-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 5
Електрична енергія
Завершена
10 361 400.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 51 807.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 51 807.00 UAH
Період уточнення:
13.04.2023 14:09 - 28.04.2023 00:00
Відповідь надана
щодо тендерної документації
Номер:
29e9601a2c2e4726b7a639006ab63bf4
Дата опублікування:
14.04.2023 13:45
Опис:
Шановний замовник, вимогами «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 щодо власного структурного підрозділу – Центру обслуговування споживачів (клієнтів) не встановлено, що учасник повинен мати на території замовника структурний підрозділ - Центр обслуговування споживачів. Видаліть територію.
Відповідь:
Шановний Учаснику!
Закон України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Метою Закону є зокрема створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції. При цьому закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 5 Закону, серед яких добросовісна конкуренція серед учасників. Також звертаємо увагу, що однією з передумов успішного проведення публічних закупівель та виконання договору є підготовка якісної тендерної документації. Відсутність у ній дискримінаційних умов сприяє високому рівню конкуренції на ринках торгівлі, а положення тендерної документації захищають інтереси замовників та постачальників.
Трактування вимоги стосовно «Надання довідки про наявність на території м. Київ власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів) Відповідно до п. 8.3.17. Постанови НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 «Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50 000 тис. споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством»;
Учасники для яких створення центрів обслуговування споживачів (клієнтів) не є обов’язковим, надають довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу на території м. Києва або посадової особи, з робочим місцем на території м. Києва, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного Правилами роздрібного ринку електричної енергії порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів
Відповідно до вимог п. 8.3.6 та п. 8.3.17 «Правил роздрібного ринку електричної енергії» електропостачальник зобов‘язаний проводити особистий прийом споживачів.
У свою чергу споживач має право на особистий прийом та на оперативне вирішення проблемних питань, які можуть виникнути в процесі виконання договору постачання електричної енергії. Територіальна віддаленість електропостачальника робить фактично неможливим реалізацію таких прав споживача електричної енергії.
Крім того, споживач електричної енергії має законодавчо закріплене право при укладанні договору на постачання електричної енергії обирати зручний для нього спосіб отримання платіжних документів, отримання необхідної інформації та зручний для нього спосіб оплати за спожиту електричну енергію.
Чинне законодавство не надає електропостачальникам права нав‘язувати споживачам способи отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації, а також ускладнювати реалізацію права споживача на особистий прийом посадовими особами через значну територіальну віддаленість.
Тому, вважаємо, що намір замовника реалізувати свої законодавчо закріплені права на можливість отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації безпосередньо у електропостачальника, а також права на особистий прийом та оперативний розгляд і вирішення звернень, скарг і заяв не суперечать вимогам законодавчих актів України та жодним чином не порушують Закон України «Про публічні закупівлі».
Будь-який електропостачальник має право та можливість відкрити свій територіальний підрозділ на території будь-якої області України.
На даний час на території м. Києва існує велика кількість центрів обслуговування клієнтів та інших структурних підрозділів електропостачальників, які забезпечують проведення особистого прийому споживачів, видачу рахунків, первинних розрахункових документів, отже жодного обмеження можливості потенційних Постачальників прийняти участь у зазначеній закупівлі немає. Відповідна вимога відповідає вимогам антимонопольного законодавства.
Частиною 3 (абз.2) ст. 22 «Тендерна документація» Закону України «Про публічні закупівлі» визначено: «Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.».
Отже, вимога тендерної документації є ґрунтовною, не упередженою та не дискримінаційною.
Дата відповіді:
14.04.2023 18:18
Відповідь надана
Дискримінаційна вимога в ТД
Номер:
599c1d96ec7546bf8a736517683dbc45
Дата опублікування:
14.04.2023 13:23
Опис:
Доброго дня, Шановний Замовнику! Відповідно до Додатку №3 тендерної документації, а саме: «Учасник повинен надати інформацію щодо дотримання вимог пункту 3.1.5 Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018.3,29 р. №312, зокрема надання до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, з посилання на веб-сторінки, на яких розміщено перелік публічних комерційних пропозицій та обов’язковим розміщення їх на сайті НКРЕКП, або надати таку інформацію в довільній формі». Відповідно до пункту 3.1.5 Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018.3,29 р. №312 «електропостачальник розміщує у відкритому доступі форму відповідного договору, який пропонується споживачам для укладення. До договору про постачання електричної енергії споживачу або договору про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг відповідний електропостачальник має розробити з урахуванням вимог законодавства публічні комерційні пропозиції та розмістити їх на власному офіційному вебсайті, про що повідомити Регулятора». Зазначаємо, що в даному пункті на який Ви посилаєтесь в тендерній документацій (Додаток №3 тендерної документації), не написано нічого про публікацію комерційних пропозицій на сайті НКРЕКП, дана вимога є абсурдна та дискримінаційна, а також не має ніякого відношення до чинного законодавства. Відповідно до даного пункту, комерційні пропозиції повинні бути в публічному доступі на сайті ЕЛЕКТИРОПОСТАЧАЛЬНИКА. Вимагаємо відкоригувати та/або прибрати цей пункт, в іншому випадку буде подана скарга в АМКУ.
Відповідь:
Шановний Учасник, дана вимога встановлена Замовником саме для перевірки виконання учасником норм чинного законадавства, в тому числі і умов виконання ПРЕЕЗ пункту 3.1.5, затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018р. № 312, зокрема надання до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, з посиланням на веб-сторінки, на яких розміщено перелік публічних комерційних пропозицій та обовязковим розміщення їх на сайті НКРЕКП. Ви, як Учасник ринку та учасник закупівлі, повинні дотримуватись усіх норм та правил, а обовязок Замовника перевіряти Учасника на добросовісність та дотримання законодавства, в т.ч. ПРЕЕ.
