• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з охорони території, об’єктів та споруд Національного історико-меморіального заповідника «Биківнянські могили»

Завершена

2 100 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 500.00 UAH
Період уточнення: 31.01.2023 13:05 - 07.02.2023 00:00
Відповідь надана

Неможливість залучення субпідрядника/співвиконавця

Номер: 43d4bb1127424f0194f2304438697945
Дата опублікування: 03.02.2023 15:36
Опис: У пункті 2 Додатку № 2 до тендерної документації зазначено, що учасник повинен мати в штаті працівників, що безпосередньо пов’язані з організацією та здійсненням охорони. У пункті 2.4 Додатку № 2 до тендерної документації вимагається надати сторінки трудових книжок працівників для підтвердження їх перебування у штаті саме Учасника. Відповідно до ст. 16 Закону та тендерної документації якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити потужності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців. Вимога підтвердити перебування працівників у штаті саме Учасника порушує чинне законодавство та право Учасника залучити субпідрядників/співвиконавців для підтвердження своєї відповідності такому критерію як наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід. Просимо роз’яснити, чому Замовник в тендерній документації обмежує право Учасника залучити субпідрядників/співвиконавців для підтвердження своєї відповідності такому критерію як наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід?
Відповідь: Замовник в особі Національного історико-культурного меморіалу «Биківнянські могили» є об'єктом культурної спадщини держави та зобов'язаний створити належні умови зберігання наявних на території пам'ятних меморіальних комплексів та інших пам'ятних скульптур. Виконуючи своє зобов'язання щодо здійснення охорони заповідника та збереження історичних пам'яток, Замовник отримав негативний досвід від форм та методів охорони, що здійснювались суб’єктами охорони протягом діяльності комплексу. У зв’язку з чим приділяє велику увагу можливості надання учасниками якісних послуг. Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади встановлено Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), метою якого є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. За змістом статті 16 Закону замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: - наявність обладнання та матеріально-технічної бази; - наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації та вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відповідно до роз’яснення Мінекономрозвитку № 3302-06/3812-06 від 07.02.2017 р. замовник самостійно визначає кваліфікаційні критерії з тих, що передбачені ст. 16 Закону України України «Про публічні закупівлі» № 922 (надалі-Закон №922), та вказує у тендерній документації інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям. Керуючись положеннями ст.16 Закону, в тендерній документації Замовником було у становлено кваліфікаційні критерії, одним з яких був -наявність в учасників процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Умовами Тендерної документації вимагалась наявність не менше 10 штатних осіб. В Тендерній документації мова йшла саме про працівників, які працюють у Учасника на підставі трудового договору та перебувають в штаті Учасника, а не залучених у субпідрядника (співвиконавця). Відповідно до визначень поняття «працівник», які містяться в законодавстві України працівник - це фізична особа, яка працює на підставі трудового договору на підприємстві, в установі, організації чи у фізичної особи, яка використовує найману працю. Працівник субпідрядника, який виконує роботу на підставі договору між Учасником та субпідрядником, не отримує статусу працівника Учасника. Згідно із Тлумачним словником сучасної української мови (уклад. і гол. ред. В.Т.Бусел. - 5-те вид. -К. ; Ірпінь: Перун, 2005) працівник - це трудяща людина, трудівник, те ж саме, що робітник. У свою чергу законодавство України таким чином визначає поняття «працівник», зокрема, відповідно до: - статті 1 Закону України «Про охорону праці» працівник - особа, яка працює на підприємстві, в організації, установі та виконує обов`язки або функції згідно з трудовим договором (контрактом); - статті 1 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» працівник - фізична особа, яка працює на підставі трудового договору на підприємстві, в установі, організації чи у фізичної особи, яка використовує найману працю. - підпункту 14.1.195 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України працівник - фізична особа, яка безпосередньо власною працею виконує трудову функцію згідно з укладеним з роботодавцем трудовим договором (контрактом) відповідно до закону. Відповідно до частини першої статті 21 Кодексу законів про працю України (далі - КЗпП України) трудовий договір - це угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов`язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядкові, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов`язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін. Отже, за трудовим договором громадянин набуває статусу «працівник» та зобов`язаний виконувати не якусь індивідуально-визначену роботу, а роботу з визначеної однієї або кількох професій, спеціальностей, посади відповідної кваліфікації, як правило передбаченої штатним розписом підприємства, після закінчення виконання визначеного завдання, трудова діяльність не припиняється, трудові відносини регулює законодавство про працю. Згідно зі статтею 23 КЗпП України трудовий договір може бути: безстроковим, що укладається на невизначений строк; на визначений строк, встановлений за погодженням сторін; таким, що укладається на час виконання певної роботи. Особисті немайнові та майнові відносини (цивільні відносини), засновані на юридичній рівності, вільному волевиявленні, майновій самостійності їх учасників регулюються цивільним законодавством. Відповідно до статті 626 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав і обов`язків. Сторони цивільно-правової угоди укладають договір в письмовій формі згідно з вимогами статті 208 ЦК. За цивільно-правовим договором дві рівноправних сторони домовляються: про виконання робіт або надання послуг, із зазначенням їх вичерпного переліку в договорі. Факт виконання обов`язково оформляють актом виконаних робіт/наданих послуг; конкретні строки виконання робіт/надання послуг або кожного окремого їх етапу; вартості виконання робіт, надання послуг. Виконавець за договором отримує оплату не за процес праці, а за результат. Його не включають до штатного розпису, він не підпорядковується правилам трудового розпорядку. При цьому такий виконавець не отримує статусу «працівника», який отримує особа, що працює за трудовим договором. Таким чином, відповідно до законодавства України працівником є особа, яка виконує трудову функцію на підставі укладеного з роботодавцем трудового договору (контракту), підпорядковується внутрішньому трудовому розпорядку, а роботодавець виплачує йому заробітну плату, забезпечує умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені трудовим законодавством, колективним договором і угодою сторін. Тоді як особа, яка працює у третьої особи не уважається працівником учасника. Працівник субпідрядника, який виконує роботу на підставі договору між Учасником та субпідрядником, не отримує статусу працівника Учасника. Стаття 16 Закону передбачає вимогу щодо наявності саме працівників Учасника, а не будь-яких інших осіб відповідної кваліфікації.
Дата відповіді: 04.02.2023 12:20
Відповідь надана

