-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з технічного огляду та випробовувань (Технічне діагностування переходів газопроводів через автомобільні дороги та залізниці)
Закупівля здійснюється у відповідності https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2023-03-16-001478-c , згідно технічних вимог і якісних характеристик предмета закупівлі. Джерело фінансування закупівлі: власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства). Критерій оцінки – ціна 100%.
Завершена
53 103 521.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 265 517.61 UAH
мін. крок: 0.5% або 265 517.61 UAH
Період уточнення:
06.04.2023 16:50 - 15.04.2023 00:00
Відповідь надана
Вимога
Номер:
eb2c951dc12945eabd586cfbe06b8e8d
Дата опублікування:
14.04.2023 13:41
Опис:
Відповідно до п. 7.1.1. Додатку 2 до тендерної документації передбачається, що Учасник у складі тендерної документації повинен подати оригінал та/або електронну копію та/або скановану копію дозволу/декларації/дозвільного документу Учасника (чинного на дату підписання договору) згідно з постановою КМУ № 1107 від 26.10.2011 (зі змінами та доповненнями), що підтверджує право Учасника на виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме:
а) Газонебезпечні роботи та роботи у вибухопожежонебезпечних та/або пожежонебезпечних зонах;
б) Роботи в охоронних зонах діючих магістральних трубопроводів;
в) Роботи в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах;
г) Випробування: (Неруйнівними методами: візуально-оптичний (VT), ультразвуковий (UT), магнітний (магнітопорошковий) (МТ) або капілярний (РТ), радіографічний (RT); руйнівними методами: контроль якості ізоляційного покриття, вимірювання твердості) або випробування - технологічного устатковання магістральних газопроводів;
д) Експертне обстеження (технічне діагностування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки - технологічного устатковання магістральних газопроводів;
е) земляні роботи, що виконуються на глибині понад 2 метри або в зоні розташування підземних комунікацій;
є) нанесення лакофарбових покрить, ґрунтовок та шпакльовок на основі нітрофарб, полімерних композицій (поліхлорвінілових, епоксидних тощо).
Спеціальним законом, який встановлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг є Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі - Закон №922-VIII).
Відповідно до частини 1, 2 статті 16 Закону №922-VIII передбачається, що Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Зазначений перелік кваліфікаційних критеріїв є вичерпним.
Своєю чергою, абзацом першим частини 3 статті 22 Закону №922-VIII встановлено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
З посиланням на абзац перший частини 3 статті 22 Закону №922-VIII Замовник зобов’язав учасників подати відповідні дозвільні документи.
Однак, частиною 2 статті 41 Закону №922-VIII передбачається, що САМЕ ПЕРЕМОЖЕЦЬ процедури закупівлі/спрощеної закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати, зокрема, копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі чи вимагалося замовником під час переговорів у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
Відповідно до пункту 18) частини 1 статті 1 Закону №922-VIII переможець процедури закупівлі - учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі.
Отже, виходячи зі змісту вищезазначених правових норм Закону України «Про публічні закупівлі», законодавством чітко сформульовано та розмежовано вимоги до учасників: документи, що подаються учасником для участі у тендері та документи, що подаються учасником після визнання його переможцем (зазначене підтверджується правовою позицією, викладеною в постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 14 грудня 2022 року у справі № 420/17374/21 (провадження № К/990/20743/22)).
Наведене свідчить, що законодавством передбачено надання дозвільних документів саме переможцем процедури закупівлі, а не учасником для участі у тендері.
Водночас, аналіз тендерної документації для процедури закупівлі – відкриті торги за предметом закупівлі № UA-2023-04-06-011107-a «Послуги з технічного огляду та випробовувань (Технічне діагностування переходів газопроводів через автомобільні дороги та залізниці)» дає підстави для висновку, що Замовник встановив вимогу щодо надання тих же дозвільних документів двічі, як учасником для участі у тендері, так і переможцем, що свідчить про зловживання шляхом встановлення вимог, які не передбачені законодавством.
Слід акцентувати увагу на тому, що Замовник, визначаючи в тендерній документації вимогу щодо надання дозвільної документації двічі без належних на те підстав (відсутність законодавчого припису), фактично встановив нову норму права, яка визначає додаткові обов’язки для Учасника всупереч прямому регулюванню цих правових відносин Законом України «Про публічні закупівлі» (!!!).
Натомість, згідно з правовою позицією, викладеною у Рішенні Конституційного Суду України у справі від 16 січня 2003 року № 1-рп/2003, «після Конституції України, що має найвищу юридичну силу (частина друга статті 8), закони в ієрархії нормативно-правових актів посідають провідне місце».
Крім того, статтею 19 Конституції України передбачається, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством (Рішення Конституційного Суду України у справі від 28 жовтня 2009 року № 28-рп/2009).
Натомість, виходячи з логіки Замовника, фактично ситуацію можна довести до абсурду, коли Замовник в тендерній документації, на свій розсуд, визначає умови закупівлі, які прямо протирічать Закону.
