• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Автобуси електричні та зарядні станції прискореного типу

Торги не відбулися

230 000 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 150 000.00 UAH
Період уточнення: 26.10.2022 14:56 - 12.12.2022 00:00
Відповідь надана

Пропозиція внесення змін

Номер: 427fab35b82b471e942bc8a47b5259ef
Дата опублікування: 25.11.2022 10:36
Опис: Замовником встановлено вимогу щодо надання тендерного забезпечення у вигляді Банківської гарантії Банком який на останню звітну дату відповідно до інформації, розміщеної на офіційному сайті НБУ входить до ТОП-20 банків за розміром загальних активів або Страхової гарантії, виданої страховою компанією, перелік яких розміщений на офіційному сайті ДП «НАЕК «Енергоатом». Дана вимога є дискримінаційною, як для учасника, який змушений налагоджувати нові контакти з новими банківськими установами, відкривати рахунки, чи депозити, або здійснювати тендерне забезпечення через страхові гарантії вартість яких необгрунтовано висока, в той час коли ту саму функцію з тендерного забезпечення з дотриманням вимог чинного законодавства виконують багато інших банківських та страхових установ які у даному випадку також дискриміновані. Натомість, як свідчить практика, Замовники частіше навпаки встановлюють вимогу надання тендерного забезпечення від банків які обслуговують учасників, як найбільш надійних у частині як оперативності так відповідності оформлення банківських гарантій та виконання зобов’язань по них. Дозволимо собі нагадати що це відбувається під час війни і як наслідок дуже складної ситуації як з енергопостачанням так і зв’язком. Також слід додати, що у аналогічній ситуації по своїй суті, коли підрозділи Державного агентства автомобільних доріг України встановлювали вимогу до надання банківських гарантій установами з переліку системно важливих, Антимонопольний комітет України, для запобігання порушенню законодавства про захист економічної конкуренції, надав регіональним підрозділам Державному агентству автомобільних доріг України рекомендації не допускати встановлення в тендерній документації вимог до забезпечення тендерної пропозиції у формі гарантії, що обмежують учасникам процедури вибір суб’єкта господарювання, який може надати гарантію. Враховуючи викладене, просимо видалити вимогу що, банк який надає тендерне забезпечення має входити до ТОП-20 банків за розміром загальних активів, як дискримінаційну по відношенню до учасників та банківських установ.
Відповідь: Вимога щодо надання тендерного забезпечення у вигляді банківської гарантії банком, який на останню звітну дату відповідно до інформації, розміщеної на офіційному сайті НБУ входить до ТОП-20 банків за розміром загальних активів або страхової гарантії, виданої страховою компанією, перелік яких розміщений на офіційному сайті ДП «НАЕК «Енергоатом», регламентована внутрішніми організаційно-розпорядчими документами ДП «НАЕК «Енергоатом». Враховуючи те, що учасникам тендеру надається можливість надати тендерне забезпечення у вигляді банківської гарантії або страхової гарантії з переліку банків/переліку страхових компаній, ця вимога тендерної документації не є дискримінаційною.
Дата відповіді: 28.11.2022 16:20
Відповідь надана

щодо внесення змін

Номер: fa99ec4dba504d3b8ad4c71b3f5e5f67
Дата опублікування: 22.11.2022 14:16
Опис: Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (Далі - Закон) встановлено, що принципами здійснення публічних закупівель є: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Статтею 16 Закону встановлено можливість для Замовника витребувати від Учасників підтвердження виконання аналогічного предмету закупівлі договору з метою уникнення участі у закупівлі не професійних, не профільних або недобросовісних учасників. На сьогоднішній день, ринок електромобілів слабо розвинений в Україні, а електроавтобусів майже відсутній, окрім поодиноких випадків таких як міські автобуси у Львові. Цей факт призводить до того що досвід виконання аналогічного згідно вимог тендерної документації договору може мати максимум декілька підприємств, що суперечить першому та четвертому принципам здійснення публічних закупівель. Внесення Замовником змін та прирівняння до аналогічного досвід поставки тролейбусів є формальним, так як тільки один український виробник тролейбусів виробляє також електроавтобуси, що відповідно не змінило статуса цієї дискримінаційної вимоги. Наше підприємство займається торгівлею техніки різних профілів більше 10ти років без нарікань, що можна підтвердити виконаними договорами які підпадають під категорію класифікатора ДК 021:2015: 34120000-4 - Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб. Ми маємо можливість запропонувати як офіційний представник виробника електроавтобуси високої якості при помірній ціні відомого бренду який має підтверджений досвід постачання електроавтобусів до країн Європи. Враховуючи викладене, пропонуємо внести зміни до тендерної документації де визначити аналогічним виконання договорів які будуть відповідати класифікації предмету закупівлі: ДК 021:2015: 34120000-4 - Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб. Зміна даної вимоги нічим не зашкодить Замовнику а тільки дозволить усунути очевидну дискримінаційність вимоги, забезпечить добросовісну конкуренцію більшої кількості учасників та пропозицій до закупівлі.
Відповідь: Пропозиція стосовно змін умов досвіду виконання Учасником аналогічних договорів буде врахована Замовником: будуть внесені зміни у тендерну документацю.
Дата відповіді: 24.11.2022 14:55
Відповідь надана

