-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
код ДК 021:2015: 45453000-7 – Капітальний ремонт і реставрація «Капітальний ремонт вхідної групи, ґанку і пандуса сервісного центру амбулаторно-поліклінічного відділення КП «РОКЛ імені Юрія Семенюка» РОР за адресою: вул. Київська, 78-г, м. Рівне»
Завершена
5 468 565.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 54 685.66 UAH
мін. крок: 1% або 54 685.66 UAH
Період уточнення:
14.04.2023 12:51 - 21.04.2023 00:00
Відповідь надана
Необгрунтовані вимоги до учасника
Номер:
d348d48c2afd4f13a0bee42a14e2f335
Дата опублікування:
20.04.2023 15:05
Опис:
ендерною документацією замовника визначено: Кваліфікація інженера з охорони праці (або служби охорони праці або відповідального за виконання функцій з служби охорони праці) підтверджується посвідченнями з охорони праці, з долученням протоколів (витягів з протоколів) про проходження такого навчання та посвідченням про проходження навчання з питань пожежної безпеки.
Зазначений працівник має підтвердити кваліфікацію координатора з питань охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках, у зв’язку з цим надати чинний сертифікат фахівця будівельної галузі не нижче ІІ рівня категорії.
Вимоги до та обов’язки координатора з питань охорони праці на будівельному майданчику визначає розділ ІV Мінімальних вимог з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках (НПАОП 45.2-7.03-17).
Зауважуєм. Якщо на будівельному майданчику будуть виконувати або виконують будівельні роботи два і більше підрядників (включаючи генерального підрядника) або підрядник і фізична(і) особа(и), або фізичні особи, замовник чи керівник будівництва призначає одного або кількох координаторів з питань охорони праці на стадії розроблення проектної документації на будівництво та координаторів з питань охорони праці на стадії будівництва. Координатор з питань охорони праці на стадії розроблення проектної документації призначається до початку розроблення цієї документації, координатор з охорони праці на стадії будівництва призначається до початку виконання будівельних робіт.
Замовник або керівник будівництва до початку виконання робіт на будівельному майданчику забезпечує складання плану з охорони праці майданчика з урахуванням вимог державних будівельних норм ДБН А.3.2-2-2009 «Система стандартів безпеки праці. Охорона праці і промислова безпека у будівництві».
Замовник або керівник будівництва зобов’язаний не пізніше, ніж за 30 календарних днів до початку виконання будівельних робіт, направити у територіальний орган Державної служби України з питань праці (далі – територіальний орган Держпраці) попередню інформацію про виконання будівельних робіт, якщо передбачена тривалість цих робіт перевищує 30 робочих днів і на будівельних роботах одночасно буде зайнято понад 20 працівників та фізичних осіб або якщо планований обсяг виконання будівельних робіт перевищує 500 людино-днів.
Один примірник Попередньої інформації повинен бути розміщений замовником або керівником будівництва на видному для всіх учасників будівництва місці, розташованому на території будівельного майданчика.
Для виконання своїх обов’язків координатори з питань охорони праці повинні брати участь у всіх стадіях розробки проектної документації та виконання будівельних робіт; брати участь у всіх нарадах, засіданнях, які стосуються розробки проектної документації та виконання будівельних робіт; отримувати від проектувальника, підрядників інформацію та документи, необхідні для виконання своїх обов’язків.
Просимо виключити даний пункт як необгрунтований і встановлений з порушеннями законодавства
Відповідь:
За наслідками розгляду Запитання до процедури, Замовник, у порядку встановленому п.51 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178, надає роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель.
