-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 5
Електрична енергія
Завершена
10 361 400.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 51 807.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 51 807.00 UAH
Період оскарження:
13.04.2023 14:09 - 28.04.2023 00:00
Вимога
Є відповідь
Вимога
Номер:
49ca073799fa49a39e161cd1138d5cd9
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-04-13-005910-a.b2
Назва:
Вимога
Вимога:
Щодо підстави 1 відхилення:
Відповідно до ч.3 Розділу 5:
Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) учасник процедури закупівлі:
— зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим пункту 39 Особливостей;
— не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
— не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
— не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом п’ятим пункту 38 Особливостей;
— визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог абзацу другого пункту 36 Особливостей;
— є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, створеною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь; юридичною особою, створеною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків, якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, створеною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь (за винятком товарів, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”.
2) тендерна пропозиція:
— не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 40 Особливостей*;
— є такою, строк дії якої закінчився;
— є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо замовник у тендерній документації не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації;
— не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону;
3) переможець процедури закупівлі:
— відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
— не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 44 цих Особливостей*;
— не надав копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) відповідно до частини другої статті 41 Закону;
— не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
— надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим пункту 39 Особливостей.
Замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі в разі, коли наявні підстави, визначені статтею 17 Закону (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону) згідно з пунктом 44 Особливостей.
Повідомляємо, що згідно Тендерної документації підстави для відхилення через від’ємну маржу не передбачене. Згідно Додатку 5 до тендерної документації не може бути величиною від’ємною, в тому числі і за результатами аукціону. У випадку подання учасником пропозиції з від’ємною величиною маржі, замовником це буде розцінюватись як відмова учасника від підписання договору.
Відмовитись від підписання договору вправі лише переможець процедури закупівлі. Так як ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не визнаний переможцем – відхилення з даної підстави його як учасника є незаконним та порушує процедуру закупівлі.
Щодо підстави 2 протоколу відхилення:
Відповідно до п.40 Особливостей Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Інформація, яка не вказана у формі і, більше того, міститься у іншому документі в поданій тендерній пропозиції підлягає виправленню, оскільки вона жодним чином не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Повідомляємо, що відхиливши тендерну прропозцію ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» Замовник порушив процедуру закупівлі щодо кожної підстави відхилення.
Просимо усунути порушення або, у разі неможливості, відмінити процедуру закупівлі на підставі п.47 собливостей (ч.1 Розділ 6 ТД)
Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
У разі не вчинення Замовником дій на усунення порушення, будемо змушені звернутися до Антимонопольного комітету України за захистом прав та інтересів.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
02.05.2023 17:18
Вирішення:
Шановний Учаснику!
Щодо підстави відхилення Учасника ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД».
1. Повідомляємо, що згідно Тендерної документації підстави для відхилення через від’ємну маржу передбачено та є чітко встановленою вимогою. Згідно Додатку 5 до тендерної документації маржа не може бути величиною від’ємною, в тому числі і за результатами аукціону. У випадку подання учасником пропозиції з від’ємною величиною маржі, замовником розцінюється як відмова учасника від підписання договору.
Учасником не дотримано вимогу невід’ємної маржі, що автоматично вважається порушенням вимог тендерної документації для відхилення пропозиції такого учасника, а саме ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД». Замовник не зоб’вязаний визнавати його переможцем.
Отже, висновок щодо відхилення пропозиції ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД», що оприлюднено Протокольним рішенням від 02.05.2023 № 3, є правомірним та відповідає встановленим вимогам Тендерної документації.
2. Відповідно до ч.3 Розділу 5 Тендерної документації: Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 40 Особливостей.
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Замовником встановлена чітка форма вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, що мала бути зазначена учасником в повному обсязі. Відповідно до протоколу відхилення, учасник не вказав та не визначив інформацію до вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, що прямо впливає на розрахунки, коректне нарахування обсягів та сплату за спожиту електричну енергію, що може призвести до несвоєчасної оплати, нарахування штрафних санкцій з боку постачальника, до виникнення додаткових видатків, що не передбачені кошторисом замовника, а отже використання бюджетних коштів понад фінансування та дострокове припинення договору, перехід до ДП «УКРІНТЕРЕНЕРГО», на період проведення закупівлі, що технічно змусить Замовника проводити повторну закупівлю та збільшувати бюджетні асигнування.
