-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Код ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь, «Капітальний ремонт дороги по вул. Стрийська (від вул. Лесі Українки до вул. Винниченка) в м. Дрогобич Львівської області»
Завершена
81 449 395.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 814 493.95 UAH
мін. крок: 1% або 814 493.95 UAH
Період уточнення:
07.02.2023 12:13 - 12.02.2023 00:00
Відповідь надана
зміст тендерної документації
Номер:
c142cbbba28e46d18c40bb9fce007d7c
Дата опублікування:
11.02.2023 14:35
Опис:
Добрий день!
Пунктом 3.3. Додатку №1 до тендерної документації визначено, що «Кваліфікація інженера з охорони праці (або служби охорони праці або відповідального за виконання функцій з служби охорони праці) підтверджується посвідченнями з охорони праці, з долученням протоколів (витягів з протоколів) про проходження такого навчання та посвідченням про проходження навчання з питань пожежної безпеки. Зазначений працівник має підтвердити кваліфікацію координатора з питань охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках, у зв’язку з цим надати чинний сертифікат фахівця будівельної галузі.»
Діяльність координаторів з питань охорони праці регламентована «Мінімальними вимогами з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках», які затверджені Наказом Мінсоцполітики України від 23.06.2017 № 1050" (далі-Мінімальні вимоги).
Приписами абз.4 п.5 Розділу 1 Мінімальних вимог визначено, що Координатор з питань охорони праці на стадії будівництва, це - компетентна фізична особа з підтвердженою кваліфікацією або юридична особа (яка має у своєму складі фахівця з підтвердженою кваліфікацією), яка на стадії будівництва виконує доручені їй замовником або керівником будівництва завдання, визначені у розділі IV цих Мінімальних вимог.
Приписами 1 Розділу 2 Мінімальних вимог визначено, що замовник або керівник будівництва призначає одного або кількох координаторів з питань охорони праці на стадії розроблення проектної документації на будівництво та координаторів з питань охорони праці на стадії будівництва у разі, якщо на будівельному майданчику будуть виконувати або виконують будівельні роботи два і більше підрядників (включаючи генерального підрядника), або підрядник і фізична(і) особа(и), або фізичні особи.
Отже, Координатор з питань охорони праці залучається виключно Замовником або Керівником будівництва!!, а не Підрядником, який виконуватиме роботи (потенційний учасник-переможець)!! Координатор призначається Замовником у разі якщо на будівельному майданчику будуть виконувати або виконують будівельні роботи два і більше підрядників!!
Замовник не має можливості визначити переможцями закупівлі двох і більше учасників !!))
Частиною 3 ст.22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до змісту ч.3 ст.22 Закону замовник може включити до тендерної документації іншу інформацію лише за наявності сукупності двох умов, а саме:
- вимоги щодо наявності такої інформації передбачені законодавством.
- замовник вважає за необхідне включити таку інформацію до тендерної документації.
Отже, Замовник може включити до тендерної документації не будь-яку інформацію, яку тільки забажає, а виключно ту, наявність якої передбачена законодавством.
Про бажання Замовника включити зазначену вище інформацію до тендерної документації неабияк свідчіть її наявність в тендерній документації.
Проте, щодо іншої обов’язкової умови, жодної інформації тендерна документація не містить.
Беручи до уваги викладене, прошу роз’яснити, які саме норми законодавства України передбачають залучення координатора з питань охорони праці в разі виконання робіт одним підрядником ??
Відповідь:
Добрий день!
Управління державної служби з питань охорони праці, під час виконання робіт на об’єкті будівництва, зобов’язує суб’єктів господарювання будівельної галузі щодо необхідності суворого дотримання Мінімальних вимог з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках, затверджених наказом Міністерства соціальної політики України 23.06.2017 № 1050, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 08 вересня 2017 р. за № 1111/30979 (далі – Мінімальні вимоги).
Мінімальні вимоги поширюються на замовників, керівників будівництва, генеральних підрядників, підрядників, субпідрядників, фізичних осіб, що забезпечують себе роботою самостійно. Мінімальні вимоги встановлюють загальні вимоги до організації роботи з охорони праці, робочих місць на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках при виконанні будівельних робіт визначених переліком видів будівельних робіт.
Відповідно до вище зазначеного нормативно-правового акту, зареєстрованого у покажчику нормативно-правових актів з охорони праці за номером 45.2-7.03-17, замовник або керівник будівництва (фізична особа з кваліфікаційним рівнем, підтвердженим третьою стороною, або юридична особа (інжинірингова компанія, яка має у своєму складі фахівців з кваліфікаційним рівнем, підтвердженим третьою стороною), яка в межах повноважень, делегованих замовником, здійснює керівництво реалізацією проекту, надає замовнику консультації щодо вибору оптимальних шляхів його реалізації, приймає від його імені відповідні рішення або виконує інші функції) до початку виконання будівельних робіт на будівельному майданчику забезпечує складання плану з охорони праці будівельного майданчика з урахуванням вимог державних будівельних норм ДБН А.3.2-2-2009 «Система стандартів безпеки праці. Охорона праці і промислова безпека у будівництві».
Відповідно до п.1. Розділу ІІ «Організація управління з охорони праці на будівельному майданчику»Мінімальних вимог,якщо на будівельному майданчику будуть виконувати або виконують будівельні роботи два і більше підрядників (включаючи генерального підрядника), або підрядник і фізична(і) особа(и), або фізичні особи, замовник або керівник будівництва призначає одного або кількох координаторів з питань охорони праці на стадії розроблення проектної документації на будівництво та координаторів з питань охорони праці на стадії будівництва/виконання робіт.
