-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Електрична енергія (ДК 021:2015: 09310000-5 Електрична енергія)
Планова закупівля на виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” із змінами. Згідно Кошторису ГУ ДСНС на 2023 рік за КПКВ 1006280 від 11.01.2023 року.
Завершена
1 900 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 19 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 19 000.00 UAH
Період уточнення:
24.02.2023 13:07 - 01.03.2023 00:00
Відповідь надана
«Щодо особистого прийому у центрах обслуговування споживачів»
Номер:
719222c2c8544866b2fa9764567399bd
Дата опублікування:
27.02.2023 14:02
Опис:
Доброго дня! За вимогами ТД, учасники мають підтвердити: «Учасник підтверджує, що у центрі обслуговування споживачів (клієнтів) за вказаною адресою щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) здійснюється прийом звернень/скарг/претензій споживачів, надаються роз’яснення та інформація, передбачені законодавством, функціонує єдине вікно для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії, а також проводиться особистий прийом споживачів, згідно встановленого графіку.».
Однак, у нас, як потенційного учасника не проводиться наразі особистий прийом споживачів, чи маємо право прийняти участь у Вашій закупівлі і чи в такому випадку буде відхилення пропозиції? Консультування клієнтів наразі здійснюємо онлайн. Враховуючи вищезазначене, просимо Замовника внести зміни до Тендерної документації і виключити дискримінаційні вимоги, зазначені вище, адже достатнім центром для обслуговування Споживачів може бути веб сайт Постачальнака, де також є Особистий кабінет Споживача.
У відповідності до вимог вищезазначених положень п. 8.3.6 та п.8.3.17 «Правил роздрібного ринку електричної енергії» електропостачальник зобов‘язаний проводити особистий прийом споживачів, а споживач в свою чергу має право на особистий прийом та на оперативне вирішення проблемних питань, які можуть виникнути в процесі виконання договору про постачання електричної енергії.
Ми розуміємо, що територіальна віддаленість електропостачальника робить фактично неможливим реалізацію прав споживача електричної енергії, оскільки реалізація права споживача на оперативне отримання інформації та документів від електропостачальника потребуватиме виїзду до місць прийому, а тому, нами було вирішено проводити такі консультації на «онлайн» через особистий кабінет споживача. Вважаємо, що обмежити коло учасників через необхідність прийому саме особисто на відповідній території у той час, як це можна зробити онлайн – дискримінація.
Частиною 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено: «Тендерна документація не повинна містити вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників», крім того в частині 3 статті 5 передбачено, що замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників, а тому дана вимога повинна бути видалена.
Відповідь:
Шановні Учасники закупівлі!
У зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України “Про правовий режим воєнного стану” Указом Президента України від 24.02.2022 р. №64/2022 “Про введення воєнного стану в Україні” (із змінами) в Україні введено воєнний стан, який діє до 20 травня 2023 року.
Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Постановою КМУ від 12.03.2022 №263 установлено, що на період дії воєнного стану міністерства, інші центральні та місцеві органи виконавчої влади, державні та комунальні підприємства, установи, організації, що належать до сфери їх управління, для забезпечення належного функціонування інформаційних, інформаційно-комунікаційних та електронних комунікаційних систем, публічних електронних реєстрів, володільцями (держателями) та/або адміністраторами яких вони є, та захисту інформації, що обробляється в них, а також захисту державних інформаційних ресурсів, можуть вживати додаткових заходів, зокрема зупиняти, обмежувати роботу інформаційних, інформаційно-комунікаційних та електронних комунікаційних систем, а також публічних електронних реєстрів.
Дані відкриті торги проводяться з урахуванням "Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" затверджених постановою Кабінетом Міністрів України №1178 (зі змінами) від 12.10.2022 року.
