-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 “34350000-5 Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності” (Шини для службових транспортних засобів)
Завершена
663 144.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 315.72 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 315.72 UAH
Період оскарження:
16.02.2023 14:57 - 23.02.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Усунення дискримінаційної вимоги на тендерну документацію
Номер:
066096ecbe784828a8fca8b32321c91c
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-02-16-010331-a.c1
Назва:
Усунення дискримінаційної вимоги на тендерну документацію
Вимога:
Відповідно до п. 5 Додатку 5 до тендерної документації на закупівлю, код ДК 021:2015: 34350000-5 “Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності” (Шини для службових транспортних засобів) «Технічна специфікація» Замовник ставить вимоги до Учасників:
- мати впроваджену систему управління якістю, яка відповідає вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги» (Замовник вимагає оригінал Сертифікату на систему управління якістю (а саме сфера сертифікації: оптова та роздрібна торгівля гумовими шинами, камерами для шин);
- надати оригінал документу (атестат про акредитацію тощо), який підтверджує належну сферу акредитації такого органу з сертифікації в «Національному агентстві з акредитації України». Додатково у складі пропозиції надається лист-підтвердження, виданий від цього уповноваженого органу у сфері сертифікації, про отримання учасником такого сертифікату, та договір з органом сертифікації про проведення сертифікації учасника, та план аудиту затверджений органом сертифікації про проведення сертифікації учасника, та звіт аудиту затверджений органом сертифікації про проведення сертифікації учасника;
- мати впроваджену систему екологічного управління, яка відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015. «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування». (На підтвердження Учасник повинен надати оригінал сертифікату на ім’я учасника чинного на момент подання та протягом періоду постачання предмету закупівлі згідно вимог тендерної документації, на систему екологічного управління (а саме сфера сертифікації: оптова та роздрібна торгівля гумовими шинами, камерами для шин), виданого органом з сертифікації систем менеджменту, акредитованого згідно Реєстру НААУ ( Національне агентство з акредитації України - за посиланням у відкритому доступі на офіційному сайті - https://naau.org.ua/reyestr-akreditovanix-oov/) на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1, який засвідчує, що система екологічного управління учасника відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015. «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування». (ISO 14001:2015, IDT);
- надати оригінал документу (атестат про акредитацію тощо), який підтверджує належну сферу акредитації такого органу з сертифікації в «Національному агентстві з акредитації України». Додатково у складі пропозиції надається лист-підтвердження, виданий від цього уповноваженого органу у сфері сертифікації, про отримання учасником такого сертифікату, договір з органом сертифікації про проведення сертифікації учасника, план аудиту, затверджений органом сертифікації про проведення сертифікації учасника, та звіт аудиту, затверджений органом сертифікації про проведення сертифікації учасника.
- надати Декларацію постачальника про відповідність запропонованого товару, складену відповідно до вимог ДСТУ ISO/IEC 17050-1:2006.
Враховуючи, що це та вимога, що ДОДАНА до тендерної документації, порівняно з попередньою закупівлею, яка була скасована Замовником, та на яку було подано пропозиції лише двох Учасників, в тому числі нашим підприємством, складається враження, що Замовник робить все можливе, щоб закупівля не відбулась двічі, та мати «законну» підставу для проведення переговорної процедури закупівлі з ОБРАНИМ ПОСТАЧАЛЬНИКОМ.
Наше підприємство має сертифікат офіційного імпортера шин групи Continental в Україні.
Ми, як потенційний Учасник, маємо намір прийняти участь в закупівлі на конкурентних засадах, відповідно до чинного законодавства, та з обов’язковим дотриманням та виконанням вимог Закону України «Про публічні закупівлі», і в жодному випадку не бажаємо, щоб закупівля, що оприлюднена Вами, черговий раз не відбулась. Тому наполегливо просимо видалити вимогу щодо надання документів, передбачених пунктом 5 Додатку 5 «Технічна специфікація».
Адже, по-перше відсутній жодний ЧИННИЙ нормативний документ, що регулює чи хоча б передбачає обов’язкову сертифікацію та обов’язковість впровадження систем управління якістю та екологічного управління у сфері діяльності, що стосується оптової та роздрібної торгівлі гумовими шинами, камерами для шин.
Отримання зазначених сертифікатів не є обов’язковим відповідно до вимог законодавства, а отже в закупівлі можуть взяти участь виключно ті учасники, які пропонують шини виробників, що мають зазначені сертифікати, що ЗНАЧНО звужує коло учасників та призводить до порушення принципів закупівлі.
Враховуючи викладене, вимагаємо виключити вимогу надання документів, передбачених пунктом 5 Додатку 5 до тендерної документації на закупівлю, код ДК 021:2015: 34350000-5 “Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності” (Шини для службових транспортних засобів) «Технічна специфікація».
