• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Електрична енергія (ДК 021:2015: 09310000-5 Електрична енергія)

Планова закупівля на виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” із змінами. Згідно Кошторису ГУ ДСНС на 2023 рік за КПКВ 1006280 від 11.01.2023 року.

Завершена

1 900 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 19 000.00 UAH
Період оскарження: 24.02.2023 13:07 - 01.03.2023 00:00
Вимога
Відхилено

Лист від Регулятора

Номер: c28baba9768340fbaacaaca18283005e
Ідентифікатор запиту: UA-2023-02-24-006144-a.c1
Назва: Лист від Регулятора
Вимога:
«Підтвердити листом відповідного контролюючого органу (НКРЕКП) дотримання вимог Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018р. №312, в частині наявності та функціонування у учасника центрів обслуговування споживачів, інформаційно-консультаційного центру, кол-центру, веб-сайту та положень пункту 9.6.1, 9.6.2 гл.9,6 розділу ІХ цих Правил. В разі відсутності у учасника центрів обслуговування споживачів, інформаційно-консультаційного центру, кол-центру, веб-сайту та положень пункту 9.6.1 гл.9,6 – повинна бути підтверджена законність цього листом відповідного контролюючого органу (НКРЕКП). Лист повинен бути виданий на ім’я учасника». В нас, як потенційного учасника відсутні центри обслуговування споживачів, інформаційно-консультаційного центру, кол-центру, а тому ми повинні надати підтверджену законність цього (діяльності) листом відповідного контролюючого органу (НКРЕКП). Ми, як потенційний учасник не маємо змоги отримати такого листа на власне ім’я, працюємо через субпідрядні організації. Ми маємо право взяти участь у процедурі закупівлі, але на сьогоднішній день є обмежені в цьому, оскілки листи, які можемо надати у складі тендерної пропозиції можуть бути не на ім’я самого учасника. Дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель. У разі несвоєчасного надання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації електронна система закупівель автоматично зупиняє перебіг відкритих торгів. Для поновлення перебігу відкритих торгів замовник повинен розмістити роз’яснення щодо змісту тендерної документації в електронній системі закупівель з одночасним продовженням строку подання тендерних пропозицій не менше як на чотири дні. Зазначена у цій частині інформація оприлюднюється замовником відповідно до частини 51 Особливостей. Враховуючи зазначене вище, просимо внести зміни у тендерну документацію, шляхом видалення вимоги надання відповідних документів на ім’я учасника, у інакшому випадку нами будуть прийняті міри у зверненні до органу оскарження та інших контролюючих органів.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановні Учасники закупівлі! У зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України “Про правовий режим воєнного стану” Указом Президента України від 24.02.2022 р. №64/2022 “Про введення воєнного стану в Україні” (із змінами) в Україні введено воєнний стан, який діє до 20 травня 2023 року. Замовником на виконання вимог перелічених вище документів, з урахуванням проведення закупівлі в умовах воєнного стану, розроблено Тендерну документацію до предмету закупівлі: Електрична енергія (ДК 021:2015: 09310000-5 Електрична енергія) та Проєкт договору. Шановний учасник, на Вашу вимогу повідомляємо, що постановою КМУ від 12.10.2022 р. №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (із змінами) (далі - Особливості) та Законом України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) визначено правові та економічні засади, а також порядок та умови здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Метою Закону є, зокрема, створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції. При цьому закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 5 Закону, серед яких добросовісна конкуренція серед учасників є першим принципом. Також звертаємо увагу, що однією з передумов успішного проведення публічних закупівель та виконання договору є підготовка якісної тендерної документації. Відсутність у ній дискримінаційних умов сприяє високому рівню конкуренції на ринках торгівлі, а положення тендерної документації захищають інтереси, як замовників, так і постачальників. Відповідно до вимог п. 8.3.6 Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджені Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником. Відповідно до 8.3.17 Правил роздрібного ринку електричної енергії, що затверджені Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз'яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку. Тобто, споживач має право на особистий прийом та на оперативне вирішення проблемних питань, які можуть виникнути в процесі виконання договору постачання електричної енергії. Територіальна віддаленість електропостачальника робить фактично неможливим реалізацію прав споживача електричної енергії, оскільки відрядження потребують значних витрат робочого часу та коштів. В такому випадку не може навіть йти мова про оперативне вирішення будь-яких проблемних питань на місці. Ситуація ускладняється обмежувальними заходами, пов’язаними з введенням воєнного стану. Крім того, споживач електричної енергії має законодавчо закріплене право при укладанні договору на постачання електричної енергії обирати зручний для нього спосіб отримання платіжних, розрахункових та ін. документів, отримання необхідної інформації та зручний для нього спосіб оплати за спожиту електричну енергію. Будь-який електропостачальник має право та можливість відкрити свій територіальний підрозділ на території будь-якої області України. Наразі на території України існує велика кількість центрів обслуговування споживачів та інших структурних підрозділів електропостачальників, які забезпечують проведення особистого прийому споживачів, видачу рахунків, первинних розрахункових та ін. документів, отже жодного обмеження можливості потенційних Постачальників взяти участь у зазначеній закупівлі немає. Вважаємо, що намір Замовника реалізувати свої законодавчо закріплені права споживача жодним чином не порушують принципи, встановлені в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Згідно з ч. 4 ст. 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що призводять до дискримінації учасників, у т.ч. потенційних. Отже, вимоги тендерної документації є ґрунтовними, неупередженими та недискримінаційними по відношенню до всіх Учасників процедури закупівлі.
Статус вимоги: Відхилено