-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Сканер для контролю на авіаційну безпеку фізичних осіб
Детальний опис наведений в Тендерній документації від 02.08.2017 №15-03-143
Завершена
210 000.00
EUR без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 050.00 EUR
мін. крок: 0.5% або 1 050.00 EUR
Період уточнення:
03.08.2017 16:38 - 03.10.2017 14:00
Відповідь надана
Щодо технічних вимог до предмету закупівлі.
Номер:
ed8be0f01b334a53b5e460d52c42a1aa
Дата опублікування:
29.09.2017 17:27
Опис:
Доброго дня! У тендерній документації, зокрема в Додатку 1 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», містяться вимоги до предмету закупівлі, необхідність яких не відповідає реальним умовами експлуатації обладнання та звужує коло потенційних учасників. На нашу думку, технічні вимоги вказані в підпункті 5, пункту 2 «Технічні вимоги до сканера для контролю на авіаційну безпеку фізичних осіб» технічної специфікації наведеної в Додатку 1 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівель» зокрема: «температурний режим експлуатації: від 0°С до +30°С» - звужує коло потенційних учасників, та обмежує вільну конкуренцію. Вказані вимоги порушують принципи здійснення закупівель , що викладені в ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та являються дискримінаційним критерієм який порушує ст. 5 Закону. Враховуючи вище сказане та беручи до уваги технічні характеристики обладнання різних виробників, пропонуємо підпункт 5, пункту 2 «Технічні вимоги до сканера для контролю на авіаційну безпеку фізичних осіб» технічної специфікації наведеної в Додатку 1 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівель» викласти в наступній редакції: «температурний режим експлуатації: від +5°С до +30°С».
Відповідь:
За результатами розгляду звернення учасника внесені відповідні зміни до тендерної документації, які оприлюднені на веб-порталі Уповноваженого органу
Дата відповіді:
04.10.2017 17:22
Відповідь надана
Щодо технічних вимог до предмету закупівлі
Номер:
e2cb56c4151147958641ee5f4f569b79
Дата опублікування:
20.09.2017 17:34
Опис:
Доброго дня!
У тендерній документації, зокрема в Додатку 1 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», містяться вимоги до предмету закупівлі, необхідність яких не відповідає реальним умовами експлуатації обладнання та звужує коло потенційних учасників.
На нашу думку, технічні вимоги вказані в підпунктах 5 та 6, пункту 2 «Технічні вимоги до сканера для контролю на авіаційну безпеку фізичних осіб» технічної специфікації наведеної в Додатку 1 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівель» зокрема:
«температурний режим експлуатації: від 0°С до +40°С»
«відносна вологість повітря не менше 95% без конденсації» - звужує коло потенційних учасників, та обмежує вільну конкуренцію.
Вказані вимоги порушують принципи здійснення закупівель , що викладені в ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та являється дискримінаційним критерієм який порушує ст. 5 Закону.
Враховуючи вище сказане та беручи до уваги технічні характеристики обладнання різних виробників, пропонуємо підпункти 5 та 6, пункту 2 «Технічні вимоги до сканера для контролю на авіаційну безпеку фізичних осіб» технічної специфікації наведеної в Додатку 1 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівель» викласти в наступній редакції:
«температурний режим експлуатації: від 0°С до +30°С»
«відносна вологість повітря від 10% до 90% без конденсації».
Відповідь:
За результатами розгляду звернення Учасника внесені відповідні зміни до тендерної документації, які розміщені на сайті Уповноваженого органу
Дата відповіді:
27.09.2017 16:22
Відповідь надана
Про внесення змін до тендерної документації
Номер:
1d60e8b1818f462c8381004a1b12be3f
Дата опублікування:
08.09.2017 15:39
Опис:
Звертаємо Вашу увагу на невідповідність тендерної документації нормам існуючого законодавства, зокрема:
1. Відповідно до ч. 10 ст. 87 Повітряного кодексу України «Технічні засоби захисту цивільної авіації від актів незаконного втручання повинні бути сертифіковані уповноваженим органом з питань цивільної авіації.» надання сертифікату (свідоцтва) відповідності Державної авіаційної служби України, дійсного на дату подання тендерної пропозиції жодним чином не гарантує наявність (дійсність) вказаного свідоцтва на момент введення технічного засобу в експлуатацію та його використання. Строк від дати подачі тендерної пропозиції до можливої поставки обладнання складає близько 5 місяців (враховуючи такі складові процесу закупівлі: 1 місяць від подачі до аукціону, до 1 місяця для визначення переможця та підписання контракту, до 60 робочих днів (3 місяці) на постачання). За цей час (до 5 місяців) наданий сертифікат може виявитись недійсним, оскільки він видається на 2 роки з можливістю анулювання. Таким чином вимога про надання діючого на момент подання тендерної пропозиції сертифікату (свідоцтва) відповідності Державної авіаційної служби України жодним чином не забезпечує виконання ч. 10 ст. 87 Повітряного кодексу України.
