-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт автоматичної системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей в гуртожитку №4 за адресою: м. Київ, вулиця Гарматна, 53
Торги відмінено
3 944 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 19 720.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 19 720.00 UAH
Період уточнення:
13.03.2023 14:51 - 18.03.2023 00:00
Відповідь надана
ISO 45001:2018
Номер:
438d34d759c740f7ab6195c794b715fd
Дата опублікування:
15.03.2023 16:03
Опис:
Згідно тендерної документації вимагається сертифікації чи органом оцінки відповідності сертифікат на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ISO 45001:2018.
Дана вимога є дискримінаційною, адже зазначне формулювання сертифікату не відповідає чинному законодавству України. Також вимога Замовника виглядає дивною та не зрозумілою, з точки зору того, що Замовник всупереч чинному законодавству України вимагає від Учасників закупівлі надати міжнародні сертифікати відповідності ISO, а не сертифікатів відповідності, який затверджений та діє на території України, згідно з чинними в Україні нормативними документами – а саме державними стандартами ДСТУ. Незрозумілим це є також з тією сторони, що Замовником процедури закупівлі є державна бюджетна установа, і він «ЗОБОВ’ЯЗАНИЙ» дотримуватись норм чинного законодавства України.
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі ЗУ) ч. 3 статті 22 Закону, тендерна документація (ТД) може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
На підставі вищезазначеного, вважаємо неправомірною вимогою до Учасників щодо надання документів із посиланнями на застарілу і вже нечинну нормативну базу просимо зобов’язати Замовника внести зміни та видалити даний пункт.
Відповідь:
Шановний Учаснику, даний сертифікат є міжнародним стандартом та частиною чинного законодавства України, який встановлює вимоги до систем менеджменту охорони праці та техніки безпеки. Він дозволяє організації мати контроль та знання про всі відповідні небезпеки, які виникають в результаті нормальної роботи та непередбачуваних ситуацій, та підвищувати свою продуктивність.
Впровадження ISO 45001 являється стратегічним та операційним рішенням для вашої компанії, яке дозволяє вам отримати безліч переваг:
• Скоротити кількість травм, проблем зі здоров’ям та смертельних випадків в виробничій практиці.
• Належна розробка та розповсюдження політики в сфері охорони праці та техніки безпеки з чітким управління зі сторони керівництва, а також зобов’язання дотримуватись діючого законодавства.
• Підвищення репутації організації.
• Більш точне визначення цілей організації в сфері охорони праці та техніки безпеки.
• Більш мотивовані співробітники, активізація консультацій та участі в зборах по охороні праці.
• Чітке управління зі сторони керівництва, а також дотримання системи менеджменту техніки охорони праці та техніки безпеки.
• Покращення контролю над ризиками, а також показників та результатів в сфері охорони праці та техніки безпеки.
Крім того, Замовник прагне отримати послуги найвищої якості, і тому вимагає даний сертифікат саме від Учасника.
Дата відповіді:
16.03.2023 20:04
Відповідь надана
Лист виданий органом ДФС (органом ДПС)
Номер:
f6eacee0130c453faf7b73f7731ad03b
Дата опублікування:
15.03.2023 16:03
Опис:
Згідно Вашої документації вимагається Лист (або інший документ), виданий органом ДФС (органом ДПС), про перелік зареєстрованих рахунків учасника у банківських установах.
Дана вимога є дискримінаційною, адже такий документ не передбачений Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 року № 852, який містить вичерпний перелік вимог для участі у вашій закупівлі.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Так як отримання довідки з Податкової служби не є обов’язковим документом та не передбачено чинним законодавством для здійснення господарської діяльності на території України, тому вимагаючи даний документ в складі Пропозиції, Замовник виходить за межі своїх повноважень установлених Конституцією України.
Звертаємо Вашу увагу, що такий документ отримується на запит згідно терміну
передбаченого законодавством для розгляду звернень, а він становить 30 днів з моменту
звернення. З урахуванням строків закупівель, ми не можемо отримати вчасно таку довідку.