Відповідно до вимог Додатку 2 до Тендерної документації, на підтвердження кваліфікаційного критерію наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, передбачено, що «Кваліфікація інженера з охорони праці (або служби охорони праці або відповідального за виконання функцій з служби охорони праці) підтверджується посвідченнями з охорони праці, з долученням протоколів (витягів з протоколів) про проходження такого навчання та посвідченням про проходження навчання з питань пожежної безпеки. Зазначений працівник має підтвердити кваліфікацію координатора з питань охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках, у зв’язку з цим надати чинний сертифікат фахівця будівельної галузі не нижче ІІ рівня категорії.», зазначена вимога є обґрунтованою та такою, що відповідає вимогам чинного законодавства, з огляду на подане нижче.
Управління державної служби з питань праці, під час виконання робіт на об’єкті будівництва, зобов’язує суб’єктів господарювання будівельної галузі щодо необхідності суворого дотримання Мінімальних вимог з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках, затверджених наказом Міністерства соціальної політики України 23.06.2017 № 1050, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 08 вересня 2017 р. за № 1111/30979 (далі – Мінімальні вимоги).
Мінімальні вимоги поширюються на замовників, керівників будівництва, генеральних підрядників, підрядників, субпідрядників, фізичних осіб, що забезпечують себе роботою самостійно. Мінімальні вимоги встановлюють загальні вимоги до організації роботи з охорони праці, робочих місць на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках при виконанні будівельних робіт визначених переліком видів будівельних робіт.
Відповідно до зазначеного нормативно-правового акту, зареєстрованого у покажчику нормативно-правових актів з охорони праці за номером 45.2-7.03-17, замовник або керівник будівництва (фізична особа з кваліфікаційним рівнем, підтвердженим третьою стороною, або юридична особа (інжинірингова компанія, яка має у своєму складі фахівців з кваліфікаційним рівнем, підтвердженим третьою стороною), яка в межах повноважень, делегованих замовником, здійснює керівництво реалізацією проекту, надає замовнику консультації щодо вибору оптимальних шляхів його реалізації, приймає від його імені відповідні рішення або виконує інші функції) до початку виконання будівельних робіт на будівельному майданчику забезпечує складання плану з охорони праці будівельного майданчика з урахуванням вимог державних будівельних норм ДБН А.3.2-2-2009 «Система стандартів безпеки праці. Охорона праці і промислова безпека у будівництві».
Відповідно до п.1. Розділу ІІ «Організація управління з охорони праці на будівельному майданчику» Мінімальних вимог якщо на будівельному майданчику будуть виконувати або виконують будівельні роботи два і більше підрядників (включаючи генерального підрядника), або підрядник і фізична(і) особа(и), або фізичні особи, замовник або керівник будівництва призначає одного або кількох координаторів з питань охорони праці на стадії розроблення проектної документації на будівництво та координаторів з питань охорони праці на стадії будівництва.
Як наслідок, під час виконання будівельних робіт на об’єкті будівництва підрядною організацією будуть залучатися фізичні особи – працівники підрядної організації та або особи, що працюють на умовах цивільно-правового договору, а відтак зазначене свідчить про необхідність залучення до виконання робіт координатора з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках.
Роботи з капітального ремонту, що є предметом закупівлі, відносяться до видів будівельних робіт, на які поширюються мінімальні вимоги з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках.
