-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
код ДК 021:2015 – 45310000-3 (Електромонтажні роботи) (Послуги встановлення системи пожежної сигналізації, системи керування евакуюванням (в частині систем оповіщення про пожежу і покажчики напрямку руху), на об’єкті: СШ №20, проспект Оболонський, 32-Б, м. Київ)
Завершена
2 700 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 13 500.00 UAH
Період уточнення:
17.08.2022 20:14 - 27.09.2022 00:00
Відповідь надана
дискримінаційни вимоги
Номер:
5e3e8bde09404196b13c09512ba7c3d8
Дата опублікування:
19.08.2022 12:25
Опис:
Шановний замовнику скажіть коли Ви перестанете красти бюджетні кошти та будете викладати оголошення про закупівлю в рамках чинного законодавства в п. 6 Оголошення ви вимагаєте щоб роботи/послуги повинні проводитись у відповідності до чинних норм та стандартів України, зокрема: Закону України «Про охорону праці», «Про страхування», «Про відходи», стандартів ДСТУ та ISO та ін. Копію Декларації відповідності матеріально технічної бази Учасника вимогам законодавства з питань охорони праці на роботи: роботи, що виконуються на висоті, верхолазні роботи, ЗВАРЮВАЛЬНІ РОБОТИ або дозвіл на роботи що зазначенні вище (або аналогічні відповідно до чинного законодавства) В РАЗІ НАДАННЯ ДЕКЛАРАЦІЇ – В ГРАФІ МІСЦЕ ВИКОНАННЯ РОБІТ ВКАЗАТИ АДРЕСУ ОБ’ЄКТУ ДЕ БУДУТЬ ВИКОНУВАТИСЯ РОБОТИ ВМІДПОВІДНО ДО ЦІЄЇ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ АБО ДЕКЛАРАЦІЯ ПОВИННА БУТИ ВИДАНА З ТРАКТУВАННЯМ МІСЦЯ ВИКОНАННЯ РОБІТ «НА ОБ’ЄКТАХ ЗАМОВНИКА ПО УКРАЇНИ ЗГІДНО УКЛАДЕНИХ ДОГОВОРІВ» по перше у вас предмет закупівлі це код ДК 021:2015 – 45310000-3 (Електромонтажні роботи) (Послуги встановлення системи пожежної сигналізації, системи керування евакуюванням (в частині систем оповіщення про пожежу і покажчики напрямку руху) і технічній специфікації немає ніяких зварювальних робіт. Видаліть дану вимогу з оголошення. По друге, чому ви створюєте дискримінаційні умови для участі в процедурі? для чого ви конкретно зазначаєте що саме і в якому вигляді має бути зазначено в документі Учасника? Обґрунтуйте або видаліть дану вимогу. Постанова КМУ № 1107 від 26.10.2011 р не містить прямої норми, яка визначає територіальні межі дії декларації. Однак в Постанові прописано що суб’єкт господарювання повинен за п’ять днів подати декларацію за місцем проведення робі, це як прописано в нормативному документі, а не як ви собі придумали. У вас в Пункті. 7 Інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимо разі потреби) У складі тендерної пропозиції надаються:
1. Сертифікат ДСТУ ІSO 45001:2019 "Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування" - сфера застосування (сертифікації) – монтаж систем пожежної сигналізації, інженерні послуги в галузі проектно – конструкторських робіт, діяльність у сфері архітектури. (на сертифікаті повинна бути відмітка (емблема/наліпка/тощо) НААУ– національний знак акредитації)
2.Сертифікат ДСТУ ІSO 14001:2015 "Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування" - сфера застосування (сертифікації) – монтаж систем пожежної сигналізації, інженерні послуги в галузі проектно – конструкторських робіт, діяльність у сфері архітектури (на сертифікаті повинна бути відмітка (емблема/наліпка/тощо) НААУ – національний знак акредитації)
3. Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги» - сфера застосування (сертифікації) –монтаж систем пожежної сигналізації, інженерні послуги в галузі проектно – конструкторських робіт, діяльність у сфері архітектури (на сертифікаті повинна бути відмітка (емблема/наліпка/тощо) НААУ – національний знак акредитації)
4. Сертифікат SA 8000:2014 «Cоціальна відповідальність» - сфера застосування (сертифікації) – монтаж систем пожежної сигналізації, інженерні послуги в галузі проектно – конструкторських робіт, діяльність у сфері архітектури
5.Сертифікат ІSO 50001:2018 «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанови щодо використання» - сфера застосування (сертифікації) – монтаж систем пожежної сигналізації, інженерні послуги в галузі проектно – конструкторських робіт, діяльність у сфері архітектури
6. Сертифікат ДСТУ ISO 23932:2009 «Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи» - сфера застосування (сертифікації)– монтаж систем пожежної сигналізації, інженерні послуги в галузі проектно – конструкторських робіт, діяльність у сфері архітектури.
7. Сертифікат ДСТУ – Н СEN/TS 54-14:2009 Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи» Системи пожежної сигналізації та оповіщення. Частина 14. Правила побудови, проектування, монтування, введення в експлуатацію експлуатування і технічного обслуговування».