Як наслідок, під час виконання будівельних робіт на об’єкті будівництва підрядною організацією будуть залучатися фізичні особи – працівники підрядної організації та/або особи, що працюють на умовах трудових договорів та/або цивільно-правового договору (особи, які не підпорядковані внутрішньо-трудовому розпорядку підрядника), а відтак зазначене свідчить про необхідність залучення до виконання робіт координатора з питань охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках.
Роботи з капітального ремонту, що є предметом закупівлі, відносяться до видів будівельних робіт, на які поширюються мінімальні вимоги з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках.
На одному будівельному майданчику можливе виконання двох і більше підрядників у випадку залучення субпідрядних організацій. Таким чином виплаває необхідність у залучені такого рівня фахівця, адже функцією координатора є контроль за додержанням вимог охорони праці усіма учасниками будівництва (генерального підрядника, підрядників, субпідрядників, фізичних осіб – працівників/робітників). Основними функціями координатора є:
- координувати здійснення загальних положень охорони праці;
- координувати вжиття заходів, направлених на забезпечення дотримання підрядниками і фізичними особами вимог розділу VI Мінімальних вимог, плану з охорони праці будівельного майданчика та нормативно-правових актів з охорони праці;
- вносити або організовувати внесення необхідних змін в план з охорони праці будівельного майданчика та документацію, з урахуванням ходу робіт і змін, що при цьому виникають, зокрема, в проектній документації;
- організовувати співпрацю підрядників, у тому числі тих, що змінюють один одного, та координувати їх дії щодо захисту працівників та запобігання виникненню нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань. Організовувати взаємний обмін інформацією підрядників, працівників, їх представників та фізичних осіб;
- погоджувати заходи підрядників з охорони праці, зокрема, передбачені в проектах виконання робіт, технологічних картах, і відповідно перевіряти їх виконання;
- координувати здійснення підрядниками контролю за дотриманням встановлених вимог з охорони праці під час виконання робіт;
- визначати разом з підрядниками, фізичними особами порядок допуску працівників на будівельний майданчик, використання ними засобів колективного та індивідуального захисту, вантажопідіймальних механізмів, умови підключення до мереж електропостачання тощо;
- вживати необхідних заходів, направлених на запобігання перебуванню на будівельному майданчику сторонніх осіб.
Отже, координатор з питань охорони праці– це компетентна фізична особа з підтвердженою кваліфікацією або юридична особа (яка має у своєму складі фахівця з підтвердженою кваліфікацією), яка виконує доручені їй замовником або керівником будівництва завдання, визначені у розділі IV Мінімальних вимог з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках. Тобто, координатори – це особи на яких наказом чи розпорядженням замовником або керівником будівництва покладено додаткові повноваження з питань охорони праці.
Для виконання своїх обов’язків координатори з питань охорони праці повинні — брати участь у всіх стадіях розробки проектної документації та виконання будівельних робіт; брати участь у всіх нарадах, засіданнях, які стосуються розробки проектної документації та виконання будівельних робіт; отримувати від проектувальника, підрядників інформацію та документи, необхідні для виконання своїх обов’язків.
З метою організації охорони праці та забезпечення життя і здоров’я працюючих на будівельному майданчику замовник або керівник будівництва залучає до виконання робіт координатора з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках.
У штатному розписі замовника не передбачено посади координатора з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках та на зазначені цілі у замовника відсутні видатки в кошторисі на 2023 рік.
Згідно п.27 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» роботи - розроблення проектної документації на об’єкти будівництва, науково-проектної документації на реставрацію пам’яток архітектури та містобудування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого та невиробничого призначення, роботи з будівництва об’єктів з розробленням проектної документації, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств та супровідні роботам послуги, у тому числі геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт.
Відповідно до зведеного кошторисного розрахунку за робочим проектом «Капітальний ремонт дороги по вул. Стрийська (від вул. Лесі Українки до вул. Винниченка) в м. Дрогобич Львівської області» до кошторисної вартості робіт включаються кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, при цьому вартість таких витрат не перевищує вартості самих робіт. У зв’язку з цим, відповідно до п.6 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», передбачено вимогу для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник торгів повинен надати у складі тендерної пропозиції у сканованому вигляді: розрахунок загальновиробничих та адміністративних витрат; розрахунок коштів на покриття адміністративних витрат будівельно-монтажних організацій.
На підставі викладеного, відповідно до п.28 Особливостей, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178, у порядку встановленому ч.3 ст.22 Закону Україні «Про публічні закупівлі», з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель (ч.1 ст.5 Закону Україні «Про публічні закупівлі»), замовникомпередбачено вимогу в Тендерній документації щодо підтвердження кваліфікації координатора з питань охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках, шляхом надання чинного сертифікату фахівця будівельної галузі. Сертифікація фахівців будівельної галузі здійснюється згідно вимог стандарту СОУ-С-001:2016 «Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі».
Крім того, звертаємо увагу учасників, що відповідно до п. 5.3 Розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації, передбачено, що у разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (в тому числі у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом / переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, накладати електронний підпис, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі, у якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів або копію/ї роз'яснення/нь державних органів або ненакладення електронного підпису.
Дата відповіді:
13.02.2023 13:37
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги замовника
Номер:
bfd043f34c6946efbb39734c516860f1
Дата опублікування:
11.02.2023 14:30
Опис:
Добрий день!
Пунктом 3.3. Додатку №1 до тендерної документації визначено, що «Кваліфікація інженера з охорони праці (або служби охорони праці або відповідального за виконання функцій з служби охорони праці) підтверджується посвідченнями з охорони праці, з долученням протоколів (витягів з протоколів) про проходження такого навчання та посвідченням про проходження навчання з питань пожежної безпеки. Зазначений працівник має підтвердити кваліфікацію координатора з питань охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках, у зв’язку з цим надати чинний сертифікат фахівця будівельної галузі.»
