• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Вугілля кам’яне марки Г (Г2) 0-200 або еквівалент (код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 09110000-3 – Тверде паливо )

Завершена

473 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 365.00 UAH
Період уточнення: 27.01.2023 18:40 - 17.02.2023 00:00
Відповідь надана

Дискримінаційні вимоги в документації

Номер: 438d6d27e7ac4d6294ef4a80c6a8de38
Дата опублікування: 30.01.2023 11:00
Опис: Згідно додатку 3 до тендерної документації Ви як замовник вимагаєте надання у складі пропозиції копію дозволу для виробника товару на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами завірену печаткою виробника. Повідомляємо Вам, що є рішення антимонопольного комітету No 497-р/пк-пз від 16.01.2023, де чітко визначено Антимонопольним комітетом дану вимогу дискримінаційною. Просимо Вас привести дану документацію у відповідність чинному законодавству України. У разі ігнорування нашої вимоги будемо зобов'язані відстоювати свої права та інтереси у АМКУ, що призведе до призупинення даної закупівлі і поставить під сумнів можливість поставки товару у строк до 31.03.2023.
Відповідь: Доброго дня! У відповідь повідомляємо: Згідно ст. 10 ЗУ «Про охорону атмосферного повітря» кожен хто здійснює викиди шкідливих речовин в атмосферу, а також виконує діяльність, яка пов'язана з впливом фізичних та біологічних факторів на атмосферу зобов'язаний негайно оформити дозвіл на викиди забруднюючих речовин в повітря. Діяльність з видобування,та/або переробкою та/або збагачення вугілля є шкідливою діяльністю, а викиди, пов’язані з його проведенням, забруднюють атмосферне повітря і завдають шкоди здоров’ю населення. Частиною першою ст. 1 «Визначення термінів» Закону України «Про охорону атмосферного повітря» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2707) встановлено, що викид - надходження в атмосферне повітря забруднюючих речовин або суміші таких речовин. "Виробником вугілля" вважається особа (юридична чи фізична), яка видобуває та/або переробляє та/або збагачує вугілля в порядку, передбаченому діючим законодавством. Нормами статті 10 Закону України "Про охорону атмосферного повітря" встановлено, що підприємства, установи, організації та громадяни - суб’єкти підприємницької діяльності, що здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря та діяльність яких пов’язана з впливом фізичних та біологічних факторів на його стан, зобов’язані, зокрема: - здійснювати організаційно-господарські, технічні та інші заходи щодо забезпечення виконання вимог, передбачених стандартами та нормативами екологічної безпеки у галузі охорони атмосферного повітря, дозволами на викиди забруднюючих речовин тощо; - вживати заходів щодо зменшення обсягів викидів забруднюючих речовин і зменшення впливу фізичних факторів; - тощо. Згідно статті 11 Закону України "Про охорону атмосферного повітря" викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися після отримання дозволу. Дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами (далі — Дозвіл) — це офіційний документ, який дає право підприємствам, установам, організаціям та громадянам — підприємцям експлуатувати об’єкти, з яких надходять в атмосферне повітря забруднюючі речовини або їх суміші, за умови дотримання встановлених відповідних нормативів граничнодопустимих викидів та вимог до технологічних процесів у частині обмеження викидів забруднюючих речовин протягом визначеного в дозволі терміну. У разі відсутності дозволу на викиди забруднюючих речовин, підприємство установа, організація та громадяни — підприємці зобов’язані відшкодувати збитки нанесені державі за весь час функціонування без наявності дозволу на викиди забруднюючих речовин. Статтею 33 ЗУ "Про охорону атмосферного повітря" передбачено, що відповідальність за порушення законодавства в галузі охорони атмосферного повітря несуть особи, винні у: викидах забруднюючих речовин в атмосферне повітря без дозволу спеціально уповноважених на те органів виконавчої влади відповідно до закону. Частиною третьою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Такого документу не буде передбачено у ДСТУ 7146:2010, оскільки він стосуються не предмета закупівлі, а виробника товару. Тому, оскільки такий документ передбачений законодавством, на підставі ч.3 ст.22 Закону встановлено вимогу надати такий документ. Відповідно до ч. 5 ст. 23 Закону України "Про публічні закупівлі" замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Таким чином, наявність у виробника (переробника) дозволу для виробника товару на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами підтверджує відповідність екологічним характеристикам товару та підтверджує відповідність виробництва товару нормам екологічного законодавства України. Варто зауважити, що рішення АМКУ, це не нормативні документи, якими регулюється публічні закупівлі і вони мають рекомендаційний характер. Крім того, по кожному з рішень проводяться індивідуальні засідання, які стосуються конкретних учасників, скаржників та замовників та не можуть бути застосовані як прецедент. У зв'язку з вищевказаним у Замовника відсутні підстави для внесення змін у ТД.
Дата відповіді: 01.02.2023 17:27