8. Сертифікат ISO 37001:2016 "Системи менеджменту щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування" - сфера застосування (сертифікації) –монтаж систем пожежної сигналізації, інженерні послуги в галузі проектно – конструкторських робіт, діяльність у сфері архітектури.
9. Сертифікат ISO/IEC 27001:2013 «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи менеджменту інформаційної безпеки. Вимоги» - сфера застосування (сертифікації) –монтаж систем пожежної сигналізації, інженерні послуги в галузі проектно – конструкторських робіт, діяльність у сфері архітектури.
10. Сертифікат ISO 28000:2007 «Системи менеджменту безпеки ланцюга постачань» сфера застосування (сертифікації) –монтаж систем пожежної сигналізації, інженерні послуги в галузі проектно – конструкторських робіт, діяльність у сфері архітектури. Поясніть чому у вас частина сертифікатів з знаком НААУ – національний знак акредитації, а інша ні. Це дуже хитро придумано. Бо у вашого потенційного переможця, а він судячи з ваших вимог в оголошенні у же є ці сертифікати і саме частина з знаком НААУ інша ні. Тому обґрунтуйте вашу вимогу з надання сертифікатів частину з знаком НААУ Окрім того, Отримання додаткових сертифікатів для можливості надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення не передбачено жодним нормативно-правовим актом. Таким чином Замовник не має права вимагати документи, які не є обов’язковими під час здійснення діяльності. Вичерпний та законний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, для одержання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення визначають Ліцензійні умови, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 року № 852 "Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення"; Для прикладу хочемо зазначити, що у частині «Національний вступ» ДСТУ ISO 9001:2015 які вимагає Замовник, зазначено наступне: «Дані стандарти можуть застосовувати всі організації, які мають на меті розробити та виконувати передбачені стандартами політику і завдання, ураховуючи правові й інші вимоги». Тобто, момент номер один, «МОЖУТЬ ЗАСТОСОВУВАТИ», а не «ЗОБОВ’ЯЗАНІ». Далі у цьому ж вступі зазначається, що «Дані стандарти, як і інші стандарти, не призначено для збільшення чи змінення правових вимог щодо організації». Тобто дані стандарти не можуть утворювати або припиняти певні правові наслідки для суб’єкта господарювання, зокрема, й в такий спосіб – як створення перешкоди для прийнятті участі у закупівлі (тобто дискримінації). У тексті самих стандартів у розділі « Сфера застосування» також зазначено: «Цей стандарт організація може використовувати ». Знову ж таки «МОЖЕ ВИКОРИСТОВУВАТИ», а не «ЗОБОВ’ЯЗАНІ». Тобто ми бачимо, що дані стандарти мають виключно рекомендаційний характер, і це є право будь-якого суб’єкта господарювання, а не обов’язок. А все що не є обов’язковим не може вимагатися, оскільки набуває ознак дискримінації, і прямо порушує принцип недискримінації учасників, яким визначено, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників (ст. 3 та 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»). Також у розділі 2 «Нормативні посилання» зазначених ДСТУ передбачено, що «Нормативних посилань немає». Тобто жодним чинним нормативно-правовим актом в Україні не регулюється дане питання та не передбачена обов’язкова наявність сертифікатів ISO. Встановлюючи вимоги щодо надання сертифікатів, Замовник лобіює інтереси учасника Процедури закупівлі, який має відповідні документи. Вимагаємо видалити дану вимогу
В пункті є вимога 3.1. Договір добровільного страхування цивільно-правової відповідальності перед третіми особами при виконанні будівельно-монтажних робіт (загальна страхова сума даного договору повинна складати не менше ніж 11 000 000,00 грн. та термін дії даного договору –не менше ніж до кінця 2022 року. Ця вимога є дискримінаційною і такою що обмежує коло учасників. Ще раз наголошуємо, що у вас уже є потенційний переможець у якого є такий договір саме на таку суму і чому взагалі сума в 11 000 000, грн. коли сума закупівлі 2 700 000, 00грн. Що за незрозумілі вимоги. Здається що ви видумуєте їх, а скоріше всього вам їх просто надали.
Додаток 2 Документи, що надаються усіма учасниками у складі тендерної пропозиції
Пунк 2. Вимога До приймання передачі наданих послуг залучаються представники інспекційного органу виконавчої влади, який має повноваження державного контролю і нагляду в сфері пожежної безпеки - Державний центр сертифікації ДСНС України. Учасник надає гарантійний лист, у якому учасник гарантуватиме можливість проведення перевірки відповідності систем протипожежного захисту відповідно до вимог ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту» з залученням інспекційного органу виконавчої влади, який має повноваження державного контролю і нагляду в сфері пожежної безпеки - Державний центр сертифікації ДСНС України. На підтвердження Учасник повинен надати письмову згоду Державного центру сертифікації ДСНС України на проведення робіт з інспектування по обєкту, де будуть виконуватися роботи.