На одному будівельному майданчику можливе виконання двох і більше підрядників у випадку залучення субпідрядних організацій, що не заборонено законодавством. Таким чином виплаває необхідність у залучені такого рівня фахівця, адже функцією координатора є контроль за додержанням вимог охорони праці усіма учасниками будівництва (генерального підрядника, підрядників, субпідрядників, фізичних осіб – працівників/робітників). Основними функціями координатора є:
- координувати здійснення загальних положень охорони праці;
- координувати вжиття заходів, направлених на забезпечення дотримання підрядниками і фізичними особами вимог розділу VI Мінімальних вимог, плану з охорони праці будівельного майданчика та нормативно-правових актів з охорони праці;
- вносити або організовувати внесення необхідних змін в план з охорони праці будівельного майданчика та документацію, з урахуванням ходу робіт і змін, що при цьому виникають, зокрема, в проектній документації;
- організовувати співпрацю підрядників, у тому числі тих, що змінюють один одного, та координувати їх дії щодо захисту працівників та запобігання виникненню нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань. Організовувати взаємний обмін інформацією підрядників, працівників, їх представників та фізичних осіб;
- погоджувати заходи підрядників з охорони праці, зокрема, передбачені в проектах виконання робіт, технологічних картах, і відповідно перевіряти їх виконання;
- координувати здійснення підрядниками контролю за дотриманням встановлених вимог з охорони праці під час виконання робіт;
- визначати разом з підрядниками, фізичними особами порядок допуску працівників на будівельний майданчик, використання ними засобів колективного та індивідуального захисту, вантажопідіймальних механізмів, умови підключення до мереж електропостачання тощо;
- вживати необхідних заходів, направлених на запобігання перебуванню на будівельному майданчику сторонніх осіб.
Отже, координатор з питань охорони праці – це компетентна фізична особа з підтвердженою кваліфікацією або юридична особа (яка має у своєму складі фахівця з підтвердженою кваліфікацією), яка виконує доручені їй замовником або керівником будівництва завдання, визначені у розділі IV Мінімальних вимог з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках. Тобто, координатори – це особи на яких наказом чи розпорядженням замовником або керівником будівництва покладено додаткові повноваження з питань охорони праці.
Для виконання своїх обов’язків координатори з питань охорони праці повинні — брати участь у всіх стадіях розробки проектної документації та виконання будівельних робіт; брати участь у всіх нарадах, засіданнях, які стосуються розробки проектної документації та виконання будівельних робіт; отримувати від проектувальника, підрядників інформацію та документи, необхідні для виконання своїх обов’язків.
З метою організації охорони праці та забезпечення життя і здоров’я працюючих на будівельному майданчику замовник або керівник будівництва залучає до виконання робіт координатора з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках.
У штатному розписі замовника не передбачено посади координатора з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках та на зазначені цілі у замовника відсутні видатки в кошторисі на 2023 рік.
Згідно п.27 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» роботи – розроблення проектної документації на об’єкти будівництва, науково-проектної документації на реставрацію пам’яток архітектури та містобудування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого та невиробничого призначення, роботи з будівництва об’єктів з розробленням проектної документації, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств та супровідні роботам послуги, у тому числі геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт.
Відповідно до зведеного кошторисного розрахунку за робочим проектом «Капітальний ремонт вхідної групи, ґанку і пандуса сервісного центру амбулаторно-поліклінічного відділення КП «РОКЛ імені Юрія Семенюка» РОР за адресою: вул. Київська, 78-г, м. Рівне» до кошторисної вартості робіт включаються кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, при цьому вартість таких витрат не перевищує вартості самих робіт. У зв’язку з цим, відповідно до Додатку № 3 до Тендерної документації «Вимоги до технічних та якісних характеристик предмета закупівлі», передбачено: «У складі пропозиції учасник за предметом закупівлі надає у сканованих документах: розрахунок динамічної договірної ціни на виконання робіт за предметом закупівлі з усіма розрахунками, виконаними у відповідності до законодавства та норм у сканованій копії, а саме (поряд з іншими): розрахунок загальновиробничих витрат (виходячи з структури будівельної організації); розрахунок коштів на покриття адміністративних витрат будівельно-монтажних організацій.
На підставі викладеного, відповідно до п.28 Особливостей, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178, у порядку встановленому ч.3 ст.22 Закону Україні «Про публічні закупівлі», з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель (ч.1 ст.5 Закону Україні «Про публічні закупівлі»), замовником передбачено вимогу в Тендерній документації щодо підтвердження кваліфікації координатора з питань охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках, шляхом надання чинного сертифікату фахівця будівельної галузі не нижче ІІ рівня категорії. Сертифікація фахівців будівельної
Дата відповіді:
21.04.2023 10:38