Дана вимога не потребує публікації комерційних пропозицій Учасника, а на сайті НКРЕКП має міститись посилання на офіційний веб-сайт Постачальника, якому видана ліцензія на здійснення діяльності згідно постанови НКРЕКП, де і повинні міститись комерційна пропозиція.
Дана вимогу стосується не лише Постачальника універсальних послуг, а в тому числі Постачальника за вільними цінами.
Дата відповіді:
14.04.2023 13:53
Відповідь надана
щодо вимог тендерної документації
Номер:
e22ff88a18da4d0d83b67b3419e1770c
Дата опублікування:
14.04.2023 11:11
Опис:
Шановний Замовнику" Додатком 3 до тендерної документації встановлено вимогу до учасників про наявність в учасника на території м. Києва власного структурного підрозділу – Центру обслуговування споживачів (клієнтів), згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів. Учасники для яких створення центрів обслуговування споживачів (клієнтів) не є обов’язковим, надають довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу на території м. Києва або посадової особи, з робочим місцем на території м. Києва, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів, є надмірною, дискримінаційною та незаконною. Постачальники не зобов'язані мати свої структурні підрозділи по окремих областях України. Постачальники отримують відповідну ліцензію, згідно якої мають право здійснювати господарську діяльність по всій території України. Жодними чинними нормативно-правовими актами не встановлено обов'язок про створення структурних підрозділів, як це вимагається тендерною документацією. З огляду на вищезазначене, встановлена вимога ТД дає можливість прийняти участь у закупівлі лише обмеженому колу Учасників. Зазначена вимога ТД порушує такі принципи закупівель, що передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», як 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Стосовно ведення договірних відносин та обмін інформацією та документами, то на даний час є різні види комунікацій: листування поштою, в тому числі електронною та зв'язок в телефонному режимі, що не створює перешкод для належного виконання договірних зобов'язань. Отже просимо видалити з тендерної документації наступні вимоги: Наявність в учасника на території м. Києва власного структурного підрозділу – Центру обслуговування споживачів (клієнтів), згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів. Учасники для яких створення центрів обслуговування споживачів (клієнтів) не є обов’язковим, надають довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу на території м. Києва або посадової особи, з робочим місцем на території м. Києва, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів.
рішення АМКУ від 30.11.2020 №22165
Відповідь:
Шановний Учасник, встановлюючи дану вимогу, Замовник не порушує норми чинного законодавства, адже мати Центр обслуговування споживачів (клієнтів) мають ті Учасники - Постачальники, до яких застосувається вимогами " Правил розрібного ринку електричної енергії", затвредженних постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312. Замовник має право на забезпечення Учасником - Постачальником прийняття звернення / скрги/претензії споживача (Замовника), отримувати розяснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів.
Якщо Учасником не може бути надана інформація або документ, що предбачений Тендерною документацією Замовника, Учасник повинен надати обгрунтування про ненадання доповідного документу, з посланням на Закон, Постанову або інший документ, що підтведжує неможливість виконання вимоги. У разі надання такої обгрунтованої відповіді Замовник не може відхилити пропозицію такого Учасника, адже така норма на нього не розповсюджується.
Дата відповіді:
14.04.2023 13:23
Відповідь надана
Питання щодо вимог тендерної документації
Номер:
02b261dc507248cbbadd0a74535eae8d
Дата опублікування:
13.04.2023 16:17
Опис:
Доброго дня, Шановний Замовнику! Відповідно до Додатку №3 тендерної документації, а саме: «Учасник повинен надати інформацію щодо дотримання вимог пункту 3.1.5 Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018.3,29 р. №312, зокрема надання до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, з посилання на веб-сторінки, на яких розміщено перелік публічних комерційних пропозицій та обов’язковим розміщення їх на сайті НКРЕКП, або надати таку інформацію в довільній формі». Поясніть будь ласка дану вимогу, ви просите публікацію комерційних пропозицій на сайті НКРЕКП? Адже, відповідно до п. 3.1.5 Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018.3,29 р. №312 «електропостачальник розміщує у відкритому доступі форму відповідного договору, який пропонується споживачам для укладення. До договору про постачання електричної енергії споживачу або договору про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг відповідний електропостачальник має розробити з урахуванням вимог законодавства публічні комерційні пропозиції та розмістити їх на власному офіційному вебсайті, про що повідомити Регулятора». Тобто відповідно до ПРРЕЕ постачальник зобов’язаний опублікувати комерційні пропозиції на власному веб-сайті, а не на сайті НКРЕКП. Поясніть будь ласка дану вимогу або приведіть тендерну документацію у відповідності до законодавства.
Відповідь:
Шановний Учасник, дана вимога встановлена Замовником саме для перевірки виконання учасником норм чинного законадавства, в тому числі і умов виконання ПРЕЕЗ пункту 3.1.5, затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018р. № 312, зокрема надання до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, з посиланням на веб-сторінки, на яких розміщено перелік публічних комерційних пропозицій та обовязковим розміщення їх на сайті НКРЕКП. Ви, як Учасник ринку та учасник закупівлі, повинні дотримуватись усіх норм та правил, а обовязок Замовника перевіряти Учасника на добросовісність та дотримання законодавства, в т.ч. ПРЕЕ.
Дата відповіді:
14.04.2023 13:09