Отже, просимо внести зміни та видалити даний пункт.
Відповідь:
Шановний Учаснику, дана вимога сформована відповідно до норм чинного законодавства України.
Відповідно до п. 2 розділу І Порядку подання повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах до контролюючих органів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 18.08.2015 року № 721 (у редакції від 09.07.2019 року № 292) (далі - Порядок № 721), цей Порядок визначає послідовність дій банків та інших фінансових установ під час надання повідомлень про відкриття або закриття рахунків (далі - Повідомлення) платників податків - юридичних осіб (резидентів і нерезидентів) незалежно від організаційно-правової форми, відокремлених підрозділів та представництв юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність (далі - платники податків) до контролюючих органів, у яких обліковуються платники податків, та відкриття або закриття банками власних кореспондентських рахунків, а також форму і зміст повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах, перелік підстав для відмови контролюючих органів у взятті рахунків на облік.
Згідно п. 5 розділу І Порядку № 721 банки та інші фінансові установи зобов'язані надіслати повідомлення про відкриття або закриття рахунку платника податків до контролюючого органу, у якому обліковується платник податків, у день відкриття/закриття рахунку.
Згідно п. 6 розділу І Порядку № 721 Повідомлення-відповідь - електронне повідомлення про взяття / відмову у взятті на облік у контролюючих органах рахунків платників податків, відкритих у банках та інших фінансових установах.
Відповідно до п. 4 розділу II Порядку № 721 контролюючий орган не пізніше ніж на наступний робочий день із дня отримання Повідомлення в електронній формі зобов'язаний надіслати до фінансової установи з використанням електронних комунікаційних мереж електронне Повідомлення-відповідь щодо взяття рахунку на облік у контролюючому органі, структура якого визначається згідно з додатком 1 до цього Порядку.
П. 6 розділу II Порядку № 721 передбачено, що датою початку видаткових операцій за. рахунком платника податків (крім банку) у фінансовій установі є дата однієї з подій, що відбулася першою: отримання фінансовою установою Повідомлення-відповіді з відміткою про взяття рахунку на облік у контролюючому органі або реєстрації отримання фінансовою установою корінця повідомлення з відміткою про взяття рахунку на облік у контролюючому органі, або дата, визначена як дата взяття на облік у контролюючому органі за мовчазною згодою згідно з пунктом 4 цієї глави.
Отже, згідно Порядку № 721 банки у день відкриття/закриття рахунку надсилають до контролюючого органу повідомлення про відкриття або закриття рахунку платника податків, на що контролюючий орган надсилає банку електронне Повідомлення-відповідь щодо взяття рахунку на облік у контролюючому органі, і лише після взяття рахунку на облік у контролюючому органі допускається здійснення видаткових операцій за рахунком.
Додатково повідомляємо, що дана вимога не є дискримінаційною з огляду на рішення АМКУ.
Дата відповіді:
16.03.2023 17:29
Відповідь надана
копії свідоцтв
Номер:
8dad61e6c8c741a8ad1615a551ccdbe5
Дата опублікування:
15.03.2023 16:02
Опис:
Згідно Додатку 1 до тендерної документації, У пропозиції Учасники повинні надати Скановані з оригіналу копії свідоцтв (на не менше 2-ох працівників) про проходження спеціального навчання щодо надання послуг протипожежного призначення на монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень.
Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і
виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету
Міністрів України від 23 листопада 2016 року № 852 встановлені кадрові вимоги щодо
виконання робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного
обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління
евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень, зокрема, Керівник
робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування)
систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей,
устатковання для передачі тривожних сповіщень повинен мати:
- вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань "Архітектура та
будівництво", "Цивільна безпека" (за спеціальностями "Цивільна безпека", "Пожежна
безпека"), "Автоматизація та приладобудування", "Електроніка та телекомунікації",
"Електрична інженерія";
- стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах
цивільного захисту (за спеціальністю "Пожежна безпека") не менше п’яти років.