Діяльність координаторів з питань охорони праці регламентована «Мінімальними вимогами з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках», які затверджені Наказом Мінсоцполітики України від 23.06.2017 № 1050" (далі-Мінімальні вимоги).
Приписами абз.4 п.5 Розділу 1 Мінімальних вимог визначено, що Координатор з питань охорони праці на стадії будівництва, це - компетентна фізична особа з підтвердженою кваліфікацією або юридична особа (яка має у своєму складі фахівця з підтвердженою кваліфікацією), яка на стадії будівництва виконує доручені їй замовником або керівником будівництва завдання, визначені у розділі IV цих Мінімальних вимог.
Приписами 1 Розділу 2 Мінімальних вимог визначено, що замовник або керівник будівництва призначає одного або кількох координаторів з питань охорони праці на стадії розроблення проектної документації на будівництво та координаторів з питань охорони праці на стадії будівництва у разі, якщо на будівельному майданчику будуть виконувати або виконують будівельні роботи два і більше підрядників (включаючи генерального підрядника), або підрядник і фізична(і) особа(и), або фізичні особи.
Отже, Координатор з питань охорони праці залучається виключно Замовником або Керівником будівництва!!, а не Підрядником, який виконуватиме роботи (потенційний учасник-переможець)!! Координатор призначається Замовником у разі якщо на будівельному майданчику будуть виконувати або виконують будівельні роботи два і більше підрядників!!
Замовник не має можливості визначити переможцями закупівлі двох і більше учасників !!))
З огляду на викладене, прошу роз’яснити чи тендерною документацією встановлено обов’язок учасникам щодо виконання робіт за предметом закупівлі двома і більше підрядниками ??
Вимоги тендерної документації щодо підтвердження учасниками наявності координатора з питань охорони праці суперечать Мінімальним вимогам та штучно обмежують конкуренцію тому підлягають вилученню з тендерної документації.
Відповідь:
Добрий день!
Управління державної служби з питань охорони праці, під час виконання робіт на об’єкті будівництва, зобов’язує суб’єктів господарювання будівельної галузі щодо необхідності суворого дотримання Мінімальних вимог з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках, затверджених наказом Міністерства соціальної політики України 23.06.2017 № 1050, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 08 вересня 2017 р. за № 1111/30979 (далі – Мінімальні вимоги).
Мінімальні вимоги поширюються на замовників, керівників будівництва, генеральних підрядників, підрядників, субпідрядників, фізичних осіб, що забезпечують себе роботою самостійно. Мінімальні вимоги встановлюють загальні вимоги до організації роботи з охорони праці, робочих місць на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках при виконанні будівельних робіт визначених переліком видів будівельних робіт.
Відповідно до вище зазначеного нормативно-правового акту, зареєстрованого у покажчику нормативно-правових актів з охорони праці за номером 45.2-7.03-17, замовник або керівник будівництва (фізична особа з кваліфікаційним рівнем, підтвердженим третьою стороною, або юридична особа (інжинірингова компанія, яка має у своєму складі фахівців з кваліфікаційним рівнем, підтвердженим третьою стороною), яка в межах повноважень, делегованих замовником, здійснює керівництво реалізацією проекту, надає замовнику консультації щодо вибору оптимальних шляхів його реалізації, приймає від його імені відповідні рішення або виконує інші функції) до початку виконання будівельних робіт на будівельному майданчику забезпечує складання плану з охорони праці будівельного майданчика з урахуванням вимог державних будівельних норм ДБН А.3.2-2-2009 «Система стандартів безпеки праці. Охорона праці і промислова безпека у будівництві».
Відповідно до п.1. Розділу ІІ «Організація управління з охорони праці на будівельному майданчику»Мінімальних вимог,якщо на будівельному майданчику будуть виконувати або виконують будівельні роботи два і більше підрядників (включаючи генерального підрядника), або підрядник і фізична(і) особа(и), або фізичні особи, замовник або керівник будівництва призначає одного або кількох координаторів з питань охорони праці на стадії розроблення проектної документації на будівництво та координаторів з питань охорони праці на стадії будівництва/виконання робіт.
Як наслідок, під час виконання будівельних робіт на об’єкті будівництва підрядною організацією будуть залучатися фізичні особи – працівники підрядної організації та/або особи, що працюють на умовах трудових договорів та/або цивільно-правового договору (особи, які не підпорядковані внутрішньо-трудовому розпорядку підрядника), а відтак зазначене свідчить про необхідність залучення до виконання робіт координатора з питань охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках.
Роботи з капітального ремонту, що є предметом закупівлі, відносяться до видів будівельних робіт, на які поширюються мінімальні вимоги з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках.
На одному будівельному майданчику можливе виконання двох і більше підрядників у випадку залучення субпідрядних організацій. Таким чином виплаває необхідність у залучені такого рівня фахівця, адже функцією координатора є контроль за додержанням вимог охорони праці усіма учасниками будівництва (генерального підрядника, підрядників, субпідрядників, фізичних осіб – працівників/робітників). Основними функціями координатора є:
- координувати здійснення загальних положень охорони праці;
- координувати вжиття заходів, направлених на забезпечення дотримання підрядниками і фізичними особами вимог розділу VI Мінімальних вимог, плану з охорони праці будівельного майданчика та нормативно-правових актів з охорони праці;
- вносити або організовувати внесення необхідних змін в план з охорони праці будівельного майданчика та документацію, з урахуванням ходу робіт і змін, що при цьому виникають, зокрема, в проектній документації;
- організовувати співпрацю підрядників, у тому числі тих, що змінюють один одного, та координувати їх дії щодо захисту працівників та запобігання виникненню нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань. Організовувати взаємний обмін інформацією підрядників, працівників, їх представників та фізичних осіб;
- погоджувати заходи підрядників з охорони праці, зокрема, передбачені в проектах виконання робіт, технологічних картах, і відповідно перевіряти їх виконання;
- координувати здійснення підрядниками контролю за дотриманням встановлених вимог з охорони праці під час виконання робіт;
- визначати разом з підрядниками, фізичними особами порядок допуску працівників на будівельний майданчик, використання ними засобів колективного та індивідуального захисту, вантажопідіймальних механізмів, умови підключення до мереж електропостачання тощо;
- вживати необхідних заходів, направлених на запобігання перебуванню на будівельному майданчику сторонніх осіб.
