-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Реконструкція приміщення під розміщення стаціонарної системи ангіографічної із забезпеченням медичними газами клінічних приміщень КНП БМР «Білоцерківська міська лікарня №2» за адресою: вул. Семашка (Ігоря Зінича), 9 м. Біла Церква (Коригування) (код ДК 021:2015 - 45454000-4 – Реконструкція)
Крок аукціону зазначається на вимогу пункту 11 частини 2 статті 21 Закону, але з 03.01.2023, згідно з пунктом 35 Особливостей, відкриті торги проводяться без застосування електронного аукціону. Орієнтовна вартість закупівлі може змінюватися відповідно до фактичного фінансування видатків Замовника.
Завершена
35 917 666.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 179 588.33 UAH
мін. крок: 0.5% або 179 588.33 UAH
Період уточнення:
11.04.2023 15:34 - 16.04.2023 00:00
Відповідь надана
Дискримінаційні та непрозорі вимоги тендерної документації
Номер:
39287e4840c84784a9b1e5c82838841b
Дата опублікування:
15.04.2023 21:40
Опис:
Шановний Замовнику!
Наша компанія має намір взяти участь у цій закупівлі. Однак, за результатами ознайомлення з Тендерною документацією щодо цієї закупівлі, нами було встановлено, що вона містить низку непрозорих та дискримінаційних вимог, які у обмежують можливості низки компаній, в тому числі, нашої, взяти участь у закупівлі:
1. Відповідно до підпункту 3.1.1. Розділу 1 Додатку 1 до Тендерної документації, для підтвердження досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів Учасник має надати, зокрема, інформацію про виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів (не менше трьох договорів).
При цьому, Тендерна документація не містить жодних обґрунтувань, чому мають бути надані саме 3 аналогічні договори. Таким чином, участь у тендері не можлива для компаній, які мають досвід виконання аналогічних робіт, але за одним або за двома договорами. Такий підхід Замовника видається не об’єктивним, адже здійснити об’єктивне порівняння досвіду, набутого учасником під час виконання одного договору, з досвідом учасника, який виконав 3 або 10 аналогічних договорів – не можливо. Враховуючи наведене, просимо знизити необхідну кількість аналогічних договорів до 1 (одного).
2. Відповідно до підпункту 3.1.3. Розділу 1 Додатку 1 до Тендерної документації, у якості документів, які мають підтвердити виконання аналогічних договорів, Замовник вимагає надати акти приймання-передачі виконаних робіт форми КБ-2в та довідки про вартість виконаних робіт форми КБ-3. З цього приводу слід зауважити, що застосування форм КБ-2в та КБ-3 регламентовано Настановою з визначення вартості будівництва, затвердженою наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві». При цьому, відповідно до підпункту 1.1 Розділу І зазначеної Настанови, ця Настанова є обов’язковою лише для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії (далі – державні кошти). Таким чином, форми КБ-2в та КБ-3 є обов’язковими лише для будівництва, яке здійснюється за державні кошти.
Як наслідок, вказана вище вимога Тендерної документації обмежує можливість участі у процедурі закупівлі учасника, який має досвід виконання відповідних робіт, які фінансувалися за рахунок інших джерел. Адже у такому випадку, форми КБ-2в та КБ-3 не складаються. Враховуючи наведене, просимо надати можливість надання альтернативних документів для підтвердження факту виконання аналогічного договору.
3. Пунктом 10 Розділу 4 Додатку 1 до Тендерної документації встановлено вимогу, відповідно до якої учасник, серед іншого, має надати Довідку про наявність на рахунку грошових коштів у розмірі не менше 15% від вартості закупівлі. Зазначена вимога, хоч і включена Замовником до розділу «Інша інформація», але фактично спрямована на встановлення наявності наявність фінансової спроможності учасників, тобто, є прихованим кваліфікаційним критерієм, порядок застосування якого визначений у статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі».
