-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Капітальний ремонт (встановлення систем пожежної сигналізації та оповіщення, системи блискавкозахисту, оброблення дерев’яних елементів горищних конструкцій (лати, крокви) засобами вогнезахисту, що забезпечують першу групу вогнезахисної ефективності) по об’єкту: КЗ «Мирчанський ЗЗСО І-ІІ ступенів – ЗДО» відділу освіти Бородянської селищної ради Київської області за адресою: Київська область, Бородянський район, с. Мирча, вул. Коцюбинського, 1
Завершена
2 210 510.80
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 052.55 UAH
мін. крок: 0.5% або 11 052.55 UAH
Період уточнення:
08.08.2022 13:32 - 15.08.2022 00:00
Відповідь надана
Стосовно гарантійного листа від виробника протипожежного обладнання
Номер:
481628eb26f640f7b6544aa6b936f248
Дата опублікування:
12.08.2022 11:18
Опис:
Замовник вами були встановлені дискримінаційні вимоги по відношенню до всіх учасників тендерної закупівлі, а саме:
- У складі пропозиції Учасник надає гарантійний (-i) лист (-и) від виробника (-iв) протипожежного обладнання, що буде монтуватися учасником (прилад приймально - контрольний, сповіщувачі) або імпортера (-iв)), в якому виробник (-и) або імпортер (-ри)) гарантуватиме учаснику поставку обладнання для належного монтажу та у встановлені строки із зазначенням номеру даної закупівлі. Крім цього, Учасник повинен надати документальне підтвердження щодо проходження навчання для монтажу протипожежного обладнання від виробника (-iв) або імпортера (-iв)) запланованого протипожежного обладнання (прилад приймально - контрольний, сповіщувачі) щонайменше одного працівника. У кожному випадку неподання (неможливості подання) будь-якого iз зазначених документів Учасник зобов'язаний надати лист-пояснення з наведенням обґрунтованих причин про неможливість надання відповідного документа (інформації) iз зазначенням підстави не надання документа з посиланням на законодавчі акти.
Дані вимоги значно зменшують коло потенційних учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, обмежують конкуренцію та ставлять у нерівні умови постачальників, створюють дискримінаційні умови закупівлі. Ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі по тексту – Закон) заборонено встановлювати у тендерній документації (далі по тексту – ТД) вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Заборона на встановлення дискримінаційних вимог випливає також з інших вимог Закону. Зокрема, ст. 3 Закону визначено, що одним із принципів здійснення закупiвель є недискримінація учасників. Ст. 5 Закону встановлює наступні правила, покликані забезпечити недискримінацію учасників: рівність умов участі у за купівлях вітчизняних та іноземних учасників всіх форм власності та організаційно правових форм; обов'язок замовника забезпечити вільний доступ всім учасникам до інформації про закупівлю; заборона замовнику встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Ч. 3 ст. 12 Закону встановлює вимоги, зокрема до Prozorro, зазначаючи про те, що електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію.
Головною ознакою умов ТД, за якою їх можна віднести до дискримінаційних — це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників. Тобто замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими у порівнянні з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об'єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов замовник (навмисно або ні) необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі.
Просимо прибрати дану вимогу з тендерної закупівлі
Відповідь:
Доброго дня шановний учасник!
Згідно частини 7 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) встановлено, що у період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі. При цьому, усі звернення за роз’ясненнями, звернення з вимогою щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник протягом одного робочого дня з дня їх оприлюднення зобов’язаний надати роз’яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі, які оприлюднюються в електронній системі закупівель, та/або внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, та/або вимог до предмета закупівлі.
12 серпня 2022 року від Вас надійшло звернення зі статусом: Загальне запитання щодо оголошення для отримання роз’яснення по вимогам встановленим в оголошенні про проведення спрощеної процедури закупівлі, в електронній системі Prozorro.
Тому надаємо Вам роз’яснення на Ваше запитання щодо надання гарантійного (-i) лист (-и) від виробника (-iв) протипожежного обладнання, що буде монтуватися учасником (прилад приймально - контрольний, сповіщувачі) або імпортера (-iв)), в якому виробник (-и) або імпортер (-ри)) гарантуватиме учаснику поставку обладнання для належного монтажу та у встановлені строки із зазначенням номеру даної закупівлі та про надання документального підтвердження щодо проходження навчання для монтажу протипожежного обладнання від виробника (-iв) або імпортера (-iв)) запланованого протипожежного обладнання (прилад приймально - контрольний, сповіщувачі) щонайменше одного працівника.