Виконавці робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного
обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління
евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинні відповідати
таким вимогам:
- електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та
обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування
апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не
нижче 3-го розряду;
- налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю,
регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та
автоматики) - не нижче 4-го розряду.
Отже, Законодавством чітко встановлено яку освіту повинні мати керівник та виконавці робіт. Проходження даного навчання і отримання вище зазначеного свідоцтва не передбачено чинним законодавством. Тому дана вимога, є дискримінаційною по відношенні до нас та такою що суперечить законодавству.
Ознайомтесь будь ласка, з рішенням АМКУ № 15647-р/пк-пз 17.08.2020 щодо такої вимоги.
Внесіть зміни до тендерної документації та видаліть дану вимогу, в іншому випадку ми будемо звертатися до АМКУ.
Відповідь:
Вимоги тендерної документації сформовані у відповідності до норм чинного законодавства.
При формуванні вимог тендерної документації Замовник керується не тільки Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852 (далі – Ліцензійні умови), а й іншими нормативно – правовими актами чинного законодавства України.
Відповідно до пункту 28 постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), у тендерній документації обов’язково зазначаються: один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Відповідно до частини другої статті 16 Закону Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, серед яких визначено наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Національний авіаційний університет прагне отримати послуги належної (високої) якості, тому вимагає наявність дійсно кваліфікованих працівників, які мають необхідні знання та досвід.
В свідоцтвах про проходження спеціального навчання зазначається інформація про те, які саме роботи протипожежного призначення, визначені ЛІЦЕНЗІЙНИМИ УМОВАМИ провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення (далі – ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852, можуть виконувати працівники.
Відповідно до ПЕРЕЛІКУ послуг і робіт протипожежного призначення, що підлягають ліцензуванню, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852, ліцензуванню підлягають такі види послуг і робіт протипожежного призначення:
1. Монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежогасіння (водяних, пінних, газових, порошкових, аерозольних).
2. Монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень.
3. Монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем протидимного захисту.
4. Спостерігання за системами протипожежного захисту.
5. Технічне обслуговування первинних засобів пожежогасіння (водяні, водопінні, порошкові, газові вогнегасники).
6. Вогнезахист (вогнезахисне просочування глибоке чи поверхневе, вогнезахисне обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисне заповнення).
7. Оцінка (експертиза) протипожежного стану новоутворених підприємств та об’єктів нерухомості (будівель, споруд, приміщень або їх частин).
Саме на ці види послуг і робіт протипожежного призначення працівники отримують свідоцтва про проходження спеціального навчання.
Таким чином, вимога щодо надання свідоцтва про проходження спеціального навчання працівників не є дискримінаційною, оскільки дані свідоцтва може отримати будь – який суб’єкт господарювання, який дійсно має кваліфікованих працівників та здійснює свою діяльність відповідно до вимог чинного законодавства України, в тому числі ЛІЦЕНЗІЙНИХ УМОВ.
Крім того зазначаємо, що дана вимога щодо надання спеціального навчання не є дискримінаційною, що підтверджується рішеннями АМКУ, наприклад рішення № 5454-р/пк-пз від 18.08.2022 року.
Дата відповіді:
16.03.2023 17:27
Відповідь надана
ISO 50001:2018
Номер:
2a1029be2fd34cc7aff2d3b8108b0fe4
Дата опублікування:
15.03.2023 16:02
Опис:
Доброго дня, У складі пропрозиції Ви вимагаєте копію сертифікатe ISO 50001:2018 Системи енергетичного менеджменту.
Дана вимога є дискримінаційною, адже предметом закупівлі є Електромонтажні роботи, тому не зрозуміло яким Система енергетичного менеджменту має відношення до закупівлі.
