-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Гіпохлорит натрію марки А (код 24310000-0 національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»-Основні неорганічні хімічні речовини)
Торги відмінено
1 146 810.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 734.05 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 734.05 UAH
Період оскарження:
25.11.2022 15:20 - 30.11.2022 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга на неправомірні дії замовника
Номер:
8c0fa61c621d449aa463cd5926144843
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-11-25-012161-a.c2
Назва:
Скарга на неправомірні дії замовника
Скарга:
СКАРГА
щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
(у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
25.11.2022 Міське комунальне підприємство «Хмельницькводоканал» (далі — Замовник) оголосило процедуру закупівлі за ДК 021:2015:24310000-0: Основні неорганічні хімічні речовини (далі — Процедура закупівлі).
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 05.12.2022
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли учасники:
— Товариство з обмеженою відповідальністю «ГІДРОХІМ»;
— Товариство з обмеженою відповідальністю «НПП ЛАВАЛЬ».
В даній скарзі оскаржується рішення Замовника про визначення Товариства з обмеженою відповідальністю «Гідрохім» (далі – ТОВ «Гідрохім») переможцем та про намір укласти договір, оскільки подані переможцем документи, не відповідають вимогам тендерної документації та суперечать вимогам Замовника, які викладені у його відповідях надані на питання про роз’яснення до процедури закупівлі, що є грубим порушенням Законодавства про публічні закупівлі.
Товариство з обмеженою відповідальністю «НПП ЛАВАЛЬ» вважає, що зазначені рішення прийняті з порушенням норм законодавства України у сфері публічних закупівель, у т. ч. Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), з огляду на наступне.
По-перше, відповідно до пункту 2 розділу ІІ Додатка 3 до Тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі – технічні вимоги» Замовник вимагає надати: «Дозвіл державної служби з питань праці на виконання робіт підвищеної небезпеки – монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування, реконструкція машин механізмів, устаткування підвищеної небезпеки – устаткування пов’язаного з використанням шкідливих речовин (гіпохлорит натрію) – документ повинен бути дійсний на момент подачі тендерної пропозиції».
В складі тендерної пропозиції Переможця в файлі «Технічна специфікація» надано інший документ, а саме, «Дозвіл на експлуатацію машини, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки – устаткування, пов’язане з транспортуванням небезпечних речовин 1 i 2 класу небезпеки, маса яких дорівнює або перевищує нормативи порогових мас, що визначені постановою Кабінету Міністрів України №956 від 11.07.2002 «Про ідентифікацію та декларування безпеки об’єктів підвищеної небезпеки» (Офіційний вісник України, 2002 р., No 29, ст. l357):
- балони із зрідженим газом (хлор) V до 50 л, Рроб.до 1,57 МПА (16 кгc/cм²), дата виготовлення - н/в, країна походження - н/в, 103 од.;
- контейнери із зрідженим газом (хлор) V:800 л, Рроб. до 1,57 виготовлення -2021, країна походження - Молдова,42 од.
Зазначені дозволи не є ідентичними, тому дозвіл ТОВ «Гідрохім» не може замінити дозвіл, що зазначений в тендерній документації, оскільки в дозволі, наданому ТОВ «Гідрохім», конкретно зазначено устаткування яке дозволяється експлуатувати у відповідності з постановою КМУ України №956 від 11.07.2002 – балони та контейнери із зрідженим газом (хлор) маса яких дорівнює або перевищує нормативи порогових мас, а не виконувати роботи з устаткуванням підвищеної небезпеки – устаткуванням пов’язаним з використанням шкідливих речовин (гіпохлорит натрію) що з предметом закупівлі
Таким чином, вказаний Замовником в тендерній документації дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки не надано, отже ТОВ «Гідрохім» не виконало вимоги Тендерної документації в цій частині.
Також, з приводу вказаного дозволу в системі Prozorro Замовнику були задані відповідні питання, у відповідях останнього на чітко вбачається категорична позиція з цього приводу, а саме необхідність надання саме того дозволу, який вимагається в Тендерній документації.
