-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Багатофункціональні пристрої
Завершена
3 520 830.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 35 200.00 UAH
мін. крок: 1% або 35 200.00 UAH
Період уточнення:
11.05.2023 11:51 - 26.05.2023 00:00
Відповідь надана
Шановний Замовник
Номер:
0a008b244caa4fe39583dda7fcf785af
Дата опублікування:
15.05.2023 17:15
Опис:
Шановний Замовник, ми плануємо взяти участь у закупівлі, але нам відмовили в отриманні авторизаціного листа. Чи знаєте Ви, що авторизаційний лист видає тільки виробник. Дистриб’ютор, представник не має не це право. Також, чи відомо Вам, що авторизаційний лист видається одному учаснику, а іншим буде відмова. Виробники пояснюють це так, вибачте проект вже захищений іншим учасником. Тому просимо внести зміни та прибрати вимоги щодо авторизації або даний тендер дійсно прописаний під конкретного учасник, що є фактом порушення Закону України «Про публічні закупівлі», ст. 5. Головним принципом підприємницької діяльності згідно П.1 Ст. 44.ГКУ є вільний вибір підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вільного вибору постачальників продукції, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом. Відповідно до п.2. Ст. 43 ГКУ та п. 2 ст. 3 Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020 року, особливості здійснення окремих видів підприємництва встановлюються законодавчими актами. Для здійснення господарської діяльності за кодом КВЕД, що відповідає даній закупівлі 46.51 Оптова торгівля комп'ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням законодавством України не передбачена необхідність отримання дозволу на право постачання Товару у виробника цього товару, або його офіційного представника, документальним засвідченням якого є «Сертифікат дистриб'ютора», або «лист від виробника» та згідно статті 4. Закону України № 698-XII «Про підприємництво» — Редакції від 29.01.2020) торгівля комп’ютерним обладнанням не відноситься до переліку видів діяльності, щодо яких застосовуються обмеження у здійсненні підприємницької діяльності. Гарантія успішного виконання договору, у разі акцепту, забезпечується не лист від виробника, а умовами договору та Господарським кодексом України. Частиною 4 статті 22 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Відповідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Авторизаційний лист є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа може свідчити про наявність та лобіювання своїх корисних намірів, обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають
Відповідь:
Управлінням інформаційної підтримки та зв’язку ДПП в межах компетенції розглянуло запитання до процедури закупівлі багатофункціональних пристроїв (ідентифікатор закупівлі – UA-2023-05-11-005370-a) щодо авторизаційного листа від виробника товару, або його офіційного представництва в Україні, або його офіційного дистриб’ютора для даної закупівлі, який підтверджує технічні характеристики з повним їх приведенням в авторизаційному листі згідно технічних вимог та підтверджує повноваження учасника від виробника товару (офіційного представництва на території України) або офіційного дистриб’ютора на постачання Товару. За результатами розгляду інформуємо про таке.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), технічна специфікація до предмета закупівлі являє собою встановлену замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), і зокрема показники відповідності, продуктивності та ресурсоефективності.
Крім того, відповідно статті 22 Закону замовник має право передбачити в тендерній документації інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям, а також встановлювати технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 Закону.
Законодавством передбачено, що при формуванні технічних характеристик до предмету закупівлі та вимог щодо їх підтвердження заборонено встановлювати будь-які дискримінаційні та нерівні вимоги до учасників ринку, що обмежують конкуренцію.
В тендерній документації до багатофункціональних пристроїв не міститься посилань на окремих виробників техніки, торгові марки та/або моделі, що свідчить про дотримання вимог законодавства.
Разом з тим, ураховуючи велику частку друкувальної техніки іноземного виробництва серед товарів, які можуть бути запропоновані в даній закупівлі, наявність авторизаційного листа лише підтверджує легальність перебування техніки на території України та технічні специфікації запропонованого товару.
Таким чином, в тендерній документації не вбачається зазначених дискримінаційних вимог, а питання кількості одночасно виданих авторизаційних листів від виробника товару, або його офіційного представництва в Україні, або його офіційного дистриб’ютора не відноситься до компетенції замовника.
Дата відповіді:
16.05.2023 12:12