Згідно Національного стандарту України «Система енергетичного менеджменту» Вимоги та настанова щодо використання ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) визначено, що мета цього стандарту полягає в наданні можливості організації створити системи і процеси, необхідні для постійного поліпшення енергетичної результативності, охоплюючи енергетичну ефективність, використання енергії та споживання енергії. Цей стандарт установлює конкретні вимоги до системи енергетичного менеджменту (СЕнМ) організації. Успішне застосування СЕнМ підтримує культуру прихильності поліпшення енергетичної результативності, яка залежить від прихильності на всіх рівнях організації, особливо від прихильності вищого керівництва. У багатьох випадках це призводить в організації до зміни її культури.
Вважаємо, що така вимога є незаконною та дискримінуючою, такою що відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» порушує основні принципи здійснення публічних закупівель та недискримимінації учасників, так з огляду на наступне: Відповідно до ч.4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Відповідно до статті 31 Господарського кодексу України, дискримінацією суб'єктів господарювання є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання. Відповідно до Національного стандарту України «Система енергетичного менеджменту» Вимоги та настанова щодо використання ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT), рекомендації в цих настановах не є самі по собі обов’язковими і не мають силу закону. Більш того, детальні способи згідно з якими рекомендації даного стандарту стають обов’язковими не вказані в цьому документі взагалі. Звідси бачимо, що вимогою щодо надання сертифікату ДСТУ ISO 50001:2020 «Системи енергетичного менеджменту» Замовник ставить учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, при чому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і при чому НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ його отримувати), а інших – у вигідне становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем процедури закупівлі. Це говорить про те, що замовник лобіює інтереси Учасника який має відповідний сертифікат. Тому маємо явну дискримінацію, яка порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»). Тому, Вимагаємо вилучити вимогу щодо сертифікат ДСТУ ISO 50001:2020 «Системи енергетичного менеджменту», що є дискримінаційною вимогою до Учасників та цим самим обмежує коло учасників та прямо порушує норми чинного законодавства України у сфері публічних закупівель.
Відповідь:
Вимога щодо надання сертифікату ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) є законною та встановлена в тендерній документації у відповідності до діючих норм чинного законодавства України.
Відповідно до пп. 1 пункту 1 наказу Державного підприємства «Український науково – дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 03.06.2020 № 104 «Про прийняття та скасування національних стандартів», прийняти національні стандарти, гармонізовані з міжнародними стандартами, методом перекладу з наданням чинності з 15 вересня 2020 року: ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання – На заміну ДСТУ ISO 50001:2014.
Мета цього стандарту полягає в наданні можливості організації створити системи і процеси, необхідні для постійного поліпшення енергетичної результативності, охоплюючи енергетичну ефективність, використання енергії та споживання енергії. Цей стандарт установлює конкретні вимоги до системи енергетичного менеджменту (СЕнМ) організації. Успішне застосування СЕнМ підтримує культуру прихильності поліпшення енергетичної результативності, яка залежить від прихильності на всіх рівнях організації, особливо від прихильності вищого керівництва. У багатьох випадках це призводить в організації до зміни її культури.
Крім того зазначаємо, отримати даний сертифікат може будь – яка організація, яка здійснює свою діяльність у відповідності до даного стандарту.
Дата відповіді:
16.03.2023 17:25
Відповідь надана
ДСТУ-Н CEN/TS 54-14:2009
Номер:
b726fbfd41ee4d17874fc947aaa5b8da
Дата опублікування:
15.03.2023 16:01
Опис:
Відповідно до Додатку 3 вимагається для підтвердження інформації у складі пропозиції Учасники мають надати копію сертифікату ДСТУ-Н CEN/TS 54-14:2009 Системи пожежної сигналізації та оповіщення. Частина 14. Правила побудови, проектування, монтування, введення в експлуатацію, експлуатування і технічного обслуговування (міжнародний стандарт).
Шановний Замовнику, данна редакція сертифікату втратила чинність.
