-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Проведення поточного ремонту з відновлення та облаштування футбольного поля розміром 50х70м. за адресою : вул.Шевченка,103А, м.Ніжин,обл.Чернігівська
Торги не відбулися
2 500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 25 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 25 000.00 UAH
Період уточнення:
09.02.2022 17:49 - 15.02.2022 00:00
Відповідь надана
Кваліфікаційні вимоги
Номер:
d593c82884024eba8ec46caa0dae446e
Дата опублікування:
13.02.2022 20:24
Опис:
Доброго дня. Відповідно до пп.1.1 п.1 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції Ви вимагаєте надання:
1) копії діючого сертифікату учасника закупівлі на систему управління якістю ISO 9001:2015 та копії діючого сертифікату учасника закупівлі на систему менеджменту якості ISO 9001:2015. Сертифікація ISO не є обов’язковою в Україні. З 01.01.2018 р. на території України скасовано обов’язкову сертифікацію, та на теперішній час діє виключно добровільна сертифікація. Добровільна сертифікація, як правило, проводиться з ініціативи виробників, постачальників та продавців продукції. Проводиться вона в тих випадках, коли стандарти або норми не стосуються вимог безпеки і носять добровільний характер для виробника.
Відповідно до ч.2 ст.25 Господарського кодексу України органам державної влади і органам місцевого самоврядування, що регулюють відносини у сфері господарювання, забороняється приймати акти або вчиняти дії, що визначають привілейоване становище суб'єктів господарювання тієї чи іншої форми власності, або ставлять у нерівне становище окремі категорії суб'єктів господарювання чи іншим способом порушують правила конкуренції. У разі порушення цієї вимоги органи державної влади, до повноважень яких належить контроль та нагляд за додержанням антимонопольно-конкурентного законодавства, а також суб'єкти господарювання можуть оспорювати такі акти в установленому законом порядку. Відповідно до ч.2 ст.31 Господарського кодексу України дискримінація суб'єктів господарювання не допускається. Частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону № 922-VIII замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що Тендерна документація (далі – ТД) не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які зможуть надати копії вищезазначених Сертифікатів , що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання. Враховуючи, вищевикладене вимагаємо внести зміни до ТД та прибрати вимогу щодо надання копії діючого сертифікату учасника закупівлі на систему управління якістю ISO 9001:2015 та копії діючого сертифікату учасника закупівлі на систему менеджменту якості ISO 9001:2015.
2) відповідно до ТД учасники повинні надати в складі тендерної пропозиції «Акт про огляд предмету закупівлі, за підписом уповноваженої особи учасника та скріплений печаткою учасника (у разі її використання), та підписом представника замовника та скріплений печаткою замовника». Встановлюючи відповідні вимоги, Ви як Замовник порушуєте право Учасників на конфіденційність інформації, також відповідна вимога є дискримінаційною та несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно отримувати "Акт про огляд предмету закупівлі" за підписом уповноваженої особи Замовника.
Встановлення дискримінаційної вимоги щодо надання "Акту про огляд предмету закупівлі" є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону № 922-VIII, адже за таких умов, з незалежних від учасника підстав уповноважені особи Замовника можуть не підписати зазначений акт, що в подальшому може стати підставою для відхилення Пропозицій таких учасників.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
3) Відповідно до пп.1.2 п.1 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції Ціна тендерної пропозиції - договірна ціна, повинна бути динамічною та розрахованою відповідно до Правил визначення вартості будівництва ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 (зі змінами) (далі - ДСТУ), прийнятих наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293 із урахуванням змін та доповнень. Але зазначений ДСТУ на сьогоднішній день є нечинним. Наказом Мінрегіону «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» від 01.11.2021 р. №281 (далі – наказ №281) затверджено Настанову з визначення вартості будівництва. Вимагаємо внести відповідні зміни до ТД.
4) Відповідно до п. 3 Додатку 2 до ТД «для підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасниками у складі тендерної пропозиції подається довідка на фірмовому бланку учасника про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Під аналогічним договором слід розуміти виконаний учасником договір з будівництва/ реконструкції/ капітального/ поточного ремонту футбольних полів з обсягом улаштування покриття з синтетичної трави в об’ємі не менше 3500 м2». Виходячи з даної вимоги суб’єкти господарювання, які мають мають досвід будівництва/ реконструкції/ капітального/ поточного ремонту футбольних полів з обсягом улаштування покриття з синтетичної трави в об’ємі від 100 м2 до 3499 м2 будуть дискваліфіковані, як ті, що не відповідають кваліфікаційним критеріям ТД. Яким чином обсяг влаштування покриття впливає на наявність досвіду виконання даної роботи?? Дана вимога є дискримінаційною та звужує коло потенційних учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі. Нагадуємо, відповідно до ч.2 ст.31 Господарського кодексу України дискримінація суб'єктів господарювання не допускається. Частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону № 922-VIII замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Вимагаємо внесення відповідних змін до ТД.