Отже, координатор з питань охорони праці– це компетентна фізична особа з підтвердженою кваліфікацією або юридична особа (яка має у своєму складі фахівця з підтвердженою кваліфікацією), яка виконує доручені їй замовником або керівником будівництва завдання, визначені у розділі IV Мінімальних вимог з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках. Тобто, координатори – це особи на яких наказом чи розпорядженням замовником або керівником будівництва покладено додаткові повноваження з питань охорони праці.
Для виконання своїх обов’язків координатори з питань охорони праці повинні — брати участь у всіх стадіях розробки проектної документації та виконання будівельних робіт; брати участь у всіх нарадах, засіданнях, які стосуються розробки проектної документації та виконання будівельних робіт; отримувати від проектувальника, підрядників інформацію та документи, необхідні для виконання своїх обов’язків.
З метою організації охорони праці та забезпечення життя і здоров’я працюючих на будівельному майданчику замовник або керівник будівництва залучає до виконання робіт координатора з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках.
У штатному розписі замовника не передбачено посади координатора з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках та на зазначені цілі у замовника відсутні видатки в кошторисі на 2023 рік.
Згідно п.27 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» роботи - розроблення проектної документації на об’єкти будівництва, науково-проектної документації на реставрацію пам’яток архітектури та містобудування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого та невиробничого призначення, роботи з будівництва об’єктів з розробленням проектної документації, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств та супровідні роботам послуги, у тому числі геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт.
Відповідно до зведеного кошторисного розрахунку за робочим проектом «Капітальний ремонт дороги по вул. Стрийська (від вул. Лесі Українки до вул. Винниченка) в м. Дрогобич Львівської області» до кошторисної вартості робіт включаються кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, при цьому вартість таких витрат не перевищує вартості самих робіт. У зв’язку з цим, відповідно до п.6 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», передбачено вимогу для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник торгів повинен надати у складі тендерної пропозиції у сканованому вигляді: розрахунок загальновиробничих та адміністративних витрат; розрахунок коштів на покриття адміністративних витрат будівельно-монтажних організацій.
На підставі викладеного, відповідно до п.28 Особливостей, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178, у порядку встановленому ч.3 ст.22 Закону Україні «Про публічні закупівлі», з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель (ч.1 ст.5 Закону Україні «Про публічні закупівлі»), замовникомпередбачено вимогу в Тендерній документації щодо підтвердження кваліфікації координатора з питань охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках, шляхом надання чинного сертифікату фахівця будівельної галузі. Сертифікація фахівців будівельної галузі здійснюється згідно вимог стандарту СОУ-С-001:2016 «Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі».
Крім того, звертаємо увагу учасників, що відповідно до п. 5.3 Розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації, передбачено, що у разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (в тому числі у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом / переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, накладати електронний підпис, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі, у якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів або копію/ї роз'яснення/нь державних органів або ненакладення електронного підпису.
Дата відповіді:
13.02.2023 13:36
Відповідь надана
зміст тендерної документації
Номер:
0eaff1f646254f9c8ba6b2eeb043f9a0
Дата опублікування:
11.02.2023 14:00
Опис:
Добрий день!
Пунктом 3.3. Додатку №1 до тендерної документації визначено, що «Кваліфікація інженера з охорони праці (або служби охорони праці або відповідального за виконання функцій з служби охорони праці) підтверджується посвідченнями з охорони праці, з долученням протоколів (витягів з протоколів) про проходження такого навчання та посвідченням про проходження навчання з питань пожежної безпеки. Зазначений працівник має підтвердити кваліфікацію координатора з питань охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках, у зв’язку з цим надати чинний сертифікат фахівця будівельної галузі.»
Діяльність координаторів з питань охорони праці регламентована «Мінімальними вимогами з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках», які затверджені Наказом Мінсоцполітики України від 23.06.2017 № 1050" (далі-Мінімальні вимоги).
Приписами абз.4 п.5 Розділу 1 Мінімальних вимог визначено, що Координатор з питань охорони праці на стадії будівництва, це - компетентна фізична особа з підтвердженою кваліфікацією або юридична особа (яка має у своєму складі фахівця з підтвердженою кваліфікацією), яка на стадії будівництва виконує доручені їй замовником або керівником будівництва завдання, визначені у розділі IV цих Мінімальних вимог.
Водночас, відповідно абз.2 п.5 Розділу 1 Мінімальних вимог Замовник, це - фізична або юридична особа, яка має намір щодо забудови території (однієї чи декількох земельних ділянок) і подала в установленому законодавством порядку відповідну заяву.
Отже, Департамент міського господарства Дрогобицької міської ради не є Замовником в розумінні Мінімальних вимог, оскільки предметом закупівлі не є забудова земельних ділянок!!