Видаліть дану вимогу, адже вимога щодо надання НЕДІЮЧОГО сертифікату є незаконною
Також, звертаємо вашу увагу, що в Україні діє виключно добровільна сертифікація.
Відповідь:
Шановний Учаснику, в тендерну документацію будуть внесені зміни в цій частині у відповідності до норм чинного законодавства.
Дата відповіді:
16.03.2023 19:58
Відповідь надана
ДСТУ ISO 37001:2018
Номер:
78088f8cad63483cb79205d601879a8a
Дата опублікування:
15.03.2023 16:01
Опис:
Згідно Додатку 3, Учасник у складі пропозиції надають копію ДСТУ ISO 37001:2018 Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування.
Відповідно до вимог тендерної документації, Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстави шляхом самостійного декларування відсутності такої підстави в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції , а саме: відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення (підпункт 2 пункту 44 Особливостей); керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією (підпункт 3 пункту 44 Особливостей).
Отже, на підтвердження протидії корупції є відповідний документ, передбачений чинним законодавством України.
На теперішній час діє виключно добровільна сертифікація.
Отже, відсутня законна підстава для надання зазначеного сертифікату.
Внесіть зміни до тендерної документації та видаліть дану вимогу, в іншому випадку ми будемо звертатися до АМКУ.
Відповідь:
Даний сертифікат є державним стандартом, який прийнято у відповідності до норм чинного законодавства, а саме:
Відповідно до пп. 12 пункту 1 наказу Державного підприємства «Український науково – дослідний навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 18.12.2018 № 507 «Про прийняття та скасування національних стандартів, скасування зміни до національного стандарту», прийняти національні стандарти, гармонізовані з європейськими та міжнародними стандартами, методом перекладу з наданням чинності з 01 січня 2020 року: ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування – На заміну ДСТУ ISO 37001:2017 (ISO 37001:2016, IDT).
Цей стандарт установлює вимоги та надає настанову для встановлення, упровадження, підтримки, перегляду та вдосконалення системи управління щодо протидії корупції. Система може бути автономною або інтегрованою в загальну систему управління. У стандарті розглянуто такі аспекти, що стосуються діяльності організації:
— хабарництво у державних, приватних та неприбуткових галузях економіки;
— давання хабарів організацією;
— давання хабарів персоналом організації, що діє від імені організації чи на її користь;
— давання хабарів бізнес-партнерами організації, що діє від імені організації чи на її користь;
— отримання хабарів організацією;
— отримання хабарів персоналом організації у зв’язку з діяльністю організації;
— отримання хабарів бізнес-партнерами організації у зв’язку з діяльністю організації;
— пряме та непряме хабарництво (наприклад, хабар, запропонований чи отриманий третьою стороною або за її посередництвом).
Цей стандарт застосовують лише до хабарництва. Він установлює вимоги та надає настанови щодо системи управління, яка призначена допомогти організації попередити, виявити та реагувати на хабарництво, виконувати закони щодо протидії корупції та добровільні зобов’язання, які можуть бути застосовані до її діяльності.
Таким чином, є законна підстава для надання зазначеного сертифікату і відповідно відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації
Дата відповіді:
16.03.2023 16:26
Відповідь надана
SA 8000:2014
Номер:
0dcf607008f346749e3567280a4a7d15
Дата опублікування:
15.03.2023 16:00
Опис:
Відповідно до Додатку 3 вимагається На підтвердження наявності в учасника системи управління щодо соціальної відповідальності учасник у складі тендерної пропозиції надає чинний виданий учаснику органом сертифікації чи органом оцінки відповідності сертифікат соціальної відповідальності SA 8000:2014.
Така вимога є дискримінаційною, аже задача даного стандарту: допомогти підприємствам розробити та впровадити ефективну систему управління, яка направлена на підвищення рівня умов праці та життєвого рівня працівників підприємства. З 01.01.201 на території України скасовано обов’язкову сертифікацію, та на теперішній час діє виключно добровільна сертифікація.
