• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія.

Завершена

2 566 200.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 831.00 UAH
Період уточнення: 14.11.2022 16:59 - 10.12.2022 00:00
Відповідь надана

Виключення дискримінаційних вимог з тендерної документації Замовника

Номер: aea659247d7e492386a6bed8aa9dd382
Дата опублікування: 18.11.2022 13:04
Опис: Шановний Замовнику, в технічній документації до закупівлі електричної енергії Замовник зазначив вимоги про надання Учасником документального підтвердження сертифікації уповноваженою організацією відповідності вимогам ДСТУ ISO 50001 «Система енергетичного менеджменту», ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», ISO 37001:2018 «Системи управління щодо протидії корупції, Вимоги та настанови щодо застосування», ISO 27701 «Методи безпеки. Розширення для управління інформацією про конфіденційність. Вимоги та вказівки». Отримання значених вище сертифікатів ISO відповідно до законодавств України не є обов'язковим. Є закони та нормативно-правові акти України, які чітко обумовлюють, що потрібно для постачання електричної енергії. Таким чином вимоги щодо наявності даних сертифікатів не передбачені законодавством та є дискримінаційними, оскільки суттєво зменшують коло можливих учасників аукціону, а наявність таких чи подібних сертифікатів в того чи іншого учасника жодним чином не впливає на якість, своєчасність та ефективність при здійсненні постачання електричної енергії. Крім цього ТД Замовника наявна вимога щодо документального підтвердження досвіду виконання аналогічного договору надання «…договору (договорів) протягом періоду 2019-2021 років та повинен стосуватися одного із сегментів ринку електричної енергії торгової зони БуОС, як до такої, на якій знаходився Замовник на зазначений період», яка також є дискримінаційною оскільки участь у цій закупівлі не зможуть взяти Учасники, які мають вагомий позитивний досвід виконання аналогічних договорів, однак не здійснювали діяльність з постачання електричної енергії у визначеній Замовником зоні та/або здійснювали її в інші періоди ніж ті, які вказані Замовником. Таким чином Замовник свідомо звузив коло потенційних учасників процедури, а вимоги тендерної документації мають ознаки дискримінаційних, що є порушенням ст.5 Закону «Про публічні закупівлі». Враховуючи викладене вище, просимо внести зміни до тендерної документації, а саме виключити з тендерної документації вимоги про надання Учасником документального підтвердження сертифікації та вимоги щодо досвіду виконання аналогічного договору надання «…договору (договорів) протягом періоду 2019-2021 років та повинен стосуватися одного із сегментів ринку електричної енергії торгової зони БуОС…»
Відповідь: Доброго дня, шановний учаснику, просимо ознайомитися із законодавством України у сфері постачання електричної енергії та із Законом України “Про публічні закупівлі” та згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” та повідомляємо наступне : Згідно стаття 24 Закону України “Про публічні закупівлі” встановлено порядок, що надання роз’яснень щодо тендерної документації та внесення змін до неї, а саме передбачено Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону. Згідно стаття 5 Закону України “Про публічні закупівлі” здійснено оформлення оголошення про спрощену закупівлю та дотримано принципів здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників, а саме закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Також Замовником забезпечено, що учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Замовник забезпечив вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Потрібно звернути увагу, що постановою НКРЕКП від 27.06.2019 № 1307 «Про погодження визначених ДП «НЕК «Укренерго» торгових зон» погоджено визначені ДП «НЕК «Укренерго» дві відокремлені зони в межах України – торгову зону «Острів Бурштинської ТЕС» та торгову зону «ОЕС України». БуОС — умовна територія, на якій розташовані електричні мережі Бурштинської електростанції разом із прилеглою до неї електромережею та власними споживачами електроенергії в межах Закарпатської, Івано-Франківської та Львівської областей. В БуОС функціонують усі сегменти ринку, за допомогою яких здійснюється купівля-продаж електричної енергії, а саме: ринок «на добу наперед» (РДН), внутрішньодобовий ринок (ВДР) і балансуючий ринок (БР), на яких формується вільна (ринкова) ціна. Об’єкти Замовника для яких постачатиметься Електрична енергія знаходяться на території Закарпатської області. Відповідно до пункту 1 Указу Президента України від 24 лютого 2022 р. № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» зазначено: «Ввести в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб». Наступними відповідними указами воєнний стан в Україні продовжено. НКРЕКП погоджено визначену НЕК «Укренерго» одну торгову зону «ОЕС України» в межах України, однак у Постанові "Про внесення змін до деяких постанов НКРЕКП" № 333 від 27.02.2022 р зазначено, що відповідно до законів України «Про ринок електричної енергії», «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», ураховуючи Протокол наради щодо обговорення заходів стабілізації учасників ринку електричної енергії під час особливого періоду з метою забезпечення операційної безпеки функціонування основної частини ОЕС України від 26 лютого 2022 року, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг. Відповідно, виходячи із вищевказаного функціонування однієї торгової зони матиме тимчасовий характер (на період дії воєнного стану в Україні). Також, слід зазначити, що вимога надати копії договору (договорів), якими підтверджується укладання і виконання Учасником аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) протягом періоду 2019-2021 років та повинен стосуватися одного із сегментів ринку торгової зони БуОС, установлена на виконання норм чинного законодавства. Так, правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад визначено Законом України «Про публічні закупівлі» 25 грудня 2015 року № 922-VIII (далі — Закон) та згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”. Відповідно до ч.ч.1,2 статті 16 Закону Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Враховуючи вищевикладене, оголошення про проведення спрощеної закупівлі містить законні вимоги та відповідає нормам чинного законодавства України.
Дата відповіді: 08.12.2022 10:18