Відповідно до абз.3 п.5 Розділу 1 Мінімальних вимог Керівник будівництва (інженер-консультант у будівництві) - фізична особа з кваліфікаційним рівнем, підтвердженим третьою стороною, або юридична особа (інжинірингова компанія, яка має у своєму складі фахівців з кваліфікаційним рівнем, підтвердженим третьою стороною), яка в межах повноважень, делегованих замовником, здійснює керівництво реалізацією проекту, надає замовнику консультації щодо вибору оптимальних шляхів його реалізації, приймає від його імені відповідні рішення або виконує інші функції.
Отже, керівником будівництва не є Підрядник (учасник-переможець).
Приписами 1 Розділу 2 Мінімальних вимог визначено, що замовник або керівник будівництва призначає одного або кількох координаторів з питань охорони праці на стадії розроблення проектної документації на будівництво та координаторів з питань охорони праці на стадії будівництва у разі, якщо на будівельному майданчику будуть виконувати або виконують будівельні роботи два і більше підрядників (включаючи генерального підрядника), або підрядник і фізична(і) особа(и), або фізичні особи.
Отже, Координатор з питань охорони праці залучається виключно Замовником або Керівником будівництва!!, а не Підрядником, який виконуватиме роботи (потенційний учасник-переможець)!! Координатор призначається Замовником у разі якщо на будівельному майданчику будуть виконувати або виконують будівельні роботи два і більше підрядників!!
З огляду на викладене, прошу обґрунтувати необхідність вимоги замовника щодо підтвердження наявності Координатора з питань охорони праці та роз'яснити на яких правових підставах Замовник перекладає на Учасника свій обов'язок залучення Координатора з питань охорони праці на учасників??
Відповідь:
Добрий день!
Управління державної служби з питань охорони праці, під час виконання робіт на об’єкті будівництва, зобов’язує суб’єктів господарювання будівельної галузі щодо необхідності суворого дотримання Мінімальних вимог з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках, затверджених наказом Міністерства соціальної політики України 23.06.2017 № 1050, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 08 вересня 2017 р. за № 1111/30979 (далі – Мінімальні вимоги).
Мінімальні вимоги поширюються на замовників, керівників будівництва, генеральних підрядників, підрядників, субпідрядників, фізичних осіб, що забезпечують себе роботою самостійно. Мінімальні вимоги встановлюють загальні вимоги до організації роботи з охорони праці, робочих місць на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках при виконанні будівельних робіт визначених переліком видів будівельних робіт.
Відповідно до вище зазначеного нормативно-правового акту, зареєстрованого у покажчику нормативно-правових актів з охорони праці за номером 45.2-7.03-17, замовник або керівник будівництва (фізична особа з кваліфікаційним рівнем, підтвердженим третьою стороною, або юридична особа (інжинірингова компанія, яка має у своєму складі фахівців з кваліфікаційним рівнем, підтвердженим третьою стороною), яка в межах повноважень, делегованих замовником, здійснює керівництво реалізацією проекту, надає замовнику консультації щодо вибору оптимальних шляхів його реалізації, приймає від його імені відповідні рішення або виконує інші функції) до початку виконання будівельних робіт на будівельному майданчику забезпечує складання плану з охорони праці будівельного майданчика з урахуванням вимог державних будівельних норм ДБН А.3.2-2-2009 «Система стандартів безпеки праці. Охорона праці і промислова безпека у будівництві».
Відповідно до п.1. Розділу ІІ «Організація управління з охорони праці на будівельному майданчику»Мінімальних вимог,якщо на будівельному майданчику будуть виконувати або виконують будівельні роботи два і більше підрядників (включаючи генерального підрядника), або підрядник і фізична(і) особа(и), або фізичні особи, замовник або керівник будівництва призначає одного або кількох координаторів з питань охорони праці на стадії розроблення проектної документації на будівництво та координаторів з питань охорони праці на стадії будівництва/виконання робіт.
Як наслідок, під час виконання будівельних робіт на об’єкті будівництва підрядною організацією будуть залучатися фізичні особи – працівники підрядної організації та/або особи, що працюють на умовах трудових договорів та/або цивільно-правового договору (особи, які не підпорядковані внутрішньо-трудовому розпорядку підрядника), а відтак зазначене свідчить про необхідність залучення до виконання робіт координатора з питань охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках.
Роботи з капітального ремонту, що є предметом закупівлі, відносяться до видів будівельних робіт, на які поширюються мінімальні вимоги з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках.
На одному будівельному майданчику можливе виконання двох і більше підрядників у випадку залучення субпідрядних організацій. Таким чином виплаває необхідність у залучені такого рівня фахівця, адже функцією координатора є контроль за додержанням вимог охорони праці усіма учасниками будівництва (генерального підрядника, підрядників, субпідрядників, фізичних осіб – працівників/робітників). Основними функціями координатора є:
- координувати здійснення загальних положень охорони праці;
- координувати вжиття заходів, направлених на забезпечення дотримання підрядниками і фізичними особами вимог розділу VI Мінімальних вимог, плану з охорони праці будівельного майданчика та нормативно-правових актів з охорони праці;
- вносити або організовувати внесення необхідних змін в план з охорони праці будівельного майданчика та документацію, з урахуванням ходу робіт і змін, що при цьому виникають, зокрема, в проектній документації;
- організовувати співпрацю підрядників, у тому числі тих, що змінюють один одного, та координувати їх дії щодо захисту працівників та запобігання виникненню нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань. Організовувати взаємний обмін інформацією підрядників, працівників, їх представників та фізичних осіб;
- погоджувати заходи підрядників з охорони праці, зокрема, передбачені в проектах виконання робіт, технологічних картах, і відповідно перевіряти їх виконання;
- координувати здійснення підрядниками контролю за дотриманням встановлених вимог з охорони праці під час виконання робіт;
- визначати разом з підрядниками, фізичними особами порядок допуску працівників на будівельний майданчик, використання ними засобів колективного та індивідуального захисту, вантажопідіймальних механізмів, умови підключення до мереж електропостачання тощо;
- вживати необхідних заходів, направлених на запобігання перебуванню на будівельному майданчику сторонніх осіб.