Процес постачання електричної енергії є складним та суттєво відрізняється від процесу постачання звичайних товарів повсякденного споживання. Порядок постачання електричної енергії споживачу врегульовано рядом нормативно-правових актів, в тому числі «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» які затверджені Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 року № 312. Пункт 8.3.6. «Правил роздрібного ринку електричної енергії» передбачає, що «Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником». Пункт 8.3.17. цих Правил передбачає, що «Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов’язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку». Таким чином, у відповідності до вимог вищезазначених положень п. 8.3.6 та п.8.3.17 «Правил роздрібного ринку електричної енергії» електропостачальник зобов‘язаний проводити особистий прийом споживачів. А споживач в свою чергу має право на особистий прийом та на оперативне вирішення проблемних питань, які можуть виникнути в процесі виконання договору про постачання електричної енергії. Територіальна віддаленість електропостачальника робить фактично неможливим реалізацію таких прав споживача електричної енергії, оскільки реалізація права споживача на оперативне отримання інформації та документів від електропостачальника потребуватиме виїзду у відрядження на значні відстані, значних витрат робочого часу та коштів. При цьому, будь-який електропостачальник має право та можливість відкрити свій територіальний підрозділ на території будь-якої області України. Вважаємо, що намір замовника торгів реалізувати свої законодавчо закріплені права на проведення особистого прийому посадовими особами постачальника електричної енергії та оперативний розгляд і вирішення звернень, скарг і заяв, отримання необхідної передбаченої законодавством інформації безпосередньо у електропостачальника під час особистого прийому, не може вважатись дискримінаційною вимогою та жодним чином не порушує вимоги статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» і не суперечить вимогам законодавчих актів України. Також вважаємо, що електропостачальник не має права позбавляти споживача можливості у зручний для споживача спосіб реалізувати свої права, передбачені «Правилами роздрібного ринку електричної енергії», а навпаки зобов’язаний вжити усіх необхідних заходів для реалізації цих прав. В тому числі шляхом створення на територіях, де від має намір обслуговувати споживачів електричної енергії власних структурних підрозділів. Крім того, будь-який електропостачальник має право та можливість відкрити свій територіальний підрозділ на території будь-якої області України.
При невиконанні учасником порядку постачання електричної енергії споживачу, що врегульовано рядом нормативно-правових актів, в тому числі «Правилами роздрібного ринку електричної енергії», які затверджені Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 року № 312, де зазначено, що «Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, таку тендерну пропозицію буде відхилено через невідповідність вимогам тендерної документації.
Замовником на виконання вимог перелічених вище документів, з урахуванням проведення закупівлі в умовах воєнного стану, розроблено Тендерну документацію до предмету закупівлі: Електрична енергія (ДК 021:2015: 09310000-5 Електрична енергія).
Враховуючи вищевикладене, зміни до ТД вноситися не будуть.
Дата відповіді:
01.03.2023 16:59
Відповідь надана
«Щодо центру обслуговування у Вінницькій області»
Номер:
e4774266e1c847dc951399e61f0509a0
Дата опублікування:
27.02.2023 14:01
Опис:
Доброго дня, Шановний Замовнику! У ТД до даної закупівлі вимагається від потенційних учасників надати: «Довідку про створення Учасником на території Вінницької області Центру обслуговування споживачів, згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (зі змінами), який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів.»
Ми, як потенційний учасник закупівлі не маємо Центр обслуговування споживачів на території Вінницької області, однак, ми маємо змогу поставити товари, які є предметом закупівлі маючи Центр обслуговування споживачів на території інших областей.
Ми, як потенційний учасник не зобов’язані мати Центр обслуговування споживачів на території Вінницької області, у нас є право його мати у точках території України за власним бажанням.
Враховуючи зазначене вище, у ТД є дискримінаційна вимога, яка обмежує можливе коло учасників у процедурі даної закупівлі, наприклад, ми обмежені у праві брати участь у відповідній закупівлі.
Нагадуємо, що дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Таким чином, у інших Постачальників електричної енергії виникає необґрунтована перевага над іншими Постачальниками, що грубо порушує вимоги чинного законодавства у сфері публічних закупівель.