Запитуваний Замовником Сертификат SA 8000 ніяким чином не стосується технічний характеристик предмета закупівлі, отже, повинен бути видалений з вимог документації.
Отже, просимо внести зміни та видалити відповідку вимогу, яка є незаконною з огляду предмету закупівлі.
Відповідь:
Стандарт SA 8000 є міжнародним стандартом та частиною чинного законодавства України, що встановлює соціальну відповідальність і зобов'язання організацій перед персоналом і контрагентами по договорам, що визначає впровадження соціальних якостей надання роботи. SA 8000 базується на принципах Конвенцій Міжнародної організації праці, Загальної Декларації прав людини та Конвенції ООН з прав дитини. Останнє оновлення стандарту було зроблено в 2014, поточна версія SA 8000:2014. Стандарт соціальної відповідальності SA 8000:2014 визначає вимоги щодо соціального захисту працівників, в тому числі й щодо охорони праці:
- створення безпечних умов праці і запобігання нещасним випадкам та ушкодженню здоров'я, що є наслідком роботи або відбуваються в її процесі, шляхом скорочення, у можливих межах, факторів небезпеки, характерних для виробничого середовища.
- призначення представника вищого керівництва, відповідальним за охорону праці персоналу і виконання положень даного стандарту в частині, що стосується охорони праці.
- надавання персоналові, включаючи новий персонал, можливість пройти регулярне і задокументоване навчання з техніки безпеки й охорони праці.
- організація системи, що дає змогу виявляти потенційні загрози здоров'ю і безпеці всього персоналу та запобігати їм.
- створення належних умов для виконання трудових функцій (надавати всьому персоналові для використання чисті туалетні кімнати, доступ до питної води, а також, за необхідності, санітарні умови для збереження продовольства, забезпечувати чистоту й безпеку наданих персоналові місць відпочинку, а також сприяти їх відповідності основним потребам персоналу.
- дотримання законів і промислових стандартів, що визначають робочий час. Стандартний
робочий тиждень має визначатися законодавством, але не повинен на регулярній основі перевищувати 48 годин. Персонал повинен мати принаймні один вихідний день за коженсемиденний період. Уся понаднормова робота має оплачуватися в розмірі, вищому за звичайний, і в жодному разі не повинна перевищувати 12 годин на працівника протягом тижня.
- відрахування із заробітної плати не пов'язані з дисциплінарними заходами, а також надавати працівникам регулярне і докладне обгрунтування складу заробітної плати;
- компанія не повинна застосовувати або підтримувати дискримінацію при прийомі на роботу, оплаті праці, наданні доступу до навчання, підвищенні в посаді, звільненні або виході на пенсію на основі раси, національної належності, віросповідання, інвалідності, статі, сексуальної орієнтації, належності до будь-якої організації, політичних поглядів або віку, та інше.
Даний сертифікат може отримати будь – яка організація, яка здійснює свою діяльність у відповідності до норм чинного законодавства.
Таким чином, відсутня підстава для внесення змін до тендерної документації
Дата відповіді:
16.03.2023 16:23
Відповідь надана
Страховий поліс
Номер:
8c4d7328a328431a927c2e882ebb2ff7
Дата опублікування:
15.03.2023 16:00
Опис:
3. Згідно Додатку 3, Учасник повинен надати Страховий поліс учасника або договір про добровільне страхування відповідальності перед третіми особами, укладений з учасником та дійсний на весь період надання послуг за предметом цієї закупівлі, страхова сума якого має бути не менше суми даної закупівлі.
Звертаємо Вашу увагу , що така вимога вже давно визначена АМКУ як дискримінаційна.
Страховий поліс учасника або договір про добровільне страхування відповідальності перед третіми особами це добровільне право Учасника.
Такий документ не має відношення до підтвердження кваліфікаційних критеріії та предмету закупівлі вцілому.