При цьому вимога щодо наявності на рахунку грошових коштів у розмірі не менше саме 15% від вартості закупівлі, є нічим не обґрунтованою, та жодним чином не пов’язана з предметом закупівлі та його якістю. Застосування зазначеної вимоги призводить до штучного обмеження кола ймовірних учасників цієї закупівлі. Враховуючи наведене, просимо виключити зазначену вимогу.
4. Пунктом 5 Розділу 4 Додатку 1 до Тендерної документації встановлено вимогу, відповідно до якої учасник має надати чинну ліцензію на використання програмного комплексу АВК-5 або іншого програмного комплексу. При цьому, вимога сформульована таким чином, що недобросовісний учасник, не маючи чинної ліцензії на використання програмного комплексу АВК-5 (який використовується саме для підготовки кошторисної документації та розрахунків договірних цін), зможе надати ліцензію на використання будь-якого іншого програмного комплексу (наприклад, AutoCad, Adobe тощо), які не призначені для зазначених цілей, і таким чином, зможе «обійти» зазначену вимогу тендерної документації. Просимо внести зміни до зазначеної вимоги, які унеможливлять маніпуляції з боку недобросовісних учасників.
Враховуючи наведене, з метою уникнення порушення принципів здійснення закупівель, встановлених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, принципів відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, просимо внести відповідні зміни до тендерної документації.
Відповідь:
У відповідь на Ваше звернення повідомляємо наступне:
1. Відповідно до п. 3 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі документально підтвердженої інформації про відповідність учасників такому кваліфікаційному критерію як наявність в учасника процедури закупівлі досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). В даному випадку предметом закупівлі з «Реконструкція приміщення під розміщення стаціонарної системи ангіографічної із забезпеченням медичними газами клінічних приміщень КНП БМР «Білоцерківська міська лікарня № 2» за адресою: вул. Семашка (Ігоря Зінича), 9 м. Біла Церква (Коригування)» (код ДК 021:2015 - 45454000-4 – Реконструкція). Виконання робіт по даному об’єкту закупівлі передбачає використання спеціальних рентгенозахисних матеріалів та конструкцій, тобто роботи з такими матеріалами та конструкціями потребують наявність в учасника досвіду з їх використання в роботі. Також зазначеним пунктом передбачена наявність аналогічних договорів (в множинному числі), тобто замовник має право встановлювати як наявність одного так і декількох договорів. В даному випадку для підтвердження досвіду (кваліфікації) учасників встановлено вимогу в наявності 3-х таких договорів, що підтверджує і кваліфікацію учасників, так і їх надійність щодо якісного виконання таких специфічних робіт.
2. По ТД всі розрахунки мають подаватися в програмному комплексі АВК 5. Перевірити перелік аналогічних робіт з повною набіркою робіт можливо тільки в розшифрованому вигляді з використання програмного комплексу АВК-5 або іншого програмного комплексу, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації та розрахунків договірних цін. Вимога щодо наявності форм КБ-2в та КБ-3 підтверджує факти виконання учасниками своїх договірних зобов’язань за раніше укладеними аналогічними договорами із іншими замовниками, а також дозволяє Замовнику переглянути розшифровку виконаних робіт.