Частиною 5 статті 17 Закону №922-VIII встановлено, що Замовник не має права вимагати документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель.
Частиною 4 статті 22 Закону №922-VIII передбачається, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
При цьому, згідно з абзацом 4 пункту 3 розділу II Додатку 2 до тендерної документації визначено, що учасник має право не зазначати інформацію, яка є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дозвільні документи, що зазначені в п.7.1.1. додатку 2 до тендерної документації знаходяться у вільному доступі у формі відкритих даних, зокрема, за посиланнями: dozvil.ndiop.kiev.ua та dp.dsp.gov.ua.
Відповідно до абзаців 2, 3 пункту 3 розділу II Додатку 2 до тендерної документації передбачається, що документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Приймаючи до уваги вищевикладене, Учасник на стадії подання тендерної пропозиції не повинен надавати дозвільні документи, подання яких є обов’язковим у разі перемоги у тендерній процедурі (ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Крім того, у поясненні на скаргу від 06.03.2023 № UA-2023-02-02-017281-а.с1 Замовник підтвердив, що має доступ до відкритих державних реєстрів дозвільних документів.
Отже, виходячи з системного аналізу наведених норм вбачається, що вимоги Замовника щодо надання дозвільних документів (які є у вільному доступі у формі відкритих даних) Учасником на стадії подання тендерної пропозиції, надання яких є обов’язковим у разі визнання Учасника переможцем - Є НІКЧЕМНИМИ.
Викладене свідчить про порушення Замовником приписів статті 31 Закону №922-VIII при здійсненні закупівлі послуги № UA-2023-04-06-011107-a.
З урахуванням вищевикладеного вимагаємо внести зміни до тендерної документації шляхом виключення п.7.1.1 додатку 2 до тендерної документації, який зобов’язує учасника надати публічну інформацію, що оприлюднена у формі відкритих даних та міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Відповідь:
Відповідно частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі»: «Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації»
Отже, опираючись на статтю 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації, вимоги щодо наявності у учасника дозвільних документів, що вимагаються законодавством, що не порушує вимог законодавства у сфері закупівель, адже заборони Законодавства на надання такої документації не встановлено. Разом з тим, потенційний учасник у разі незгоди з замовником, щодо встановлення такої вимоги, має можливість оскаржити встановлення таких вимог Замовником у відповідних інстанціях.
Щодо твердження ДП "Центр сертифікації і контролю якості будівництва об'єктів нафтогазового комплексу Держпраці" у своїй вимозі що «Дозвільні документи, що зазначені в п.7.1.1. додатку 2 до тендерної документації знаходяться у вільному доступі у формі відкритих даних, зокрема, за посиланнями: dozvil.ndiop.kiev.ua та dp.dsp.gov.ua», необхідно зазначити що дане твердження є абсолютно безпідставним та таким що не відповідає дійсності.
Згідно з статтею 21 ЗУ «Про охорону праці» «Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, оприлюднює інформацію про всі видані та анульовані дозволи у медіа».
У пункті 20 «Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки» зазначено наступне: Держпраці та її територіальні органи ведуть реєстр дозволів в установленому порядку, узагальнюють інформацію про видані та анульовані дозволи і оприлюднюють її у засобах масової інформації та на власному веб-сайті. Держпраці та її територіальні органи вносять до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомості про дозволи (зареєстровані декларації) в установленому порядку.
Отже, як видно з вищенаведеного, вимоги законодавства стосуються розміщення у вільному доступі не самих дозволів, а інформації про видані або анульовані дозволи, при цьому така інформація має достатньо загальний характер.
Якщо відкрити сайт Національного науково-дослідного інституту промислової безпеки та охорони праці. Інформаційну систему «Реєстр дозволів» за посиланням dozvil.ndiop.kiev.ua та у пошуку ввести ЄДРПОУ 13417687 (ДП "Центр сертифікації і контролю якості будівництва об'єктів нафтогазового комплексу Держпраці") система видає інформацію про наявність у згаданого підприємства 8 дозволів (з них 6 діючі, 1 продовжений, 1 переоформлений).
Відкривши інформацію за посиланням по кожному з дозволів можна отримати наступне:
№ 0491.21.12 – в коментарі вказано - п. 25 група А дод. 2 до Порядку.
№ 0180.19.30 - в коментарі вказано - додаток 3 п. 2. додаток 7 п. 1. – додатки до якого саме документу невідомо, можна тільки здогадуватися.
№0407.18.30 - в коментарі вказано - Додаток 3 пп. 6, 7, 8. Додаток 7 п. 5. – додатки до якого саме документу невідомо, можна тільки здогадуватися.
№ 0406.18.30 – в коментарях не надано жодної інформації, в інших полях наведено наступне: Види робіт -1; машини, механізми, устаткування-15; Статус дозволу-діючий; строк дозволу - 5 років; дата видачі 10.12.2018.
№1080.18.12 - в коментарях не надано жодної інформації, в інших полях наведено наступне: Статус дозволу-діючий; строк дозволу - 5 років; дата видачі 12.12.2018.