Оголошенням передбачено, що учасники можуть надавати від виробника або надання гарантійного листа і від імпортера тобто, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть не тільки учасники, які мають договірні стосунки саме з виробником. Гарантійний лист виробника (імпортера/ів) свідчитиме про те, що протипожежне обладнання є офіційним від виробника, пройшло належне митне оформлення, має дійсно ті характеристики, які підтверджує учасник та протипожежне обладнання, що пропонується, матиме гарантію від виробника, якою в подальшому Замовник може скористатися. В тому числі надання документального підтвердження щодо проходження навчання для монтажу протипожежного обладнання від виробника (-iв) або імпортера (-iв)) запланованого протипожежного обладнання (прилад приймально - контрольний, сповіщувачі) щонайменше одного працівника, забезпечує Замовнику – здійснення учасником вірного (згідно інструкції виробника) та якісного монтажу протипожежного обладнання. Дана вимога не є дискримінаційною, що підтверджується рішеннями постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України: № 10067-р/пк-пз від 01.10.2018; №10459-р/пк-пз від 10.10.2018; №1279-р/пк-пз від 16.03.2017; № 2405-р/пк-пз від 16.03.2018; № 9988-р/пк-пз від 27.09.2018, № 2405-р/пк-пз від 16.03.2018, №14805-р/пк-пз від 16.10.2019 тощо.
Таким чином, Замовник ніяким чином не порушує вимоги п. 4 частини 1 Статті 5 «Недискримінація учасників та рівне ставлення до них» Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки, дані вимоги Закону та практика закупівель були враховані при оголошенні закупівлі.
Більше того, кожен потенційний учасник може забезпечити договірні відносини з офіційним представництвом виробника або офіційним імпортером протипожежного обладнання.
Додатково повідомляємо, що оголошення про проведення спрощеної процедури закупівлі буде оприлюднено в новій редакції, слідкуйте за змінами.
З повагою,
Уповноважена особа
Дата відповіді:
13.08.2022 22:12
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги
Номер:
ba73f8dd883a420489bc968a56e76771
Дата опублікування:
12.08.2022 11:13
Опис:
Шановний замовнику. Вами в тендерній документації були встановленні наступні вимоги
1. Сертифікату ДСТУ ISO 45001 :2019 "Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування" - сфера застосування (сертифікації') - монтаж систем пожежної сигналізації, системи керування евакуюванням, монтаж системи блискавкозахисту, вогнезахист. (на сертифікаті повинна бути відмітка (емблема/наліпка/тощо) НААУ - національний знак акредитації).
2. Сертифікату ДСТУ ISO 14001:2015 "Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування" - сфера застосування (сертифікації') - монтаж систем пожежної' сигналізації, системи керування евакуюванням, монтаж системи блискавкозахисту, вогнезахист. (на сертифікаті повинна бути відмітка (емблема/наліпка/тощо) НААУ - національний знак акредитації)
3. Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги» - сфера застосування (сертифікації') - монтаж систем пожежної' сигналізації, системи керування евакуюванням, монтаж системи блискавкозахисту, вогнезахист. (на сертифікаті повинна бути відмітка (емблема/наліпка/тощо) НААУ - національний знак акредитації)
4. Сертифікат SA 8000:2014 «Соціальна відповідальність» - сфера застосування (сертифікації') - монтаж систем пожежної сигналізації, системи керування евакуюванням, монтаж системи блискавкозахист, вогнезахист.
5. Сертифікат ISO 50001:2018 «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанови щодо використання» - сфера застосування (сертифікації') - монтаж систем пожежної сигналізації', системи керування евакуюванням, монтаж системи блискавкозахисту, вогнезахист
6. Сертифікат ДСТУ ISO 23932:2009 «Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи» - сфера застосування (сертифікації')- монтаж систем пожежної' сигналізації', системи керування евакуюванням, монтаж системи блискавкозахисту, вогнезахист
7. Сертифікат ДСТУ - Н CEN/TS 54-14:2009 Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи» Системи пожежної сигналізації та оповіщення. Частина 14. Правила побудови, проектування, монтування, введення в експлуатацію експлуатування i технічного обслуговування». - - сфера застосування (сертифікації")- монтаж систем пожежної сигналізації, системи керування евакуюванням, монтаж системи блискавкозахисту, вогнезахист
8. Сертифікат ISO 37001:2016 "Системи менеджменту щодо протидії" корупції. Вимоги та настанови щодо застосування" - сфера застосування (сертифікацій) - - сфера застосування (сертифікації)- монтаж систем пожежної сигналізації, системи керування евакуюванням, монтаж системи блискавкозахист, вогнезахист
9. Сертифікат ISO/IEC 27001:2013 «Інформаційні технології". Методи захисту системи менеджменту інформаційної безпеки. Вимоги» - - сфера застосування (сертифікації-) монтаж систем пожежної" сигналізації, системи керування евакуюванням, монтаж системи блискавкозахисту, вогнезахист
10. Сертифікат ISO 28000:2007 «Системи менеджменту безпеки ланцюга постачань» сфера застосування (сертифікації:) - сфера застосування (сертифікації)- мон таж систем пожежної сигналізації системи керування евакуюванням, монтаж системи блискавкозахист, вогнезахист.
