• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

"Охоронні послуги" послуги з охорони приміщень технічними засобами філій та структурних підрозділів Вінницького обласного центру зайнятості

ЗАКУПІВЛЯ ПРОВОДИТЬСЯ В МЕЖАХ КОШТОРИС ВИДАТКІВ НА 2023р !!!! Період надання послуг з 01.04.2023р. по 31.12.2023р. Закупівля проводиться відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанови від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами) «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі- Особливості). Вінницький обласний центр зайнятості, код за ЄДРПОУ 05392714, м. Вінниця вул. Стрілецька 3-а, категорія: органи соціального страхування, зазначені у пункті 2 ч.1 ст. 2 Закону України "Про публічні закупівлі" (цільові страхові фонди зі страхування на випадок безробіття)(Джерело фінансування: кошти Фонду загальнообов'язкового соціального страхування України на випадок безробіття"). Спосіб підтвердження п.44 Особливостей для Учасників та Переможця визначені в тендерній документації. Мова якою повинні готуватись тендерні пропозиції: українська. Замовник не приймає до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями!!! Обсяги закупівлі обраховані Замовником з врахування воєнного стану в Україні до 20.05.2023р. Законом затверджено Указ Президента України від 6 лютого 2023 року №58/2023 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», яким строк дії воєнного стану в Україні продовжується з 05 години 30 хвилин 19 лютого 2023 року строком на 90 діб. У разі продовження воєнного стану в Україні й надалі, Замовник після укладання Договору з Виконавцем буде керуватись п.1 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.п. 1 п. 19 Постанови від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».

Завершена

480 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 400.00 UAH
Період уточнення: 09.03.2023 16:41 - 15.03.2023 00:00
Відповідь надана

Дискримінаційна вимога до учасників

Номер: 4dc518e1ab724c4ea7855114bf9fb129
Дата опублікування: 14.03.2023 12:15
Опис: ВИМОГА щодо порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації при проведенні закупівлі «Охоронні послуги» послуги з охорони приміщень технічними засобами філій та структурних підрозділів Вінницького обласного центру зайнятості, Код ДК 021:2015 - 79710000-4 (Охоронні послуги), Основний класифікатор: Код ДК 021:2015: 79711000-1 (Послуги з моніторингу сигналів тривоги, що надходять з пристроїв охоронної сигналізації)» «09» березня 2023 року Вінницький обласний центр зайнятості (Далі – Замовник) оприлюднив Оголошення UA-2023-03-09-010253-a про проведення відкритих торгів на закупівлю Охоронні послуги» послуги з охорони приміщень технічними засобами філій та структурних підрозділів Вінницького обласного центру зайнятості, Код ДК 021:2015 - 79710000-4 (Охоронні послуги), Основний класифікатор: Код ДК 021:2015: 79711000-1 (Послуги з моніторингу сигналів тривоги, що надходять з пристроїв охоронної сигналізації). Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», надалі – Закон, закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. При детальному розгляді тендерної документації нами було встановлено низку вимог, які суперечать принципам, викладеним у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Потенційні учасники, які планують прийняти участь у закупівлі є суб’єктом господарювання, які у чіткій відповідності до положень чинного законодавства України, провадить господарську діяльність, яка стосується надання охоронних послуг на підставі отриманої ліцензії, зокрема, які закуповує Замовник в рамках зазначеної вище процедури закупівлі, та повинні мати матеріально-технічну базу та працівників для виконання такого роду договорів. Керуючись частиною восьмою статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, встановленого до внесення змін до тендерної документації.. Ознайомившись з умовами тендерної документації зі змінами, затвердженою рішенням уповноваженої особи Замовника від 09.03.2023 року №8 та з умовами тендерної документації зі змінами, затвердженою рішенням уповноваженої особи Замовника від 13.03.2023 року №11 (далі — Документація), нами виявило умови, які обмежують конкуренцію серед учасників та порушують принцип недискримінації учасників, що обмежує право