2. Відповідно до п. 3 ст. 5 Розділу 1 Закону України «Про здійснення державних закупівель» «Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників». Враховуючи викладене в попередньому пункті, вимога про надання діючого на момент подання тендерної пропозиції сертифікату (свідоцтва) відповідності Державної авіаційної служби України є дискримінаційною, оскільки не допускає до участі в тендері сучасні зразки технічних засобів захисту цивільної авіації від актів незаконного втручання, які раніше не були представлені на ринку України, але вже є сертифікованими відповідними міжнародними органами (наприклад, ECAC або ICAO) та надійно зарекомендували себе в міжнародних аеропортах інших країн.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------З метою виконання частини десятої статті 87 Повітряного кодексу України та дотримання принципу недискримінаційності просимо внести наступні зміни в тендерну документацію від 02.08.2017 № 15-03-143:
1. П. 9 Додатку 2 викласти у наступній редакції:
«Дійсний (діючий) сертифікат (свідоцтво) відповідності Державної авіаційної служби України або Гарантійний лист від постачальника з зобов’язанням на дату поставки провести сертифікацію запропонованого обладнання відповідно до вимог ч. 10 ст. 87 Повітряного кодексу України та Наказу Міністерства інфраструктури України № 214 від 26.05.2014 «Про затвердження Правил сертифікації технічних засобів захисту цивільної авіації від актів незаконного втручання». Гарантійний лист має бути підкріплено копіями діючих документів, що підтверджують міжнародну сертифікацію технічного засобу організаціями ЕСAC та/або ICAO; або посиланням на відкриті офіційні джерела вказаних організацій, що підтверджують таку сертифікацію»
2. П. 6 Додатку 1 (Перелік документів, які Постачальник надає Замовникові Разом з Товаром) доповнити вимогою:
«Дійсний (діючий) сертифікат (свідоцтво) відповідності Державної авіаційної служби України»
3. Доповнити п. 5.3.12 Додатку 7 (Проект договору про закупівлю (для вітчизняних учасників)) та п. XI Додатку 8 (Проект договору про закупівлю (для іноземних учасників)) підпунктом: «Дійсний (діючий) сертифікат (свідоцтво) відповідності Державної авіаційної служби України»
Відповідь:
У відповідності до роз’яснень, наданих ДП МА «Бориспіль» Державною авіаційною службою України, зазначено:
«Відповідно до пункту 10 статті 87 Повітряного Кодексу України «Технічні засоби захисту ЦА (цивільної авіації) від АНВ (актів незаконного втручання) повинні бути сертифіковані уповноваженим органом з питань ЦА. Процедура сертифікації технічних засобів захисту ЦА від АНВ передбачена Правилами сертифікації технічних засобів захисту цивільної авіації від актів незаконного втручання, затверджених наказом Міністерства інфраструктури України від 26.05.2014 №214, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13 червня 2014 року за №619/25396.
Правила перебувають у вільному доступі та за ними можна ознайомитись на офіційному сайті Верховної Ради України.
Отже, юридичні особи мають змогу отримати інформацію про умови сертифікації їх продукції та отримання сертифіката відповідності.
Також, Державіаслужба, у разі звернення, надає консультації з питань сертифікації офіційними представниками фірмами-виробника».
Надання учасниками гарантійного листа не є 100% підтвердженням отримання Учасником сертифікату (свідоцтва) відповідності Державної авіаційної служби України та не забезпечує Замовнику придбання сертифікованого обладнання.
Використання несертифікованого обладнання буде порушенням законодавства України та його використання буде неможливим.