Встановлюючи даний перелік вимог, ви повинні розуміти, що для отримання таких Сертифікатів (як, в принципі, і будь-якого іншого) потрібно затратити чимало часу, і грошових ресурсів, і за такий малий термін їх нереально виготовити та отримати. За п’ять робочих днів таку кількість сертифікатів неможливо виготовити. Це вказуєте на те, що у вас є домовленість з певним учасником, котрий на якомусь об'єкті отримав зазначені сертифікати. Просимо вести зміни до ТД, та прибрати дані вимоги, як дискримінаційні, та такі що звужують коло потенційних учасників. В той час коли в державі проходять військові дії, і розпорядникам бюджетних коштів потрібно заощаджувати кошти, не потрібно створювати умови щоб тендер виграв певний учасник за максимальну ціну. Просимо скасувати умови, не передбачені чинним законодавством, які обмежують конкуренцію, ставлять в нерівні умови постачальників та створюють дискримінаційні умови закупівлі.
Відповідь:
Доброго дня шановний учасник!
Згідно частини 7 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) встановлено, що у період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі. При цьому, усі звернення за роз’ясненнями, звернення з вимогою щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник протягом одного робочого дня з дня їх оприлюднення зобов’язаний надати роз’яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі, які оприлюднюються в електронній системі закупівель, та/або внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, та/або вимог до предмета закупівлі.
12 серпня 2022 року від Вас надійшло звернення зі статусом: Загальне запитання щодо оголошення для отримання роз’яснення по вимогам встановленим в оголошенні про проведення спрощеної процедури закупівлі, в електронній системі Prozorro.
Тому надаємо Вам роз’яснення на Ваше запитання:
Статтею 23 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено норми щодо застосування Замовниками під час проведення закупівель вимог до технічних специфікацій, маркувань, сертифікатів, протоколів випробувань та інших засобів підтвердження відповідності.
Замовникам дозволено встановлювати вимоги до технічної специфікації, яка повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, ПЕРЕДБАЧЕНІ ІСНУЮЧИМИ МІЖНАРОДНИМИ, ЄВРОПЕЙСЬКИМИ СТАНДАРТАМИ, ІНШИМИ СПІЛЬНИМИ ТЕХНІЧНИМИ ЄВРОПЕЙСЬКИМИ НОРМАМИ, ІНШИМИ ТЕХНІЧНИМИ ЕТАЛОНАМИ СИСТЕМАМИ, ВИЗНАНИНИМИ ЄВРОПЕЙСЬКИМИ ОРГАНАМИ ЗІ СТАНДАРТИЗАЦІЇ АБО НАЦІОНАЛЬНИМИ СТАНДАРТАМИ, НОРМАМИ ТА ПРАВИЛАМИ.
При цьому частиною п’ятою даної статті встановлено, що Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або СЕРТИФІКАТИ можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Маркування, протоколи випробувань та СЕРТИФІКАТИ ПОВИННІ БУТИ ВИДАНІ ОРГАНАМИ З ОЦІНКИ ВІДПОВІДНОСТІ, КОМПЕТЕНТНІСТЬ ЯКИХ ПІДТВЕРДЖЕНА ШЛЯХОМ АКРЕДИТАЦІЇ або іншим способом, визначеним законодавством.
При цьому, Законом України «Про публічні закупівлі» не встановлено умов, які б забороняли встановлювати вимоги до сертифікації, враховуючи особливості процедури закупівлі, в даному випадку закупівлі з встановлення систем пожежної сигналізації в приміщеннях де перебуватимуть діти, відповідно роботи, які учасник пропонує виконати повинні бути якісними та безпечними, в тому числі і виконавці/підрядники в свої діяльності з надання таких послуг/виконання робіт з капітального ремонту щодо встановлення систем пожежної сигналізації повинні дотримуватись низку нормативно-правових актів, в тому числі систем управління.