Шановний Замовнику, по-перше, зазначена вимога є дискримінаційною оскільки при передбаченні даної вимоги Замовник керується ДБН.В.2.5.-56:2014 в якому зазначено: И.1. Мета перевірки СПЗ – визначення відповідності змонтованої системи вимогам проектної документації та її працездатність. И.1.2. Для перевірки відповідності СПЗ Замовником робіт може бути створена комісія з представників Замовника, проектної, монтувальної, пультової і обслуговуючої організацій, представників третьої сторони тощо. Комісія створюється не пізніше ніж у п’ятиденний строк після одержання повідомлення від монтувальної організації про закінчення робіт. Порядок та тривалість роботи комісії визначається Замовником робіт. Органом, який може виступати у якості третьої сторони, є інспекційний орган згідно з ДСТУ ISO\IEC 17020. У будівлях і спорудах, де роботи з монтування СПЗ здійснюються за рахунок державного фінансування, до роботи комісії у якості третьої сторони доцільно включати представників інспекційного органу виконавчої влади, який має повноваження державного контролю і нагляду у сфері пожежної безпеки. Представники третьої сторони повинні бути компетентними, що підтверджується наявністю кваліфікаційного сертифікату відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури за напрямком експертизи в частині дотримання вимог пожежної та техногенної безпеки. Тобто, як бачимо, перевірка відповідності систем протипожежного захисту, змонтованих на об’єкті, МОЖЕ бути ініційована та здійснюватися за бажанням Замовника. Таким чином, бачимо, що даним питанням займається Замовник за своїм бажанням, і коло залучених суб’єктів визначає сам же Замовник самостійно. Тоді виникає питання: чому потенційні учасники (виконавці робіт) повинні подати у складі пропозиції документ від органу, який перевіряє відповідність систем протипожежного захисту, якщо не відомо чи захоче Замовник ініціювати таку перевірку взагалі? І чи виграє учасник даний тендер також невідомо. Виходить, що учасник наперед повинен домовитися з інспекційним органом про надання послуг, які ймовірно (можливо, скоріше за все, а може й ні) будуть надані. б) виходячи з вимоги, Замовник бажає отримати документ від Державного центру сертифікації ДСНС України (є державним органом з інспектування). Але є питання: Державний центр сертифікації ДСНС України є державним органом, який діє на підставі Положення та Конституції України (стаття 19 Конституції України визначає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України). Хіба до обов’язків та повноважень державних органів належить надання гарантійних чи листів погоджень про включення до складу комісії? Якщо у державного органу визначено обов’язок – бути залученим до перевірки відповідності систем пожежної сигналізації на об’єктах, то він це зробить в межах своїх повноважень, незалежно від надання якихось невідомих листів! По-третє, у вас предмет закупівлі: Технічне обслуговування автоматичних систем: пожежної сигналізації! До чого тут взагалі інспекційний орган? По-четверте, ви вимагаєте залучення Державного центру сертифікації ДСНС України. Питання: а до чого тут взагалі центр сертифікації ДСНС України? Що учасник-переможець буде у вас сертифікувати? Будь ласка, видаліть дану абсурдну вимогу, внесіть зміни та не створюйте дискримінаційних умов для участі. В іншому випадку, ми можемо звернутися у відповідні контролюючі органи, щоб звернули увагу на вашу процедуру закупівлі!
Відповідь:
Шановний Учаснику, повідомляємо, що Замовник складає тендерну документацію у відповідності до вимог та положень Закону «Про публічні закупівлі», зокрема ст. 16 та 22 Закону.
1) Декларація відповідності складається відповідно до Постанови КМУ від 26 жовтня 2011 р. № 1107 та по формі, що визначається даною Постановою. Згідно Форми необхідне заповнення місця виконання робіт підвищеної небезпеки. Таким чином вимога є цілком законною.
2) Щодо акредитації органів сертифікації ISO. Повідомляємо, що НААУ не здійснює акредитацію органів сертифікації по усім державним стандартам, оскільки не має на це законних повноважень.
3) Щодо сертифікатів ISO. Повідомляємо, що вимога є законною, оскільки узгоджується з державною політикою стандартизації, а також не є дискримінаційною, адже будь-який учасник, який дотримується зазначених стандартів, має можливість отримати відповідний підтверджуючий сертифікат.
4) Щодо договору страхування. Повідомляємо, що незважаючи на обсяг фінансування даної закупівлі обсяг страхової цивільно-правової відповідальності повинен його перевищувати, адже об’єкт відноситься до середнього класу наслідків, а тому потенційні наслідки, які повинні покриватись страховою відповідальністю, можуть суттєво перевищувати страховий ліміт.
5) Щодо письмової згоди Державного центру сертифікації ДСНС. Такий центр повністю відповідає нормативним документам щодо здійснення перевірки відповідності систем в якості третьої сторони. Представники ДСНС є компетентними виконавцями окремих видів робіт (послуг), здатні здійснити експертизу в частині дотримання вимог пожежної та техногенної безпеки. У відповідності до положень п. 33 ч. 1 ст. 1 Закону «Про публічні закупівлі» Замовник залишає дану вимогу для підтвердження забезпечення якості під час складання технічної специфікації до предмету закупівлі.
Дата відповіді:
22.08.2022 16:40