Отже, координатор з питань охорони праці– це компетентна фізична особа з підтвердженою кваліфікацією або юридична особа (яка має у своєму складі фахівця з підтвердженою кваліфікацією), яка виконує доручені їй замовником або керівником будівництва завдання, визначені у розділі IV Мінімальних вимог з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках. Тобто, координатори – це особи на яких наказом чи розпорядженням замовником або керівником будівництва покладено додаткові повноваження з питань охорони праці.
Для виконання своїх обов’язків координатори з питань охорони праці повинні — брати участь у всіх стадіях розробки проектної документації та виконання будівельних робіт; брати участь у всіх нарадах, засіданнях, які стосуються розробки проектної документації та виконання будівельних робіт; отримувати від проектувальника, підрядників інформацію та документи, необхідні для виконання своїх обов’язків.
З метою організації охорони праці та забезпечення життя і здоров’я працюючих на будівельному майданчику замовник або керівник будівництва залучає до виконання робіт координатора з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках.
У штатному розписі замовника не передбачено посади координатора з охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках та на зазначені цілі у замовника відсутні видатки в кошторисі на 2023 рік.
Згідно п.27 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» роботи - розроблення проектної документації на об’єкти будівництва, науково-проектної документації на реставрацію пам’яток архітектури та містобудування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого та невиробничого призначення, роботи з будівництва об’єктів з розробленням проектної документації, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств та супровідні роботам послуги, у тому числі геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт.
Відповідно до зведеного кошторисного розрахунку за робочим проектом «Капітальний ремонт дороги по вул. Стрийська (від вул. Лесі Українки до вул. Винниченка) в м. Дрогобич Львівської області» до кошторисної вартості робіт включаються кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, при цьому вартість таких витрат не перевищує вартості самих робіт. У зв’язку з цим, відповідно до п.6 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», передбачено вимогу для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник торгів повинен надати у складі тендерної пропозиції у сканованому вигляді: розрахунок загальновиробничих та адміністративних витрат; розрахунок коштів на покриття адміністративних витрат будівельно-монтажних організацій.
На підставі викладеного, відповідно до п.28 Особливостей, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178, у порядку встановленому ч.3 ст.22 Закону Україні «Про публічні закупівлі», з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель (ч.1 ст.5 Закону Україні «Про публічні закупівлі»), замовникомпередбачено вимогу в Тендерній документації щодо підтвердження кваліфікації координатора з питань охорони праці на тимчасових або мобільних будівельних майданчиках, шляхом надання чинного сертифікату фахівця будівельної галузі. Сертифікація фахівців будівельної галузі здійснюється згідно вимог стандарту СОУ-С-001:2016 «Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі».
Крім того, звертаємо увагу учасників, що відповідно до п. 5.3 Розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації, передбачено, що у разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (в тому числі у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом / переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, накладати електронний підпис, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі, у якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів або копію/ї роз'яснення/нь державних органів або ненакладення електронного підпису.
Дата відповіді:
13.02.2023 13:36
Відповідь надана
дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
9d91ce48d54545838f4626716c72f209
Дата опублікування:
11.02.2023 13:59
Опис:
Добрий день.
Відповідно до п.7 Розділу 3. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації: «В складі своєї пропозиції учасники повинні підтвердити спроможність збирання, перевезення, зберігання, оброблення та утилізації небезпечних відходів, що утворюються в процесі будівництва, шляхом надання копії відповідної ліцензії виданої Міністерством екології та природних ресурсів України. У випадку залучення для цього сторонніх осіб, на договірних чи інших засадах, надаються копії відповідних документів на підтвердження правовідносин між контрагентами з додаванням копії вищезазначеної ліцензії.»
Положенням «Про контроль за транскордонними перевезеннями небезпечних відходів та їх утилізацією/видаленням», затвердженим Постановою КМУ від 13.07.2000 №1120 визначено відходи, які відносяться до небезпечних.
Технічним завданням Замовника не передбачено виконання робіт із використанням матеріалів, які віднесено до небезпечних !!!, як і не передбачено роботи/послуги, що пов'язані з збиранням, перевезенням, зберіганням, обробленням та утилізацією небезпечних відходів.
Отже, вимога Замовника про підтвердження спроможності збирання, перевезення, зберігання, оброблення та утилізації небезпечних відходів, що утворюються в процесі будівництва є необґрунтованою та дискримінаційною - штучно звужує коло учасників, які зможуть взяти участь в закупівлі, оскільки далеко не кожен потенційний учасник має ліцензію на здійснення такого виду робіт та/або може залучити на договірних засадах такого виконавця в обмежений строком подання тендерних пропозицій час.
З огляду на викладене, прошу роз’яснити використання яких небезпечних матеріалів в ході виконання робіт за предметом закупівлі передбачено Технічним завданням ?? Які у замовника є підстави вважати, що за результатами виконання робіт, у разі використання небезпечних матеріалів, матимуть місце відходи, які потрібно буде прибрати/утилізувати, тощо ??
Відповідь:
Добрий день.
Відповідно до п.14 ч.1 ст.7 Закону України від 02.03.2015 № 222-VIII (в редакції від 19.08.2022) «Про ліцензування видів господарської діяльності» ліцензуванню підлягає вид господарської діяльності щодо поводження з небезпечними відходами.
Постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2000 р. № 1120 затверджено Положення про контроль за транскордонними перевезеннями небезпечних відходів їх утилізацією/видаленням і Жовтого та Зеленого переліків відходів.