Законом України «Про публічні закупівлі» не визначено переліку сертифікатів, технічних критеріїв для виконання робіт з капітального ремонту щодо встановлення систем пожежної сигналізації, тому Замовник зобов’язаний оприлюднити самостійно вимогами до закупівлі для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу на авторизованому електронному майданчику.
Додатково повідомляємо, що оголошення про проведення спрощеної процедури закупівлі буде оприлюднено в новій редакції, слідкуйте за змінами.
З повагою,
Уповноважена особа
Дата відповіді:
13.08.2022 21:07
Відповідь надана
Стосовно кошторисної документації
Номер:
0044fca51fc9467494b11b85bc29bfb2
Дата опублікування:
11.08.2022 16:34
Опис:
Підкажіть будь ласка, ціна тверда чи дінамічна? Та який клас наслідків?
Відповідь:
Доброго дня шановний учасник!
Згідно Робочого проекту «Капітальний ремонт (встановлення систем пожежної сигналізації та оповіщення, системи блискавкозахисту, оброблення дерев’яних елементів горищних конструкцій (лати, крокви) засобами вогнезахисту, що забезпечують першу групу вогнезахисної ефективності) по об’єкту: КЗ «Мирчанський ЗЗСО І-ІІ ступенів – ЗДО» відділу освіти Бородянської селищної ради Київської області за адресою: Київська область, Бородянський район, с. Мирча, вул. Коцюбинського, 1» клас наслідків – СС1.
Договірна ціна – тверда, про що зазначено проекті договору оприлюдненого в Додатку №7 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
З повагою, Уповноважена особа.
Дата відповіді:
11.08.2022 19:01
Відповідь надана
Пояснення стосовно оповіщувачів
Номер:
00e76b70e5ed48518e09df53e49ed06d
Дата опублікування:
11.08.2022 16:33
Опис:
Шановний заковнику, поясніть буль ласка невідповідність у кількості обладнання між технічним завданням та відомосттю ресурсів.
В технічному завданні у п. 10 "Сповічувач ПС автоматичний димовий, фотоелектричний ......." у кількості 53, а у п. 50 "Сповічувач ПС автоматичний димовий, фотоелектричний ......." - 23 шт. Загалом маємо - 74 шт.
А у Відомості ресурсів п. 5 "Сповічувач ПС автоматичний димовий, фотоелектричний ......." у кількості 53.
Теж саме відбувається із іншим обладнанням зазначенним у технічному завданні. Надайте появнення де масе вірні дані.
Відповідь:
Доброго дня шановний учасник!
Дякуємо за звернення, дане питання буде узгоджено з технічним працівником, та у разі виявлення помилки в оголошенні, а саме: в даних технічного завдання Додатка №3, буде внесено відповідні зміни. Також, для можливості внесення змін до оголошення, змінено терміни щодо звернення учасниками за уточненнями до оголошення та терміну кінцевої подачі пропозиції.
З повагою, Уповноважена особа.
Дата відповіді:
11.08.2022 18:25
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги
Номер:
8b1f09748191424dbb9a16f20386a242
Дата опублікування:
10.08.2022 13:25
Опис:
Шановний Замовнику попри те, що Ви прописали в тендерній документації на наш погляд надмірні вимоги, які дають на право вважати, що у вас уже є потенційний переможець, а це злочин як в мирний час так і під час війни і якби ви не маскували це під формулюванням яке нажаль прописане в ЗУ «Про державні закупівлі», що замовник може вимагати і інші документи……. Факт корупційної складової є, і ми це із часом доведем. В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі «Капітальний ремонт з встановленням систем пожежної сигналізації, систем керування евакуюванням (в частині системи оповіщення про пожежу і покажчики напряму евакуювання) в додатку 1 «Вимоги до кваліфікації» п. 11 викладена вимога надати на керівника робіт протокол та посвідчення навчання з організації безпечного ведення вогневих робіт на вибухопожежонебезпечних та вибухонебезпечних об’єктах. Надайте відповідь навіщо на керівника робіт протокол та посвідчення навчання з організації безпечного ведення вогневих робіт на вибухопожежонебезпечних та вибухонебезпечних об’єктах?. У вас, що на об’єкті є приміщення які підходять під цю категорію?. Вимагаємо прибрати дану вимогу. Також вимагаємо прибрати вимогу щодо наявності у виконавців посвідчень з протипожежного мінімуму, бо нагадуємо вам, що є чітке визначення, що таке “роботи з підвищеною пожежною небезпекою” перед початком яких працівники повинні пройти навчання з протипожежного мінімуму, а це Працівники, зайняті на роботах з підвищеною пожежною небезпекою – працівники, що здійснюють роботи в приміщеннях, будинках та зовнішніх установках з категорією щодо вибухопожежної, пожежної небезпеки А, Б, В, Аз, Бз та Вз, у вибухонебезпечних та пожежонебезпечних зонах або здійснюють електро-, газозварювальні роботи та роботи з відкритим вогнем. У вас що є такі приміщення?, і щось в технічній специфікації ми не знайшли робіт з відкритим вогнем або інші подібні роботи. Вимагаємо прибрати ці безглузді, надмірні та дискримінаційні вимоги. І попереджаємо, що у разі зясування того факту що у вас уже є потенційний переможець під якого прописані ці вимоги ми буднмо вимушені звернутися у органи щодо дискримінації та обмеження наших законних прав щодо участі у даній закупівлі.