усунення дисткримінації

Номер: d4c041e5ab5044e3add3a13803be18d1
Дата опублікування: 11.11.2022 14:18
Опис: З метою усунення дискримінаційних вимог та економії державних коштів при закупівлі обладнання з аналогічними характеристиками просимо внести наступні зміни до технічних вимог: 1. Довжина автобуса 10.5м - до 12.2 м. 2. Швидкість від 69 до 75 км/год. Також просимо надати орієнтовний маршрут експлуатації електроавтобуса для врахування та розрахунку режиму роботи електричного та силового обладнання.
Відповідь: 1. За зверненням учасників вже прийнято рішення щодо внесення змін в Додаток 3 до ТД (ТС до ПЗ): довжина автобуса буде визначена в діапазоні 11,8-12,2 метри, що покриває клас 12-метрових автобусів. Дана характеристика є якісною, визначає місткість автобусу та не може вважатись дискримінаційною. 2. За зверненням учасників вимоги щодо максимальної швидкості будуть вилучені з ТС до ПЗ – ознайомтесь з відповідями Замовника на попередні запитання. 3. Замовник не вважає за необхідне публікувати маршрути експлуатації, але до ТД (ТС до ПЗ) будуть внесені вимоги щодо запасу ходу та зарядки електроавтобусів.
Дата відповіді: 14.11.2022 10:40
Відповідь надана

щодо усунення дискримінаційних вимог в тендерній документації

Номер: 7baf5c2558374d29a735da4997df0358
Дата опублікування: 11.11.2022 11:00
Опис: 1. Технічними вимогами до предмету закупівлі передбачено надання протоколу випробувань у відповідності до Правил ЄЕК OOH N° 66 «Єдині технічні приписи щодо допуску великогабаритних пасажирських транспортних засобів за міцністю їхньої надбудови». Дана вимога є дискримінаційною та жодним чином необґрунтованою. Так, на даний час, в Україні не діє стандарт "Єдині технічні приписи щодо офіційного затвердження великогабаритних пасажирських дорожніх транспортних засобів стосовно міцності верхньої частини їхньої конструкції (Правила ЕЭК ООН № 66-00:1987, IDT)" - http://csm.kiev.ua/nd/nd.php?b=1&z=%D0%B6%D0%B8%D1%80 . Просимо в технічних характеристиках прибрати Вимогу 6 : «Надати протокол випробувань у відповідності до Правил ЄЕКOOH N° 66 «Єдині технічні приписи щодо допуску великогабаритних пасажирських транспортних засобів за міцністю їхньої надбудови» 2. Оскільки на даний час в Україні фактично не здійснювались продажі електричних автобусів, та враховуючи, що поставка цих транспортних засобів нічим не відрізняється від поставки інших транспортних засобів, з метою розширення конкурентції просимо викласти вимогу щодо виконання аналогічного договору в такій редакції: «Аналогічним договором вважається договір на постачання електричних пасажирських автобусів або тролейбусів або інших транспортних засобів на електричній тязі»
Відповідь: 1.. Відповідність автобусів Правилам №66 ЄЕК ООН дозволяє Замовнику придбати безпечний для перевезення персоналу транспорт. Правила ЄЕК ООН №66 є складовою Женевської угоди 1958 року, а відтак складовою Законодавства України відповідно до Закону України від 20.02.2000 р. №1448-111. Замовник не вважає дану вимогу дискримінаційною, оскільки існує можливість для виробника провести таку сертифікацію. 2. Відповідно до пункту 1.1 частини ІІ (А) розділу ІІІ тендерної документації, аналогічним договором вважається договір на постачання не тільки електричних пасажирських автобусів, а й тролейбусів, що розширює коло потенційних учасників.
Дата відповіді: 11.11.2022 14:46
Відповідь надана