3. Згідно вимог п. 4.1. Проєкту договору (Додаток 3 до ТД) визначено, що замовником проводиться оплата за виконані роботи при умов виконання підрядником обсягів не менше 20% від запланованого об’єму робіт. Також п. 11 розділу 4 Додатку 1 до ТД визначено, що учасниками надається гарантійний лист про його згоду з п. 4.1. Проєкту договору (Додаток 3 до ТД), тобто учасники повинні підтвердити свою фінансову спроможність щодо виконання 20 % від об’ємів робіт від загальної їх вартості за власні кошти (авансового платежу Проєктом договору не передбачено), відповідно учасники повинні підтвердити свою фінансову спроможність щодо виконання такого об’єму робіт за власні кошти шляхом надання довідки банківської установи про наявність на рахунку коштів у розмірі не менше 15% від вартості закупівлі. Відповідно до частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
4. З метою підтвердження надійності учасників, які добросовісно працюють у сфері будівництва, замовником торгів згідно п. 5 розділу 1 Додатку 1 до ТД встановлено вимогу щодо наявності в учасників чинної ліцензії на використання програмного комплексу АВК-5 або іншого програмного комплексу для формування документів щодо розрахунку договірної ціни пропозиції. Тобто учасники, які постійно працюють в сфері будівництва, користуються ліцензійними продуктами розробників програмних комплексів щодо виготовлення проектно-кошторисної документації в АВК-5 (ІВК та ін.). При цьому розробниками програмного комплексу за певну плату надається користувачу ліцензія терміном на 1 рік, яка надає йому право користування його програмним комплексом для формування документів для розрахунків договірної ціни. Тобто без ліцензійного використання таких програмних комплексів учасники не мають можливості щодо формування такої документації, яка додається до пропозиції як її технічна частина (кошторис). Крім того, звертаємо Вашу увагу, що відповідно до Додатку 2 до ТД цiна тендерної пропозицiї (договiрна цiна) учасника повинна були розрахована вiдповiдно до діючих кошторисних норм України у будівництві та виконана у програмному комплексi АВК-5 або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації та розрахунків договірних цін (надається замовнику у форматі .imd або .bdcu, або .bdcr) та .pdf.
Дата відповіді:
18.04.2023 15:58
Відповідь надана
Документація
Номер:
1cb909f8e6cc428c907139c776821576
Дата опублікування:
15.04.2023 19:21
Опис:
1. Замовник вимагає наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) та звертає увагу, що аналогічними вважаються договора предметом яких є виконання робіт з будівництва та/або капітального ремонту та/або реконструкції будівель для розміщення та/або встановлення медичного радіологічного обладнання. Звертаємо увагу Замовнику, що був зроблений моніторінг аналогічних закупівель, та виявлено, що для аналогічного виду закупівель достатньо надати договори, предметом яких є виконання робіт з будівництва та/або капітального ремонту та/або реконструкції будівель. Згідно цього вимагаємо внести зміни до тендерної документації, та видалити дискрімінаційну вимогу щодо надання договорів, які було вказано Замовником.
2. На якій підставі повинні виконуватись роботи згідно даної закупівлі? Уважно вивчивши тендерну документацію, проект договору, ми, як учасник закупівлі в жодному із наданих Вами документів не знайшли посилання, щодо надання переможцю торгів для виконання робіт згідно технічного завдання затверджену проектно-кошторисну документацію з отриманим експертним звітом (позитивним). Просимо надати роз'яснення, щодо її наявності у Замовника, та внести зміни в тендерну документацію та проект договору.
3. У розділі 4. Інша інформація встановлена відповідно до законодавства (для УЧАСНИКІВ — юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб — підприємців) додатку № 1 до тендерної документації в п.2 є вимога щодо надання достовірної інформації у вигляді довідки довільної форми, у якій зазначити дані про наявність чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом. Замість довідки довільної форми учасник може надати чинну ліцензію або документ дозвільного характеру. Але у п.8 цього розділу вказана вимога щодо надання сканованої копії з оригіналу дозволу Держпраці, щодо виконання робіт з монтажу, демонтажу та капітального ремонту будинків, споруд, а також відновлення та зміцнення їх аварійних частин. Просимо надати роз'яснення, якщо буде надана ліцензія на дані види робіт, та не надан дозвіл, ще буде причиною для дискваліфікації учасника чи ні? Та просимо внести зміни до тендерної документації.
4. У п. 10 розділу 4 Інша інформація встановлена відповідно до законодавства (для УЧАСНИКІВ — юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб — підприємців) додатку № 1 до тендерної документації Замовник вимагає довідку про відкритий рахунок, на який буде здійснюватися оплата за договором; про відсутність заборгованості за кредитами; про наявність на рахунку грошових коштів у розмірі не менше 15% від вартості закупівлі. Зазначені довідки мають бути видані банківською установою (кредитно-фінансовою установою), в якій відкрито рахунок учасника із зазначенням такого рахунку, датовані не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі.