Так, у відповіді на задані питання Замовник зазначив 1) «…наведені в тендерній документації вимоги повністю відповідають вимогам законодавства та не несуть дискримінаційного характеру до учасників..» та 2) «…Якщо учасник надасть відповідний дозвіл Держпраці для речовин 2-го класу небезпеки без конкретизації в самому дозволі – гіпохлорит натрію – це буде вважатись Замовником порушенням вимог Тендерної документації…».
Проте, в порушення своєї ж позиції, наведеної у вказаних відповідях, Замовник визнав переможцем учасника, в якого був відсутній необхідний документ. Більш того, Замовник прямо написав, що надання іншого дозволу, ніж той, що зазначений в тендерній документації, буде порушенням, а після цього одразу визнає учасника, що надав інший документ, переможцем закупівлі.
Після отриманих вказаних відповідей інших питань чи вимог до Замовника не надходило, отже Тендерна документація залишилась без змін, однак всупереч її вимогам, ТОВ «Гідрохім» подало неналежний дозвіл, а Замовник всупереч своєї позиції, незаконно визнав ТОВ «Гідрохім» переможцем.
Крім того на вимогу тендерної документації ТОВ «Гідрохім» в складі документів надало недостовірні відомості. Так надано лист «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі – технічні вимоги до предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація», в якому зазначає про згоду останнього надати саме той дозвіл, який вимагається Замовником в Тендерній документації, проте всупереч цього надає інший документ, який ніякого відношення до вимог Замовника не має, що безумовно є порушенням вимог тендерної документації та грубим порушенням законодавства.
Таким чином, не відхиливши Пропозицію Переможця, Замовник порушив вимоги статті 31 Закону, згідно з якою замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
По-друге, переможцем надано недостовірні дані в складі документів на виконання тендерної документації, а саме, ТОВ «Гідрохім» позиціонує себе як виробник гіпохлориту натрію і надає при цьому відповідні документи, а саме:
- технічні умови ГІПОХЛОРИТ НАТРІЮ ТУ У 20.1-44322406-001:2021, розробленні і затверджені товариством ТОВ «Гідрохім»,
- висновок СЕС, де зазначено, що країна-виробник є України а виробником є ТОВ «Гідрохім», що розташоване за адресою: Україна, м. Кременчук, вул. Першотравнева, 61 кв.15,
- тендерну пропозицію вих. №519 від 01.12.2022, де вказано країна походження Україна,
- карту даних небезпечного фактору №2915 від 30.09.2021, де зазначено, що гіпохлорит натрію це імпортована речовина, країна походження Молдова.
З даних документів вбачається їх невідповідність
Згідно абзацу третього частини 15 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», у разі отримання достовірної інформації про невідповідність переможця процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, підставам, установленим частиною першою статті 17 цього Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника.
В порушення вказаної норми, Замовником не була відхилена тендерна пропозиція ТОВ «Гідрохім», а навпаки, незаконно визнано останнього переможцем.
Враховуючи викладене, прийняті рішення порушують права Товариства з обмеженою відповідальністю «НПП Лаваль» на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, у т. ч. принципів здійснення закупівель, оскільки, у зв'язку з незаконним рішенням МКП «Хмельницькводоканал» порушуються права скаржника на справедливу участь в закупівлі. Товариство з обмеженою відповідальністю «НПП Лаваль» вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити вищезазначені дії, а саме, зобов’язати МКП «Хмельницькводоканал» скасувати рішення про визначення ТОВ «Гідрохім» переможцем процедури закупівлі ДК 021:2015:24310000-0: Основні неорганічні хімічні речовини та намір укласти з переможцем договір, оголошення про проведення якої опубліковано на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2022-11-25-012161-a.
Керуючись статтями 5, 18, 29 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОШУ
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Встановити порушення процедури закупівлі оголошення про проведення якої опубліковано на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2022-11-25-012161-a.
3. Скасувати рішення Замовника про визначення ТОВ «Гідрохім» переможцем процедури закупівлі ДК 021:2015:24310000-0: Основні неорганічні хімічні речовини та намір укласти з переможцем договір, оголошення про проведення якої опубліковано на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2022-11-25-012161-a.