Відповідь:
Доброго дня шановний учасник!
Згідно частини 7 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) встановлено, що у період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі. При цьому, усі звернення за роз’ясненнями, звернення з вимогою щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник протягом одного робочого дня з дня їх оприлюднення зобов’язаний надати роз’яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі, які оприлюднюються в електронній системі закупівель, та/або внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, та/або вимог до предмета закупівлі.
Тому, у відповідь на звернення за роз’ясненнями до оголошеної спрощеної процедури закупівлі повідомляємо наступне.
Права та обов’язки, якими володіє Замовник під час здійснення закупівель товарів, робіт і послуг, визначаються Законом України «Про публічні закупівлі». Вимоги до змісту оголошення про проведення спрощеної закупівлі закріплені у статті 14 Закону. Слід зазначити, що відповідно до статті 10 Закону України, замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю.
Згідно частини 2 статті 16 Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Відповідно до частини 1 статті 16 Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Одним із таких кваліфікаційних критеріїв в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі є наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Оголошенням про проведення спрощеної закупівлі встановлені наступні вимоги:
«ОБОВ’ЯЗКОВА НАЯВНІСТЬ НАСТУПНИХ ПРАЦІВНИКІВ:
керівник робіт або особа що виконує його функції (не менше одного), інженер проектувальник в частині кошторисної документації (не менше одного), провідний інженер проектувальник за напрямком інженерно – будівельне проектування в частині дотримання вимог пожежної безпеки (не менше одного), налагоджувальник КВП та А – не нижче 4-го розряду (не менше одного), електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (ОПС) не нижче 3-го розряду (не менше одного), кваліфікованих робітників, що залучатимуться до виконання робіт не менше 2 осіб з кваліфікацією малярів не нижче 4-го розряду.
НА ПІДТВЕРДЖЕННЯ ЩОДО НАЯВНОСТІ В УЧАСНИКА ПРАЦІВНИКІВ, яка міститься в довідці, йому необхідно у складі пропозиції, НАДАТИ КОПІЇ ТРУДОВИХ книжок АБО копії НАКАЗІВ про призначення на посаду АБО копії наказів АБО копії ДОГОВОРІВ ЦПХ та надати кваліфікаційні сертифікати на працівників, щодо яких законодавством передбачено проведення професійної атестації з видачою відповідного кваліфікаційного сертифіката.
На керівника робіт надати скановані копії посвідчень та витягів з протоколу (або протоколи) про проходження навчання (перевірку знань) з:
- Загальний курс з ОП;
- Забезпечення роботодавцями охорони праці працівників (НПАОП 0.00-7.11-12);
- Правил охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт;
- Правил охорони праці під час роботи з інструментом і пристроями ;
- Правил охорони праці під час виконання робіт на висоті ;
- Інструкції з організації безпечного ведення вогневих робіт на вибухопожеженебезпечних та вибухонебезпечних об’єктах;
- Проходження навчання з питань пожежної безпеки;
- Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів ;
- Правил експлуатації електрозахисних засобів;
- Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів ;
- Правил роздрібного ринку електричної енергії;
- Правила улаштування електроустановок.
На налагоджувальника КВП та А, електромонтера ОПС надати скановані копії посвідчень та витягів з протоколу( або протоколи) про проходження навчання (перевірку знань) з:
- Загальний курс з ОП;
- Правил охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт;
- Правил охорони праці під час роботи з інструментом і пристроями ;
- Правил охорони праці під час виконання робіт на висоті;
- Проходження навчання з питань пожежної безпеки (пожежно – технічний мінімум);
- Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів;
- Правил експлуатації електрозахисних засобів;
- Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів;
- Правил роздрібного ринку електричної енергії;
- Правила улаштування електроустановок.».