Внесіть зміни до тендерної документації та видаліть дану вимогу, в іншому випадку ми будемо звертатися до АМКУ.
Відповідь:
Шановний Учаснику! Вимогу щодо надання страхового полісу учасника або договору про добровільне страхування відповідальності перед третіми особами, укладеного з учасником та дійсного на весь період надання послуг за предметом цієї закупівлі, страхова сума якого має бути не менше суми даної закупівлі при виконання будівельно – монтажних робіт може виконати будь – який учасник процедури закупівлі, а тому вона не є дискримінаційною.
Додатково повідомляємо, що об’єкт, на якому будуть виконуватися роботи – це об’єкт де постійно або тимчасово перебувають викладачі та студенти. Роботи виконуються в робочий час, тому Замовник вимагає надати такий поліс або договір, який покриває збитки, які можуть статися та понести за собою загрозу життю та здоров’ю людей, спричинені Учасником при виконанні будівельно – монтажних робіт.
Крім того в будь – якій сфері господарювання завжди є ризик завдання комусь збитків внаслідок ненавмисних помилок.
Страхування відповідальності юридичних осіб передбачає сплату страхової компенсації потерпілій стороні за шкоду, яка була завдана майну третіх осіб через дії Страхувальника, діяльність якого застрахована відповідно до умов угод страхування відповідальності перед третіми особами.
Таким чином, відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації
Дата відповіді:
16.03.2023 19:57
Відповідь надана
ISO 45001:2018
Номер:
cba60c7038cd4b6dbf8f29ed32383b58
Дата опублікування:
15.03.2023 16:00
Опис:
2. Відповідно до Додатку 3, Ви вимагаєте надання у пропозиції На підтвердження наявності в учасника системи управління охороною здоров’я та безпекою праці, яка відповідає національним та міжнародним стандартам, учасник у складі тендерної пропозиції надає чинний виданий учаснику органом сертифікації чи органом оцінки відповідності сертифікат на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ISO 45001:2018 щодо монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень.
Така вимога є дискримінаційною, адже Ви вимагаєте надати такий сертифікат щодо монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень.
Ми маємо такий сертифікат, але він не містить формулювання: «монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень». При цьому, наш сертифікат стосується електромонтажних робіт, що є ширшим поняттям. Але така редакція Вашої ТД не дає нам права взяти Участь у торгах.
Звертаємо Вашу увагу, що предметом Вашої закупівлі є саме - Електромонтажні роботи.
Також, дискримінаційним для нас є те, що такий сертифікат повинен бути виданий саме на Учасника. Ми маємо такий сертифікат, але шляхом залучення субпідрядної організації. Адже таке право надано нам Законом України Про публічні закупівлі.
Таким чином, Ваша тд містить незаконну вимогу.
Просимо внести зміни до ТД та прибрати зазначене фомулювання щодо сфери сертифікації, а також, вимогу щада надання такого сертифівкату саме на Учасника, в іншому випадку ми звернемося до АМКУ за захистом своїх прав.
Повідомляємо Вас, що АМКУ вже давно визначив таку вимогу , як дискримінаційну.
Просимо ознайомитись Вас з Рішеннями АМКУ.
Відповідь:
Шановний Учаснику, вимога щодо надання сертифікату ISO 45001:2018 щодо монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень не є дискримінаційною.
Даний сертифікат є міжнародним стандартом та частиною чинного законодавства України, який встановлює вимоги до систем менеджменту охорони праці та техніки безпеки. Він дозволяє організації мати контроль та знання про всі відповідні небезпеки, які виникають в результаті нормальної роботи та непередбачуваних ситуацій, та підвищувати свою продуктивність.
Впровадження ISO 45001 являється стратегічним та операційним рішенням для вашої компанії, яке дозволяє вам отримати безліч переваг:
• Скоротити кількість травм, проблем зі здоров’ям та смертельних випадків в виробничій практиці.