Просимо внести зміни

Номер: 40cb9e33f5e9483a994f6bea5fefa92f
Дата опублікування: 09.11.2022 15:33
Опис: Вивчивши вимогу про підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) договору за предметом закупівлі бачимо, що дана вимога дуже звужує коло потенційних учасників, тому що електробуси відносно новий вид транспорту для України і компаній, які мають досвід виконання аналогічних договорів обмежена кількість. Тим самим, ця вимога створює дискримінаційні умови для нових постачальників/виробників, які технічно повністю відповідають всім вимогам. В зв’язку з цим, просимо видалити дану вимогу, або замінити її на підтвердження досвіду постачання електробусів від виробника.
Відповідь: Відповідно до пункту 1.1 частини ІІ (А) розділу ІІІ тендерної документації, аналогічним договором вважається договір на постачання не тільки електричних пасажирських автобусів, а й тролейбусів, що розширює коло потенційних учасників. Оскільки Замовник укладатиме договір з постачальником, то вимоги щодо підтвердження досвіду виконання аналогічного договору висуваються до постачальника, а не до виробника, якщо постачальник не є виробником.
Дата відповіді: 11.11.2022 14:46
Відповідь надана

Щодо надання роз'яснень

Номер: d2da4909584440a094a8b733654e3ae5
Дата опублікування: 09.11.2022 15:11
Опис: Згідно вимог статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» учасник надає підтвердження виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); Згідно «Порядку визначення предмета закупівлі», затвердженого Наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708: Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону, та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Враховуючи викладене, та те що предметом закупівлі згідно п. 4.1 є: ДК 021:2015 34120000-4 Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб (Автобуси електричні та зарядні станції прискореного типу) - просимо надати роз’яснення чи буде вважатись аналогічним договір предметом закупівлі за яким були транспортні засоби категорії «ДК 021:2015 34120000-4 Мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб».
Відповідь: Відповідно до пункту 1.1 частини ІІ (А) розділу ІІІ тендерної документації, аналогічним договором вважається договір на постачання електричних пасажирських автобусів або тролейбусів.
Дата відповіді: 11.11.2022 14:45
Відповідь надана