З вищезазначеного слідує:
1. Вимога щодо наявності малярів не нижче 4-го розряду, які залучатимуться до виконання робіт не менше 2 осіб не є дискримінаційною по відношенню до учасників, оскільки не вимагає мати працівників в штаті товариства, а дозволяє залучати працівників за різними формами відносин. Тому встановлені вимоги в оголошені не обмежують участь різного кола учасників, які виявили бажання прийняти участь.
Маляр - одна з найпоширеніших професій в будівництві. Завдання маляра — надати будівлі красивого, привабливого вигляду, нанести шар фарби, що врятує будівлю від руйнування. Маляр займається шпаклюванням, ФАРБУВАННЯМ, обклеюванням, художньою обробкою, РЕМОНТОМ ЗОВНІШНІХ І ВНУТРІШНІХ ПОВЕРХОНЬ БУДІВЕЛЬ. В процесі роботи очищає поверхню від пилу, грязі, іржі, ПІДБИРАЄ ФАРБУ ПОТРІБНОГО КОЛЬОРУ кольору і якості, наносить її тонким шаром на зовнішню поверхню, виконує художню обробку стін та підлог, розпис, декоративне лакування і золочення. Малярні обробки надають інтер’єру особливої привабливості, підкреслюють його призначення і атмосферу. За допомогою кольорової гами створюється індивідуальність приміщення.
При здійсненні робіт, що зазначені в Додатку 3 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, а саме: монтажу гучномовців, пiдсилювача потужності, блока тривожних сповіщень, блоку контролю мереж гучномовців блоку живлення, блоку вибору зон, розподільника живлення, блоку живлення, прокладання кабелю може зазнати пошкодження зовнішнього вигляду стіни фасаду, приміщень чи стелі, ТА ЯКІ ПЕРЕДБАЧИТИ В ТЕХНІЧНІЙ ЧАСТИНІ ОБ’ЄМУ РОБІТ ЗАЗДАЛЕГІДЬ НЕМОЖЛИВО, та що потребуватиме приведення у належний вигляд будівлі/приміщення, після встановлення всіх елементів систем пожежної сигналізації, системи керування евакуюванням (в частині системи оповіщення про пожежу і покажчики напряму евакуювання) на об’єкті (далі – елементи пожежної системи). У разі наявних виконаних робіт з встановлення елементів пожежної системи та не приведеним у відповідність зовнішніх стін фасаду, стін приміщень чи стелі на об’єкті, Замовник не матиме права прийняти роботи від підрядника.
Крім того, Кабінет Міністрів України ухвалив Постанову “Про початок навчального року під час дії воєнного стану в Україні” 24 червня 2022 року за № 711, згідно з якою навчальний рік у закладах загальної середньої освіти розпочнеться 1 вересня 2022 року. Відповідно часу дуже замало для того, щоб провести закупівлю, визначити переможця та відповідно переможцю зробити вчасно роботи, які необхідно, щоб були виконані якісно та у відповідності до робочого проекту та у відповідності до будівельних норм. Після чого, роботи, що закуповуються по закупівлі повинні пройти перевірку відповідною комісією, яка надає дозвіл розпочати навчальний рік в навчальному закладі чи відмовити. Виходячи із вищезазначеного, Замовником було прийнято рішення встановити вимогу щодо наявності в учасника не менше 2-х малярів, які будуть залучені до якісного виконання робіт, а саме: здати об’єкт не в гіршому стані ніж було до початку встановлення елементів пожежної системи, а Замовнику вчасно прийняти належно та якісно виконані роботи.
2. Щодо вимоги про надання на керівника робіт або особи, що виконує його функції, сканованих копій посвідчень та витягів з протоколу (або протоколи) про проходження навчання (перевірку знань) з Інструкції з організації безпечного ведення вогневих робіт на вибухопожеженебезпечних та вибухонебезпечних об’єктах (НПАОП 0.00-5.12-01) слід зазначити наступне.
Указом Президента України від 24 лютого 2022 року за № 64/2022, який затверджений Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24.02.2022 за № 2102-IX введено воєнний стан в Україні, який продовжено станом до 26 серпня 2022 року, та планується знову військовий стан в країні продовжити, ще на відповідний відрізок часу.
