Номер:
e959795dd9da4b258a5308b71daa5254
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Дата опублікування:
29.12.2022 12:04
Опис:
Шановний Замовник! Надайте будь-ласка роз'яснення, чому в закупці вказане вугілля, що виробляє Російська Федерація? Дякую!
Відповідь:
Пунктом 51 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова про особливості) передбачено: «Надання роз’яснень щодо тендерної документації та внесення змін до неї здійснюється замовником відповідно до цього пункту.
Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель.»
Щодо Вашого питання про нібито закупівлю «вугілля, що виробляє Російська Федерація».
Вказане твердження не відповідає реальним вимогам за тендерною документацією, а також суперечить положенням Закону, Постанові про особливості та здоровому глузду.
Звертаємо увагу, що частиною 5 розділу «Загальні положення» тендерної документації передбачено наступну вимогу: «Вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Замовникам забороняється здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг у юридичних осіб — резидентів Російської Федерації/Республіки Білорусь державної форми власності, юридичних осіб, створених та/або зареєстрованих відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь, та юридичних осіб, кінцевими бенефіціарними власниками (власниками) яких є резиденти Російської Федерації/Республіки Білорусь, та/або у фізичних осіб (фізичних осіб-підприємців) — резидентів Російської Федерації/Республіки Білорусь, а також публічні закупівлі в інших суб’єктів господарювання, що здійснюють продаж товарів, робіт і послуг походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, за винятком товарів, робіт і послуг, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності цією постановою. З метою можливості перевірки вказаного зокрема
Закупівля не здійснюється від суб’єктів господарювання до яких застосовані санкції. На підтвердження відсутності застосованих до учасника закупівлі санкцій, надати гарантійний лист, що учасник закупівлі не перебуває у списку суб’єктів господарювання, до яких застосовані санкції. Якщо учасник закупівлі є виробником продукції, що складає предмет закупівлі, такий учасник зобов’язаний надати документальне підтвердження державної реєстрації його потужностей виробництва/видобування, з зазначенням їх місце розташування та легалізації згідно чинного законодавства. У випадку, якщо учасник не є видобувною компанією, він зобов’язаний окремою довідкою у довільній формі повідомити про статус трейдера без можливості здійснювати видобування/виробництво товару.».
Додатково, задля запобігання закупівлі товару, що має походження товару із території Російської Федерації або Республіки Білорусь, або від суб’єктів, що знаходяться під сакціями, окремо вимогами тендерної документації вимагається наступне:
«Учасник повинен підтвердити наявність договірних відносин з виробником вугілля або будь-яким іншим суб’єктом господарювання, що здійснює реалізацію та відвантаження вугілля до кінця 2023 року (не вимагається для учасників, що є безпосередніми виробниками вугілля, за умови надання у складі тендерної пропозиції документального підтвердження такого статусу), шляхом подання у складі пропозиції оригіналу або нотаріально завіреної копії договору щодо відвантаження вугілля кам’яного (купівлі-продажу, поставки, тощо) та паливних брикетів з деревини на користь такого учасника (господарський договір, що за своєю формою відповідає вимогам частини першої статті 181 Господарського кодексу України), в тому числі вугілля вказаної в даній документації марки та паливних брикетів з деревини, протягом 2023 року в кількості та з якісними показниками, передбаченими цією тендерною документацією, в разі укладення договору про закупівлю з таким учасником за результатами торгів. Вказана вимога не стосується безпосередньо виробників вугілля та паливних брикетів з деревини. В розумінні даної документації «виробником вугілля» вважається особа (юридична чи фізична), яка видобуває та/або переробляє та/або збагачує вугілля та паливних брикетів з деревини в порядку, передбаченому діючим законодавством» - пункт 2.2. додатку 3 тендерної документації.
Разом з тим, учасники торгів мають можливість здійснити закупівлю товару у виробників або представників виробників, що знаходяться в Україні, Європі або загалом у світі. Ринок вугілля є глобальним ринком і можливість отримати товар, що складає предмет закупівлі не обмежується суб’єктами із Російської Федерації/Республіки Білорусь.
В свою чергу надаємо інформацію, що за даними ТОВ «Українська енергетична біржа» https://www.ueex.com.ua/exchange-quotations/coal-products/, марки вугілля, що складають предмет закупівлі можливо закупити через аукціони біржових торгів або на підставі двохсторонніх договорів із суб’єктами ринку вугілля кам’яного, що не перебувають під санкціями та не зареєстровані на території Російської Федерації/Республіки Білорусь.
Дата відповіді:
30.12.2022 16:40