-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги (Актуарні розрахунки згідно Міжнародних стандартів бухгалтерського обліку 19 «Виплати працівникам», 37 «Забезпечення, умовні зобов'язання та умовні активи»)
Актуарні розрахунки згідно Міжнародних стандартів бухгалтерського обліку 19 «Виплати працівникам», 37 «Забезпечення, умовні зобов'язання та умовні активи», для потреб Апарату управління ПАТ "Центренерго"
Завершена
162 500.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 1 625.00 UAH
мін. крок: 1% або 1 625.00 UAH
Період уточнення:
14.12.2022 16:20 - 30.12.2022 00:00
Відповідь надана
Усунення дискримінаційних умов та обмежень конкуренції в кваліфкаційних вимогах
Номер:
9d0dd5a93f814f3f88a05ebfe2e60c87
Дата опублікування:
18.12.2022 23:09
Опис:
Шановний Замовнику!
У Додатку №2 до Тендерної документації Замовник вимагає надання учасником довідки про виконання не менше 5 (п’яти) аналогічних договорів у строк протягом 2020-2022 років, з них не менше 2 (двох) аналогічних договорів у галузі електроенергетики, для підприємств, чия з кількість працівників має бути не менше 5 тис. чол., та результати актуарних розрахунків яких були прийняті аудиторами хоча б однієї з перелічених компаній : E&Y, PWC, Deloitte, KPMG, Baker Tilly, BDO.
Зазначена вимога виглядає заздалегідь прописаною під конкретного учасника, що вже надавав послуги Замовнику, та призведе до дискримінації інших учасників (крім одного) та такою, що обмежує конкуренцію, призведе до спотворення результатів торгів та порушення принципів ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» з таких підстав.
1. Вимога щодо двох договорів у галузі електроенергетики є упередженою (наприклад, учасник може мати досвід виконання договорів в енергетичній сфері – нафтогазова, вугільна, теплова, але не мати в електроенергетичній), дискримінаційною, спрямованою на штучне обмеження кола учасників та необґрунтованою з точки зору актуарної математики. Формули актуарної математики однаково ефективно працюють в будь-якій галузі – від промисловості до сільського господарства. Жодної «галузевої специфіки» в актуарних моделях не виникає. Так само, як немає і не може бути іспанської математики чи української математики, так не може бути різних вимог МСБО 19 «Виплати працівникам» для електроенергетики, транспорту, металургії, машинобудування тощо. Незалежно від галузі, всі підприємства, що становлять суспільний інтерес, мають застосовувати МСБО 19.
Таким чином, учасник, який має досвід виконання 50 (а не двох) договорів в галузях металургійної, газової, вугільної, хімічної промисловості, наперед не буде допущений до торгів або дискваліфікований.
2. Вимога щодо 5 тисяч чоловік на 5 підприємствах також є упередженою, необґрунтованою, дискримінаційною та спрямованою на штучне обмеження кола учасників.
Припустимо, що 5000 працівників на 5 підприємств = 25000 працівників. Сучасні засоби актуарної техніки однаково ефективно обробляють інформацію та моделюють фінансові потоки як по 1 тисячі працівників, такі і по 10 тисячах працівників. Тобто, учасник, який, приміром має 15 договорів ( в три рази більше вимоги замовника) із кількістю працівників на першому - 3000, на другому - 4000, на третьому - 5000, на четвертому - 6000, на п’ятому – 7000 (загалом 25000), але в галузях металургійної, газової, вугільної, хімічної промисловості тощо, наперед не буде допущений до торгів або дискваліфікований. Те саме чекає і на учасника, який має досвід 100 договорів із 40 підприємствами чисельністю працівників на кожному підприємстві від 2000 до 4000 (загалом 100 тисяч). Для ПАТ «Центренерго» (близько 6300 працівників), до складу якого входять ТРИ теплові електростанції та відокремлений підрозділ «Ременерго» достатньо застосувати в кваліфікаційних вимогах критерій допуску у 2000-3000 працівників (Наприклад, 6300 = 2000 чол.*3 ТЕС +300 чол.).
Крім цього, оцінка зобов’язань за МСБО 37 (резерви на рекультивацію) жодним чином не пов’язана з кількістю працівників.
3. Вимога, що результати актуарних розрахунків яких були прийняті аудиторами хоча б однією з перелічених компаній : E&Y, PWC, Deloitte, KPMG, Baker Tilly, BDO також є дискримінаційною та спрямованою на штучне обмеження кола учасників. Тим більше, що не секретом той факт, що потенційний переможець давно співпрацює з аудитором Замовника - компанією Baker Tilly та Замовником, якому надає актуарні послуги декілька років поспіль.
Яким нормативно-правовим актом регламентується запропонований Замовником перелік з 6-х аудиторських компаній з іноземним капіталом, якщо в Україні працюють 79 (сімдесят дев’ять) аудиторських компаній, які внесені в Реєстр Аудиторської палати України (АПУ), пройшли перевірку якості АПУ, мають право і досвід проведення аудиту за МСФЗ. У європейських фінансових інституціях, які надають кредити, таких вимог НЕ ІСНУЄ.