Довідки з обслуговуючого банку про відкриті рахунки, про відсутність заборгованості за кредитами, про наявність на рахунку грошових коштів у розмірі не менше 15% від вартості закупівлі можуть бути отримані учасником, шляхом роздруківки електронних форм довідок. Такі довідки засвідчується посадовою особою банківської установи, в якій відкрито рахунок учасника.
Просимо надати роз'яснення, на який Закон чи вимогу якого Закону Замовник посилається, та вимагає наявність на рахунку Учасника грошових коштів у розмірі не менше 15% від вартості закупівлі. Просимо видалити дану вимогу, та внести зміни до тендерної документації.
Відповідь:
У відповідь на Ваше звернення повідомляємо наступне:
1. Відповідно до п. 3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі документально підтвердженої інформації про відповідність учасників такому кваліфікаційному критерію як наявність в учасника процедури закупівлі досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). В даному випадку предметом закупівлі з «Реконструкція приміщення під розміщення стаціонарної системи ангіографічної із забезпеченням медичними газами клінічних приміщень КНП БМР «Білоцерківська міська лікарня № 2» за адресою: вул. Семашка (Ігоря Зінича), 9 м. Біла Церква (Коригування)» (код ДК 021:2015 - 45454000-4 – Реконструкція). Виконання робіт по даному об’єкту закупівлі передбачає використання спеціальних рентгенозахисних матеріалів та конструкцій, тобто роботи з такими матеріалами та конструкціями потребують наявність в учасника досвіду з їх використання в роботі. Також зазначеним пунктом передбачена наявність аналогічних договорів (в множинному числі), тобто замовник має право встановлювати як наявність одного так і декількох договорів. В даному випадку для підтвердження досвіду (кваліфікації) учасників встановлено вимогу в наявності 3-х таких договорів, що підтверджує і кваліфікацію учасників, так і їх надійність щодо якісного виконання таких специфічних робіт.
2. Замовником в Додатку 2 до ТД (технічні вимоги за предметом закупівлі) в Технічному завдання визначено всі об’єми робіт по розділах відповідно до розробленої та затвердженої проектної документації, яка наявна у замовника. З проектною документацією учасник може ознайомитися особисто у замовника, без права ознайомлення з його кошторисною частиною. Зазначена проектна документація буде надана замовником в роботу виключно учаснику-переможцю після укладання договору підряду за відсутності умов його оскарження. А також представником проектної організації буде проводитися авторський нагляд за дотриманням умов ПКД підрядником по ходу виконання робіт.
3. Так, замовником визначено надання учасником закупівлі як ліцензії на проведення певного виду діяльності, так і дозволу Держпраці. В Додатку 2 до ТД «Вимоги виконання розрахунку договірної ціни пропозиції» визначено клас наслідків (відповідальності) по даному об’єкту будівництва – СС2. Відповідно учасники для підтвердження своєї надійності як виконавця робіт та дотримання при цьому вимог щодо провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів такого класу наслідків та при цьому додержання вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки та/або експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, зазначених у дозволі, мають його надати також. Тобто наявність зазначених документів в тендерній пропозиції учасників є обов’язковою.
4. Згідно вимог п. 4.1. Проєкту договору (Додаток 3 до ТД) визначено, що замовником проводиться оплата за виконані роботи при умов виконання підрядником обсягів не менше 20% від запланованого об’єму робіт. Також п. 11 розділу 4 Додатку 1 до ТД визначено, що учасниками надається гарантійний лист про його згоду з п. 4.1. Проєкту договору (Додаток 3 до ТД), тобто учасники повинні підтвердити свою фінансову спроможність щодо виконання 20 % від об’ємів робіт від загальної їх вартості за власні кошти (авансового платежу Проєктом договору не передбачено), відповідно учасники повинні підтвердити свою фінансову спроможність щодо виконання такого об’єму робіт за власні кошти шляхом надання довідки банківської установи про наявність на рахунку коштів у розмірі не менше 15% від вартості закупівлі. Відповідно до частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Дата відповіді:
18.04.2023 15:48