-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з поточного ремонту будівлі (заміна існуючих віконних і дверних блоків) КЗЗСО «Луцький ліцей № 4 імені Модеста Левицького Луцької міської ради» на пр-т Волі, 25 у м. Луцьку.
Торги відмінено
2 470 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 350.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 12 350.00 UAH
Період уточнення:
09.03.2023 10:26 - 14.03.2023 00:00
Відповідь надана
Робітники
Номер:
ab4d0a95f55643118a95ecf481018a00
Дата опублікування:
10.03.2023 10:18
Опис:
Доброго дня, шановний Замовнику!
У Додатку № 1 до тендерної документації (Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі») пунктом 2. вимагається наявність робітників будівельних спеціальностей у штаті підприємства Учасника (не менше п’яти).
У зв’язку із введенням воєнного стану і проведенням мобілізації, багато штатних працівників потенційних учасників нині перебувають у лавах ЗСУ. Відповідно до статтей 6, 626, 627 Цивільного кодексу України, працівники можуть працювати за цивільно-правовими договорами. Ширше коло потенційних учасників може зекономити бюджетні кошти, яких не вистачає в умовах воєнного стану.
Просимо внести відповідні зміни у ТД, бо ця Ваша вимога суперечить законодавству, є дискримінаційною і може призвести до оскарження закупівлі в Антимонопольному комітеті України.
Заздалегідь вдячні.
Відповідь:
Добрий день, шановний Учаснику! Надаємо відповідь на Ваше запитання. Відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» замовник має право встановлювати такий кваліфікаційний критерій як наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Надаємо Вам роз’яснення про те, що згідно з чинним законодавством України про працю працівник це особа, яка приймається на роботу за трудовим договором (контрактом). Така правова позиція міститься в усіх актах чинного законодавства, які мають визначення поняття «працівник». Так, відповідно до ст. 14.1.195. Податкового кодексу «працівник - фізична особа, яка безпосередньо власною працею виконує трудову функцію згідно з укладеним з роботодавцем трудовим договором (контрактом) відповідно до закону». Аналогічну правову позицію висловив законодавець і в ЗУ «Про охорону праці», відповідно до ст. 1 якого «Працівник - особа, яка працює на підприємстві, в організації, установі та виконує обов'язки або функції згідно з трудовим договором (контрактом)». Таким чином, для того щоб певна особа вважалась працівником підприємства, установи, організації тощо, в українському законодавстві передбачено обов’язковість укладення трудового договору з такою особою, а не цивільно-правового. Відтак ключовою ознакою поняття «працівник» є наявність укладеного трудового договору. Особа-контрагент за цивільно-правовим договором – це виконавець, підрядник тощо, однак в жодному разі не працівник. ЗУ «Про публічні закупівлі» до кваліфікаційного критерію прямо відносить наявність працівників, але не контрагентів за цивільно-правовими договорами. Ваше вільне тлумачення ст. 44 Господарського кодексу щодо принципу вільного найму працівників, у тому числі, на вашу думку, на підставі цивільно-правових договорів, не відповідає чинному законодавству та є помилковим.
Таким чином, кваліфікаційний критерій щодо наявності певної кількості працівників відповідної кваліфікації встановлено нами на підставі п. 2. ч. 2. ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі», та без порушення жодних принципів публічних закупівель. Додатково роз’яснюємо Вам, що для того, щоб відповідати встановленому нами критерію щодо наявності працівників відповідної кваліфікації ви не позбавлені можливості укласти з такими особами трудові договори або ж залучити потужності субпідрядників. Відтак необхідність вносити зміни до тендерної документації відсутня.
З повагою, Замовник!
Дата відповіді:
10.03.2023 14:20