4. Зобов’язати Замовника прийняти нове рішення, згідно з яким відхилити тендерну пропозицію ТОВ «Гідрохім» подану в рамках процедури закупівлі ДК 021:2015:24310000-0: Основні неорганічні хімічні речовини, оголошення про проведення якої опубліковано на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2022-11-25-012161-a.
Додатки:
1. Технічні умови ГІПОХЛОРИТ НАТРІЮ ТУ У 20.1-44322406-001:2021 ТОВ «Гідрохім» (копія).
2. Висновок СЕС щодо продукції ТОВ «Гідрохім» (копія).
3. Тендерну пропозицію вих. №519 від 01.12.2022 ТОВ «Гідрохім» (копія).
4. Карту даних небезпечного фактору №2915 від 30.09.2021 ТОВ «Гідрохім» (копія).
5. Лист ТОВ «Гідрохім» «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі – технічні вимоги до предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація» (копія).
6. «Дозвіл на експлуатацію машини, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки – устаткування, пов’язане з транспортуванням небезпечних речовин 1 i 2 класу небезпеки, маса яких дорівнює або перевищує нормативи порогових мас, що визначені постановою Кабінету Міністрів України №956 від 11.07.2002 «Про ідентифікацію та декларування безпеки об’єктів підвищеної небезпеки»
7. Докази на підтвердження повноважень директора ТОВ «НПП Лаваль» (копія).
Директор ТОВ «НПП Лаваль» _________________ Валерій Молочков
Пов'язані документи:
Учасник
- 2 - Висновок Сес.pdf 13.12.2022 15:02
- Скарга.pdf.p7s 13.12.2022 15:02
- 4 - Карта даних.pdf 13.12.2022 15:02
- Скарга.docx 13.12.2022 15:02
- 6 - Дозвіл.pdf 13.12.2022 15:02
- 7.1. - Наказ про прийом на роботу.pdf 13.12.2022 15:02
- 3 - Пропозиція.pdf 13.12.2022 15:02
- Скарга.pdf 13.12.2022 15:02
- Скарга.docx.p7s 13.12.2022 15:02
- 5 - Лист Інформац. про необх. кількісні та якісні хар-ки.pdf 13.12.2022 15:02
- 7.2. - Рішення установчих зборів.pdf 13.12.2022 15:02
- 1 - ТУ.pdf 13.12.2022 15:02
- Рішення від 14.12.2022 № 7391.pdf 14.12.2022 14:06
- Інформація про резолютивну частину рішення від 22.12.2022 № 7666.pdf 22.12.2022 17:12
- Рішення від 22.12.2022 № 7666.pdf 26.12.2022 17:19
- заперечення 22-504 - гіпохлорид КЕП.pdf 16.12.2022 17:44
- заперечення 22-504 - гіпохлорид - WORD.docx 16.12.2022 17:44
Дата прийняття скарги до розгляду:
13.12.2022 15:09
Дата розгляду скарги:
22.12.2022 13:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
14.12.2022 14:07
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
26.12.2022 17:20
Дата виконання рішення Замовником:
05.01.2023 13:57
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 7666-р/пк-пз від 22.12.2022 виконано, а саме скасовано рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "ГІДРОХІМ" переможцем процедури закупівлі
Вимога
Є відповідь
Оскарження переможця
Номер:
5deede8841be4f27a4569d4b07e63d0d
Ідентифікатор запиту:
UA-2022-11-25-012161-a.c1
Назва:
Оскарження переможця
Вимога:
25.11.2022 Міським комунальним підприємством «Хмельницькводоканал» було оголошено закупівлю «Гіпохлорит натрію марки А (код 24310000-0 національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»-Основні неорганічні хімічні речовини», ідентифікатор UA-2022-11-25-012161-a.
Товариство з обмеженою відповідальністю «НПП Лаваль» (далі – ТОВ «НПП Лаваль») подало свою тендерну пропозицію відповідно до вимог Тендерної документації закупівлі.
08.12.2022 Уповноваженою особою Міського комунального підприємства «Хмельницькводоканал» було прийнято рішення, оформлене протоколом №4/2, про визначення Товариства з обмеженою відповідальністю «Гідрохім» (далі – ТОВ «Гідрохім») переможцем та про намір укласти договір.