№1515.16.12 - в коментарях не надано жодної інформації, в інших полях наведено наступне: Види робіт -6, 12, 15, 18; Статус дозволу-діючий; строк дозволу - 5 років; дата видачі 23.11.2016
№0479.15.30 - в коментарях не надано жодної інформації, в інших полях наведено наступне: Види робіт -1; машини, механізми, устаткування-1, 2, 3, 4, 12, 16, 17, 18; Статус дозволу-діючий; строк дозволу - 5 років; дата видачі 13.08.2012 та інші поля, що стосуються інформації про переоформлення дозволу.
№0478.15.30 - в коментарях не надано жодної інформації, в інших полях наведено наступне: Види робіт -1; Статус дозволу- переоформлений; строк дозволу - 5 років; дата видачі 01.07.2011 та інші поля, що стосуються інформації про переоформлення дозволу.
Як видно з інформації по кожному з дозволів наведеній в «Реєстрі дозволів», замовник не може отримати дані про наявність чи відсутність в ДП "Центр сертифікації і контролю якості будівництва об'єктів нафтогазового комплексу Держпраці" необхідних дозволів, що передбачені тендерною документацією, для виконання робіт підвищеної небезпеки, а також можливих встановлених обмежень до цих дозволів. З наведеної в «Реєстрі дозволів» інформації можна перевірити виключно інформацію про те, чи наданий дозвіл є чинним чи анульованим.
Якщо перейти за посиланням dp.dsp.gov.ua, закладки «ДІЯЛЬНІСТЬ» - «РЕЄСТИ», здійснюється перехід на сайт dsp.gov.ua, а далі на сайт dozvil.ndiop.kiev.ua, де отримаємо ті ж результати.
Крім цього, необхідно зазначити, що протягом останніх декількох років зміст «Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки» значно змінювався, в тому числі по декілька разів на рік. Значна кількість видів робіт підвищеної небезпеки може здійснюватися виконавцями на основі не дозволів, а декларацій відповідності оформлених згідно з Порядком в минулих редакціях. А вимоги законодавства щодо оприлюднення в відкритому доступі дозвільних документів типу «декларація» в єдиному реєстрі відсутні.
Тому, враховуючи зазначене вище, з метою запобігання порушення законодавства з охорони праці виконавцями робіт на об’єктах підвищеної небезпеки – магістральних газопроводах України, зменшення ризиків виникнення аварійних ситуацій та нещасних випадків, ТОВ «Оператор ГТС України» зобов’язане вимагати у потенційних учасників торгів копії дозвільних документів.
Отже враховуючи наведену вище інформацію, можна зазначити що вимога Учасника є безпідставною та не підлягає задоволенню.
Дата відповіді:
17.04.2023 10:02
Відповідь надана
Пункт 2.3.1.
Номер:
72db243ec7f245349d0189cddcd9b65c
Дата опублікування:
07.04.2023 19:32
Опис:
Ми, плануємо прийняти участь у процедурі закупівлі за предметом ДК 021-2015: 71630000-3 Послуги з технічного огляду та випробовувань (Технічне діагностування переходів газопроводів через автомобільні дороги та залізниці) код UA-2023-04-06-011107-a.
В пункті 2.3.2. Додатку 2 є посилання на пункт 2.3.1 цього Додатку, про те пункт 2.3.1 відсутній в тендерної документації.
Просимо Вас, надати роз’яснення.
Відповідь:
Шановний учаснику закупівлі!
Замовником в найближчий час буде виправлено технічну помилку та буде внесено зміни в п.2.3 Додаток 2 до тендерної документації
Дата відповіді:
10.04.2023 10:14
Відповідь надана
Щодо виключення вимоги з тендерної документації
Номер:
8c55426887e148929bb3f0812857a509
Дата опублікування:
07.04.2023 15:37
Опис:
В пунктах 2.2., 3.2. Додатку В до Додатку 1 до Тендерної документації передбачено вимогу щодо застосування Виконавцем торцевої роз’ємної термоусадкової герметизуючої манжети, яка внесена до Реєстру ізоляційних матеріалів та захисних покривів на їх основі дозволених до застосування на об’єктах ГТС України, розміщеному на сайті https://tsoua.com/gts-infrastruktura/mozhlyvosti-gts/vykorystannya-systemy/.
Проте, у вищевказаному Реєстрі включено торцеву роз’ємну термоусадкову герметизуючу манжету лише однієї торгівельної марки під №26. Оскільки в Україні діє правовий режим воєнного стану, це створює додаткові складності у замовленні, очікуванні виготовлення та доставці імпортного ізоляційного матеріалу одного певного виробника.
У зв’язку з цим, просимо виключити вимогу щодо торцевої роз’ємної термоусадкової герметизуючої манжети з пунктів 2.2., 3.2. Додатку В до Додатку 1 Тендерної документації.
Відповідь:
Шановний учаснику закупівлі!
Замовником опрацьовується Ваше звернення.
За результатами опрацювання, у разі необхідності, до тендерної документації будуть внесені зміни.
Дата відповіді:
10.04.2023 10:13