Номер:
62b42839d4364fe6b0600dade30fa349
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Дата опублікування:
01.03.2023 13:29
Опис:
Відповідно до оголошення про проведення закупівлі Замовник планує закупити ЗА КОШТИ БЮДЖЕТУ МІСЦЕВОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ (кошти бюджету місцевої територіальної громади становлять 93,9% від очікуваної загальної вартості закупівлі; власний бюджет складає менше 7%) Замовник планує закупити: Автоматичний біохімічний аналізатор-1 шт та Аналізатор сечі, напівавтоматизований -1шт.
В Тендерній документації Замовник встановлює СУТТЄВІ ОБМЕЖЕННЯ до технічних характеристик предмету закупівлі.
Наприклад Замовником встановлено таке обмеження:
РЕАКЦІЙНІ КЮВЕТИ: ОДНОРАЗОВІ (підпункт 12 пункту 4 Медико-технічних вимог до автоматичного біохімічного аналізатора Додатку 1 до Тендерної документації).
Як відомо використання одноразових кювет СУТТЄВО ЗБІЛЬШУЄ вартість кожного біохімічного дослідження та призводить до додаткових, витрат бюджету медичного закладу (або бюджету територіальної громади) при експлуатації біохімічного аналізатора.
Крім того, наявність цієї вимоги також суттєво обмежує конкуренцію поміж учасниками оскільки переважна більшість сучасних автоматичних біохімічних аналізаторів вже давно відмовилися від застарілої технології використання одноразових кювет.
Для створення конкуренції поміж учасниками, що неодмінно буде сприяти економії коштів місцевого бюджету та економії власних коштів замовника пропонуємо, ВИДАЛИТИ з тексту тендерної документації цю вимогу та надати можливість учасникам запропонувати різні типи сучасних автоматичних біохімічних аналізаторів.
Потрібно відмітити те, що Ринкова ціна сучасного автоматичного біохімічного аналізатора потужністю 240 тестів/годину (в складі з аналізатором сечі) НЕ МЕНШЕ НІЖ НА 100 000 ГРИВЕНЬ ДЕШЕВШЕ ніж це передбачено цією процедурою закупівлі. Для економії коштів місцевої територіальної громади (а також власних коштів Замовника) потрібно лише видалити з тексту тендерної документації ряд дискримінаційних вимог, наприклад видалити такі вимоги як:
- «реакційні кювети – одноразові». Ця вимога суттєво обмежує конкуренцію поміж учасниками оскільки переважна більшість сучасних автоматичних біохімічних аналізаторів вже давно відмовилися від застарілої технології використання одноразових кювет;
- «надати сертифікат оцінки відповідності вимогам Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 13 січня 2016 р. № 94». Не має сумнівів в тому, шо Замовнику відомо про те, що дія Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 13 січня 2016 р. № 94 (із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 852 від 03.10.2018 та № 598 від 10.07.2019) НЕ ПОШИРЮЄТЬСЯ на предмет закупівлі цих торгів, оскільки предметом закупівлі є медичні вироби для діагностики in vitro – Атоматичний біохімічний аналізатор та Аналізатор сечі, напівавтоматизований;
- «надати інформацію (у вигляді картинок/фото) про підтвердження РОСІЙСЬКОМОВНОГО інтерфейсу програмного забезпечення». Наявність цієї вимоги не тільки суперечить положенням Статті 27 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної», але є також аморальною вимогою під час війни яку розпочала та веде Злодійська російська федерація проти України, а також звучить так, неначе цю вимогу написано під диктовку компанії «Интермедика-Москва».
То, що ж спонукало Замовника включити до складу Тендерної документації такі вимоги?
Відповідь:
Доброго дня! Стосовно Вашого звернення, повідомляємо наступне. Законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття дискримінації та її форм. Однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі засадничі рамки, якими держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими. Отже, на підставі вище викладеного, звертаємо Вашу увагу, що вимоги тендерної документації стосуються всіх Учасників, які мають намір прийняти участь у даній закупівлі, крім того Замовник має право зазначити будь-яку інформацію чи встановити вимоги по тексту тендерної документації, яка не суперечить законодавству.
Повідомляємо, що використання аналізаторів з одноразовими кюветами не завжди є затратними, адже так звані "багаторазові кювети" також з часом потрібно міняти, а їх вартість врази вище від одноразових кювет, також потрібно обслуговувати миючу станцію, що також несе додаткові трати на обслуговування чи ремонт, потреба в дистиляторах чи якісній воді для промивки аналізатора, щоб вона не шкодила магістралі і не приводила до додаткових витрат. Також одноразові кювети забезпечують точність вимірювання, адже, якщо миюча станція дала збій і недостатньо добре вимила кювети чи в процесі експлуатації "багаторазові кювети" втратили свою цілісність (подряпини, помутніння, пошарпаність, тощо) це може в подальшому привести до втрати точності аналізу, що є не припустимим для лікувального закладу, адже від результатів залежить життя та здоров'я пацієнтів, а одноразова кювета це одне дослідження, зробили тест і утилізували кювету.
Законодавство України передбачає повірку аналізаторів, яка здійснюється на основі оцінки відповідності (відповідно до статті 17 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність», Постанови КМУ №374 від 04.06.2015 та ст.3 розділу 3 НАКАЗУ №193 від 08.02.2016 – аналізатори медичного призначення відносяться до законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки та під час проведення повірки ЗВТ заявники зобов'язані надавати документи щодо оцінки відповідності).
Стосовно вимоги: «Надати інформацію (у вигляді картинок/фото) про підтвердження російськомовного інтерфейсу програмного забезпечення», буде внесено зміни до тендерної документації найближчим часом.
Дата відповіді:
03.03.2023 10:37