зацікавлених учасників на участь в цій закупівлі, а саме: 1. Відповідно Додатку 3 до Тендерної документації: «- копію «договору добровільного страхування цивільної відповідальності (фінансових ризиків)» (п. 15 ч. 4 ст. 6 Закону України «Про страхування») чинного (діючого) на дату розкриття пропозицій, страхова сума за яким повинна складати не менше ніж 20% від суми договору з Замовником. Статтею 16 Закону України «Про страхування» визначено основні вимоги до договорів страхування. Зокрема, договір страхування повинен містити строк дії договору. Крім того, частиною четвертою статті 18 Закону України «Про страхування» визначено, що договір страхування набирає чинності з моменту внесення першого страхового платежу. - Учасник закупівлі має надати в складі тендерної пропозиції копію документу, що підтверджує оплату страхового платежу за договором. - «Заява на страхування» має містити конкретні категорії об`єктів, відповідальність, щодо охорони яких буде підпадати під дію цього договору страхування, а саме: має бути зазначено - «державні установи». - в наданому Учасником Договорі «добровільного страхування цивільної відповідальності (фінансових ризиків)» має бути зазначений чіткий перелік страхових випадків та ризиків, які «покриваються» за цим договором у разі настання відповідальності перед третіми особами». Також аналогічна вимога міститься у пп. 4.1.10 п. 4.1. Розділу 4 Проекту договору Додаток №4 Тендерної документації , а саме: «4.1.10. Виконавець повинен надати на дату укладання цього договору копію діючого «договору добровільного страхування цивільної відповідальності (фінансових ризиків)» (п. 15 ч. 4 ст. 6 Закону України «Про страхування»), страхова сума за яким має складати не менше ніж 20% від суми цього договору.». Ми вважаємо необґрунтованою, безпідставною та дискримінаційною вищезазначену вимогу Замовника. Порушення прав нашого підприємства цією вимогою (кваліфікаційним критерієм) пояснюється наступним. Вимога Замовника про надання Учасниками Договору цивільної відповідальності (фінансових ризиків) є дискримінаційною і такою, яка суперечить чинному законодавству, адже роботи, які передбачені предметом закупівлі, не належать до переліку видів обов’язкового страхування, закріпленого статтею 7 Закону України «Про страхування» від 07.03.1996 року. Даний вид страхування є виключно «добровільним» і не може вимагатися Замовником. Встановлюючи дану вимогу до Учасників Замовник навмисно зменшує кількість потенційних учасників лише до тих, які мають даний страховий договір, у зв’язку з чим виникають додаткові витрати від учасників, у яких відсутній даний даний, адже він не передбачений жодним нормативно-правовим актом як «обов'язковий». Відповідно пункту 15 частини 4 ст. 6 Закону України «Про страхування» передбачено тільки страхування відповідальності перед третіми особами. Страхування фінансових ризиків визначене в п. 18 ч. 4 ст. 6 Закону України «Про страхування» і є окремим видом добровільного страхування. Дані види страхування потребують від Страховика наявність окремих ліцензій на провадження господарської діяльності з надання фінансових послуг. Також, керуючись підпунктом 3.15 пункту 3 та підпунктом 3.18 пункту 3 Розпорядження ДЕРЖАВНОЇ КОМІСІЇ З РЕГУЛЮВАННЯ РИНКІВ ФІНАНСОВИХ ПОСЛУГ УКРАЇНИ №565 «Про затвердження Характеристики та класифікаційних ознак видів добровільного страхування», можна зробити висновки, що дані види страхування відрізняються за своїми характеристиками та класифікаційними ознаками. Також Замовник у вимозі зазначає, що «частиною четвертою статті 18 Закону України «Про страхування» визначено, що договір страхування набирає чинності з моменту внесення першого страхового платежу. - Учасник закупівлі має надати в складі тендерної пропозиції копію документу, що підтверджує оплату страхового платежу за договором.», проте у статті 18 Закону України «Про страхування» на яку посилається Замовник відсутня частина четверта. Додатково повідомляємо, що стаття 18 Закону України «Про страхування» містить абзац четвертий, у якому зазначено: «Договір страхування набирає чинності з моменту внесення першого страхового платежу, якщо інше не передбачено договором страхування». Тобто, Замовник встановлюючи дану дискримінаційну вимогу, вирізав частину із даного абзацу. Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з ч.4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Встановлена вимога не відповідає нормам Закону та порушує основні принципи здійснення закупівлі, щодо недискримінації Учасників та необ'єктивної і неупередженої оцінки тендерних пропозицій учасників в подальшому, та такою, що порушує права Учасників та наступні принципи закупівель – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням та добросовісна конкуренція серед Учасників. Згідно ч.4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників. На підставі вищезазначеного, просимо Замовника внести зміни до тендерної документації та видалити вимогу, щодо наявності в Учасників та надання ними – «договору добровільного страхування цивільної відповідальності (фінансових ризиків)» (п. 15 ч. 4 ст. 6 Закону України «Про страхування») чинного (діючого) на дату розкриття пропозицій, страхова сума за яким повинна складати не менше ніж 20% від суми договору з Замовником. Статтею 16 Закону України «Про страхування» визначено основні вимоги до договорів страхування. Зокрема, договір страхування повинен містити строк дії договору. Крім того, частиною четвертою статті 18 Закону України «Про страхування» визначено, що договір страхування набирає чинності з моменту внесення першого страхового платежу. - Учасник закупівлі має надати в складі тендерної пропозиції копію документу, що підтверджує оплату страхового платежу за договором. - «Заява на страхування» має містити конкретні категорії об`єктів, відповідальність, щодо охорони яких буде підпадати під дію цього договору страхування, а саме: має бути зазначено - «державні установи». - в наданому Учасником Договорі «добровільного страхування цивільної відповідальності (фінансових ризиків)» має бути зазначений чіткий перелік страхових випадків та ризиків, які «покриваються» за цим договором у разі настання відповідальності перед третіми особами». Та видалити пп. 4.1.10 п. 4.1. Роздіду 4 Проекту договору, який наведений у Додатку № 4 до Тендерної документації Аналогічні рішення АМКУ: рішення колегії АМКУ № 10451-р/пк-пз від 27.05.2020р. рішення колегії АМКУ № 6448-р/пк-пз від 25.10.2022р.
Відповідь: Шановний Учасник! Вважаємо, що вказані вимоги не обмежують коло Учасників які бажають прийняти участь в закупівлі, та ніщо не перешкоджає надати Учасникам договір страхування цивільної відповідальності перед третіми особами у складі тендерної пропозиції. Відповідно до п. 28 постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами) «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням особливостей. Згідно ч. 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відтак, вимоги п. 28 Постанови № 1178 узгоджуються з вимогами ч. 3 ст. 22 Закону. Замовник як ініціатор закупівлі може зазначати вимоги, які необхідні для забезпечення належного виконання послуг, встановивши гарантійні зобов’язання щодо відповідальності Виконавця за спричинення матеріальних збитків Замовнику у разі неналежного та неякісного надання послуг, обмежившись гарантією у вигляді наявності страхування цивільної відповідальності перед третіми особами (Замовниками). Цінова пропозиція Учасників має бути обрахована з урахуванням всіх необхідних витрат та платежів, які необхідні для надання якісних та кількісних послуг Замовнику. Разом з цим, слід зазначити, що наявність такого виду вимоги не обмежує коло учасників, так як укладання договору з такого виду страхування є загально доступним та не створює жодних перешкод на його укладання. Крім того, об’єкти щодо яких проводиться закупівля належать до сфери надання соціальних послуг населенню, в яких перебуває велика кількість матеріальних цінностей і засобів, які містять персональні дані безробітних та осіб, які звернулись за послугами до Вінницької обласної служби зайнятості. Враховуючи той факт, що комплекс систем охоронної сигналізації є превентивними засобами охорони від не допущення проникнення сторонніх осіб у приміщення в неробочий час. Враховуючи дію воєнного стану та криміногенну обстановку в країні, Замовник повинен бути впевненим в тому, що у разі дій або бездіяльності надавача послуг відшкодування матеріальної шкоди Замовнику в повному обсязі відбудеться без створення додаткових зусиль та труднощів.
