-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 “34350000-5 Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності” (Шини для службових транспортних засобів)
Завершена
663 144.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 315.72 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 315.72 UAH
Період уточнення:
16.02.2023 14:57 - 23.02.2023 00:00
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги
Номер:
4c5448477b314a52983f6148ccac52ab
Дата опублікування:
21.02.2023 11:21
Опис:
Дорогий Замовнику підкажіть чому у вашому тендері присутня дискримінаційна вимога відповідно до п. 4 ст. 5 Закону України Про публічні закупівлі, а саме ви вимагаєте надання в складі тендерної пропозиції ДСТУ EN ISO 9001:2018 «Системи управління якістю» ДСТУ ISO 14001:2015. «Системи екологічного управління», ні один ГУНП не вимагає даних документів окрім вашого, це дискримінаційна вимога до учасників, також дані документи по факту нічого не підтверджують оскільки в тендерах приймають участь не виробники, а продавці товару в яких даний документ підтверджує тільки те що вони його купили (дані документи коштують по 40 000. грн. один) . З цього можна зробити наступний висновок, що ви навмисно прописали дану вимогу для обмеження кола учасників, навіть більш того виходячи з вимог тендеру можна сказати, що ви вступили в змову з учасником в якого є дані документи в першу чергу ви Поліція а вже потім Замовник, а займаєтесь корупцією, ось такий приклад ви показує населенню в цей нелегкий час. Вимагаємо внести зміни в ТД та забрати корупційні та дискримінаційні умови.
Відповідь:
Шановний Учаснику!
Відповідно до пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 №1178 (далі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закону) з урахуванням цих Особливостей. Відповідно до частини 3 статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до частини 5 статті 23 Закону замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Тобто Закон передбачає, що замовник може вимагати від учасників сертифікати та не забороняє вимагати саме сертифікат ISO. Правові та організаційні засади розроблення, прийняття та застосування технічних регламентів і передбачених ними процедур оцінки відповідності, зокрема сертифікації, а також здійснення добровільної оцінки відповідності, регулюються Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» від 15 січня 2015 року № 124-VIII.
Вивчення досвіду проведення замовниками відкритих торгів в електронній системі закупівель на сайті www.prozorro.gov.ua свідчить, що, по-перше, практика застосування в тендерній документації при проведенні відкритих торгів вимог щодо обов’язковості подання у складі тендерних пропозицій учасників сертифікатів ISO є поширеною, тобто замовники часто вимагають наявність відповідних сертифікатів; по-друге, в практиці Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі - Орган оскарження) з цього питання багато випадків, коли скаржник не зміг довести та документально не підтвердив необхідність внесення змін до тендерної документації шляхом вилучення сертифіката ISO, для прикладу - рішення № 9066-р/пк-пз від 26.04.2021, в якому встановлено, що «Скаржник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до Документації в цій частині, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови Документації та не довів, яким чином наведена вище умова Документації порушує права та законні інтереси Скаржника пов’язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині», тобто вимоги замовника в частині обов’язковості подання у складі тендерних пропозицій учасниками сертифікатів ISO були визнані законними. Також є рішення Органу оскарження по процедурам, коли замовниками під час проведення відкритих торгів в тендерній документації вимагалося у складі пропозицій надання учасниками сертифікатів ISO; після кваліфікації або дискваліфікації пропозицій учасників рішення замовників, пов’язані з нюансами по сертифікатам ISO, оскаржувалися іншими учасниками: рішення № 3992-р/пк-пз від 21.04.2022, рішення № 4078-р/пк-пз від 26.04.2022. При цьому законність наявності у тендерних документаціях вимог щодо подання учасниками сертифікатів ISO не ставилася під сумнів.
Враховуючи наведене, підстави для внесення змін до тендерної документації відсутні. З повагою, Юрій Залєвський.
Дата відповіді:
24.02.2023 10:42