Якщо замовник вважає необхідним залучення аудиторських компаній, які належать до міжнародних мереж (груп) доцільно розширити їх перелік. Наприклад, аудиторські компанії, які входять до міжнародних мереж, а саме: Грант Торнтон, Крестон, Нексіа, RSM, HLB та ряд інших компаній з Реєстру АПУ, з невідомих причин не містяться в зазначеному вами переліку, хоча вони, за їх твердженням, є повноцінним еквівалентом компаній «великої четвірки. Відтак, одні міжнародні мережі отримують певні преференції перед іншими. Не кажучи вже про національних надавачів аудиторських послуг, що пройшли контроль якості з боку АПУ, але чомусь не враховані при аудиті (позбавлені права аудиту) державних підприємств та підприємств, які мають стратегічне значення для безпеки держави. Як і актуарні фірми, що співпрацюють з означеними аудиторами. Всі ці аудитори (73 фірми) також пройшли перевірку системою контролю якості аудиторських послуг. Більшість з них засновані резидентами України. То чому державне підприємство в умовах війни надає перевагу лише окремим шести компаніям з іноземним капіталом? Чи не тому, що наперед визначений учасник (переможець) вже має «напрацьовані зв’язки» з певним аудитором чи замовником? Чому інші учасники, які мають досвід співпраці з іншими 73-ма аудиторами та іншими великими підприємствами, не можуть бути допущені до закупівлі?
Пропонуємо для запобігання дискримінаційному обмеженню кола потенційних учасників замінити запропоновану у п. 2 вимогу на більш універсальну, та конкретизувати її таким чином:
Учасник надає довідку про виконання не менше 5 (п’яти) аналогічних договорів у строк протягом 2020-2022 років, для підприємств, які становлять суспільний інтерес, чия кількість працівників має бути від 3 (трьох) тис. чол., та результати актуарних розрахунків яких були прийняті аудиторами компаній, які перебувають в Реєстрі Аудиторської палати України з правом здійснення обов’язкового аудиту фінансової звітності, складеної за міжнародними стандартами фінансової звітності, в тому числі хоча б однієї з компаній, що входять до міжнародних аудиторських мереж.
Визначення найбільш економічно вигідної пропозиції здійснюється Замовником на основі єдиного критерію «Ціна» (питома вага критерію – 100%). Водночас, Кваліфікаційні критерії до учасників закупівлі в Додатку №2. до Тендерної документації штучно обмежують коло учасників закупівлі, а тому несуть ризик неконкурентного ціноутворення.
Маємо надію, що зауваження допоможе Замовнику зорієнтуватися, зрозуміти можливі ризики штучного обмеження кола потенційних учасників та запобігти скаргам до АМКУ з наступним блокуванням або відміною закупівлі.
Сподіваємось, що ці вимоги не є заздалегідь прописаними під одного-двох надавачів послуг, які вступили у змову щодо формального проведення аукціону за заздалегідь погодженою ціною.
Вважаємо, що запропоновані зміни у кваліфікаційних вимогах призведуть до розширення кола потенційних учасників гарантовано допоможе замовнику суттєво (в 3-4 рази) зменшити ціну послуг за договорами з виконавцями актуарних розрахунків при незмінній якості послуг та заощадити державними підприємствами значні кошти, вкрай необхідні після понесених ними збитків для в умовах агресії РФ.
Дякуємо за вашу відповідь!
Відповідь:
Шановний Учаснику!
За критеріями, визначеними статтею 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», ПАТ «Центренерго» відноситься до підприємств, що становлять суспільний інтерес.
При підготовці документів на проведення процедури закупівлі послуг 79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги, ПАТ «Центренерго» визначає стратегію проведення процедури, кваліфікаційні критерії до учасників торгів виходячи з попереднього досвіду проведення актуарної оцінки довгострокових та пенсійних зобов’язань та витрат ПАТ «ЦЕНТРЕНЕРГО» згідно вимог міжнародного стандарту МСБО 19 «Виплати працівникам» та з актуарної оцінки довгострокових зобов’язань резерву на рекультивацію земельних ділянок згідно вимог міжнародного стандарту МСБО 37 «Забезпечення, умовні зобов’язання та умовні активи».
Проведення процедури закупівлі послуг з актуарної оцінки довгострокових та пенсійних зобов’язань ПАТ «Центренерго» керується вимогами Постанови НБУ від 23.05.2022р. №103 «Про затвердження Положення про кваліфікаційні вимоги до осіб, які можуть займатись актуарними розрахунками».
Вимоги, зазначені в Тендерному завданні на закупівлю послуг : ДК 021:2015 79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги (Актуарні розрахунки згідно МСФО 19 «Виплати працівникам», 37 «Забезпечення, умовні зобов’язання та умовні активи») відповідають вказаним в Постанові критеріям.
Враховуючи вищезазначене, під час підготовки документації для проведення процедури закупівлі послуг 79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги, в 2022 році ПАТ «Центренерго» зазначило кваліфікаційні критерії до учасників торгів, що сприяють відбору компанії, яка спираючись на наявність достатньої кількості працівників з відповідною кваліфікацією та досвідом роботи в електроенергетичній галузі здійснить проведення актуарної оцінки на високому професійному рівні.
Дата відповіді:
19.12.2022 15:41