Дата відповіді: 17.03.2023 13:32
Відповідь надана

Дискримінаційні вимоги до учасників

Номер: 8fccace44caf486f86b344117c0f539b
Дата опублікування: 10.03.2023 12:51
Опис: Шановний Замовник. Вами встановлено дискримінаційну вивогу до учасників, а саме: "Виконавець повинен Забезпечити групи швидкого реагування автомобілями обладнаними кольорографічними схемами та написами (які ідентифікують фірму Виконавця), світловими та звуковими сигналами у кількості не менше 27 автомобілів. (з метою забезпечення одночасного реагування декількох груп швидкого реагування на звукові сигнали за декількома об`єктами Замовник одночасно)". Дана вимога є дискримінаційною та такою, що обмежує коло потенційних учасників, оскільки кожен суб'єкт господарювання самостійно визначає необхідну кількість обладнання у тому числі і автомобілів, яка йому необхідна для надання послуг. Ви, як Замовник не маєте жодного права встановлювати подібного роду дискримінаційні вимоги і зобов'язувати мати ту кількість обладнання у тому числі і автомобілів, яка вам заманеться. Є ліцінзійні вимоги, яким повинні відповідати суб'єкти господарювання. У ліцензійних вимогах не передбачена така кількість автомобілів. Отже, Вимагаємо прибрати дану дискримінаційну вимогу, а у разі ігнорування звернемося в АМКУ!
Відповідь: Шановний Учасник! Згідно ст. 1 Закону України "Про охоронну діяльність", охоронна діяльність - надання послуг з охорони власності та громадян; об'єкт охорони - фізична особа та/або майно. Охорона майна - діяльність з організації та практичного здійснення заходів охорони, спрямованих на забезпечення недоторканності, цілісності визначених власником і належних йому будівель, споруд, територій, акваторій, транспортних засобів, валютних цінностей, цінних паперів та іншого рухомого і нерухомого майна, з метою запобігання та/або недопущення чи припинення протиправних дій щодо нього, для збереження його фізичного стану, припинення несанкціонованого власником доступу до нього та забезпечення здійснення власником цього майна всіх належних йому повноважень стосовно нього. Відповідно ст. 6 Закону України "Про охоронну діяльність", охорона майна та фізичних осіб забезпечується персоналом охорони шляхом здійснення таких заходів: 1) використання пунктів централізованого спостереження, технічних засобів охорони, транспорту реагування, службових собак; 2) контроль за станом майнової безпеки об'єкта охорони; 3) реагування в межах наданих законом повноважень на протиправні дії, пов'язані з посяганням на об'єкт охорони. Згідно ст. 13 Закону України "Про охоронну діяльність", персонал охорони під час виконання функціональних обов'язків зобов'язаний: 1) забезпечувати цілісність об'єктів охорони та недоторканність майна, що на них зберігається, недоторканність фізичних осіб; 2) припиняти шляхом здійснення заходів реагування правопорушення проти власності, фізичних осіб, порушення режиму роботи об'єктів охорони; 3) негайно у будь-який спосіб повідомляти відповідні правоохоронні органи про вчинення протиправних дій щодо власності, фізичних осіб та інших незаконних дій, що мають ознаки кримінального правопорушення, у місцях здійснення заходів охорони; 4) зберігати таємницю, що охороняється законом, а також конфіденційну інформацію про господарську діяльність суб'єктів господарювання, оголошену такою в установленому порядку, відомості про особисте і сімейне життя фізичних осіб, що стали відомі у зв'язку з виконанням службових обов'язків, крім випадків, передбачених законодавством; 5) не вчиняти дій, що порушують громадський порядок. Згідно ст. 15 Закону України "Про охоронну діяльність", персонал охорони за невиконання або неналежне виконання покладених на нього обов'язків несе дисциплінарну, цивільно-правову, адміністративну або кримінальну відповідальність, встановлену законом. Враховуючи вище зазначене Замовник вбачає для того щоб забезпечити всі ці гарантії за умовами Договору -Учасники мають мати в наявності необхідні засоби та технічні можливості. Беручи до уваги кількість об`єктів Замовника та