Виходячи з наведеного вище, Замовником торгів порушується Закон України «Про публічні закупівлі», оскільки жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язок створення точок контакту по всій території України, чи мати більше ніж одну. Це виключно бажання потенційного учасника.
Для того, щоб уникнути подальше звернення до Замовника торгів із вимогами внести зміни у тендерну документацію, або, так само, для уникнення звернення потенційних учасників до органу оскарження, просимо Вас привести свою тендерну документацію у відповідність з вимогами чинного законодавства.
Ми вважаємо, що доцільним було б змінити вимоги у Тендерній документації шляхом їх видалення.
Відповідь:
Шановні Учасники закупівлі!
У зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України “Про правовий режим воєнного стану” Указом Президента України від 24.02.2022 р. №64/2022 “Про введення воєнного стану в Україні” (із змінами) в Україні введено воєнний стан, який діє до 20 травня 2023 року.
Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Постановою КМУ від 12.03.2022 №263 установлено, що на період дії воєнного стану міністерства, інші центральні та місцеві органи виконавчої влади, державні та комунальні підприємства, установи, організації, що належать до сфери їх управління, для забезпечення належного функціонування інформаційних, інформаційно-комунікаційних та електронних комунікаційних систем, публічних електронних реєстрів, володільцями (держателями) та/або адміністраторами яких вони є, та захисту інформації, що обробляється в них, а також захисту державних інформаційних ресурсів, можуть вживати додаткових заходів, зокрема зупиняти, обмежувати роботу інформаційних, інформаційно-комунікаційних та електронних комунікаційних систем, а також публічних електронних реєстрів.
Дані відкриті торги проводяться з урахуванням "Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" затверджених постановою Кабінетом Міністрів України №1178 (зі змінами) від 12.10.2022 року.
Процес постачання електричної енергії є складним та суттєво відрізняється від процесу постачання звичайних товарів повсякденного споживання. Порядок постачання електричної енергії споживачу врегульовано рядом нормативно-правових актів, в тому числі «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» які затверджені Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 року № 312. Пункт 8.3.6. «Правил роздрібного ринку електричної енергії» передбачає, що «Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником». Пункт 8.3.17. цих Правил передбачає, що «Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов’язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку». Таким чином, у відповідності до вимог вищезазначених положень п. 8.3.6 та п.8.3.17 «Правил роздрібного ринку електричної енергії» електропостачальник зобов‘язаний проводити особистий прийом споживачів. А споживач в свою чергу має право на особистий прийом та на оперативне вирішення проблемних питань, які можуть виникнути в процесі виконання договору про постачання електричної енергії. Територіальна віддаленість електропостачальника робить фактично неможливим реалізацію таких прав споживача електричної енергії, оскільки реалізація права споживача на оперативне отримання інформації та документів від електропостачальника потребуватиме виїзду у відрядження на значні відстані, значних витрат робочого часу та коштів. При цьому, будь-який електропостачальник має право та можливість відкрити свій територіальний підрозділ на території будь-якої області України. Вважаємо, що намір замовника торгів реалізувати свої законодавчо закріплені права на проведення особистого прийому посадовими особами постачальника електричної енергії та оперативний розгляд і вирішення звернень, скарг і заяв, отримання необхідної передбаченої законодавством інформації безпосередньо у електропостачальника під час особистого прийому, не може вважатись дискримінаційною вимогою та жодним чином не порушує вимоги статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» і не суперечить вимогам законодавчих актів України. Також вважаємо, що електропостачальник не має права позбавляти споживача можливості у зручний для споживача спосіб реалізувати свої права, передбачені «Правилами роздрібного ринку електричної енергії», а навпаки зобов’язаний вжити усіх необхідних заходів для реалізації цих прав. В тому числі шляхом створення на територіях, де від має намір обслуговувати споживачів електричної енергії власних структурних підрозділів. Крім того, будь-який електропостачальник має право та можливість відкрити свій територіальний підрозділ на території будь-якої області України.