Відповідь:
Відповідь на питання
Шановний учаснику дякуємо за питання!
1.Частиною 3 статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон), передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити та на виконання вимог п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону. Вимога тендерної документації надати сертифікати ISO не обмежує конкуренцію та не призводить до дискримінації Учасників. До того ж відсутність обов'язкової сертифікації не позбавляє можливості отримати сертифікат у добровільному порядку з тим, щоб дотриматися умов конкурсу. Дана вимога жодним чином не призводить до дискримінації суб'єктів господарювання.
2. Щодо "Акту про огляд предмету закупівлі": Частиною 3 статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон), передбачено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити та на виконання вимог п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону, Замовником встановлено вимоги до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, у тому числі визначено умови тендерної документації та встановлено перелік документів для підтвердження учасником таких вимог.
Вимоги тендерної документації про надання Учасниками Акту про огляд предмета закупівлі, який вимагається з метою здійснення перевірки відповідності фактичних обсягів робіт, встановлюються для всіх Учасників і є однаковими та ставлять їх у рівні умови, а документ, може бути наданий будь-яким підприємством / компанією / організацією, що має намір прийняти участь у процедурі закупівлі, - відповідно кількість таких компаній учасників - необмежено.
Окрім цього практика розгляду подібних зауважень/скарг органом оскарження (АМКУ) є наступною - Замовник на власний розсуд зазначає перелік та обсяг (кількість), формат, зміст та т. п. стосовно документів, які повинен надати Учасник. Причому, слід зауважити, що аналогічні роз'яснення надає Департамент регулювання публічних закупівель Міністерства економічного розвитку і торгівлі України (детальніше слід дивитись за посиланням -http://me.gov.ua/InfoRez/Details?id=b04d041b-6b67-4a5f-bcc9-c961df07f3ff&lang=uk-UA) де зазначає, що “...у разі якщо замовником в тендерній документації встановлюється вимога щодо наявності документально підтвердженої інформації про відповідність кваліфікаційним критеріям, то учасникам процедури закупівлі необхідно надавати тендерні пропозиції відповідно до вимог тендерної документації” а також, слід прийняти до уваги аналогічні роз'яснення, що містяться у листі Мінекономрозвитку України № 3302-06_3812-06 від 07.02.2017.
Враховуючи вищевикладене, тендерна документація відповідає усім вимогам Закону України “Про публічні закупівлі”, і є такою, що не обмежує конкуренцію та не призводить до дискримінації Учасників.
3. Стосовно ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013: в тендерну документацію будуть внесені відповідні зміни.
4. Щодо аналогічного договору: Вимога тендерної документації про надання Учасниками аналогічного договору з будівництва/ реконструкції/ капітального/ поточного ремонту футбольних полів з обсягом улаштування покриття з синтетичної трави в об’ємі не менше 3500 м2, встановлена з метою впевненості у спроможності Учасників виконати встановлений обсяг робіт. Визначення переможцем Учасника, який не має досвіду виконання договору з будівництва/ реконструкції/ капітального/ поточного ремонту футбольних полів з обсягом улаштування покриття з синтетичної трави в об’ємі не менше 3500 м2, для замовника було б ризикованим кроком, оскільки спроможність та потенціал такого учасника на виконання умов запланованого договору не є підтвердженими.
Даний критерій встановлюються для всіх Учасників і є однаковим та ставить їх у рівні умови, а документ, може бути наданий будь-яким підприємством / компанією / організацією, що має намір прийняти участь у процедурі закупівлі, - відповідно кількість таких компаній учасників - необмежено. Дана вимога жодним чином не призводить до дискримінації суб'єктів господарювання.
3. Стосовно ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013: в тендерну документацію будуть внесені відповідні зміни.
4. Щодо аналогічного договору: Вимога тендерної документації про надання Учасниками аналогічного договору з будівництва/ реконструкції/ капітального/ поточного ремонту футбольних полів з обсягом улаштування покриття з синтетичної трави в об’ємі не менше 3500 м2, встановлена з метою впевненості у спроможності Учасників виконати встановлений обсяг робіт. Визначення переможцем Учасника, який не має досвіду виконання договору з будівництва/ реконструкції/ капітального/ поточного ремонту футбольних полів з обсягом улаштування покриття з синтетичної трави в об’ємі не менше 3500 м2, для замовника було б ризикованим кроком, оскільки спроможність та потенціал такого учасника на виконання умов запланованого договору не є підтвердженими.
Даний критерій встановлюються для всіх Учасників і є однаковим та ставить їх у рівні умови, а документ, може бути наданий будь-яким підприємством / компанією / організацією, що має намір прийняти участь у процедурі закупівлі, - відповідно кількість таких компаній учасників - необмежено. Дана вимога жодним чином не призводить до дискримінації суб'єктів господарювання.
Дата відповіді:
16.02.2022 16:31