У зв’язку з військовою агресією Російської Федерації на території України, Бородянська територіальна громада зазнала значних руйнувань та під час оголошення повітряної тривоги та ризику, який існує потворного наступу на київську область з боку Росії, об’єкт на якому необхідно виконувати роботи належить до вибухопожеженебезпечних та/або вибухонебезпечних об’єктів.
Інструкцією з організації безпечного ведення вогневих робіт на вибухопожежонебезпечних та вибухонебезпечних об'єктах, яка затверджена наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 05 червня 2001 р. за № 255 (далі – Інструкція №255) встановлено наступне:
- Пунктом 1.2. розділу Інструкції №255 встановлено, що Інструкція поширюється на всі вибухопожежонебезпечні та вибухонебезпечні об'єкти, на яких безпосередньо виконуються вогневі роботи, НЕЗАЛЕЖНО від виду їх діяльності та форм власності.
- Пунктом 1.3. розділу Інструкції №255 встановлено, що з УРАХУВАННЯМ СПЕЦИФІКИ ОБ’ЄКТА можуть бути опрацьовані ДОДАТКОВІ ВИМОГИ щодо організації проведення вогневих робіт на вибухопожежонебезпечних об'єктах, які не повинні вступати в протиріччя з цією Інструкцією і бути не нижче її вимог.
- Пунктом 1.5. розділу Інструкції №255 встановлено, що до вогневих робіт належать виробничі операції, пов'язані із застосуванням відкритого вогню, іскроутворенням та НАГРІВАННЯМ до температур, які МОЖУТЬ ВИКЛИКАТИ ЗАГОРАННЯ матеріалів та конструкцій (електро- та газозварювання (різка), бензогазорізка, роботи з використанням паяльних ламп, переносних горнів, розігрів бітумів, смол ТА ІН.).
- Пунктом 1.8. розділу Інструкції №255 встановлено, що місця проведення вогневих робіт можуть бути: постійними, які організовуються у спеціально обладнаних для цієї мети місцях; ТИМЧАСОВИМИ, коли вогневі роботи проводяться безпосередньо на об'єктах, при експлуатації і ремонті устаткування, ВИКОНАННІ БУДІВЕЛЬНО-МОНТАЖНИХ РОБІТ, ТОЩО.
- Пунктом 1.11. розділу Інструкції №255 встановлено, що вимоги цієї Інструкції поширюються НА РОБОТИ, ЯКІ ВИКОНУЮТЬСЯ підрозділами, бригадами та окремими спеціалістами підприємства, так і НА РОБОТИ ЯКІ ВИКОНУЮТЬСЯ СТОРОННІМИ ОРГАНІЗАЦІЯМИ.
- Пунктом 2.2. розділу Інструкції №255 встановлено, що підготовка об'єкта до ведення вогневих робіт ЗДІЙСНЮЄТЬСЯ ЕКСПЛУАТАЦІЙНИМ ПЕРСОНАЛОМ ПІД КЕРІВНИЦТВОМ СПЕЦІАЛЬНО ПРИЗНАЧЕНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ОСОБИ.
- Пунктом 2.18. розділу Інструкції №255 встановлено, що при ПРИ ПРОВЕДЕНІ КАПІТАЛЬНИХ РЕМОНТІВ і робіт з реконструкції цехів з повним зупиненням виробництва наряд-допуск оформляється відповідно до цієї Інструкції на строк, який передбачено графіком капітальних ремонтів і робіт з реконструкції.
- Пунктом 3.6. розділу Інструкції №255 встановлено, що роботи під час дощу, снігопаду, сильного вітру повинні проводитись під спеціальним укриттям.
Враховуючи ряд факторів, які пов’язані з виконанням капітальних робіт з встановлення елементів пожежної сигналізації, періоду часу, як метеорологічні чинники (погодні умови) так і військовий стан в країні (повітряні тривоги та незрозуміло куди може прилетіти в який об’єкт), що викликані вірною організацією робіт (необхідністю розуміння поводження осіб у відповідний час у разі необхідності наприклад відключення від електропостачання чи накриття місця від погодних умов чи інше), відповідальність покладена на керівника робіт або особу, що виконує його функції та працівників, які будуть знаходитись на об’єкті в цей час (налагоджувальника КВП та А та електромонтера ОПС) в оголошенні про проведення спрощеної процедури закупівлі була встановлена вимога проходження вищезазначеними вимогами навчання щодо володіння з охорони праці Інструкцією з організації безпечного ведення вогневих робіт на вибухопожежонебезпечних та вибухонебезпечних об'єктах, яка затверджена наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 05 червня 2001 р.