Просимо внести зміни

Номер: 1d8e15661b9046c0bac7ed6ed0edcb38
Дата опублікування: 08.11.2022 10:27
Опис: Ретельно вивчивши тендерну документацію та з метою дотримання рівності можливостей всіх потенційних учасників процедури публічної закупівлі, просимо внести зміни у Додаток №3 Технічної специфікації тендерної документації, а саме: № 2 Довжина автобуса, м 12,0. Це безальтернативна вимога щодо довжини автобуса. Пропонуємо викласти у наступній редакції № 2 Довжина автобуса, м - не менше 11,8 - не більше 12,2 6. Місць для сидіння, не менше 25, в т.ч. не менше 10 з доступом з низького рівня підлоги без сходинок в тому числі не менше 4 сидячих місць для пріоритетної категорії пасажирів. Для підтвердження безпеки КТЗ та міцності кузова з урахуванням впливу маси тягових батарей незалежно від місця їх розташування, надати протокол випробувань у відповідності до Правил ЄЕК ООН № 66 «Єдині технічні приписи щодо допуску великогабаритних пасажирських транспортних засобів за міцністю їхньої надбудови» 25, в т.ч. не менше 10 з доступом з низького рівня підлоги без сходинок в тому числі не менше 4 сидячих місць для пріоритетної категорії пасажирів. Для підтвердження безпеки КТЗ та міцності кузова з урахуванням впливу маси тягових батарей незалежно від місця їх розташування, надати протокол випробувань у відповідності до Правил ЄЕК ООН № 66 «Єдині технічні приписи щодо допуску великогабаритних пасажирських транспортних засобів за міцністю їхньої надбудови» 1. Вимога щодо кількості місць «…з доступом з низького рівня підлоги без сходинок…» дискримінаційна і прописана під конкретну модель електробуса. Для розширення кількості пропозицій по тендеру пропонується дану вимогу вилучити. 2. Вимога щодо відповідності до Правил ЄЕК ООН № 66 «Єдині технічні приписи щодо допуску великогабаритних пасажирських транспортних засобів за міцністю їхньої надбудови» не стосується КТЗ категорії М3 класу І пропонується дану вимогу вилучити. Пропонуємо викласти у наступній редакції 25, в т.ч. не менше 4 для пасажирів з обмеженими фізичними можливостями у відповідності до Правил №107. 11. Максимальна швидкість, км/год., не менше 75. Максимальна швидкість КТЗ впливає на максимально дозволені навантаження на шину та колесо. З метою забезпечення безпеки перевезень пасажирів, масових показників електробуса та пасажиромісткості пропонується встановити верхню межу максимальної швидкості. Пропонуємо викласти у наступній редакції Максимальна швидкість (обмежується програмно), км/год., не більше 75 33. Кількість дверей 2, двостулкові Безальтернативна вимога щодо кількості дверей. Для КТЗ категорія М3, клас І (міський автобус) довжиною 12м з пасажиромісткістю не менше 75 пас. обмеження по кількості дверей призведе до втрати споживчих якостей електробуса (ускладнений пасажирообмін). Пропонуємо викласти у наступній редакції 33. Кількість дверей, не менше 2, двостулкові
Відповідь: 1. Пропозиція стосовно довжини автобуса (п.2 таблиці «Технічні вимоги» Додатку 3 до ТД – ТС до ПЗ) буде врахована. Замовником будуть внесені відповідні зміни у тендерну документацію. 2. Пропозиція стосовно виключення вимоги наявності не меше 10 місць з доступом з низького рівня підлоги без сходинок (п.6 таблиці «Технічні вимоги» Додатку 3 до ТД – ТС до ПЗ) буде врахована, хоча даній вимозі відповідають декілька моделей електробусів. Замовником будуть внесені відповідні зміни у тендерну документацію. 3. Пропозиція стосовно виключення вимоги щодо відповідності автобусів Правилам ЄЕК ООН №66 (п.6 таблиці «Технічні вимоги» Додатку 3 до ТД – ТС до ПЗ) не буде врахована Замовником. Правила ЄЕК ООН №66 стосуються безпосередньо міцності верхньої частини конструкції великогабаритних пасажирських дорожніх транспортних засобів, а зважаючи на те, що електричний автобус є великогабаритним пасажирським дорожнім транспортним засобом, а на його даху знаходиться електричне обладнання та значний запас батарей, а каркас даху автобуса в автобусах з низькою підлогою виконує функцію несучої системи, аналіз міцності каркаса кузова в умовах режимів статичного вигину та кручення (поперемінного вивішування коліс), а також інших режимів (наїзд на перешкоду, екстрене гальмування, пусковий момент, власні та вимушені коливання, та інше) допоможе Замовнику вибрати безпечний для перевезення пасажирів транспорт. Правила ЄЕК ООН №66 є складовою Женевської угоди 1958 року, а відтак складовою Законодавства України відповідно до Закону України від 20.02.2000 р. №1448-111. Вони регулюють питання колісних транспортних засобів, предметів обладнання та частин до них за критеріями безпеки, екологічності та енергоефективності. Замовник не вважає дану вимогу дискримінаційною, оскільки існує можливість для виробника провести таку сертифікацію. Доцільність сертифікації вирішується Учасником самостійно, у тому числі із урахуванням ризиків її відсутності. 4. Пропозиція стосовно максимальної швидкості (п.11 таблиці «Технічні вимоги» Додатку 3 до ТД – ТС до ПЗ) буде врахована Замовником. Вимоги щодо максимальної швидкості будуть вилучені з тендерної документації. 5. Пропозиція стосовно кількості дверей (п.33 таблиці «Технічні вимоги» Додатку 3 до ТД – ТС до ПЗ) буде врахована. Замовником будуть внесені відповідні зміни у тендерну документацію.
Дата відповіді: 09.11.2022 12:59
Відповідь надана

Щодо надання роз’яснень

Номер: 0c0c944f3ca544a3b065acc74fd54218
Дата опублікування: 04.11.2022 10:00
Опис: 1. У переліку документів, які мають бути надані учасником, розміщеним у частині ІІ розділу ІІІ тендерної документації до закупівлі зазначено, що: «Аналогічним договором вважається договір на постачання легкових автомобілів». Просимо надати роз’яснення з даного приводу з врахуванням того що предметом закупівлі є автобуси. 2. У підпункті б) пункту 4. Документи які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі, зазначено: «якщо учасник не є виробником, у складі тендерної пропозиції додатково надається документ про наявність правовідносин між дистриб’ютором та дилером (копія договору (угоди), або окремих його сторінок, що містять необхідну інформацію щодо підтвердження статусу дилера та умов його діяльності, а також підписи сторін договору (угоди) або подається довідка видана дистриб’ютором, що підтверджує статус дилера.)». Просимо надати роз’яснення про які правовідносини йдеться, якщо учасник не є виробником. Логічним є надання підтвердження правовідносин між виробником та дистрибютогом/дилером.
Відповідь: Замовником будуть внесені відповідні зміни у тендерну документацію в установленному порядку.
Дата відповіді: 04.11.2022 12:53