їх віддаленість один від одного (в межах Вінницької області) та враховуючи, що у надавача послуг будуть ще й інші об`єкти обслуговування крім об’єктів Замовника, наявність певної кількості транспорту швидкого реагування це необхідність, а не дискримінація. За умовами п. 4.1.2. проекту Договору, у випадку отримання тривожного сигналу (сигналу про спрацювання сигналізації на об’єкті охорони) Учасник має забезпечити негайне повідомлення Замовника та негайний виїзд групи швидкого реагування (не більше 10 (десяти) хвилин) на об’єкт охорони для встановлення причин його надходження, та у разі необхідності забезпечити реагування на протиправні дії щодо Об’єкта (можливу загрозу таких дій), вжити заходів щодо припинення протиправних дій щодо об’єкта. Для виконання цієї вимоги транспорт реагування виконавця має бути хоча б в діапазоні району Вінницької області, не кажучи вже про діапазон об`єкту Замовника. Крім того, у Виконавця може бути декілька спрацювань тривожних сигналів та буде необхідність виїхати на місце подій за декількома адресами одночасно. Зважаючи на питання та вимоги Учасників до цієї закупівлі бачимо причинний зв'язок - відсутність технічних можливостей забезпечити обслуговування обсягів закупівлі Замовника. Нагадуємо що згідно частини 3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців. У разі якщо учасник процедури закупівлі має намір залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю у випадку закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону, замовник перевіряє таких суб’єктів господарювання на відсутність підстав, визначених у частині першій статті 17 з врахуванням п.44 Особливостей. Вінницький обласний центр зайнятості інформує, що 17.01.2023р. було оголошено процедуру закупівлі UA-2023-01-17-006306-a за аналогічним предметом закупівлі та абсолютно автентичною тендерною документацією. З 13.02.2023р. по 08.03.2023р. за процедурою закупівлі UA-2023-01-17-006306-a Управлінням Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області згідно з Наказом від 13.02.2023 №17-з проведено моніторинг дотримання законодавства у сфері публічних закупівель UA-M-2023-02-13-000118, за результатами якого не було встановлено дискримінаційних вимог до Учасників та порушень вимог чинного законодавства щодо змісту тендерної документації Замовника.
Дата відповіді: 13.03.2023 13:40
Відповідь надана

Дискримінаційна вимога

Номер: 8e46965d02a24abdac412f2e411d801b
Дата опублікування: 10.03.2023 12:40
Опис: Відповідно Додатку №3 Тендерної документації Вами встановлено дискримінаційну вимогу до учасників, а саме: «- копію «договору добровільного страхування цивільної відповідальності (фінансових ризиків)» (п. 15 ч. 4 ст. 6 Закону України «Про страхування») чинного (діючого) на дату розкриття пропозицій, страхова сума за яким повинна складати не менше ніж 20% від суми договору з Замовником. Статтею 16 Закону України «Про страхування» визначено основні вимоги до договорів страхування. Зокрема, договір страхування повинен містити строк дії договору. Крім того, частиною четвертою статті 18 Закону України «Про страхування» визначено, що договір страхування набирає чинності з моменту внесення першого страхового платежу. - Учасник закупівлі має надати в складі тендерної пропозиції копію документу, що підтверджує оплату страхового платежу за договором. - «Заява на страхування» має містити конкретні категорії об`єктів, відповідальність, щодо охорони яких буде підпадати під дію цього договору страхування, а саме: має бути зазначено - «державні установи». - в наданому Учасником Договорі «добровільного страхування цивільної відповідальності (фінансових ризиків)» має бути зазначений чіткий перелік страхових випадків та ризиків, які «покриваються» за цим договором у разі настання відповідальності перед третіми особами». Ми, як потенційний учасник даної закупівлі, вважаємо необґрунтованою, безпідставною та дискримінаційною вищезазначену вимогу Замовника. Порушення прав нашого підприємства цією вимогою (кваліфікаційним критерієм) пояснюється