (надання послуг) з протипожежного захисту, або інший документ, який передбачений чинним законодавством України на здійснення зазначеного виду діяльності.
Тобто ТД передбачено надання іншого дозвільного документу.
Крім цього, пунктом 2 частини 2 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що переможець процедури закупівлі/спрощеної закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати, зокрема копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі чи вимагалося замовником під час переговорів у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
Отже, крім ліцензії, учасники можуть надавати відповідні дозвільні документи згідно Постанови КМУ №314 від 18.03.2022 "Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану" із відповідним листом-роз’яснення в довільній формі.
Дякуємо за запитання.
Дата відповіді:
15.05.2023 22:42