При невиконанні учасником порядку постачання електричної енергії споживачу, що врегульовано рядом нормативно-правових актів, в тому числі «Правилами роздрібного ринку електричної енергії», які затверджені Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 року № 312, де зазначено, що «Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, таку тендерну пропозицію буде відхилено через невідповідність вимогам тендерної документації.
Замовником на виконання вимог перелічених вище документів, з урахуванням проведення закупівлі в умовах воєнного стану, розроблено Тендерну документацію до предмету закупівлі: Електрична енергія (ДК 021:2015: 09310000-5 Електрична енергія).
Враховуючи вищевикладене, зміни до ТД вноситися не будуть.
Дата відповіді:
01.03.2023 16:58
Відповідь надана
Щодо надання документів ДСТУ ISO
Номер:
d98c20a05ee347ca81db120352b4c8fb
Дата опублікування:
27.02.2023 14:01
Опис:
Доброго дня, у вимогах до тендерної документації Вашої закупівлі передбачено необхідність у наданні документів у складі тендерної пропозицій учасника: «ISO 9001:2015 (або еквівалент), відповідність вимогам стандартів системи екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015, відповідність вимогам стандартів системи управління охороною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2019, Оригінал сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (ISO/IEC 27001:2013; Cor 1:2014, IDТ) «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою. Вимоги», Оригінал сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування».», що за вимогами ТД повинен бути діючий на дату подання пропозиції.
Виходячи з вищенаведеного, у ТД наявна дискримінаційна вимога, оскільки отримання сертифікатів ISO про які просить їх надати Замовник торгів, відповідно до законодавств України не є обов'язковим, тим паче, для постачання електричної енергії.
Ми, як потенційний учасник закупівлі вважаємо, що, враховуючи зазначене вище - суттєво зменшується коло можливих учасників аукціону.
В той же час, мусимо наголосити на тому, що наявність таких чи подібних сертифікатів жодним чином не впливає на якість, своєчасність та ефективність надання товарів, що є предметом закупівлі (постачання електричної енергії).
Відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», одним із принципів здійснення публічних закупівель є недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Крім того, відповідно до частини 6 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Враховуючи вказане вище, просимо Вас, Замовнику, обґрунтувати необхідність у даній вимозі у тендерній документації, чому встановлена така дискримінаційна умова?
Просимо вести зміни у ТД шляхом видалення вимоги щодо надання ISO 9001:2015 (або еквівалент), відповідність вимогам стандартів системи екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015, відповідність вимогам стандартів системи управління охороною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2019, Оригінал сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (ISO/IEC 27001:2013; Cor 1:2014, IDТ) «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою. Вимоги», Оригінал сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування».
Відповідь:
Шановні Учасники закупівлі!
У зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України “Про правовий режим воєнного стану” Указом Президента України від 24.02.2022 р. №64/2022 “Про введення воєнного стану в Україні” (із змінами) в Україні введено воєнний стан, який діє до 20 травня 2023 року.
Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Постановою КМУ від 12.03.2022 №263 установлено, що на період дії воєнного стану міністерства, інші центральні та місцеві органи виконавчої влади, державні та комунальні підприємства, установи, організації, що належать до сфери їх управління, для забезпечення належного функціонування інформаційних, інформаційно-комунікаційних та електронних комунікаційних систем, публічних електронних реєстрів, володільцями (держателями) та/або адміністраторами яких вони є, та захисту інформації, що обробляється в них, а також захисту державних інформаційних ресурсів, можуть вживати додаткових заходів, зокрема зупиняти, обмежувати роботу інформаційних, інформаційно-комунікаційних та електронних комунікаційних систем, а також публічних електронних реєстрів.
Дані відкриті торги проводяться з урахуванням "Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" затверджених постановою Кабінетом Міністрів України №1178 (зі змінами) від 12.10.2022 року.
Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначається інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби). Частиною 3 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Частина 5 статті 23 Закону містить положення: «Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.» Сертифікат ISO — документ, який підтверджує відповідність систем управління та якості продукції підприємства державним або міжнародним стандартам. Для замовника наявність сертифікату відповідності в постачальника є одним зі способів підтвердження якості товарів і послуг. Сертифікати ISO – це документи, що підтверджують ефективне функціонування системи управління якістю виробництва продукції, робіт або послуг; міжнародні стандарти охорони здоров’я та безпеки праці, дотримання яких допомагає зменшити рівень професійної захворюваності та кількості випадків, що призводять до виробничих травм; зменшення ризиків на робочому місці та підтримання здоров’я персоналу під час виконання робіт; зниження витрат, пов’язаних з розслідуванням інцидентів та компенсаціями, виплатою штрафів, ліквідуванням наслідків аварій; прийняття політики по боротьбі з корупцією, призначення особи для контролю за дотриманням заходів по боротьбі з корупцією, навчання, оцінка ризиків і комплексна перевірка проектів і ділових партнерів, здійснення фінансового і комерційного контролю, а також введення процедур звітності та розслідування; формування етичних ділових відносин між учасниками ринку, викорінення корупції і підвищення відповідальність та довіри у сфері бізнесу, в роботі державних установ та громадських організації. Ми хочемо впевнитися в тому, що дані послуги будуть виконані якісно і у відповідності до міжнародних та національних стандартів і тому вимагаємо надання в складі пропозиції сертифікатів ISO, які відповідають саме послугам, які є предметом закупівлі. Наявність в учасників ISO має суттєве значення, оскільки є додатковою гарантією спроможності учасників щодо виробництва та/або поставки виключно якісного товару. Таким чином, вимога щодо надання сертифікатів ISO не є дискримінаційною, що також підтверджується рішеннями постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Дана умова жодним чином не обмежує коло потенційних учасників, оскільки будь-яка юридична особа чи ФОП мають можливість оформити відповідний документ та надати його у складі пропозиції.
Замовником на виконання вимог перелічених вище документів, з урахуванням проведення закупівлі в умовах воєнного стану, розроблено Тендерну документацію до предмету закупівлі: Електрична енергія (ДК 021:2015: 09310000-5 Електрична енергія).
Враховуючи вищевикладене, зміни до ТД вноситися не будуть.
Дата відповіді:
01.03.2023 16:58
Відповідь надана
Щодо документарного підтвердження від усіх операторів систем розподілу
Номер:
92bcee3981f94731bee9dee74c8cfc1a
Дата опублікування:
25.02.2023 13:21
Опис:
Шановний Замовнику! У ТД є вимога: ««Для документального підтвердження того, що створення центру обслуговування споживачів /клієнтів не є обов’язковим для учасника, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 50000 споживачів (відповідно до вимог Постанови НКРЕКП від14.03.2018 № 312 "Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії"), такий учасник повинен надати довідки від всіх операторів системи розподілу, з якими учасником укладено договори електропостачальника про надання послуг з розподілу електричної енергії, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного оператора системи розподілу електричної енергії».
Підкажіть, з якою метою вимагається дана інформація?
Ми, як потенційний учасник, хочемо повідомити, що відповідно до більшості укладених договорів, оператор системи розподілу не зобов'язаний надавати такі довідки взагалі.
На офіційному сайті Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) www.nerc.gov.ua в Розділі Публічна інформація - ЄДИНИЙ ДЕРЖАВНИЙ ВЕБ-ПОРТАЛ ВІДКРИТИХ ДАНИХ - РЕЄСТР наборів даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних опублікований «Деталізований реєстр електропостачальників, які отримали доступ до електричних мереж операторів систем розподілу», саме там можна перевірити відповідну інформацію, це для Замовника взагалі інформація відкритого доступу.
Публічна інформація у формі відкритих даних (відкриті дані) оприлюднюється для вільного та безоплатного доступу до неї. Відкриті дані дозволені для їх подальшого вільного використання та поширення. Будь-яка особа може вільно копіювати, публікувати, поширювати, використовувати, зокрема в комерційних цілях, у поєднанні з іншою інформацією або шляхом включення до складу власного продукту відкриті дані з обов’язковим посиланням на джерело їх отримання.