ТОВ «НПП Лаваль» заперечує щодо законності вказаних рішень про визнання ТОВ «Гідрохім» переможцем закупівлі, у зв’язку з тим, що ці рішення порушують Закону України «Про публічні закупівлі» з огляду на наступні підстави.
По-перше, відповідно до пункту 2 розділу ІІ Додатка 3 до Тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі – технічні вимоги» вимагається надати: «Дозвіл державної служби з питань праці на виконання робіт підвищеної небезпеки – монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування, реконструкція машин механізмів, устаткування підвищеної небезпеки – устаткування пов’язаного з використанням шкідливих речовин (гіпохлорит натрію) – документ повинен бути дійсний на момент подачі тендерної пропозиції».
В складі тендерної пропозиції Переможця в файлі «Технічна специфікація» надано «Дозвіл на експлуатацію машини, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки – устаткування, пов’язане з транспортуванням небезпечних речовин 1 i 2 класу небезпеки, маса яких дорівнює або перевищує нормативи порогових мас, що визначені постановою Кабінету Міністрів України №956 від 11.07.2002 «Про ідентифікацію та декларування безпеки об’єктів підвищеної небезпеки» (Офіційний вісник України, 2002 р., No 29, ст. l357):
- балони із зрідженим газом (хлор) V до 50 л, Рроб.до 1,57 МПА (16 кгc/cм²), дата виготовлення - н/в, країна походження - н/в, 103 од.;
- контейнери із зрідженим газом (хлор) V:800 л, Рроб. до 1,57 виготовлення -2021, країна походження - Молдова,42 од.
Натомість, Замовник в тендерній документації вимагав зовсім інший дозвіл, а саме «Дозвіл державної служби з питань праці на виконання робіт підвищеної небезпеки – монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування, реконструкція машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки – устаткування пов’язаного з використанням шкідливих речовин (гіпохлорит натрію)».
Зазначені дозволи не є ідентичними, та дозвіл ТОВ «Гідрохім» не може замінити дозвіл, що зазначений в тендерній документації, оскільки в дозволі, наданому ТОВ «Гідрохім», конкретно зазначено устаткування, яке дозволяється експлуатувати у відповідності з постановою КМУ України №956 від 11.07.2002 – балони та контейнери із зрідженим газом (хлор), маса яких дорівнює або перевищує нормативи порогових мас, тоді як Гіпохлорит натрію це взагалі інша речовина, яка не підпадає під існуючі нормативи постанови КМУ України №956 від 11.07.2002.
Предметом закупівлі є саме гіпохлорит натрію – речовина, яка має свій специфічний вплив як на саме середовище, так і на персонал, який знаходиться безпосередньо поряд з нею, у цієї речовини особливі вимоги до зберігання та транспортування, отже особа, яка буде здійснювати поставку (транспортування) Гіпохлорит натрію, має мати відповідні права на такі дії.
Таким чином, вказаний Замовником в тендерній документації дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки не надано отже ТОВ «Гідрохім» не виконало вимоги Тендерної документації в цій частині.
По-друге, ТОВ «Гідрохім» позиціонує себе як виробник гіпохлориту натрію і надає при цьому відповідні документи, а саме:
- технічні умови ГІПОХЛОРИТ НАТРІЮ ТУ У 20.1-44322406-001:2021, розробленні і затверджені товариством ТОВ «Гідрохім», висновок СЕС, де зазначено, що країна-виробник є України, а виробником є ТОВ «Гідрохім», що розташоване за адресою: Україна, м. Кременчук, вул. Першотравнева, 61 кв.15,
- тендерну пропозицію вих. №519 від 01.12.2022, де вказано країна походження Україна,
- карту даних небезпечного фактору №2915 від 30.09.201р., де зазначено, що гіпохлорит натрію це імпортована речовина, країна походження Молдова.
З даних документів вбачається невідповідність посилань ТОВ «Гідрохім» дійсним обставинам, у зв’язку з чим це можна розцінити як спробу ввести Замовника в оману, що і відбулося, судячи з обрання ТОВ «Гідрохім» переможцем тендерної закіпівлі.