Замовник здійснює антиконкурентні дії, що заборонено Законодавством п. 4 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі» « 4. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.», та звужує коло до 2-х виробників.
Зважаючи на все вище викладене ВИМАГАЄМО!!! внести до Тендерної Документації відповідні зміни та припинити порушувати норми чинного законодавства. У випадку ігнорування даної вимоги будемо змушені звертитися до відповідних органів та сприяти максимальному оприлюдненню інформації про ситуацію, що склалася.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокольне рішення УО №13 про розгляд вимоги учасника_Шини.pdf 24.02.2023 10:43
Дата подачі:
21.02.2023 11:38
Вирішення:
Шановний Учаснику!
На Ваше твердження щодо скасування попередньої закупівлі Замовником з метою проведення в майбутньому переговорної процедури інформуємо, що закупівля UA-2023-01-26-009466-a була автоматично відмінена (має статус «торги не відбулися») електронною системою закупівель відповідно до підпункту 1 пункту 48 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 №1178 (далі – Особливості) у зв’язку з тим, що всі тендерні пропозиції учасників були відхилені на підставі того, що не відповідали умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
При цьому, необхідно звернути Вашу увагу, що дана закупівля відрізняється від попередньої як предметом закупівлі, вимогами до нього, так і очікуваною вартістю.
Відповідно до пункту 1 частини 2 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі якщо було двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної Законом. При цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника процедури закупівлі не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації.
Відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли відмінено відкриті торги через відсутність учасника процедури закупівлі (учасників процедури закупівлі), у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника процедури закупівлі не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації, та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі)
Тобто дане Ваше твердження щодо «мати «законну» підставу для проведення переговорної процедури закупівлі з обраним постачальником» є безпідставним з точки зору застосування чинного законодавства з питань публічних закупівель.
На Ваше твердження щодо «в закупівлі можуть взяти участь виключно ті учасники, які пропонують шини виробників, що мають зазначені сертифікати» інформуємо, що тендерною документацією не вимагається подання зазначених в ній сертифікатів ISO, виданих на ім’я виробників шин: «Учасник повинен надати оригінал сертифікату на ім’я учасника чинного на момент подання та протягом періоду постачання предмету закупівлі …». Тобто, всі документи повинні бути на ім’я учасника закупівлі.
На Ваше твердження щодо дискримінаційної вимоги в тендерній документації надати у складі тендерної пропозиції відповідні сертифікати ISO, видані на ім’я учасника, інформуємо, що відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей. Відповідно до частини 3 статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до частини 5 статті 23 Закону замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Тобто Закон передбачає, що замовник може вимагати від учасників сертифікати та не забороняє вимагати саме сертифікат ISO. Правові та організаційні засади розроблення, прийняття та застосування технічних регламентів і передбачених ними процедур оцінки відповідності, зокрема сертифікації, а також здійснення добровільної оцінки відповідності, регулюються Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» від 15 січня 2015 року № 124-VIII.
Вивчення досвіду проведення замовниками відкритих торгів в електронній системі закупівель на сайті www.prozorro.gov.ua свідчить, що, по-перше, практика застосування в тендерній документації при проведенні відкритих торгів вимог щодо обов’язковості подання у складі тендерних пропозицій учасників сертифікатів ISO є поширеною, тобто замовники часто вимагають наявність відповідних сертифікатів; по-друге, в практиці Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі - Орган оскарження) з цього питання багато випадків, коли скаржник не зміг довести та документально не підтвердив необхідність внесення змін до тендерної документації шляхом вилучення сертифіката ISO, для прикладу - рішення № 9066-р/пк-пз від 26.04.2021, в якому встановлено, що «Скаржник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до Документації в цій частині, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови Документації та не довів, яким чином наведена вище умова Документації порушує права та законні інтереси Скаржника пов’язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині», тобто вимоги замовника в частині обов’язковості подання у складі тендерних пропозицій учасниками сертифікатів ISO були визнані законними. Також є рішення Органу оскарження по процедурам, коли замовниками під час проведення відкритих торгів в тендерній документації вимагалося у складі пропозицій надання учасниками сертифікатів ISO; після кваліфікації або дискваліфікації пропозицій учасників рішення замовників, пов’язані з нюансами по сертифікатам ISO, оскаржувалися іншими учасниками: рішення № 3992-р/пк-пз від 21.04.2022, рішення № 4078-р/пк-пз від 26.04.2022. При цьому законність наявності у тендерних документаціях вимог щодо подання учасниками сертифікатів ISO не ставилася під сумнів.
Враховуючи наведене, Ваша вимога підлягає відхиленню. З повагою, Юрій Залєвський.
Статус вимоги:
Відхилено