• Належна розробка та розповсюдження політики в сфері охорони праці та техніки безпеки з чітким управління зі сторони керівництва, а також зобов’язання дотримуватись діючого законодавства.
• Підвищення репутації організації.
• Більш точне визначення цілей організації в сфері охорони праці та техніки безпеки.
• Більш мотивовані співробітники, активізація консультацій та участі в зборах по охороні праці.
• Чітке управління зі сторони керівництва, а також дотримання системи менеджменту техніки охорони праці та техніки безпеки.
• Покращення контролю над ризиками, а також показників та результатів в сфері охорони праці та техніки безпеки.
Відповідно до технічного завдання здійснюється монтаж систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей.
Таким чином, сфера діяльності по даному сертифікату встановлена у відповідності до технічного завдання.
Крім того, Замовник прагне отримати послуги найвищої якості, і тому вимагає даний сертифікат саме від Учасника.
Таким чином, відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації.
Дата відповіді:
16.03.2023 16:21
Відповідь надана
ДСТУ ISO 23932:2018
Номер:
81d0a59b448448639af457f38a6f2572
Дата опублікування:
15.03.2023 15:59
Опис:
1. Шановний Замовнику, Ваша тендерна документація містить дискримінаційну вимогу, а саме: національним та міжнародним стандартам, учасник у складі тендерної пропозиції надає чинний виданий учаснику органом сертифікації чи органом оцінки відповідності сертифікат інжинірингу пожежної безпеки ДСТУ ISO 23932:2018 щодо монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень.
Така вимога є дискримінаційною, адже Сертифікація ДСТУ ISO 23932:2018 містить загальні принципи проектування та вимоги до техніки пожежної безпеки. Вони необхідні в таких випадках:
- на етапі проектування пожежної безпеки;
- під час виконання проектних планів пожежної безпеки;
- для управління пожежною безпекою.
Тобто, даний сертифікат містить перелік ключових моментів, які важливі для практикуючих інженерів з техніки пожежної безпеки та експертних рецензентів, які перевіряють роботу цих фахівців.
Предметом Вашої закупівлі є електромонтажні роботи, а не проектування, отже даний сертифікат не має відношення до закупівлю, тому повинен бути виключений з вимог тендерної докумнтації.
Просимо внести зміни до ТД та прибрати зазначений сертифікат, в іншому випадку ми звернемося до АМКУ за захистом своїх прав.
Відповідь:
Шановний Учаснику, вимоги тендерної документації сформовані у відповідності до норм чинного законодавства.
Відповідно до ДБН В.1.2-7:2021 «Основні вимоги до будівель і споруд. Пожежна безпека» інжиніринг пожежної безпеки – застосування інженерних методів до розробки або оцінки проектів будівель і споруд шляхом аналізу конкретних сценаріїв пожежі або кількісної оцінки ризику для групи сценаріїв пожежі.
Інжиніринг пожежної безпеки необхідний для оцінювання виявлення моменту виникнення пожежі, реагування на неї та її гасіння враховують: - тривалість приведення в дію систем протипожежного захисту та реагування на пожежу пожежно-рятувальних підрозділів і людей, що перебувають у будівлі і споруді; - вплив систем протипожежного захисту (зокрема вогнегасних речовин); - тривалість виявлення пожежі залежно від виду та розташування пожежних сповіщувачів; - взаємодію засобів пожежогасіння з іншими засобами безпеки.
Крім того зазначаємо, що відповідно до наказу Державного підприємства «Український науково – дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 11.04.2018 року № 96 «Про прийняття національного нормативного документа, гармонізованого з міжнародним нормативним документом», прийняти національний нормативний документ, гармонізований з міжнародним нормативним документом, методом підтвердження з наданням чинності з 12 квітня 2018 року: ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009, IDT) Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи – Вперше.
Таким чином, даний сертифікат прийнятий у відповідності до норм чинного законодавства і потрібен не тільки для інженерів з техніки безпеки.
Дата відповіді:
16.03.2023 16:14