• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Гіпохлорит натрію марки А (код 24310000-0 національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»-Основні неорганічні хімічні речовини)

Торги відмінено

1 146 810.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 734.05 UAH
Період уточнення: 25.11.2022 15:20 - 30.11.2022 00:00
Відповідь надана

Питання до Додатку 3

Номер: 1de5d47ccc95436d9fb24233a29ec525
Дата опублікування: 29.11.2022 11:32
Опис: Просимо надати наступні роз’яснення. У відповіді на попереднє питання до закупівлі Замовник вказує, що гіпохлорит натрію відноситься до речовин 2 класу небезпеки Якщо учасник надасть відповідний дозвіл Держпраці для речовин 2-го класу небезпеки без конкретизації в самому дозволі – гіпохлорит натрію чи буде це вважатись Замовником належно наданим документом? Якщо ні, то просимо надати інформацію про хоча б 2-х потенційних учасників (постачальників на ринку гіпохлориту), які мають дозвіл саме в такому формулюванні як зазначено в Додатку 3 тендерної документації. Оскільки, якщо такий постачальник лише один, то це є дискримінацією по відношенню до інших потенційних учасників процедури закупівлі. У попередньому питанні мова йшла не про те, що на даний час призупинена видача дозволів, а про те, що відповідно до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затв. постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107, взагалі не передбачено видача дозволів на виконання робіт, які стосуються саме гіпохлориту натрію. Тому, навіть, якби видача дозволів була призупинена отримати дозвіл в такому формулюванні як вимагає Замовник – є неможливим. У вимогах стосовно надання учасником дозволу державної служби з питань праці на виконання робіт підвищеної небезпеки – монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування, реконструкція машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки – устаткування пов’язаного з використанням шкідливих речовин (гіпохлорит натрію) вбачається дискримінаційний підхід та обмеження прав учасників.
Відповідь: Якщо учасник надасть відповідний дозвіл Держпраці для речовин 2-го класу небезпеки без конкретизації в самому дозволі – гіпохлорит натрію – це буде вважатись Замовником порушенням вимог Тендерної документації . Дозвіл Держпраці є обов»язковою вимогою згідно чинного законодавства , а тому не може бути дискримінаційною.
Дата відповіді: 02.12.2022 13:25
Відповідь надана