По-третє, в наданому ТОВ «Гідрохім» листі «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі – технічні вимоги до предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація», а саме в десятому абзаці, зазначено про погодження ТОВ «Гідрохім» надати саме той дозвіл, який вимагається Замовником в Тендерній документації, проте всупереч цього надає інший документ, який ніякого відношення до вимог Замовника не має, що також свідчить про успішне введення Замовника в оману.
По-четверте, в системі Prozorro було задано Замовнику питання, чи можливе для даної закупівлі надання іншого дозволу, не пов’язаного з гіпохлоритом натрію.
В наданих Замовником відповідям на це питання чітко вбачається категорична позиція з цього приводу, а саме необхідність надання саме того дозволу, який вимагається в Тендерній документації.
Так, у відповіді на зазначене питання Замовник зазначив, що 1) «…наведені в тендерній документації вимоги повністю відповідають вимогам законодавства та не несуть дискримінаційного характеру до учасників..» та 2) «…Якщо учасник надасть відповідний дозвіл Держпраці для речовин 2-го класу небезпеки без конкретизації в самому дозволі – гіпохлорит натрію – це буде вважатись Замовником порушенням вимог Тендерної документації…».
Після отриманих відповідей інших питань чи вимог до Замовника не надходило, отже Тендерна документація залишилась без змін, однак всупереч її вимогам, ТОВ «Гідрохім» подало неналежний дозвіл, а Замовник всупереч своєї позиції, викладеній у відповіді, своїми діями фактично визнав цей дозвіл належним, що є явно незаконним та суперечить Тендерній документації.
По-п’яте, 12.01.2021 Антимонопольним комітетом було прийнято рішення №39-р/пк-пз, яким задоволено скаргу одного з учасників закупівлі, заявлену з аналогічних підстав щодо можливості подання іншого дозволу, ніж той, що зазначено Замовником в тендерній документації.
Вказаним рішенням було встановлено, що дозвіл державної служби з питань праці на виконання робіт підвищеної небезпеки – монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування, реконструкція машин механізмів, устаткування підвищеної небезпеки – устаткування пов’язаного з використанням шкідливих речовин (гіпохлорит натрію) не є ідентичним дозволу на експлуатацію машини, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки – устаткування, пов’язане з транспортуванням небезпечних речовин 1 i 2 класу небезпеки, маса яких дорівнює або перевищує нормативи порогових мас, що визначені постановою Кабінету Міністрів України №956 від 11.07.2002 «Про ідентифікацію та декларування безпеки об’єктів підвищеної небезпеки», а отже, останній дозвіл не відповідає вимогам тендерної документації Замовника.
Таким чином тендерна пропозиція ТОВ «Гідрохім» не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» вимогам до учасника відповідно до законодавства та умовам технічної специфікації щодо предмета закупівлі тендерної документації, а тому мала бути відхилена Замовником, чого в порушення вимог закону Замовником зроблено не було.
Вважаємо, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, -
П Р О С И М О:
1. Скасувати рішення про визнання ТОВ «Гідрохім» переможцем, рішення про намір укласти договір з ТОВ «Гідрохім».
Директор ТОВ «НПП ЛАВАЛЬ» Валерій МОЛОЧКОВ
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога ТОВ НПП Лаваль.pdf.p7s 12.12.2022 13:29
- Вимога ТОВ НПП Лаваль.pdf 12.12.2022 13:29
Дата подачі:
12.12.2022 13:29
Вирішення:
Вами, ТОВ "НПП Лаваль" , 13.12.2022 року у порядку пунктів 52 – 64 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022 та ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», подано скаргу до Органу оскарження.
Зміст скарги відповідає змісту вимоги UA-2022-11-25-012161-a.c1.
На виконання рішення № 7391-р/пк-пз від 14.12.2022, Замовником торгів було розміщено в електронному вигляді відповідну інформацію, документи та матеріали щодо проведення Процедури закупівлі UA-2022-11-25-012161-a та надано заперечення щодо змісту скарги
Статус вимоги:
Не задоволено