ВИРІШЕНО:
1. Вимогу Учасника про усунення порушення (номер вимоги: UA-2017-08-03-002094-b.c1), що стосується внесення змін до тендерної документації до пункту 9 Додатку 2 та викладення в наступній редакції «Дійсний (діючий) сертифікат (свідоцтво) відповідності Державної авіаційної служби України або Гарантійний лист від постачальника з зобов’язанням на дату поставки провести сертифікацію запропонованого обладнання відповідно до вимог ч. 10 ст. 87 Повітряного кодексу України та Наказу Міністерства інфраструктури України № 214 від 26.05.2014 «Про затвердження Правил сертифікації технічних засобів захисту цивільної авіації від актів незаконного втручання». Гарантійний лист має бути підкріплено копіями діючих документів, що підтверджують міжнародну сертифікацію технічного засобу організаціями ЕСAC та/або ICAO; або посиланням на відкриті офіційні джерела вказаних організацій, що підтверджують таку сертифікацію» вважати не задоволеною.
2. Внести зміни до тендерної документації від 01.09.2017 №15-03-209 (редакція 02) та доповнити пункт 5.3.12 Розділу 5 «Порядок поставки Товару та надання Послуг» Додатку 7 «ПРОЕКТ ДОГОВОРУ ПРО ЗАКУПІВЛЮ (ДЛЯ ВІТЧИЗНЯНИХ УЧАСНИКІВ)» та Розділ XІ. «Документація» Додатку 8 «ПРОЕКТ ДОГОВОРУ ПРО ЗАКУПІВЛЮ (ДЛЯ ІНОЗЕМНИХ УЧАСНИКІВ) абзацем наступного змісту:
«- дійсний (діючий) сертифікат (свідоцтво) відповідності Державної авіаційної служби України (копія)».
3. Оприлюднити дане рішення на сайті Уповноваженого органу.
Дата відповіді:
12.09.2017 15:27
Відповідь надана
щодо валюти закупівлі
Номер:
302348503dc84ad39ac3353b5ae41b5e
Дата опублікування:
22.08.2017 13:00
Опис:
Просимо пояснити наступне:
п.6 тендерної документації вимагає, щоб ціна тендерної пропозиції була у євро з ПДВ.
Але пункт 6.1. містить інформацію та формулу перерахунку ціни з гривні в євро без ПДВ, а також Замовник у п.6.1. вимагає, щоб комерційна пропозиція містила в собі ціну за одиницю та суму в грн без ПДВ.
Поясніть будь ласка, що Ви мали на увазі?
Відповідь:
Згідно частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах.
Статтею 25 Закону передбачено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Документ з тендерною пропозицією подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, та завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
В пункті 6 «Загальних положень» зазначена інформація про валюту пропозиції. Пункт 6 не містить жодної інформації стосовно врахування/ або не врахування ПДВ.
В пункті 6.1 наведений розрахунок ціни тендерної пропозиції (тобто її розміру, цифрового вираження). Цей пункт 6.1 містить в собі формулу, яким чином ціну (тобто її розмір, цифрове вираження) розрахувати.
Тобто, якщо ви є вітчизняним учасником – платником ПДВ, то необхідно вчинити наступні дії.
1) валютою тендерної пропозиції обрати євро;
2) розрахувати ціну (тобто її розмір, цифрове вираження) за формулою наведеною, в пункті 6.1 «Загальних положень» тендерної документації та зазначити отриману цифру в системі – заповнити поле електронної форми системи, де зазначається інформація про ціну. Формула не передбачає «додавання ПДВ».
Це вважатиметься ціною тендерної пропозиції, від якої починатиметься аукціон. В тендерній документації передбачений відповідний механізм перерахунку ціни тендерної пропозиції для того, щоб на аукціоні отримати ціну від резидентів та нерезидентів, яку можливо було б порівняти між собою Зазначена ціна використовується замовником виключно для проведення розгляду пропозицій Учасників торгів. У разі перемоги резидента, договір (його ціна, умови поставки та умови розрахунків тощо) укладається у відповідності до чинного законодавства України, в тому числі в частині ПДВ.
Звертаємо увагу, що пункт 6 «Загальних положень» тендерної документації не містить жодної інформації стосовно врахування/ або не врахування ПДВ.
Дата відповіді:
22.08.2017 15:57
Відповідь надана
щодо валюти закупівлі
Номер:
2991ab034b7d4c57a43fe13a9562d564
Дата опублікування:
16.08.2017 13:16
Опис:
Замовник у відповідь на запит від 23 серпня 2016 року на закупівлю № UA-2016-08-11-000351-a надав відповідь щодо умов поставки товару.
