• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«ЕКСКАВАТОР-НАВАНТАЖУВАЧ» Код ДК 021:2015 43260000-3 Механічні лопати, екскаватори та ковшові навантажувачі, гірнича техніка

Завершена

3 990 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 19 950.00 UAH
Період уточнення: 17.11.2022 17:20 - 23.11.2022 00:00
Відповідь надана

Порушення статті 5 та статті 22 Закону України про публічні закупівлі

Номер: 5e16b607e52b43e98465d57a38600cdc
Дата опублікування: 21.11.2022 18:34
Опис: Шановний замовник! Додаток 2 Технічні вимоги, в прямому сенсі скопійована з технічного завдання, яке прописане для проштовхування певного учасника, та створення штучних умов для постачання екскаватора-навантажувача 3сх, тобто лобіювання інтересів певного учасника. Серед принципів здійснення державних закупівель є недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій. Згідно з ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Детально проаналізувавши документацію, було встановлено декілька кваліфікаційних вимог, які розташовані в технічній частині Додатку 1, що обмежують право брати участь у закупівлі. Дані вимоги є дискримінаційними, а саме: • «довідку учасника із посиланням на відповідну сторінку офіційного веб-сайту виробника та офіційного веб-сайту учасника, на якому розміщена інформація про технічні характеристики запропонованого товару; • гарантійний лист про те, що учасник не має розірваного договору по причині порушення учасником умов договору та/або відсутні рішення суду щодо стягнення з учасника неустойки, штрафу, або пені по укладеним договорам, за результатами тендерних закупівель починаючи з 2019 року до дати подання тендерної пропозиції за даною закупівлею;» Фактично, встановлюючи дискримінаційні вимоги закупівлі на прохання певних потенційних учасників та відмовляючи у задоволенні вимог інших потенційних учасників, Замовник створює штучну конкуренцію, при якій, наче й зазначена можливість участі, однак, фактично, інший виробник, чия продукція на ринку відповідає технічним характеристикам, отримав більші можливості та штучно створену перевагу перед іншими потенційними учасниками. З викладеного вбачається, що вимоги тендерної документації складено таким чином, що фактично, призводить до відсутності конкуренції, у тому числі через наявність дискримінаційних кваліфікаційних вимог до третьої сторони, яка не є учасником, а є виробником товару – це тиск на учасника, через третю сторону – виробника. Дані вимоги Ви розташували в технічній частині, з яких підстав? З огляду на технічні вимоги до предмету закупівлі, що не відповідає ч. 4 ст. 22 Закону згідно якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Таким чином, наявні дискримінаційні вимоги тендерної документації у цій частині порушують не тільки безпосередньо ч. 4 ст. 22 Закону, а й основоположні принципи здійснення публічних закупівель та недискримінацію учасників зазначених у ст. 5 Закону, зокрема добросовісної конкуренції серед учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням. Повідомляємо те, що наразі Замовник, задовольняючи побажання інших Учасників, нехтує дотриманням принципу максимальної економії бюджетних коштів, ефективності та пропорційності, відкритості та прозорості на всіх стадіях Закупівлі, запобігання корупційним діям та зловживання, а також об’єктивного та неупередженого визначення та просування по процедурі Закупівлі певного учасника, що може запропонувати лише 3сх. Наполягаємо на видалені зазначених дискримінаційних кваліфікаційних вимог в Додатку 1. Якщо Ви хочете встановити будь-які вимоги по кваліфікації учасника, які вважаєте за необхідне – розташовуйте їх у відповідному розділі, а не в технічних Специфікаціях, стаття 23 Закону не передбачає кваліфікаційних вимог в технічних специфікаціях. Поясніть, з яких підстав кваліфікаційні вимоги до учасників– ви розташували у технічних специфікаціях? Надайте також роз’яснення чому створюєте тиск на учасника через 3 сторону – виробника? Виробник не є учасником, яким чином він зобов’язаний створювати сайт для задоволення Ваших побажань? Якщо виробник не бере участь у даній закупівлі, як ви можете висувати вимоги до сайту виробника? Є інший спосіб підтвердження технічних параметрів, окрім сайт виробника? Чому кваліфікаційні вимоги в розділі Технічні специфікації? Дякуємо за відповідь!
Відповідь: Шановний Учасник! Замовник уважно розглянув Ваше звернення та повідомляє наступне. Відповідно до п. 3 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022р.(далі – Особливості), замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей. Статтею 23 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності. Частиною другою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема: 2) один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Розділом 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації встановлено, що Замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону. Визначені Замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначені в Додатку 1 до цієї тендерної документації. Спосіб підтвердження відповідності учасника критеріям і вимогам згідно із законодавством наведено в Додатку 1 до цієї тендерної документації. Відтак, тендерна документація Замовника відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі». Посилання Учасника на «просування по процедурі Закупівлі певного учасника, що може запропонувати лише 3сх.» не відповідає дійсності та вимогам тендерної документації, оскільки технічна специфікація(Додаток №1), відповідно до частина 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі», не містить посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. Додатково звертаємо Вашу увагу, що частина 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Враховуючи вищевикладене, Замовником в повній мірі виконано норми діючого законодавства України та не встановлено жодного дискримінаційного критерію чи вимог, які порушують принципи здійснення публічних закупівель. Також звертаємо Вашу увагу, що відповідно до п. 30 Особливостей, під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Бажаємо успіху!
Дата відповіді: 23.11.2022 11:43
Відповідь надана