тим, що вимога Замовника про надання Учасниками копію «договору добровільного страхування цивільної відповідальності (фінансових ризиків)» (п. 15 ч. 4 ст. 6 Закону України «Про страхування») чинного (діючого) на дату розкриття пропозицій, страхова сума за яким повинна складати не менше ніж 20% від суми договору з Замовником є дискримінаційною і такою, яка суперечить чинному законодавству, адже послуги, які передбачені предметом закупівлі, не належать до переліку видів обов’язкового страхування, закріпленого статтею 7 Закону України «Про страхування» від 07.03.1996 року. Даний вид страхування є виключно «добровільним» і не може вимагатися Замовником. Встановлюючи дану вимогу до Учасників, Ви як Замовник навмисно зменшує кількість потенційних учасників лише до тих, які мають даний договір, у зв’язку з чим виникають додаткові витрати від учасників, у яких відсутній даний страховий договір, адже він не передбачений жодним нормативно-правовим актом як «обов'язковий». Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з ч.4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Встановлена вимога не відповідає нормам Закону та порушує основні принципи здійснення закупівлі, щодо недискримінації Учасників та необ'єктивної і неупередженої оцінки тендерних пропозицій учасників в подальшому, та такою, що порушує права Учасників та наступні принципи закупівель – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням та добросовісна конкуренція серед Учасників. Згідно ч.4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників. Вимагаємо видалити дану дискримінаційну вимогу із документації та необмежувати коло потенційних учасників. У разі ігнорування, звернемося в АМКУ!
Відповідь: Шановний Учасник! Вінницький обласний центр зайнятості нагадує, що згідно ст. 96 ЦКУ юридична особа самостійно відповідає за своїми зобов'язаннями усім належним їй майном. Учасник (засновник) юридичної особи не відповідає за зобов'язаннями юридичної особи. Згідно ГКУ суб`єкт господарювання, як юридична особа несе самостійну майнову відповідальність за своїми зобов´язаннями, а також відшкодовує шкоду, завдану її працівником під час виконання службових обов´язків. Частина 1 ст. 1166 ЦКУ передбачає, що майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала. Тобто відшкодуванню підлягає не лише реальна шкода (майно, втрачене або пошкоджене в результаті протиправної поведінки), але й упущена вигода. Теорія цивільного права базується на принципі генерального делікту, відповідно до якого кожному заборонено завдавати шкоди майну іншої особи, що і знайшло юридичне втілення в ст. 1166 ЦКУ. Відповідно до ч. 2 ст. 1166 ЦКУ особа звільняється від відповідальності, якщо доведе, що шкода завдана не з її вини. Згадана стаття повністю кореспондується зі ст. 13 Конституції України, відповідно до якої власність зобов`язує. Саме на власника покладається обов` язок утримувати своє майно в належному стані. Враховуючи вище зазначене Замовник закуповуючи послугу з охорони приміщень, які є у його власності бажає отримати 100% гарантію, щодо забезпечення цілісності майнових комплексів, що передаються під охорону охоронній структурі від розкрадань, несанкціонованих сторонніх втручань, (посилення охорони об’єкта, у тому числі прибуття групи швидкого реагування на автотранспорті), пов’язаних із виникненням прямої загрози безпеці об’єкта охорони, порушенням нормальних умов життєдіяльності на об’єктах охорони або негайним усуненням наслідків їх пошкодження з дотриманням вимог Закону України «Про охоронну діяльність». Враховуючи, що охоронні фірми (Учасники закупівлі) мають на обслуговуванні безліч обє`ктів за результатами їх діяльності або бездіяльності можливе настання несприятливих(негативних) наслідків для Замовників щодо обслуговування таких об`єктів. Відтак не виключається можливість реалізації права на відшкодування майнової шкоди Замовнику у великих розмірах, враховуючи кількість об`єктів Замовника та їх місце розташування. З метою отримання 100% гарантії щодо можливості отримати компенсацію