Цитую:
Відповідно до положень Господарського кодексу України (далі – ГКУ):
- грошові зобов‘язання учасників господарських відносин повинні бути виражені і підлягають оплаті у гривнях. Грошові зобов’язання можуть бути виражені в іноземній валюті лише у випадках, якщо суб’єкти господарювання мають право проводити розрахунки між собою в іноземній валюті відповідно до законодавства. Виконання зобов’язань, виражених в іноземній валюті, здійснюється відповідно до закону (ч.2 ст.198);
- ціна є істотною умовою господарського договору. Ціна зазначається в договорі у гривнях. Ціни у зовнішньоекономічних договорах (контрактах) можуть визначатися в іноземній валюті за згодою сторін (ч.2 ст.198).
Відповідно до положень Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ), до якого відсилає ч.7 ст.179 ГКУ (господарські договори укладаються за правилами, встановленими Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами щодо окремих видів договорів):
- зобов’язання має бути виражене у грошовій одиниці України – гривні (ч.1 ст.524);
- сторони можуть визначити грошовий еквівалент зобов’язання в іноземній валюті (ч.2 ст.524).
Слід зазначити, що проектом договору передбачено можливість зміни його ціни залежно від зміни курсу іноземної валюти.
Згідно положень ч.1 ст.7 Декрету Кабінету міністрів України «Про систему валютного регулювання і валютного контролю» (далі – Декрет): У розрахунках між резидентами і нерезидентами в межах торговельного обороту використовується як засіб платежу іноземна валюта та грошова одиниця України – гривня. Такі розрахунки здійснюються лише через уповноважені банки в порядку, установленому Національним банком України.
З огляду на вищезазначене, договір з іноземним учасником може укладатись в гривні так як і положення ЦКУ, і положення ГКУ, а також Декрету надають право сторонам встановлювати валютою розрахунків по договору – гривню. Для цього, нерезиденту необхідно відкрити в його банку рахунок в національній валюті України – гривні та повідомити реквізити цього рахунку замовнику.
Таким чином, положення тендерної документації, в частині визначення валютою договору – гривню, є таким, що повністю відповідає вимогам чинного законодавства України.
Встановити, що валютою договору є іноземна валюта (валюта І групи Національного Банку України) неможливо за наступних підстав.
Учасник, в своєму зверненні пропонує зазначити під час проведення торгів в електронній системі закупівель ціну тендерної пропозиції в гривні, а потім в тендерній документації визначити механізм перерахунку ціни з гривні в валюту, що і стане ціною договору Тобто ціною договору буде не інформація про ціну та валюту пропозиції, яка зазначена в електронній системі закупівель та за якої відбувався аукціон та система визначила переможця, а інша, перерахована (фактично змінена) ціна та валюта тендерної пропозиції.
Згідно статті 36 Закону України «Про публічні закупівлі» умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури.
Наслідком того, що пропонує учасник в своєму зверненні, буде порушення Замовником вимог ст. 36 цього Закону, тобто умови договору, а саме зазначення його ціни в валюті, буде відрізнятися від ціни тендерної пропозиції, яка буде зазначена в електронній системі закупівель в гривні.
Порушень вимог статті 36 Закону можливо було б уникнути, якщо б в електронній системі закупівель була реалізована можливість подавати пропозиції в межах однієї процедури в різних валютах.
На сьогодні єдиною валютою тендерної пропозиції є гривня.
Технічна реалізація розміщення інформації під час проведення закупівлі в Системі через електронні торгові майданчики не дозволяє в межах однієї процедури іноземним учасникам зазначити ціну тендерної пропозиції у валюті, а вітчизняним учасникам – у гривні. Можливе оголошення тендеру лише в одній валюті (або в гривні, або в валюті). Для цього на електронних торгових майданчиках реалізований варіант третій: оголошення закупівлі в валюті. Такий варіант взагалі неможливий для застосування, оскільки вітчизняні учасники не мають можливості прийняти участь у закупівлі, оголошеній в валюті.
Таким чином, задовольнити звернення учасника в частині зміни валюти договору з гривні на валюту І групи неможливо.
