-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
«Електрична енергія (код за ДК 021:2015: 09310000-5) — Електрична енергія»
Завершена
2 125 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 625.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 10 625.00 UAH
Період уточнення:
23.02.2023 15:17 - 01.03.2023 00:00
Відповідь надана
Невідповідність вимог тендерної документації щодо окремих документів та дати їх видачі
Номер:
3e6347fac9204da7ba55313a81dcc7e0
Дата опублікування:
24.02.2023 11:06
Опис:
Добрий день!
У пунктах 4, 5 розділу 2 Додатку 4 Тендерної документації вами вимагається від Учасників надання у складі тендерних пропозицій «Інформаційний лист, виданий уповноваженим органом, щодо відсутності Учасника в Єдиному реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство видане не раніше 01.01.2023 року(для учасників юридичних осіб); Відомості з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України надані уповноваженим органом не раніше 01.11.2022 року (для учасників юридичних осіб) »
Встановлений термін видачі документу підлягає виключенню з вимог тендерної документації як дискримінаційний та такий, що суперечить вимогам чинного законодавства. Слід зазначити, що документ вважається чинним, якщо інше не зазначено у самому документі або його строк дії прямо не встановлено у нормативно-правових актах. В Україні встановлена «презумпція дійсності документів», що підтверджується також судовою практикою (Постанова Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 26.03.2020 року у справі № 299/3616/16-а).
Таким чином, наявність завідомо дискримінаційної вимоги надання документу від органів влади, виданого у строк, «що не перевищує 30 днів до дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій» суттєво обмежує коло учасників, які будуть мати доступ до участі у закупівлі, оскільки потребує оформлення зайвого документу на певну обмежену дату (який насправді є чинними безстроково у випадку невнесення змін до відомостей, зазначених у ньому). До того ж, даний документ є платний та потребує зайвих витрат Учасників.
Незаконність вимог тендерної документації в частині встановлення певних обмежених проміжків часу видачі документів, які вимагаються від Учасників, викладено у рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 9409-р/пк-пз від 14.05.2020 (UA-2020-04-25-000009-b): «Дії Замовника в частині встановлення в Оголошенні наведених вище вимог [дати видачі документу] порушують вимоги статті 3 Закону, якою передбачені принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.»
Частиною 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено: «Тендерна документація не повинна містити вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників», крім того в частині 3 статті 5 передбачено, що замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Враховуючи вищезазначене, просимо Замовника внести зміни до Тендерної документації і виключити дискримінаційні вимоги, зазначені вище.
Також слід зазначити, що «Інформаційний лист… щодо банкрутства» це документ про підтвердження відсутності підстав за п. 8 ч. 1 ст. 17 ЗУ «Про публічні закупівлі». Відповідно до абз.4 та абз. 5 п. 44 Особливостей: «Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, ЗАЗНАЧЕНИХ В АБЗАЦІ ПЕРШОМУ ЦЬОГО ПУНКТУ {щодо ст. 17}, ШЛЯХОМ САМОСТІЙНОГО ДЕКЛАРУВАННЯ відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції. Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених в абзаці першому цього пункту, крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу четвертого цього пункту.» Таким чином, ви не маєте права вимагати цей документ в учасників.
Просимо вилучити з тендерної документації зазначені вимоги, що суперечать чинному законодавству.
Відповідь:
Шановний Учасник! Дякуємо Вам за завернення. За результатами розгляду Вашого звернення, будуть внесені відповідні зміни.
Дата відповіді:
25.02.2023 08:07
Відповідь надана
Тариф на розподіл та формула
Номер:
559fee115b9e4d6aa359990f0f619fa5
Дата опублікування:
24.02.2023 10:57
Опис:
Відповідно до п. 5.12 проєкту договору "Споживач здійснює плату за послугу з розподілу (передачі) електричної енергії безпосередньо оператору системи". А в п.1. Додатку 2 "Комерційна пропозиція" вами вказано, що у ціну включені "послуги з розподілу електричної енергії". Також у п. 3.1.10 тендерної документації наведена формула, у якій вказаний розподіл.