за майнову шкоду заподіяну майну Замовника за результатом укладеного Договору, Замовником було прийнято рішення, що ще на етапі подання пропозиції Учасники повинні мати ту гарантію у вигляді «Договору добровільного страхування цивільної відповідальності (фінансових ризиків)». Беручи до уваги той факт, що охоронні фірми не обмежені у кількості об`єкітв, які можуть брати на обслуговування за договорами охоронних послуг; враховуючи цей факт, майна юридичних осіб (охоронних фірм) може не вистачити для відшкодування всіх майнових шкод заподіяних Замовникам за результатами надання послуг в межах укладених договорів. Мати додаткові гарантії та упередити негативні наслідки за результатом укладеного договору з потенційним переможцем закупівлі це право Замовника, а не дискримінаційна вимога. Згідно частини 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до ст. 193 Господарського кодексу України, суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов'язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу. Замовник вбачає, що кожен Учасник усвідомлюючи обсяг цієї закупівлі має вжити всіх заходів щоб гарантувати Замовнику свою спроможність забезпечити умови договору ще на етапі подання пропозицій. Після визнання переможця за результатами проведеної закупівлі буде пізно вимагати від Учасника- переможця будь які гарантії не передбачені в цій тендерній документації (у вигляді документів). Крім документів – переможця, передбачених чинним законодавством України за неподання яких Замовник може відхилити пропозицію переможця закупівлі. Тому в 4.1.10 проекту Договору Замовника з метою забезпечення гарантій відшкодування імовірних збитків передбачено, що матеріальна відповідальність виконавця має бути застрахована в страховій компанії. Згідно зі ст. 8 Закону України "Про страхування" страховий ризик - певна подія, на випадок якої проводиться страхування і яка має ознаки ймовірності та випадковості настання. Страховий випадок - подія, передбачена договором страхування або законодавством, яка відбулася і з настанням якої виникає обов'язок страховика здійснити виплату страхової суми (страхового відшкодування) страхувальнику, застрахованій або іншій третій особі. Відповідно до ст. 979 Цивільного кодексу України за договором страхування одна сторона (страховик) зобов'язується у разі настання певної події (страхового випадку) виплатити другій стороні (страхувальникові) або іншій особі, визначеній у договорі, грошову суму (страхову виплату), а страхувальник зобов'язується сплачувати страхові платежі та виконувати інші умови договору. Згідно зі ст. 988 Цивільного кодексу України передбачено, що страховик зобов'язаний у разі настання страхового випадку здійснити страхову виплату у строк, встановлений договором. Страхова виплата за договором майнового страхування і страхування відповідальності (страхове відшкодування) не може перевищувати розміру реальних збитків. Відповідно до ст. 990 Цивільного кодексу України та ст. 25 Закону України "Про страхування" здійснення страхових виплат і виплата страхового відшкодування проводиться страховиком згідно з договором страхування на підставі заяви страхувальника (його правонаступника або третіх осіб, визначених умовами страхування) і страхового акта (аварійного сертифіката), який складається страховиком або уповноваженою ним особою (аварійним комісаром) у формі, що визначається страховиком. Крім того Замовник наголошує, що 17.01.2023р. було оголошено процедру закупівлі UA-2023-01-17-006306-a за аналогічним предметом закупівлі та абсолютно автентичною тендерною документацією. З 13.02.2023р. по 08.03.2023р. за процедурою закупівлі UA-2023-01-17-006306-a Управлінням Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області згідно з Наказом від 13.02.2023 №17-з проведено моніторинг дотримання законодавства у сфері публічних закупівель UA-M-2023-02-13-000118, за результатами якого не було встановлено дискримінаційних вимог до Учасників та порушень вимог чинного законодавства щодо змісту тендерної документації Замовника.