Наказом Мінекономрозвитку України від 13.04.2016 № 680 затверджено примірну тендерну документацію, яка містить наступний розділ:
6 Інформація про валюту, у якій повинно бути розраховано та зазначено ціну тендерної пропозиції валютою тендерної пропозиції є гривня;
у разі якщо учасником процедури закупівлі є нерезидент, замовник має право встановити, що такий учасник може зазначити ціну тендерної пропозиції у _________ (зазначається валюта);
при розкритті тендерних пропозицій ціна такої тендерної пропозиції перераховується у гривні за офіційним курсом до _________ (зазначається валюта), установленим Національним банком України на дату розкриття тендерних пропозицій
Положення примірної тендерної документації, що при розкритті тендерних пропозицій ціна тендерної пропозиції іноземного учасника перераховується у гривні за офіційним курсом до валюти, установленим Національним банком України на дату розкриття тендерних пропозицій, не має реалізації в Системі.
Система не здійснює такий перерахунок, якщо припустити, що перерахунок в гривню здійснює Учасник, то останній не має можливості здійснити його «на дату розкриття тендерних пропозицій», оскільки ця дата, зазвичай, є наступною за датою кінцевого строку подання пропозицій (аукціон призначається на наступний день). Замовник, взагалі, не може вчинити будь-яких дій, спрямованих на здійснення перерахунку.
З огляду на наведене вище, і цій частині тендерна документація залишається без змін.
По зверненню, що стосується пропозиції встановити, що валютою тендерної пропозиції є гривня, а валютою договору є іноземна валюта (валюта І групи Національного Банку України) відмовити.
Тому, просимо пояснити:
1.Чому компанія-резидент повинна використовувати іноземну валюту в своїх розрахунках, виключаючи всі податки, збори, мито та інші обов’язкові платежі на території України, формувати свою ціну з незрозуміло з яких складових, якщо при підписанні договору ціна буде значно вищою ніж очікувана вартість закупівлі, та в іншій валюті?
2.З огляду на те, що учасники-нерезиденти будуть здійснювати поставку товару з дотриманням вимог згідно Законодавства України з питань державної митної справи, та будуть відкривати гривневий рахунок на території України для забезпечення умов поставки товару, постає питання: - чому валютою закупівлі являється євро, якщо всі розрахунки будуть здійснюватися у гривні, незалежно від того являється учасник резидентом чи нерезидентом?
Чому на інші закупівлі товарів іноземного походження Замовник ДП «МА «Бориспіль» встановлює ціну у гривні?
Відповідь:
Повідомляємо, що відповідь на поставлене питання міститься у відповіді на запит на роз’яснення «щодо порушеня законодавства» (дата подання: 10 серпня 2017 16:59), яка розміщена на веб-порталі Уповноваженого органу в мережі Інтернет http://prozorro.gov.ua за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2017-08-03-002094-b (дата відповіді: 14 серпня 2017 14:58)
Дата відповіді:
17.08.2017 10:46
Відповідь надана
Условия Оплаты
Номер:
67b92cb89c9b4b4cb49db554066bdf12
Дата опублікування:
15.08.2017 12:45
Опис:
Добрый день. Наша компания является представителем мирового производителя систем безопасности для аэропортов. Так как планируемое к закупке оборудование является дорогостоящим продуктом, и имеет долгий цикл производства, просим внести изменения в проект договора касательно оплаты. Оплата в размере 100% цены товаров и услуг в соответствии с Заявкой на поставку, производится Заказчиком путем открытия безотзывного документарного аккредитива, открытого в Украинском банке, по поручению Заказчика в пользу Поставщика. Спасибо большое
Відповідь:
За результатами розгляду звернення внесені відповідні зміни до Тендерної документації
Дата відповіді:
01.09.2017 15:36
Відповідь надана
Несоответствие требований к цене
Номер:
8d0a8deade224d5091c84e67c5d3b4a8
Дата опублікування:
11.08.2017 17:23
Опис:
Добрый, день.
Наша компания является представителем мирового производителя систем безопасности для аэропортов. После детального рассмотрения технических и коммерческих требований по оборудованию и его количества в данном тендере, и после детального просчета комплектации и опций, наша Компания пришла к Выводу, что качественное оборудование соответствующее сертификатам TSA и нормам ICAO. имеет стоимость выше чем запланировано в данном тендере.