Знову ж таки, звертаю увагу, що не вимагалось, щоб такі навчанні працівники були працівниками за штатом в Товаристві, так як вимогами Оголошення дозволено використовувати різну форму відносин з працівниками/фахівцями/спеціалістами. Що підтверджує той факт, що вимога в оголошені не є дискримінаційною та не звужує коло учасників для участі в закупівлі.
3. Що стосується наявності у виконавців посвідчень з протипожежного мінімуму, слід зазначити наступне:
Ознайомлення співробітників і керівників різних установ з Пожежною безпекою проводиться для того, щоб підвищити рівень протипожежної культури, для стабілізації стану в області Пожежної безпеки як на виробництві, так і в побуті.
Пожежно-технічний мінімум - це той необхідний мінімум знання, який дозволяє запобігти виникненню пожежі (вибуху), або ж звести до мінімуму шкоду, від нього. Навчання пожежно-технічного мінімуму КЕРІВНИКІВ, ФАХІВЦІВ ТА ПРАЦІВНИКІВ організацій, НЕ ПОВ’ЯЗАНИХ з вибухопожежонебезпечних виробництвом ПРОВОДИТЬСЯ протягом місяця після прийому на роботу і з подальшою періодичністю не рідше одного разу на три роки після останнього навчання, а керівників, фахівців і працівників організацій, пов'язаних з вибухопожежонебезпечних виробництвом, один раз у рік.
Згідно діючого законодавства навчання з пожежно-технічного мінімуму повинні проходити: керівники та головні спеціалісти організації або особи, що виконують їх обов'язки; працівники, ВІДПОВІДАЛЬНІ ЗА ПОЖЕЖНУ БЕЗПЕКУ організацій і проведення протипожежного інструктажу; керівники первинних організацій добровільних пожежної охорони; працівники, які виконують газоелектрозварювальні і ІНШІ ВОГНЕВІ РОБОТИ; інші категорії працівників (громадян) за рішенням керівника.
Пожежна безпека це стан об'єкта, при якому з регламентованою ймовірністю відкидається можливість виникнення та розвиток пожежі, і впливу на людей її небезпечних факторів, а також забезпечується захист матеріальних цінностей. Спричинити пожежу та вибух на підприємстві можуть: порушення правил і норм пожежної безпеки, невиконання Закону «Про пожежну безпеку» ТОЩО. Як вище зазначалось, в оголошені про проведення спрощеної закупівлі, відсутні дискримінаційні вимоги до учасників, оскільки дозволяють залучати до виконання робіт працівників за різними формами відносин.
Тому встановлені вимоги в оголошені не обмежують участь різного кола учасників, які виявили бажання прийняти участь.
Крім того, слід зазначити наступне, щодо інформації, яку зазначаєте в запитанні до закупівлі «Ви прописали в тендерній документації на наш погляд надмірні вимоги, які дають на право вважати, що у вас уже є потенційний переможець, а це злочин як в мирний час так і під час війни і якби ви не маскували це під формулюванням яке нажаль прописане в ЗУ «Про державні закупівлі», що замовник може вимагати і інші документи……. Факт корупційної складової є, і ми це із часом доведем.» - це є наклепом, тобто поширенням завідомо неправдивих вигадок, що ганьблять іншу особу та відповідно до вимог діючого законодавства застосовуються відповідні заходи впливу, а саме: можливе встановлення адміністративного правопорушення, що посягають на громадський порядок і громадську безпеку, за якою настає адміністративна відповідальність щодо поширення неправдивих чуток. Також слід зазначити, що діючим законодавством передбачена відповідальність за погрози щодо службової особи чи громадянина, який виконує громадський обов'язок. Рекомендую, дотримуватись ділового етикету, що включає в себе правила поведінки між діловими партнерами й колегами, мовленнєвий етикет у діловому спілкуванні, правила ведення переговорів, НОРМИ ЛИСТУВАННЯ. У Вас, як у зацікавленої особи даної закупівлі є право звернутись згідно Закону України «Про публічні закупівлі» за роз’ясненнями до Замовника для отримання обґрунтування встановлених вимог по закупівлі, в той же час в Замовника є право внести зміни до оголошення з власної ініціативи чи у разі звернення учасника чи виявлення допущеного порушення.
У зв’язку з відсутністю порушень під час проведення спрощеної закупівлі для задоволення вимоги відсутні підстави.
З повагою,
Уповноважена особа
Дата відповіді:
11.08.2022 18:17