Таким чином, різні частини документації суперечать один одному.
У цій формулі розрахунку цінової пропозиції Цфакт = (Цод*(1+К/100)+T+ТР+В)*1,2
, показники не відповідають поточному стану на ринку електроенергії, зокрема, вами з незрозумілих причин вибраний у формулі фіксований показник ціни РДН, що по-перше, не відповідає реальній ціні у поточний час, по-друге, застосування даного показника обмежує вільну конкуренцію учасників, оскільки вами обмежена нижня цінова межа по причині зазначення вами обмеження щодо маржі та фіксованого показнику РДН. Таким чином, ви спеціально зазначили цю формулу, щоб ціна за одиницю в пропозиції учасника за одиницю та загальна цінова пропозиція складала певну заздалегідь відому суму, а зазначення іншої цінової пропозиції було б позбавлено будь-якого сенсу.
Якщо у вас була думка щодо захисту від необгрунтованого демпінгу (аномально низької ціни), то слід зазначити, що вже визначений механізм, передбачений п. 38 Особливостей, тому застосування іншого антидемпінгового механізму суперечить положенням чинного законодавства.
Просимо взагалі вилучити дану формулу та привести у відповідність положення тендерної документації, у т.ч. проєкту договору.
Відповідь:
Шановний учасник!
Наголошуємо, що тендерну документацію було розроблено відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 року №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», з вимогами участі в цій закупівлі, які не суперечать діючому законодавству та прописані Замовником.
Звертаємо Вашу увагу, що за показники для наведеної формули розрахунку брали в роботу період (місяць – грудень 2022 року) та (місяць – січень 2023 року) за даними ДП «Оператор ринку», розміщеними на його веб-сайті www.oree.com.ua, з урахуванням індикатора діапазону можливого коливання ціни в періоді постачання електричної енергії.
Ціна електричної енергії на ринку (середньозважена ціна на РДН) постійно коливається у різних відсоткових відношеннях і не має сталого стану, тому було прийнято рішення брати період – календарний місяць, який відображає сталу ціну.
Відповідно до п. 30. Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 року №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»:
«Під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи».
Ви маєте право приймати або не приймати участь у цій закупівлі, якщо Ви зацікавлений учасник, на власний розсуд.
Що стосується: «Відповідно до п. 5.12 проєкту договору "Споживач здійснює плату за послугу з розподілу (передачі) електричної енергії безпосередньо оператору системи". А в п.1. Додатку 2 "Комерційна пропозиція" вами вказано, що у ціну включені "послуги з розподілу електричної енергії".». – Будуть внесені зміни.
Дякуємо за звернення!
Дата відповіді:
25.02.2023 08:04
Відповідь надана
Розподіл
Номер:
cb55232bf14544c0acfff902fc0ba8a8
Дата опублікування:
23.02.2023 15:35
Опис:
Слава Україні!
Виправте будь ласка помилку в формульному розрахунку (пункт 3.1.10) у вас вказано:
ТР – затверджений Постановою НКРЕКП тариф на послугу розподілу електричної енергії АТ «ПОЛТАВАОБЛЕНЕРГО» (оператор системи розподілу – ОСР) відповідно до постанови НКРЕКП від 21.12.2022 № 1805 в розмірі 1172,30 грн/МВт·год. «ТР» є регульованою складовою ціни Договору.
Правильний тариф 1172,33 грн/МВт·год відповідно до постанови НКРЕКП від 21.12.2022 № 1805.
Відповідь:
Героям Слава! Шановний Учаснику! Дякуємо вам за звернення. Замовник в найкоротший термін перевірить коректність вимог, зазначених у тендерній документації. Та прийме рішення, щодо внесення змін.
Дата відповіді:
24.02.2023 12:05