З огляду на вищезазначене, вимога щодо надання довідок від всіх операторів системи розподілу, з якими укладено договори електропостачальника про надання послуг з розподілу електричної енергії є недоцільною, а тому, просимо видалити таку вимогу із ТД.
Відповідь:
Шановні Учасники закупівлі!
У зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України “Про правовий режим воєнного стану” Указом Президента України від 24.02.2022 р. №64/2022 “Про введення воєнного стану в Україні” (із змінами) в Україні введено воєнний стан, який діє до 20 травня 2023 року.
Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Постановою КМУ від 12.03.2022 №263 установлено, що на період дії воєнного стану міністерства, інші центральні та місцеві органи виконавчої влади, державні та комунальні підприємства, установи, організації, що належать до сфери їх управління, для забезпечення належного функціонування інформаційних, інформаційно-комунікаційних та електронних комунікаційних систем, публічних електронних реєстрів, володільцями (держателями) та/або адміністраторами яких вони є, та захисту інформації, що обробляється в них, а також захисту державних інформаційних ресурсів, можуть вживати додаткових заходів, зокрема зупиняти, обмежувати роботу інформаційних, інформаційно-комунікаційних та електронних комунікаційних систем, а також публічних електронних реєстрів.
Дані відкриті торги проводяться з урахуванням "Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" затверджених постановою Кабінетом Міністрів України №1178 (зі змінами) від 12.10.2022 року.
Дана вимога сформована на виконання положень Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018 № 312. Відповідно до п. 8.3.17. Правил роздрібного ринку електричної енергії учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50 000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством.
Дані довідки є необхідною для документального підтвердження того, що створення центру обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів не є обов’язковим для учасника, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 50 000 споживачів (відповідно до вимог Постанови НКРЕКП від14.03.2018 № 312 "Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії").
Більш детально з роз’ясненням можете ознайомитись в рішенні АМКУ за закупівлею UA-2020-09-17-005333-b.
У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором.
Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50 000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов’язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку.
Відповідно до частини 1 статті 23 Закону Україні «Про публічні товариства» технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Зважаючи на те, що вимоги до якості обслуговування замовника, як споживача, на роздрібному ринку електричної енергії встановлюється Регулятором, то замовник не може встановити, якісні характеристика обслуговування під час постачання електричної енергії постачальником відмінні від встановлених нормативними актами, а тому повинен достовірно знати кількість клієнтів учасника щоб знати на яку якість обслуговування розраховуватиме замовник відповідно до правил Роздрібного ринку електричної енергії. Таким чином, щоб укласти договір про закупівлю і правильно відобразити в ньому статус електропостачальника (в залежності від кількості його клієнтів) та за відсутності відкритих даних про кількість клієнтів учасника є законодавча необхідність в отриманні достовірної інформації.
На офіційному сайті Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) www.nerc.gov.ua в Розділі Публічна інформація - ЄДИНИЙ ДЕРЖАВНИЙ ВЕБ-ПОРТАЛ ВІДКРИТИХ ДАНИХ - РЕЄСТР наборів даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних опублікований «Деталізований реєстр електропостачальників, які отримали доступ до електричних мереж операторів систем розподілу». Перевірити відповідну інформацію відкритого доступу в даному реєстрі можна лише станом на 09.12.2021 року. Актуальна інформація станом на момент оголошення закупівлі відстутня
Враховуючи вищевикладене, зміни до ТД вноситися не будуть
Замовником на виконання вимог перелічених вище документів, з урахуванням проведення закупівлі в умовах воєнного стану, розроблено Тендерну документацію до предмету закупівлі: Електрична енергія (ДК 021:2015: 09310000-5 Електрична енергія).
Враховуючи вищевикладене, зміни до ТД вноситися не будуть
Дата відповіді:
27.02.2023 13:26