Порушення постанови 1178 від 12.10.2022року

Номер: aa396779131e4536aea87ebb97209d0e
Дата опублікування: 21.11.2022 18:34
Опис: Шановний Замовник! Ви порушили вимоги постанови 1178 від 12 жовтня 2022 року, встановивши в додатку 2 що є Технічною специфікацією, кваліфікаційну вимогу: • «гарантійний лист про те, що учасник не має розірваного договору по причині порушення учасником умов договору та/або відсутні рішення суду щодо стягнення з учасника неустойки, штрафу, або пені по укладеним договорам, за результатами тендерних закупівель починаючи з 2019 року до дати подання тендерної пропозиції за даною закупівлею;» Статтею 23 Закону України про публічні Закупівлі не передбачено жодних кваліфікаційних вимог у розділі Технічні специфікації. Ви маєте право відповідно до статті 29 вимагати надання інформації, яку вважаєте за необхідне, але це не означає, що вимога по кваліфікації, якщо ви маєте намір її висунути – має бути у відповідному розділі, яка стосується саме кваліфікації, а не в технічних специфікаціях. Також відповідно до умов постанови 1178 від 12 жовтня 2022 року, п 42 передбачено: 42.Замовник може відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: 1) учасник процедури закупівлі надав неналежне обґрунтування щодо ціни або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції, що є аномально низькою; 2) учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю із тим самим замовником, що призвело до застосування санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати їх застосування, з наданням документального підтвердження застосування до такого учасника санкції (рішення суду або факт добровільної сплати штрафу, або відшкодування збитків). Питання в наступному: Чи маєте Ви право вимагати гарантійний лист, який стосується не лише Замовника? Дякуємо за відповідь.
Відповідь: Шановний Учасник! Замовник уважно розглянув Ваше звернення та повідомляє наступне. Відповідно до п. 3 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022р.(далі – Особливості), замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно з п. 24 Особливостей, замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. За приписами п. 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною другою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема: 1) інструкція з підготовки тендерних пропозицій; 2) один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. 3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону; 4) інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби); 5) кількість товару та місце його поставки; 6) місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги; 7) строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг; 8) проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов; 9) опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, у разі якщо учасникам дозволяється подати тендерні пропозиції стосовно частини предмета закупівлі (лота). Замовник може передбачити можливість укладення одного договору про закупівлю з одним і тим самим учасником у разі визначення його переможцем за кількома лотами; 10) перелік критеріїв оцінки та методика оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію. Нормами частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Враховуючи вищевикладене, Замовником в повній мірі виконано норми діючого законодавства України та не встановлено жодного дискримінаційного критерію чи вимог, які порушують принципи здійснення публічних закупівель. Також звертаємо Вашу увагу, що відповідно до п. 30 Особливостей, під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Бажаємо успіху!
Дата відповіді: 23.11.2022 11:41