Відповідно до робочого проекту за об’єктом будівництва «Капітальний ремонт дороги по вул. Стрийська (від вул. Лесі Українки до вул. Винниченка) в м. Дрогобич Львівської області» передбачено демонтажні роботи, в процесі яких утворюються небезпечні відходи, передбачені у Жовтому переліку відходів, зокрема: відходи азбесту (пил та А2050 Y36 RB010 волокна) (позиції в технічному завданні: Укладання труб залізобетонних та бетонних каналізаційних діаметром 500 мм (Демонтаж); Укладання труб залізобетонних та бетонних каналізаційних діаметром до 400 мм в траншеях без розпорів (Демонтаж)) та каналізаційний мул АС270 (позиції в технічному завданні: Улаштування колодязів круглих водопровідних із збірного залізобетону в сухих ґрунтах (Демонтаж)).
На цій підставі, відповідно до п.28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у порядку встановленому ч.3 ст.22 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі», з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель (ч.1 ст.5 Закону Україні «Про публічні закупівлі»), Замовником у Тендерній документації передбачено вимогу наступного змісту: «В складі своєї пропозиції учасники повинні підтвердити спроможність збирання, перевезення, зберігання, оброблення та утилізації небезпечних відходів, що утворюються в процесі будівництва, шляхом надання копії відповідної ліцензії виданої Міністерством екології та природних ресурсів України. У випадку залучення для цього сторонніх осіб, на договірних чи інших засадах, надаються копії відповідних документів на підтвердження правовідносин між контрагентами з додаванням копії вищезазначеної ліцензії.».
При цьому, звертаємо увагу, що Замовником не встановлено в цій частині жодних дискримінаційних вимог, адже надано учасникам альтернативу у підтверджені такої інформації, а саме: наявність відповідної ліцензії безпосередньо в Учасника або ж залучення сторонніх осіб, на договірних чи інших засадах.
Дата відповіді:
13.02.2023 13:24
Відповідь надана
умови
Номер:
b20dece1b69a48bfa1e634a2b59ce6a0
Дата опублікування:
10.02.2023 19:32
Опис:
А які умови оплати???
Відповідь:
Відповідно до п.7 ч.2 ст.21 Закону України «Про публічні закупівлі» оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити наступну інформацію (поряд з іншими):умови оплати. Як наслідок умови оплати зазначено в оголошенні UA-2023-02-07-006873-a в розділі «Умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків)». Рекомендуємо ознайомитися зі змістом оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями на сайті уповноваженого органу з питань публічних закупівель за Інтернет-посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-02-07-006873-a.
Дата відповіді:
13.02.2023 13:20
Відповідь надана
Працівники
Номер:
ead0a17b66584cd38bd3697b74e572ca
Дата опублікування:
10.02.2023 16:21
Опис:
Ми вважаємо, що вимога, щодо надання додатково до документів на інженера з охорони праці (або служби охорони праці або відповідального за виконання функцій з служби охорони праці) сертифікату фахівця будівельної галузі безпідставним та таким, що не має нормативного підґрунтя.
Якщо ж ми помиляємось, вибачте нас, та, в свою чергу, будь ласка, надайте нормативно-правовий документ, що регламентує ОБОВ'ЯЗКОВУ сертифікацію атестацію такого професійного працівника, для того, щоб ми привели у відповідність до чинного законодавства документи нашої Служби охорони праці (СОП).
Відповідь:
Сертифікація фахівців будівельної галузі здійснюється згідно вимог стандартуСОУ-С-001:2016«Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі»
Дата відповіді:
13.02.2023 13:19
Відповідь надана
Ліцензія
Номер:
473d4bc4570348e7bb2bab60398e24e8
Дата опублікування:
10.02.2023 11:17
Опис:
Добрий день!
Пунктом 7 Розділу 3 ТД передбачено, що "В складі своєї пропозиції учасники повинні підтвердити спроможність збирання, перевезення, зберігання, оброблення та утилізації небезпечних відходів, що утворюються в процесі будівництва, шляхом надання копії відповідної ліцензії виданої Міністерством екології та природних ресурсів України. У випадку залучення для цього сторонніх осіб, на договірних чи інших засадах, надаються копії відповідних документів на підтвердження правовідносин між контрагентами з додаванням копії вищезазначеної ліцензії."
Вивчивши Технічні вимоги закупівлю робіт:«Капітальний ремонт дороги по вул. Стрийська (від вул. Лесі Українки до вул. Винниченка) в м. Дрогобич Львівської області», ми не знайшли робіт/послуг, що пов'язані з збиранням, перевезенням, зберіганням, обробленням та утилізацією небезпечних відходів.
Більш того, якщо це й необхідно - це не є ключовими видами робіт/послуг при капітальному ремонті дороги в населеному пункті.
Частиною 4 статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" встановлено: "4. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним."
Просимо Вас, обґрунтувати необхідність надання вищезазначених документів, з посиланням на нормативно-правові акти.
Відповідь:
Добрий день!
Відповідно до п.14 ч.1 ст.7 Закону України від 02.03.2015 № 222-VIII (в редакції від 19.08.2022) «Про ліцензування видів господарської діяльності» ліцензуванню підлягає вид господарської діяльності щодо поводження з небезпечними відходами.
Постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2000 р. № 1120 затверджено Положення про контроль за транскордонними перевезеннями небезпечних відходів їх утилізацією/видаленням і Жовтого та Зеленого переліків відходів.