Отже, Замовник не вбачає права надання учаснику 24 години на виправлення помилок в даному випадку.
3. У доповнення: згідно вимог Додатку 3 до оголошеної закупівлі, Замовником була встановлена вимога, щодо надання інформації про наявність на території м. Києва власного структурного підрозділу - Центру обслуговування споживачів (клієнтів), згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів. Учасники для яких створення центрів обслуговування споживачів (клієнтів) не є обов’язковим, надають довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу на території м. Києва або посадової особи, з робочим місцем на території м. Києва, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного Правилами роздрібного ринку електричної енергії порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів. Дана вимога учасником не була оскаржена у встановлено Законом порядку, отже має бути виконана. Учасник, у складі тендерної пропозиції, надав довідку у довільній формі, якою підтвердив наявність власного окремого структурного підрозділу на території м. Києва або посадової особи, з робочим місцем на території м. Києва, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного Правилами роздрібного ринку електричної енергії порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів. Замовник має право самостійно або звернутися за підтвердженням інформації, наданої Учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про факт зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, Замовник відхиляє тендерну пропозицію такого Учасника.
В ході перевірки, Замовником встановлено факт відсутності власного окремого структурного підрозділу на території м. Києва або посадової особи, з робочим місцем на території м. Києва, на яких покладається забезпечення дотримання визначеного Правилами роздрібного ринку електричної енергії порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів, що було підтверджено фахівцем контакт-центру ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД». Учасник процедури закупівлі ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку виявлено замовником.
Додатково повідомояємо, відповідно до вимог п. 8.3.6 та п.8.3.17 «Правил роздрібного ринку електричної енергії» електропостачальник зобов‘язаний проводити особистий прийом споживачів. У свою чергу споживач має право на особистий прийом та на оперативне вирішення проблемних питань, які можуть виникнути в процесі виконання договору постачання електричної енергії. Територіальна віддаленість електропостачальника робить фактично неможливим реалізацію таких прав споживача електричної енергії.
Крім того, споживач електричної енергії має законодавчо закріплене право при укладанні договору на постачання електричної енергії обирати зручний для нього спосіб отримання платіжних документів, отримання необхідної інформації та зручний для нього спосіб оплати за спожиту електричну енергію.
Отже, учасник закупівлі, ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД», ввів Замовника в оману, надав недостовірну інформацію, чим порушив умови згідно з абзацом другим пункту 39 Особливостей.
Додатково замовником встановлено факт недотримання ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» вимог нормативно-правових актів, регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушення ліцензійних умов з постачання електричної енергї, згідно Розпорядження НКРЕКП від 11.04.2023 № 94-р., що прямо порушує вимоги, встановлені у Додатку 1, п. 1 Розділу «Технічне завдання»: « 1. Умови постачання електричної енергії Замовнику повинні відповідати нормам чинного законодавства у сфері електроенергетики, які регулюють взаємовідносини сторін в процесі постачання електричної енергії, зокрема: …. Ліцензійним умовам провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу (Постанова НКРЕКП від 27.12.2017 року № 1469)».
Враховуючи вищезазначене, інформація, яка надана учасником закупівлі ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» у складі тендерної пропозиції, підлягає відхиленню.
Неспроможність подати всю інформацію, що потребує документація, або подання пропозиції, яка не відповідає вимогам в усіх відношеннях, Замовником віднесена на ризик учасника та відповідає відхиленню такої пропозиції.
Замовник ніяким чином не порушив процедуру закупівлі щодо кожної підстави відхилення.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
Вимога
Номер:
d8c011fbb8c6471096d5f8dc9b78aa65
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-04-13-005910-a.b1
Назва:
Вимога
Вимога:
щодо усунення порушення проведення закупівлі
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
02.05.2023 17:15
Вирішення:
Щановний Учасник, Вашу вимогу прийнято до уваги Уповноваженою особою
Статус вимоги:
Відхилено