Питання до вимоги по Додатку 3

Номер: 0c3d2df753334d58827a95a7ca9fddac
Дата опублікування: 28.11.2022 11:31
Опис: Доброго дня! У Додатку 3 тендерної документації вказано, що Учасник повинен надати «дозвіл державної служби з питань праці на виконання робіт підвищеної небезпеки – монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування, реконструкція машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки – устаткування пов’язаного з використанням шкідливих речовин (гіпохлорит натрію)» Порядок видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затв. постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107 визначає процедуру видачі або відмови у видачі, переоформлення, анулювання Держпраці та її територіальними органами дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки. Чинною редакцією Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011р. №1107 не передбачено надання дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки, пов’язаний із використанням саме гіпохлориту натрію. Отже, виконати вимогу Замовника про надання дозволу державної служби з питань праці на виконання робіт підвищеної небезпеки монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування, реконструкція машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки – устаткування пов’язаного з використанням шкідливих речовин (гіпохлорит натрію) є неможливим. Зокрема, відповідно до Додатку 2 до Порядку, гіпохлорит натрію не входить до Переліку видів робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі дозволу. Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції. Просимо Вас надати обгрунтування встановлення даної вимоги враховуючи, що закуповується товар, а не роботи і що на даний час такий вид дозволів підвищеної небезпеки не видається згідно чинного законодавства та гіпохлорит натрію не є небезпечною речовиною. Таким чином, встановлення даної вимоги є дискримінаційним для Учасників і підлягає видаленню.
Відповідь: Розглянувши ваше питання щодо закупівлі UA-2022-11-25-012161-a надаємо наступну відповідь : Повідомляємо , що гіпохлорит натрію при транспортуванні має маркування небезпеки по ДСТУ 4500-5:2005. Оскільки згідно ДСТУ 4500-5:2005 гіпохорит натрію відноситься до Національного стандарту України «Вантажі небезпечні», то безумовно, гіпохлорит натрію є небезпечним вантажем. Умови транспортування гіпохлориту натрію марки А є доволі специфічними: цей небезпечний товар перевозиться в певній тарі та потребує певного відношення до себе, таким чином формуючи вимоги тендерної пропозиції, Замовником конкретизовано щодо наявності відповідного дозволу саме на роботи, пов’язані з налагодженням та технічним обслуговування обладнання (машин, устаткування), призначеного для транспортування шкідливих речовин, а саме гіпохлорит натрію. Необхідно зазначити, що вимогами тендерної документації, а саме додатками №3, 4, передбачені умови доставки товару: постачальник здійснює доставку гіпохлориту натрію марки А на умовах DDP склад Замовника . Умова DDP, згідно тлумачення, наведеного в Інкотермс, означає, що постачальник бере на себе максимальну відповідальність за вантаж, який він доставляє, цю відповідальність постачальник несе не тільки перед замовником, а й перед третіми особами та навколишнім середовищем (в силу специфічного небезпечного характеру вантажу). Під час здійснення поставки гіпохлориту натрію також і здійснюється експлуатація відповідного автотранспорту, який укомплектовано тарою (ємностями) з небезпечною речовиною. Дана обставина, безумовно, вимагає від постачальника відповідного поводження з цим автотранспортом, а саме, як з машиною/механізмом підвищеної небезпеки. Крім того, виняткового відношення вимагає і поводження постачальника з хімічним насосом, який використовується представником Замовника під час вивантаження гіпохлориту натрію на об’єкті замовника. Таким чином, умова щодо конкретизації, який саме дозвіл повинен мати постачальник, є вкрай необхідною, оскільки постачальник повинен мати погоджену відповідними органами можливість здійснювати відповідне обслуговування обладнання (небезпечні роботи), яке використовується для доставки вантажу, що відноситься до другого класу небезпеки – саме гіпохлорит натрію (оскільки для перевезення інших небезпечних речовин існують інші вимоги щодо наявності устаткування та його обслуговування чи експлуатації, відмінні від тих, які передбачені для транспортування гіпохлорит натрію, а отже, потребувати іншої процедури отримання відповідного дозволу). Саме тому замовник повинен надавати перевагу такому виконавцю, який має відповідний дозвіл на виконання робіт з підвищеної небезпеки, оскільки відповідно до умов поставки DDP, постачальник несе відповідальність за всі ризики до моменту поставки та фактичного відвантаження гіпохлорит натрію Замовнику. Картою даних небезпечного фактору (речовини, матеріалу) вітчизняних виробників гіпохлориту натрію, виданою держаним підприємством «Комітет з питань гігієнічного регламентування МОЗ України» вказано про надходження гіпохлорита натрію до 2-го класу небезпеки. Так само, у висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи вітчизняних виробників вказано, що гіпохлорит натрію відноситься до 2 класу небезпеки з ГДК у повітрі робочої зони – 1мг/м³ . Отже, всі наведені підстави в їх сукупності дозволяють зробити висновок, що гіпохлорит натрію є небезпечним розчином (вантажем). Як вказувалось вище, з урахуванням того, що закупівля оголошена з вимогою поставки продукції на умовах DDP на склад Замовника, то наявність спеціалізованого автотранспорту з переліком дозвільних документів є необхідною умовою. При здійсненні поставки гіпохлориту натрію фактично експлуатуються (застосовуються) автотранспортні засоби укомплектовані тарою (ємностями), хімічним насосом для перекачування небезпечної речовини, що само по собі вже робить такий транспортний засіб устаткуванням підвищеної небезпеки, пов’язаним з використанням шкідливих речовин – гіпохлорита натрію. Стосовно посилань у вимозі щодо того, що на даний час видача відповідних дозволів призупинена необхідно зазначити наступне. Як було вказано вище, виконання робіт щодо постачання (транспортування, завантаження/розвантаження) гіпохлорит натрію марки А та обслуговування для цих цілей устаткування відноситься до виконання робіт , а отже, для здійснення відповідного виду робіт у постачальника має бути відповідний дозвіл на виконання таких робіт. Той факт, що наразі видача дозволів, не провадиться не змінює факт необхідності відповідності постачальником умовам, які встановлені для відповідної діяльності, оскільки нехтування правилами поводження з небезпечним вантажем, що віднесений до другого класу небезпеки, було б прямим порушенням законодавства. До речі, необхідно зазначити, що наразі, постановою №357 від 24.03.2022 Кабінету Міністрів України затверджено деякі питання виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки на період воєнного стану, згідно п.4 яких строк дії документів дозвільного характеру на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки та на виконання робіт підвищеної небезпеки, який закінчився в період дії воєнного стану, автоматично продовжується на період дії воєнного стану і протягом одного місяця після його припинення чи скасування. Таким чином, не вимагання відповідних дозволів у випадку призупинення дії їх видачі, свідчило б про порушення замовником вимог діючого законодавства. Отже, наведені в тендерній документації вимоги повністю відповідають вимогам законодавства та не несуть дискримінаційного характеру до учасників.
Дата відповіді: 29.11.2022 09:49