Дата відповіді: 13.03.2023 13:30
Відповідь надана

Вимога, яка обмежує коло потенційних учасників

Номер: 862471fd7d1f49d595d23e696514f048
Дата опублікування: 10.03.2023 12:31
Опис: Шановний Замовник. Вами встановлена вимога щодо надання копій трудових книжок з відповідним записом про прийом на роботу до Учасника відкритих торгів із зазначенням посад, які відповідають предмету закупівлі. Відповідно до чинного законодавства, охоронна компанія може залучати осіб за договорами та за сумісництвом. У разі прийняття особи за сумісництвом то запис до трудової книжки вноситься лише по бажанню такого працівника, а у разі прийняття працівника за договором то запис взагалі можна не вносити. В таких випадках підтвердженням відносин між працівником та роботодавцем підтверджуються наказои або договором. Відповідно до вищенаведеного, просимо Вас внести відповідні зміни до документації.
Відповідь: Шановний Учасник! Повідомляємо, що «Інструкцію про порядок ведення трудових книжок працівників» від 29.07.1993 № 58 ніхто не скасовував, трудові книжки видаються працівникам на руки лише в разі їхнього звільнення з підприємства, а відповідальність за організацію ведення обліку, зберігання і видання трудових книжок все ще покладається на керівника підприємства. Починаючи з 10.06.2021 відповідно до норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» від 05.02.2021 № 1217-IX, працівникам і їхнім роботодавцям надано п’ять років для переведення трудових книжок у електронний формат. Після чого паперова трудова книжка буде непотрібна і може бути передана на зберігання діючому працівнику або ж за бажанням працівника, може вестися паралельно з електронною трудовою. Крім того правовий режим воєнного стану не визначає особливих умов зберігання трудових книжок. Змін у законодавстві щодо цього теж відсутні. Враховуючи, що запис до трудової книжки працівника робиться тільки за бажанням працівника Замовником будуть внесені певні зміни до Тендерної документації. Вінницький обласний центр зайнятості наголошує, що залишає за собою право перевірити факт перебування в трудових відносинах Учасника закупівлі та його найманих працівників. Замовник повідомляє, що має доступ до Єдиної інформаційної аналітичної системи бази даних (ЄІАС). Замовник постійно отримує оновлену інформацію у вигляді обміну з ПФУ, ДПС. Цей інформаційний обмін не залежить від місця реєстрації роботодавця чи його найманого працівника. ЄІАС дозволяє отримати інформацію про роботодавців та їх найманих працівників, сплату ЄСВ щодо кожного найманого працівника, де чітко зазначено ПІБ, РНОКПП працівника, дата працевлаштування, дата звільнення та стаття звільнення згідно КЗпП України. Також крім цієї інформації обмін дозволяє побачити наявність заборгованості у роботодавця (Учасника закупівлі) зі сплати ЄСВ. Враховуючи вище зазначені можливості, Замовником буде перевірена інформація про кожного найманого працівника Учасника незалежно від того працевлаштовано його за основним місцем роботи чи за сумісництвом. Згідно Постанови від 18 листопада 2015 р. № 960 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності» - «Охоронники, охоронці повинні входити до штату суб’єкта охоронної діяльності та залежно від об’єкта, що охороняється, відповідати кваліфікаційним вимогам». Персоналом охорони можуть бути дієздатні громадяни України, які досягли 18-річного віку, пройшли відповідне навчання або професійну підготовку, уклали трудовий договір із суб’єктом охоронної діяльності (входять до штату суб’єкта охоронної діяльності). Під час прийняття на роботу ліцензіат (Учасник закупівлі) зобов’язаний отримати від зазначених осіб документи, необхідні для прийняття на роботу до суб’єкта охоронної діяльності.
Дата відповіді: 13.03.2023 13:10