Підтвердження перебування осіб, які будуть залучені до надання охоронних послуг у штаті Учасника

Номер: 1c1f808a19da483eabb45856dc9b15b4
Дата опублікування: 03.02.2023 14:27
Опис: Згідно пункту 2.4 Додатку № 2 до тендерної документації необхідно надати сторінки трудової книжки (першої та з відмітками про працевлаштування в даний час на підприємстві Учасника), що підтверджують перебування осіб, які будуть залучені до надання охоронних послуг у штаті Учасника. Наше підприємство не має можливості надати сторінки трудових книжок оскільки вони ведуться в електронному вигляді згідно чинного законодавства. Тобто дана вимога є дискримінаційною. Просимо роз’яснити, чому Замовник не передбачив для підтвердження перебування осіб, які будуть залучені до надання охоронних послуг у штаті Учасника, альтернативних документів (наказ про призначення на посаду, повідомлення про прийняття працівника на роботу, що подається до податкових органів, тощо)? Вимагаємо внести зміни до тендерної документації забезпечивши можливість підтвердити перебування осіб, які будуть залучені до надання охоронних послуг у штаті Учасника шляхом надання альтернативних документів.
Відповідь: Документи в електронному вигляді – це не лише додаткові можливості для людини, а й вимога часу. Електронна трудова книжка – це цифровий варіант паперової трудової книжки. Її впроваджено для удосконалення обліку трудової діяльності, зменшення паперового документообігу та ризиків пошкодження чи втрати паперових документів. Також це забезпечення зручного доступу працівників до даних про свою трудову діяльність, набутий страховий стаж, а в майбутньому – можливість автоматично оформити пенсію без відвідування Пенсійного фонду України. За законом, у працівників і роботодавців є п’ять років для оцифрування трудових книжок. Після перевірки даних із боку Пенсійного фонду України та їхнього внесення до Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування буде сформований кінцевий варіант електронної трудової книжки. Відтоді паперова версія буде непотрібна і зможе зберігатися в працівника або вестися паралельно з електронною версією, якщо цього забажає працівник. Таким чином Замовник вимагає копії трудових книжок або як альтернатива витяг з порталу ПФУ.
Дата відповіді: 04.02.2023 15:47
Відповідь надана

Посилення вартовим собакою за рахунок третіх осіб

Номер: 22433808a84e4de5b92041d7edf4e0b2
Дата опублікування: 03.02.2023 14:25
Опис: Відповідно до пункту 1.4 Додатку № 2 до тендерної документації вимагається «інформаційна довідка в довільній формі з власноручним підписом уповноваженої особи Учасника та завірена(ий) печаткою (у разі наявності), про наявність у Учасника можливості посилення охоронних послуг шляхом застосування вартової собаки. Примітка: у разі надання інформації щодо посилення вартовою собакою за рахунок третіх осіб учасник повинен надати документальне підтвердження про партнерські відносини з такою третьою особою». Також у абзаці 10 пункту 5 Додатку № 2 до тендерної документації вимагається надати «документальне підтвердження практичного надання послуг охорони з використанням вартового собаки (копії відповідних договорів надання послуг охорони та акти виконаних послуг)». Просимо надати роз’яснення щодо наступного. У разі надання інформації щодо посилення вартовою собакою за рахунок третіх осіб, хто саме має підтвердити наявність практичного надання послуг охорони з використанням вартового собаки (надати копії відповідних договорів надання послуг охорони та акти виконаних послуг), треті особи чи учасник?
Відповідь: Підтвердити наявність практичного надання послуг охорони з використанням вартового собаки
Дата відповіді: 03.02.2023 15:48