Просим Вас рассмотреть возможность увеличения финансирования на 60 000 Евро от суммы выделенных средств
Відповідь:
За результатами розгляду звернення внесені відповідні зміни до Тендерної документації
Дата відповіді:
01.09.2017 15:35
Відповідь надана
щодо порушеня законодавства
Номер:
fb2847cc466a41358617b0615d16a3b2
Дата опублікування:
10.08.2017 16:59
Опис:
Замовник визначає, що валютою тендерої пропозиції є Євро, однак данна вимога порушує ст 3 ЗУ про публічні закупівлі, а саме- дискримінація учасників- резидентів, а також відповідно до ч. 2 ст. 198 Господарського кодексу України (далі — ГКУ) грошові зобов’язання учасників господарських відносин мають бути виражені і підлягати оплаті у гривнях. Грошові зобов’язання можуть бути виражені в іноземній валюті лише у випадках, коли суб’єкти господарювання мають право проводити розрахунки між собою в іноземній валюті відповідно до законодавства. Виконання зобов’язань, виражених в іноземній валюті, здійснюється відповідно до закону.
Тобто ст. 198 ГКУ дозволяє виражати грошові зобов’язання в іноземній валюті лише у випадках, коли суб’єкти господарювання мають право проводити розрахунки між собою в іноземній валюті відповідно до законодавства. А інвалютні розрахунки між резидентами на території України заборонені (ст. 3 Декрету КМУ «Про систему валютного регулювання і валютного контролю» від 19.02.1993 р. № 15-93).
Тому просимо пояснити, на які статті та закони чинного законодавства України спирається замовник, висуваючи данну вимогу та чому компанії- резиденти повинні надавати свою пропозицію в іноземній валюті, якщо валютою України є гривня
2. п .6, 1 -Ціна тендерної пропозиції, перерахована у Євро, згідно формули (механізму, способу) перерахунку ціни пропозиції, визначеного цією Документацією.
Формула (механізм, спосіб) перерахунку ціни пропозиції для вітчизняних учасників платників ПДВ:
ЦТП (Євро) = (ЦТП (грн. з ПДВ) – ПДВ – Мито) / k
ЦТП (грн. з ПДВ) – ціна тендерної пропозиції в гривні з урахуванням ПДВ
k - курс грн. по відношенню до Євро, встановлений НБУ (курс зазначається повністю згідно з даними НБУ та відповідною кількістю знаків після коми та визначений на дату складання пропозиції.
ПДВ – податок на додану вартість у розмірі 20%, що розраховується
ПДВ= ЦТП (грн. з ПДВ)/6
Мито – митні збори, у розмірі 0%
- ціна тендерної пропозиції учасника в «грн. з ПДВ», до якої додається ПДВ в розмірі 20%.
Враховуючи те, що умови поставки для резидентів DDP- Ця умова означає, що продавець здійснює поставку покупцю товару, який пройшов митне очищення для імпорту, без розвантаження з будь-якого прибулого транспортного засобу в названому місці призначення
тому виникає питання, чому при таких умовах поставки резидент повинен даваті " голу" ціну? прошу надати чіткі розьяснення згідно норм чинногго законодавства.
Ці дві вімоги замовника є дискрімінаційними щодо компані- резидентів.
Відповідь:
ДП МА «Бориспіль» в переважній більшості використовує техніку та обладнання іноземного виробництва, тому іноземні учасники дуже часто приймають участь у тендерах, що оголошуються аеропортом.
Згідно частини 1 статті 5 Закону вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах.
Проте, технічна реалізація розміщення інформації під час проведення закупівлі в Системі через електронні торгові майданчики не дозволяє в межах однієї процедури іноземним учасникам зазначити ціну тендерної пропозиції у валюті, а вітчизняним учасникам – у гривні, це ж саме стосується і умов поставки. На запит аеропорту стосовно участі нерезидентів в закупівлях від 18.05.2016 № 01-22-1584 керівництво торгового майданчика «SmartTender.biz» повідомило, що «згідно з технічним завданням, якому повинні відповідати всі акредитовані майданчики системи «Prozorro», а саме SmartTender.biz зобов’язує Учасника подавати цінову пропозицію у валюті, яку обрав Замовник на етапі створення закупівлі».
Таким чином, можливе оголошення тендеру лише в одній валюті (або в гривні, або в валюті). Оскільки, Сканер для контролю на авіаційну безпеку фізичних осіб є товаром, що має іноземне походження, ДП МА «Бориспіль» обрано валютою закупівлі – євро.