Відповідно до робочого проекту за об’єктом будівництва «Капітальний ремонт дороги по вул. Стрийська (від вул. Лесі Українки до вул. Винниченка) в м. Дрогобич Львівської області» передбачено демонтажні роботи, в процесі яких утворюються небезпечні відходи, передбачені у Жовтому переліку відходів, зокрема: відходи азбесту (пил та А2050 Y36 RB010 волокна) (позиції в технічному завданні: Укладання труб залізобетонних та бетонних каналізаційних діаметром 500 мм (Демонтаж); Укладання труб залізобетонних та бетонних каналізаційних діаметром до 400 мм в траншеях без розпорів (Демонтаж)) та каналізаційний мул АС270 (позиції в технічному завданні: Улаштування колодязів круглих водопровідних із збірного залізобетону в сухих ґрунтах (Демонтаж)).
На цій підставі, відповідно до п.28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у порядку встановленому ч.3 ст.22 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі», з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель (ч.1 ст.5 Закону Україні «Про публічні закупівлі»), Замовником у Тендерній документації передбачено вимогу наступного змісту: «В складі своєї пропозиції учасники повинні підтвердити спроможність збирання, перевезення, зберігання, оброблення та утилізації небезпечних відходів, що утворюються в процесі будівництва, шляхом надання копії відповідної ліцензії виданої Міністерством екології та природних ресурсів України. У випадку залучення для цього сторонніх осіб, на договірних чи інших засадах, надаються копії відповідних документів на підтвердження правовідносин між контрагентами з додаванням копії вищезазначеної ліцензії.».
При цьому, звертаємо увагу, що Замовником не встановлено в цій частині жодних дискримінаційних вимог, адже надано учасникам альтернативу у підтверджені такої інформації, а саме: наявність відповідної ліцензії безпосередньо в Учасника або ж залучення сторонніх осіб, на договірних чи інших засадах.
Дата відповіді:
13.02.2023 08:54
Відповідь надана
невідповідність тендерної документації
Номер:
580e875905574c18b1e1a64847d00dce
Дата опублікування:
09.02.2023 17:41
Опис:
Відповідно до вимог Вашої тендерної документації, У складі тендерної пропозиції Учасники надають наступні документи:
- ліцензію на право займатися відповідною діяльністю з переліком видів робіт на здійснення будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів зі значними наслідками не менше СС2 класу наслідків;
- сертифікат ISO 9001:2015 «Системи менеджменту якості. Вимоги», який виданий учаснику відповідним акредитованим та сертифікованим центром щодо будівництва доріг;
- сертифікат ISO 14001:2015 «Системи екологічного менеджменту. Вимоги та настанови щодо застосування», який виданий учаснику відповідним акредитованим та сертифікованим центром щодо будівництва доріг;
- сертифікат ISO 45001:2018 «Системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці. Вимоги та настанови щодо застосування», який виданий учаснику відповідним акредитованим та сертифікованим центром щодо будівництва доріг;
Слід зазначити, що ці документи є добровільними та жодним чином не підтверджують спроможність учасника виконати роботи вказані у технічному завдані.
Також слід зазначити, що дана вимога є порушенням ст 23 Закону України "Про публічні закупівлі", а саме:
Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Сертифікати визначені умовами ТД є міжнародними, та у ТД відсутня вимога надання інших документів які є еквівалентами, що порушує принципи не дискримінації та конкуренції, що є порушенням вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Також отримання такого сертифікату займає від 15 до 30 днів, що неможливо виконати, оскільки термін подання тендерних пропозицій становить сім днів, що в свою чергу унеможливлює отримання його учасником до закінчення строку подання тендерних пропозицій.
Тому, враховуючи вищевикладене, просимо внести зміни до ТД у відповідності до вимог чинного законодавства.
Відповідь:
Відповідно до п. 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбаченихЗаконом України“Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів Українивід 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі - Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону Україні «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням цих особливостей.
Згідно з ч. 3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
В Україні діють стандарти ДСТУ ISO. Це національні стандарти, якими запроваджено стандарти ISO. Номер стандарту ДСТУ відповідає номеру міжнародного стандарту ISO, а рік затвердження, відповідно, — року утвердження національного стандарту.
Згідно з ч. 5 ст. 23 Закону замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації.
Відповідно до вимог тендерної документації встановлено вимогу про надання у складі тендерної пропозиції сертифікати на підтвердження стандарту ISO, зазначене зумовлено наступними чинниками:
- сертифікат ISO 9001:2015 «Системи менеджменту якості. Вимоги», який виданий учаснику відповідним акредитованим та сертифікованим центром щодо будівництва доріг вимагається з метою підтвердження ефективного функціонування системи управління якістю робіт;
- сертифікат ISO 14001:2015 «Системи екологічного менеджменту. Вимоги та настанови щодо застосування», який виданий учаснику відповідним акредитованим та сертифікованим центром щодо будівництва доріг вимагається з метою підтвердження систем екологічного менеджменту, направленого на охорону довкілля;
- сертифікат ISO 45001:2018 «Системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці. Вимоги та настанови щодо застосування», який виданий учаснику відповідним акредитованим та сертифікованим центром щодо будівництва доріг вимагається з метою підтвердження забезпечення організації основу для підвищення рівня професійної безпеки, зниження ризиків на робочих місцях, створення і підтримання безпечних умов праці.
Крім того, відповідно до ч. 6 ст. 23 Закону якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення. Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
В свою чергу, у п. 5.3 Розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації передбачено, що у разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (в тому числі у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом / переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, накладати електронний підпис,то він надає лист-роз’яснення в довільній формі, у якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів або копію/ї роз'яснення/нь державних органів або ненакладення електронного підпису.
На підставі викладеного, у порядку встановленому ч.1 ст.5 Закону, замовником дотримано принципів здійснення публічних закупівель, в тому числі недискримінації учасників, а відтак підстави для внесення змін до тендерній документації відсутні.
Дата відповіді:
10.02.2023 15:07