Уважно розглянувши положення тендерної документації від 02.08.2017№ 15-03-143 на закупівлю «Системи та пристрої нагляду та охорони (Сканер для контролю на авіаційну безпеку фізичних осіб) (код ДК 021:2015 - 35120000-1)» можна дійти до висновку, що Замовником дотримані норми законодавства та документація не містить дискримінаційних умов до відношенню до учасників резидентів з огляду на наступне:
1) Євро це валюта тендерної пропозиції, пропозиція резидентами надається в євро за підстав наведених вище – відсутність технічної можливості системи «Prozorro» в межах однієї процедури іноземним учасникам зазначити ціну тендерної пропозиції у валюті, а вітчизняним учасникам – у гривні, предмет закупівлі іноземного походження.
2) Євро не є валютою договору та не є валютою розрахунків – див. Додаток 7 (проект договору для резидентів). Згідно Договору ціна договору виражається у гривнях, розрахунки за Договором здійснюються у національній валюті України – гривні.
3) Щодо умов поставки: причина зазначення в тендерній документації механізму перерахунку ціни пропозиції з урахуванням умов поставки таж сама: відсутність технічної можливості системи «Prozorro» в межах однієї процедури іноземним учасникам зазначити ціну на умовах поставки DAP, а вітчизняним учасникам на умовах DDP.
Тому для того, щоб на аукціоні отримати ціну від резидентів та нерезидентів, яку можливо було б порівняти між собою, в тендерній документації передбачений відповідний механізм перерахунку ціни тендерної пропозиції. Оскільки товар іноземного походження, то визначальним є базис поставки нерезидентів, саме цьому, резиденти повинні розмістити в системі ціну не обтяжену податками та митом. Зазначена ціна використовується замовником виключно для проведення розгляду пропозицій Учасників торгів.
Якщо уважно вивчити вимоги тендерної документації можна дійти до висновку, що у разі перемоги резидента, договір, його ціна, умови поставки та умови розрахунків тощо, відповідатимуть чинному законодавству в повному обсязі: див. Додаток 4 – форма комерційної пропозиції для вітчизняних учасників, яка містить перерахунок ціни тендерної пропозиції в євро в ціну тендерної пропозиції в гривні з урахуванням ПДВ та відповідно див. Додаток 7 - проект договору для резидентів, якій складений у повній відповідності з вимогами чинного законодавства України.
Дата відповіді:
14.08.2017 14:58
Відповідь надана
Щодо технічних вимог до предмету закупівлі
Номер:
73c2f2b55dff48e3897db35e89605be4
Дата опублікування:
10.08.2017 15:45
Опис:
Доброго дня!
У тендерній документації, зокрема в Додатку 1 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівель» міститься вимога до предмету закупівлі, яка орієнтована під обладнання конкретного виробника.
На нашу думку, технічна вимога вказана в підпункті 1, пункту 2 «Технічні вимоги до сканера для контролю на авіаційну безпеку фізичних осіб» технічної специфікації наведеної в Додатку 1 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівель»: «відсутність джерела іонізуючого випромінювання» - звужує коло потенційних учасників. Загальновідомим є факт використання сканерів для контролю на авіаційну безпеку фізичних осіб принцип дії яких заснований на використанні «м'якого» відбиваючого рентгенівського випромінювання. Безпечність використання цього обладнання підтверджується Свідоцтвом відповідності Державної Авіаційної служби України та позитивним Висновком Державної санітарно-епідеміологічної експертизи Державної санітарно-епідеміологічної Служби Міністерства охорони здоров’я України. Такі сканери успішно використовуються як в аеропортах всього світу так і в Україні, є абсолютно безпечними та дуже ефективними.
Вимогами даної тендерної документації передбачається обрання саме виробника L3 та обладнання ProVision , що унеможливлює участь інших компаній з аналогічним обладнанням і пропозицією еквівалента.
Вказана вимога порушує принципи здійснення закупівель , що викладені в ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та являється дискримінаційним критерієм який порушує ст. 5 Закону.
Зважаючи на викладене вище просимо видалити технічну вимогу «відсутність джерела іонізуючого випромінювання» (пп. 1 п.2 технічної специфікації викладеної в Додатку 1 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівель» до Тендерної документації).
Відповідь:
Вважаємо внесення змін до тендерної документації в частині виключення вимоги «відсутність джерела іонізуючого випромінювання» не доцільним. Дана вимога не порушує принципи здійснення закупівель та не є дискримінаційним критерієм, так як на світовому ринку присутні й інші зразки сканерів (крім L3 ProVision), що успішно працюють без джерел іонізуючого випромінювання та безпечні для здоров’я людини.
Дата відповіді:
01.09.2017 15:36